PDA

View Full Version : Decal Esquire



Bluesbreaker
1 oktober 2005, 11:25
Mn zelfbouw esquire begint behoorlijk te vorderen, maar ik ben er nog niet uit of ik er nog een decal op wil zetten of niet (zou ook niet weten hoe ik die er fatsoenlijk op krijg, hals is al gelakt)

De mogelijkheden

Geen
Lekker neutraal, maar wel wat leeg.
Fender decal
Het is gewoon een kopie van een fender esquire, dus de decal ook kopieren is een goede optie
Iets anders
Kan ook, maar wat voor tekst zou ik er op moeten zetten, ik zie mn eigen naam niet bepaald als merknaam ofzo.
Zoiets kan ook nog:
http://img.photobucket.com/albums/v242/kerstmanrulez/online/decalfucker.jpg

Heb ik even snel in elkaar geprutst, op zich misschien wel leuk, maar beetje flauw.


Iemand nog goede suggesties? Voorals nog denk ik dat ik niks of de fender decal op zet.

Gitaarbouwer
1 oktober 2005, 13:20
Suggesties, neen. Wel een verwijzing naar hoe een logo te plaatsen:
http://www.projectguitar.com/tut/logo.htm. Er wordt daar gebruik gemaakt van overhead sheets i.p.v. decals. Het vergt nogal wat laklagen voordat de randen van de sheet onzichtbaar worden. Weet eigenlijk niet of de werkwijze t.o.v. decals erg anders is.

Kun je decals eigenlijk zelf maken? Tekenen/printen? Mooi goudkleurig lettertype mogelijk?

M.b.t. het logo:
Persoonlijk zou ik ofwel een eigen logo bedenken en aanbrengen ofwel géén logo aanbrengen. Zeker geen Fender logo kopiëren, da's niet origineel bovendien zal Ferdinand Ender dat niet leuk vinden :lol:

Rw
2 oktober 2005, 12:32
:o VET kan ik zo'n fucker bij jou bestellen? (zonder dat esquiere)
is wel leuk voor mn H/H strat project

fred dons
3 oktober 2005, 08:26
je kunt voor o/a bouwpakketjes decalpapier kopen
hier bijvoorbeeld
http://shop.modelbrouwers.nl/catalog/

en dan kun je je eigen logo's printen, zilver & goud kan alleen als je printer die kleuren kan produceren
je heb ook goud en zilverdecal papier alleen moet je daarna het logo heel precies uitsnijden om een "fucker" logo netjes te krijgen

dit soort waterslide decals hoort over de lak aangebracht te worden (net zoals bij vintage strats en tele's)

Bluesbreaker
3 oktober 2005, 09:53
je kunt voor o/a bouwpakketjes decalpapier kopen
hier bijvoorbeeld
http://shop.modelbrouwers.nl/catalog/

en dan kun je je eigen logo's printen, zilver & goud kan alleen als je printer die kleuren kan produceren
je heb ook goud en zilverdecal papier alleen moet je daarna het logo heel precies uitsnijden om een "fucker" logo netjes te krijgen

dit soort waterslide decals hoort over de lak aangebracht te worden (net zoals bij vintage strats en tele's)

Okay, bedankt! Dat fucker logo zet ik dr niet op hoor, zo serieus neem ik mezelf nog wel. Moet er nog even over nadenken wat ik ga doen.

Rammer mag hem wel bestellen, ik heb het gewoon snel even in photoshop gemaakt.

Bestellen kan dmv rechtermuisknop > opslaan als. :)

Gitaarbouwer
3 oktober 2005, 18:57
dit soort waterslide decals hoort over de lak aangebracht te worden (net zoals bij vintage strats en tele's)

Bovenop de lak? Hmm, dat lijkt me niet bepaald duurzaam. Althans ik herinner me van vroeger, toen ik nog modelvliegtuigjes (van Revell) bouwde, dat die decals na verloop van maanden/jaren compleet afbrokkelden als je eraan zat. Misschien had ik ze moeten fixeren met een of andere vloeistof of zo...
Ik heb tot op heden nog niet echt een goede methode gevonden om goudkleurige letters (liefst met een zwart randje) op een efficiente en duurzame manier op de headplate aan te brengen. Met efficient bedoel ik herhaalbaar, dus niet dat je bij elke gitaar weer moet gaan zitten tekenen in de wetenschap dat dit logo nooit 100% matcht met het vorige getekende logo....

fred dons
4 oktober 2005, 07:57
dat is ook de reden dat oude fender logo's afbrokkelen :D

zelf spuit ik altijd nog 1 lak laag over de decal heen voor dat ik hem op de kop plak, dat pixeert in ieder geval de inkt en geeft hem een betere overlevings kans

als ik een master logo gemaakt heb kopieer ik dat zo'n 20 keer op 1 a4 en dat kopier ik weer met behulp van een kopierapparaat op het decal papier, dan kan ik weer een tijdje vooruit (de hele pagina krijgt dan wel 1 lak laag om de logo's te beschermen

je kunt natuurlijk ook over de decals heen lakken, alleen als je een vintage strat wilt restaureren dan is dat niet "origineel"