PDA

View Full Version : geen gas mogen geven



Matje
15 september 2002, 13:02
Voor de mensen die nog thuis wonen:

Krijgen jullie thuis volumebeperkingen opgelegd?

Want m'n ouders vinden dat m'n 20 watt combotje soms al te hard gaat. Hoe moet dat straks nou met een nieuwe Marshall buizentop?

pimmetje
15 september 2002, 13:05
Zodra je van je ouders af bent, heb je altijd nog buren hoor. Gezeik over volume houdt nooit op... als je je spullen tenminste goed gebruikt :grin:.

@iro
15 september 2002, 13:27
Leer wat nummertjes spelen die ze goed vinden speel dat 5 min en dan maar rammen en als ze dan komen zeggen dat het terug stiller moet dan speel je weer zo'n liedje :grin:

Bins
15 september 2002, 13:46
Daar hebben ze de koptelefoon en de 10 watt versterkers voor uitgevonden. Een dikke vette marshall top is er gewoon niet voor gemaakt om in je kamertje mee te spelen.
Als mijn buren (en dat zijn er nogal wat) die tmf shit keihard aanzetten, wordt ik ook helemaal waus, maar zij vinden mijn gitaarspel en mijn muziek weer niet mooi, zo isset leven. Tuurlijk wil je soms ff uit je dak gaan, dat moet kunnen, maar het moet wel binnen de grenzen van de redelijkheid blijven. En je ouders zijn toch niet 24 uur per dag thuis? :wink:

BLOK182
15 september 2002, 17:05
Ik heb amper gezeik over mun volume, mijn ouders zeggen er nooit wat van (ja ze kijken een beetje zuur als ze mijn kamer inkomen als ik speel) en de buren ook niet, ik krijg zelfs complimenten, zo van, harstikke leuk man, muziek als we in de tuin zitten (en das niet sarcastisch hoor).
Ik krijg soms wel commentaar van de band als ik te hard speel.

Kitaarhiero
16 september 2002, 19:00
Mijn versterkers komen ook nooit boven 3 uit als m'n medebewoners (1 broer en 2 ouders) thuis zijn :sad:

Bins
16 september 2002, 19:52
Man, de mijne komt niet eens op 1 :smile:

kurt=dead
16 september 2002, 19:57
de buren worden niet boos die spelen zelf gitaar en de rest die daar woont zie ik nooit en ergens beneden in dat huis zit een bedrijf en die klachen ook niet maar mijn familie wel want meestal zet ik mijn raam open cd op 10 versterker 10 pedaaltje ingedrukt en spelen maar of ik kan ook gaan drummen dat hoor je straat veder op ook hahahah dan worden ze wel boos,maar ja

JV
16 september 2002, 20:09
me buren zeuren wel eens ja. niet veel hoor, ze noemen me tegenwoordig al eric (clapton). misschien wel meer een beledeging dan dat zij weten, maar goed :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-09-16 20:10 ]</font>

BLOK182
16 september 2002, 20:11
hehe mij noemen ze al jimmi blok, kan je nagaan, speel nooit geen hendrix.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BLOK182 op 2002-09-16 20:18 ]</font>

MetalliCat
16 september 2002, 20:28
Hmm tot zover mijn vesterker al 'hard' kan..als ik hem redelijk op volume zet, vind de rest van de familie et na een poosje wel irritant worden, en helemaal als ik over et OD-kanaal speel, maar dat doe ik haast nooit...mijn gitaar is distorted oke, alleen als ik de OD op mijn amp zet begint de ellende :S

savecracker85
17 september 2002, 08:16
ik hoor soms wel eens n deur hard dichtslaan als ik begin te spelen :grin: ..maar voor de rest valt het wel mee....zo idioot hard staat mn verserker ook meestal niet

nilfisk
17 september 2002, 09:01
Bij mij ook amper klachten, ik mag alleen niet 's avonds spelen, wat opzich best een probleem is want overdag ben ik op school en bij vrienden, maarja, anders word het kleine buurmeisje wakker en dat moeten we niet hebben toch ? :grin:

moretel
17 september 2002, 11:02
Tot 8-9 uur s'avonds kan ik lekker hard spelen , doe ik niet elke dag maar wel regelmatig. Buren klagen niet maar wel mijn kinderen die vinden het vreselijk.

savecracker85
17 september 2002, 13:10
bij mijn buren hebben ze trouwens ook vaak de muziek hard aanstaan....t zijn surinaamse buren en dan hebben ze van die feestjes met hindoestaanse jank muziek....dus dat beetje gitaarspel maakt ook niet uit :grin:

moretel
17 september 2002, 14:34
Maar als je honger hebt mag je altijd meeeten toch? Verbetert de banden zo'n visite.

Ibanez
17 september 2002, 14:36
Haha, ik ben hier een van de mazzelaars, want ik woon namelijk in een vrijstaand huis :grin: ! Dus als ik alleen thuis ben zet ik het volume lekker ver open, en ga helemaal los! :grin:

Mithrandir
17 september 2002, 14:41
Ik heb eigenlijk nooit klachten gehad, maar in de vakantie krege ik ineens een briefje van de achterburen die mijn gitaarspel niet meer zo op prijs stelden. Ff'tjes met ze gepraat, paar keer gezegd dat ik wat rekening met zo zou houden en ondertussen speel ik weer gewoon hetzelfde als vroeger.

Niet op rare tijden natuurlijk, dan zet ik wel een koptelefoon op, maar vroeg in de avond en in het weekend mogen ze me best af en toe horen hoor, per slot van rekning hoor ik hun hond en kinderen ook de hele dag. Eentje speelt notabene panfluit :[

savecracker85
17 september 2002, 15:05
Op 2002-09-17 14:34, schreef moretel:
Maar als je honger hebt mag je altijd meeeten toch? Verbetert de banden zo'n visite.

over dat eten gesproken...daar hebben we meer overlast van dan van hun muziek....want dat eten klaarmaken geeft me toch n stank niet normaal....maar we mogen wel altijd mee eten (niet dat we dat doen maar toch :grin: )

moretel
17 september 2002, 15:12
Nou ik hou wel van dat buitenlandse eten en die luchtjes wekken meer de eetlust op dan de doorsnee hollandse kost,
maar ja smaken verschillen en wat de boer niet kent dat eet ie niet.

Bins
17 september 2002, 16:43
Op 2002-09-17 14:34, schreef moretel:
Maar als je honger hebt mag je altijd meeeten toch? Verbetert de banden zo'n visite.


Ook als je geen honger hebt..en het is meer een soort moeten, niet mogen :wink: En toen vroeg ik "goh, lekker. Hoe maak je dit?" Kon ik meteen een midaggje vrijmaken voor "hoe kook ik surinaamse nasi met kip voor beginners" :grin:
Dat waren nog eens tijden....Dammit ik heb honger :sad:

moretel
17 september 2002, 21:52
Ik heb een vriend die met een surinaamse getrouwd is, het enige nadeel(niet voor iedereen) is dat er met verjaardagen iedereen langs komt, en om een beetje ouderwets te blijven (Wim Sonneveld) .. allemaal meeeten. Daar moet ik zelf niet aan denken, ik hou wel van een beetje rust.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-09-17 21:53 ]</font>

savecracker85
18 september 2002, 08:29
ik ken t......als die buren van ons een verjaardag vieren...dan staat de hele straat vol met auto's en is er 2 dagen lawaai :grin:

moretel
18 september 2002, 09:07
Als je mee mag eten is dat geen probleem, maar als je in de keuken moet staan lijkt me dat geen lolletje om voor zoveel mensen te koken.

savecracker85
18 september 2002, 09:17
ze gaan ook een zo'n keer per jaar eend koken....dat betekent dat zon beest in de tuin worden geslacht :grin: ...nou dan heb ik niet zon trek meer om bij hun te komen eten :grin:

MetalliCat
18 september 2002, 16:34
Hier in de buurt woont een stel somaliers, en die hebben bij de lokale kinderboerderij een geit gejat, geslacht en opgevreten :S

Kitaarhiero
18 september 2002, 16:43
Op 2002-09-17 15:12, schreef moretel:
Nou ik hou wel van dat buitenlandse eten en die luchtjes wekken meer de eetlust op dan de doorsnee hollandse kost,
maar ja smaken verschillen en wat de boer niet kent dat eet ie niet.


gelijk heb je :wink:
Ik hoop dat m'n vader weer eens Indisch gaat koken, dat ruikt lekker (je ogen gaan zo lekker dichtknijpen van die pittige lucht :razz:) en is heel best te eten :grin:

BLOK182
18 september 2002, 16:54
mijn pa is nu ook begonnen met indisch roerbakken enzo. Na 40x zooi te hebben gehad begint het steeds beter te smaken :wink:

moretel
20 september 2002, 13:41
Ik kook:
Indisch
Thais
Chinees
Italiaans
Spaans
kortom alles van de hele wereld.
Nederlands eten is wel lekker, vooral de verse groenten en aardappels maar verder een beetje saai om alleen maar te eten.

Nee dat slachten van zo'n eend lukt me ook wel, daarna lekker aan het spit en MMMMM...

Phizer
20 oktober 2002, 21:01
hier wonen allemaal oudjes dus ik kan mn amp ook niet al te ver openzetten..... laat staan dat we zeik-buren hebben

Kitaarhiero
20 oktober 2002, 21:03
Maareuh... Oudjes hebben toch gehoor apparaten?

saboteren die hap!

Negative K3 fan
26 oktober 2002, 21:03
Ik heb nergens last van, tenzij mijn ondeer"buren" er zijn. Maar ik kan op normale dagen rond normale tijden (als mn broertje niet in bed liggen) zo hard spelen als ik wil :smile:

MADdie86
28 oktober 2002, 10:26
Ik heb geluk zussen zijn nu het huis uit, woon op een hoek huis en mijn buurman is bijna niet thuis.

Daarom kan ik vanaf s'ochtends 10 uur tot savonds 10 uur makkelijk op vol volume spelen.

Maar opzich speel ik wanneer mijn handen dat willen ik forceer ze niet :smile: en ik doe het altijd veilig :razz: schone snaren, gebufferde voorversterker en niet te vergeten een Dunlop plectrumpje :grin:

sweet
5 november 2002, 19:59
Heb een zusje dat altijd moet leren en de muren in ons huis zijn van hout :sad:

BTW: De koptelefoonuitgang van m'n amp suckt. Als ik het volume helemaal open draai hoor ik nauwelijks wat, en dat ligt niet aan mijn hoofdtelefoon ...

Marshallover
15 november 2002, 11:38
Koop een Loadbox, ben je van al het gezeik af, mooi geluid op volume 1,2,3 !!!

Pickslide
16 november 2002, 17:10
Ik vooral zo'n last van dat ik mn amp niet precies kan afstellen (Fender stage 160). 160 watt Dat betekend dat het volume in ieder geval al niet over de 1 gaat thuis, dus als hij dan "ietsje" zachter of harder moet is dat een hoop gepiel....

Kitaarhiero
17 november 2002, 22:03
Je hebt ook volume-regelaars op je gitaar.

En iedereen heeft toch wel een 10-15 watt versterkertje om op te oefenen?

Kjiratsiekoedel
20 november 2002, 16:35
Op zich mag ik gewoon hard spelen, als het maar niet 's avonds is.

Maar ik kan niet hard spelen, mijn kabel is 2 meter (ja, ik heb een langere nodig) en op 2 meter is 60W enigzins oorverdovend

Bas
27 november 2002, 17:03
Ik woon dan wel vrijstaand maar wel bij mn ouders. En ik wordt helemaal GESTOORT van die lui! Zei waarschijnlijk ook van mij :grin: Ik heb dan wel een buizen top, maar mn transistor combo had ik het ook al. Vind het geluid op 1/2 best ok maar dan heb ik vaak al gezeik.. word er echt moe van soms.

BrianMay
27 november 2002, 18:07
Ik heb pas irritante buren iedere keer als ik zachtjes gitaar speel dan zetten zij keiharde britney spears muziek op, en als ik mijn amp dan iets harder zet dan zetten ze hun stereo weer harder.
maar ja ik zie een stereo nog niet echt harder gaan dan een peavey 5150 120 watt buizentop

Mac-F
27 november 2002, 19:48
Op 2002-11-17 22:03, schreef Kitaarhiero:
Je hebt ook volume-regelaars op je gitaar.

En iedereen heeft toch wel een 10-15 watt versterkertje om op te oefenen?


Heiligschennis! Draai je versterker desnoods op 0,1, maar ga niet ook nog eens je elementen dichtdraaien. Dan krijg je helemaal smurfengeluid.