PDA

View Full Version : riem geleverd bij strat



Vince55
30 september 2005, 20:22
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een nieuwe USA strat HSS.

Nou was daar zoals gewoonlijk een riem bij geleverd maar wat is die ongelofelijk klein zeg. Hoe laag (of hoog) hangen jullie de riem meestal?
Ik vermoed natuurlijk dat iedereen zo zijn eigen (scheur :D ) stijl heeft maar dit is toch wel kort hoor. Komt dit bekend voor bij jullie?


Oh ja, ik was nog vergeten te zeggen.. mss heeft het wat met je lengte te maken (ben 1m87)

Dweezman
30 september 2005, 20:58
ben precies even lang, en heb vorige week een strap gekocht. Moest ook op de uiterste stand, maar gaat prima zo

Bins
30 september 2005, 21:47
Ik (+/- 2 meter) heb altijd een veter aan mn strap hangen omdat ze nooit lang genoeg zijn. Als iemand een merk weet dat lange straps maakt houd ik me aanbevolen..

Orpheo
30 september 2005, 22:17
Ik (+/- 2 meter) heb altijd een veter aan mn strap hangen omdat ze nooit lang genoeg zijn. Als iemand een merk weet dat lange straps maakt houd ik me aanbevolen..

gewoon zelf maken. naar de leerlooier gaan, vragen om tuigleer en holnietjes, gewoon zelf maken. ik heb nu een hele vette strap, is 7 cm breed, bijna 1.2 cm dik leer, heel stug, allemaal stukjes leer aan elkaar geniet, beetje zakk wylde style. normaal kost zo'n strap een eurootje of 30, 40, soms meer. ik heb er nog geen 20 euro aan leer en 1 uurtje aan werk inzitten. kan je precies de maat bepalen.

olaf reijnders
30 september 2005, 22:22
Ik heb ook een strap van tuigleer, maar dan uit 1 stuk. Van Rikkers.

Bluesbreaker
30 september 2005, 22:26
Ik ben zelf iets van 1.97, ik heb een planet waves strap (met van die locking dingen aan de strap zelf die je vast zet op gewone strap holders), die die ik heb is iig wel veel langer dan de standaars straps.

Heb mn gitaar vrij laag hangen, en niet eens altijd helemaal op de langste stand.

THW
30 september 2005, 22:29
Ik ben 1.85 en ik heb een Megastrap (sla me dood of dit ook echt een merk of type is maar ik heb er 1)
En die heb ik altijd op zijn laagst hangen zodat me gitaar ongeveer net onder het midden komt.

Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe laag je je gitaar wil hebben

Jerre
30 september 2005, 22:46
Hehe, ik heb ook een Megastrap, dus het zal wel een merk zijn zeker.
Vroeger had ik mijn gitaar ook altijd vrij laag hangen, maar daar ben ik toch een beetje van teruggekomen.
Het speelt namenlijk wat soepeler als ik hem net een beetje hoger hang.

Bobbel
30 september 2005, 22:54
Ik ben 2 meter en gebruik de standaard Fender strap, hang op z'n langst en het midden van mijn strat hangt voor mijn zaakie... maar bij mijn SG had ik een langere nodig...

en bins die verkopen ze bij Dijkman muziek in Amsterdam... zijn 10 euro ofzo en van hetzelfde materiaal als een autogordel (en ook zwart) en ik kan mijn strat onder mijn knieen hangen met die band... ik weet het merk niet meer, maar hij is super...