PDA

View Full Version : POD XT Live in PA



ruezzz
1 oktober 2005, 09:21
Ik vroeg me af, om de POD XT Live rechtstreeks in de PA te douwen: moeten daar dan nog D.I.'s tussen?
Completer was ie geweest als er een paar gebalanceerde XLR uitgangen op hadden gezeten...toch?

Hoe doen jullie dat?

Bouke
1 oktober 2005, 12:20
Hoeft geen DI tussen, werkt prima zo. De XTL is unbalanced out, de XT Bean is wel balanced (1/4" phono conn.) en de XTpro ook en die heeft daar ook extra XLR-connectors voor.

Groets,

Bouke

ruezzz
1 oktober 2005, 14:22
en de 'XT Live'...? die toch bedoeld zal zijn om LIVE mee te spelen :wink:

thefox
3 oktober 2005, 11:45
Ik heb afgelopen zaterdag nog opgetreden met mn XT Live direct in PA. Werkt perfect. Gewoon jack kabels voor links en rechts aansluiten en output op mixer zetten. Niks extra's nodig

thefox
3 oktober 2005, 12:13
Ik zit me nou net wat te bedenken:

Zou het nou niet mogelijk zijn om én je xt live direct op de PA aan te sluiten én een koptelefoon aan te sluiten als monitor? Enige probleem dat je dan hebt is dat je geen onafhankelijke volume regeling hebt, ofwel je blaast je oren eraf :P Is er iemand die dit wel eens geprobeerd heeft?

ruezzz
3 oktober 2005, 12:53
Zou kunnen werken. Alleen wil je de rest van de band ook horen lijkt me.

Gebruikelijk is om de POD naar het stageblok te linken (jack>XLR) deze gaat naar monitormixer en zaal PA. Je monitoring haal je dus uit de monitortafel, waarmee je regelt wat je verder nog wil horen op je in-ear.

Waar plug jij de jacks in eigenlijk, normalerwijzer is bij een PA nagenoeg alles XLR. Of heb je een verloopkabel?

thefox
3 oktober 2005, 13:05
Ik heb tot nu toe altijd gewoon mn jacks aan kunnen sluiten. Meestal heb je XLR aansluiting én jack voor line in. Enneh, de rest van de band hoor ik altijd wel, maar mezelf soms wat minder en dan is het wel fijn om aan een oor een koptelefoon te hebben. Het is iig een stuk goedkoper dan een eigen monitor aanschaffen :P

fullorder
3 oktober 2005, 14:50
Zou kunnen werken. Alleen wil je de rest van de band ook horen lijkt me.

nee joh, dat is toch niks voor gitaristen? :D

harrie-beton
3 oktober 2005, 16:32
We moeten even goed opletten met aansluiten:

PODXT in mengtafel naar PA kan met jacks zonder DI...

Gaat hij via het stageblok dan is het stageblock bijna altijd in de xlr van de mengtafel en dan moet je een DI gebruiken....

De pod xt PRO heeft wel XLR uit.

Tja, over een soort boerenvariant-in-ear monitoring maar hij het over heeft, daar zijn andere topics over. Natuurlijk moet je de rest van de band kunnen horen en natuurlijk kan het niet met een gewone koptelefoon. Een dichte "micky mouse" koptelefoon of in-ear doppen. En altijd een een totaal mix.

thefox
3 oktober 2005, 17:33
Tjah de koptelefoon uitgang gebruiken als monitor is niet de meest optimale optie. I know, maar als je even geen geld hebt, dan kan het wel een idee zijn. Ik heb het nog niet geprobeerd, misschien is het ook niks.

En er zit wel een XLR out op, maar das midi toch?!

thefox
3 oktober 2005, 17:34
Tjah de koptelefoon uitgang gebruiken als monitor is niet de meest optimale optie. I know, maar als je even geen geld hebt, dan kan het wel een idee zijn. Ik heb het nog niet geprobeerd, misschien is het ook niks.

En er zit wel een XLR out op, maar das midi toch?!

harrie-beton
3 oktober 2005, 17:55
Ik denk dat op de LIVE een DIN zit , die lijkt op XLR maar verschilt een paar kilometer

Die DIN is MIDI

Stitch
4 oktober 2005, 00:29
We moeten even goed opletten met aansluiten:

PODXT in mengtafel naar PA kan met jacks zonder DI...

Gaat hij via het stageblok dan is het stageblock bijna altijd in de xlr van de mengtafel en dan moet je een DI gebruiken....



He?? Waarom is dat? Een stageblok verandert toch niks aan het niveau?

harrie-beton
4 oktober 2005, 09:23
De meeste stageblokken die ik ken zijn xlr en gaan direct de xlr van de mengtafel in. Deze xlr inputs bedoeld voor microfoons (andere ohm) en voor KEYBOARDS, BAS DIRECT en een POD moet er een DI tussen om dit te corrigeren.

Als je stageblok een paar aansluitpunten heeft die de LINE in gebruiken dan hoeft het niet voor POD en KEYBOARDS.
Maar wel voor een basgitaar altijd een DI.