PDA

View Full Version : 7 strings



groovyB3
30 september 2005, 19:27
Olaa! :D

Ik ben de laatste tijd veel bezig met psychedelische dingen met veel fuzz in een drop-D stemming, maar nou is me dat nog niet heftig genoeg dus ik zit een beetje te kijken naar 7-strings.
Bij Feedback heb ik pas een 7-string geprobeert, gewoon voor de lol en daar kon ik best vette dingetjes uit toveren.

Maar nou het probleem. Jullie kennen allemaal mijn voorkeur voor verragde en onbespeelbare Strats en Teles, dus ik ben zoek naar een 7-string, met een wat milder uiterlijk. Ik zie mezelf namelijk niet zo snel op een gelikte, mooi afgewerkte Ibanez spelen :)

Dus kom maar op met de voorstellen ;)

Negative K3 fan
30 september 2005, 19:28
sash aan de 7 snaar??

dat ik het ooit mee mocht maken

Vexx
30 september 2005, 19:33
Hmm.. inderdaad een opvallende stap, sash :cool:

Je moet misschien ook eens kijken naar de gitaren van Schecter: daar zitten ook mooie 7-strings tussen. Weliswaar geen strats, maar toch niet zo metal als Ibanez (RG dan hè).

AART
30 september 2005, 19:37
doe eens niet zo bekrompen en koop gewoon een ibbi :D

olaf reijnders
30 september 2005, 19:38
De John Petrucchi Signature Musicman is ook 8-) .
http://www.ernieball.com/mmonline/specs/instruments_jp7.html

Stitch
30 september 2005, 20:15
Maakt Richwood geen 7 snaren?

idno
30 september 2005, 20:17
ik heb ooit nog eens een Squier 7 snaar gezien

nee, dit is geen geintje

Bluesbreaker
30 september 2005, 22:31
Nog best psychedelisch ook!

http://www.gillstermusic.nl/phpmap/foto.php?AId=100&ret=3


|Squire (fender) | stagmaster 7 string | Euro 375.00 |

vester86
1 oktober 2005, 01:09
zo'n Marcel Coenen Signature, ik heb dat ding live gehoord en er komt een BRUUT geluid uit, echt heerlijk

olaf reijnders
1 oktober 2005, 01:44
Wat vind je van deze Ibanez? Dit is zeker geen RG achtige.
http://macolon.hp.infoseek.co.jp/ax7521.gif

groovyB3
1 oktober 2005, 02:20
Dat is zeker een mooi modelletje! Hoeft natuurlijk niet perse een Strat te zijn.

Wat uiteraard wel m'n mind gecrossed heeft is om een 7-snarige hals te kopen en die op een Strat body te monteren, maar daar moet ik nog ff goed over nadenken, aangezien dat toch een stukkie duurder gaat worden. Misschien een leuk plan voor de toekomst. :)

Malochia
1 oktober 2005, 08:11
Wat uiteraard wel m'n mind gecrossed heeft is om een 7-snarige hals te kopen en die op een Strat body te monteren, maar daar moet ik nog ff goed over nadenken, aangezien dat toch een stukkie duurder gaat worden. Misschien een leuk plan voor de toekomst. :)

:o Dat moet je ZOVEEL veranderen aan de body. Of dat wel de moeite waard is..

Maiden Michiel
1 oktober 2005, 09:27
En Carvins?

Bluesbreaker
1 oktober 2005, 09:59
Wat uiteraard wel m'n mind gecrossed heeft is om een 7-snarige hals te kopen en die op een Strat body te monteren, maar daar moet ik nog ff goed over nadenken, aangezien dat toch een stukkie duurder gaat worden. Misschien een leuk plan voor de toekomst. :)

:o Dat moet je ZOVEEL veranderen aan de body. Of dat wel de moeite waard is..

Zoveel? Valt wel mee toch, lijkt me in ieder geval wel erg vet!

Negative K3 fan
1 oktober 2005, 11:54
Wat uiteraard wel m'n mind gecrossed heeft is om een 7-snarige hals te kopen en die op een Strat body te monteren, maar daar moet ik nog ff goed over nadenken, aangezien dat toch een stukkie duurder gaat worden. Misschien een leuk plan voor de toekomst. :)

:o Dat moet je ZOVEEL veranderen aan de body. Of dat wel de moeite waard is..

Zoveel? Valt wel mee toch, lijkt me in ieder geval wel erg vet!

de pocket moet worden uitgefreesd, de trem holte moet worden uitgefreesd, andere brug, andere elementen (+ ook het nodige freeswerk).

dan kun je toch echt beter een andere gitaar kopen :D

Bluesbreaker
1 oktober 2005, 11:59
Wat uiteraard wel m'n mind gecrossed heeft is om een 7-snarige hals te kopen en die op een Strat body te monteren, maar daar moet ik nog ff goed over nadenken, aangezien dat toch een stukkie duurder gaat worden. Misschien een leuk plan voor de toekomst. :)

:o Dat moet je ZOVEEL veranderen aan de body. Of dat wel de moeite waard is..

Zoveel? Valt wel mee toch, lijkt me in ieder geval wel erg vet!

de pocket moet worden uitgefreesd, de trem holte moet worden uitgefreesd, andere brug, andere elementen (+ ook het nodige freeswerk).

dan kun je toch echt beter een andere gitaar kopen :D

Nouja, ik vind het nog wel meevallen, een andere gitaar kopen is makkelijker inderdaad, maar een 7 string strat lijkt mij mooier.

Negative K3 fan
1 oktober 2005, 12:04
nog wel meevallen??????

wat vind je daar in godsnaam aan meevallen? ongeveer ALLES wordt anders, alleen(!) je electronica (element schakelaar, volume/tone knoppen) blijft hetzelfde terwijl dat juist de makkelijkst modbare dingen zijn.

Anders_Destium
1 oktober 2005, 12:06
Is die Bo//El MC niets voor jou Sash? Je kunt hem vast voor minder laten bouwen zonder die overdone inlays!

Bluesbreaker
1 oktober 2005, 12:07
nog wel meevallen??????

wat vind je daar in godsnaam aan meevallen? ongeveer ALLES wordt anders, alleen(!) je electronica (element schakelaar, volume/tone knoppen) blijft hetzelfde terwijl dat juist de makkelijkst modbare dingen zijn.

Niks wat je niet zelf kunt doen.

Negative K3 fan
1 oktober 2005, 12:11
je kunt ook zelf een boom opkopen die omhakken etc. kan je allemaal zelf doen, maar het valt absoluut niet mee.

Bluesbreaker
1 oktober 2005, 12:13
je kunt ook zelf een boom opkopen die omhakken etc. kan je allemaal zelf doen, maar het valt absoluut niet mee.

Doe even rustig man, het valt MIJ wel mee, daarom kan het jou wel tegenvallen, doe niet zo moeilijk.

Anders_Destium
1 oktober 2005, 12:19
Moeilijk doen dat zou zijn een 7-snarige hals te bestellen en die proberen op een strat te prutsen.

Negative K3 fan
1 oktober 2005, 12:22
Moeilijk doen dat zou zijn een 7-snarige hals te bestellen en die proberen op een strat te prutsen.

:D

olaf reijnders
1 oktober 2005, 12:24
Zijn er trouwens wel strat single coils voor 7 snarigen? :???:

deedee
1 oktober 2005, 12:49
ik heb ooit nog eens een Squier 7 snaar gezien

nee, dit is geen geintje

klopt een ik ken iemand die er 1 heeft.... Gaat er nog 1 kopen. Hij koopt ze in ieder geval ergens in limburg. Vanuit haarlem is dat een flink ritje, dus ik denk wel dat je goed moet gaan zoeken, omdat ze dus best zeldzaam zijn...

Bluesbreaker
1 oktober 2005, 12:52
ik heb ooit nog eens een Squier 7 snaar gezien

nee, dit is geen geintje

klopt een ik ken iemand die er 1 heeft.... Gaat er nog 1 kopen. Hij koopt ze in ieder geval ergens in limburg. Vanuit haarlem is dat een flink ritje, dus ik denk wel dat je goed moet gaan zoeken, omdat ze dus best zeldzaam zijn...

Die die ik in het begin poste was denk ik net zo een, maar die hangt in Nieuw Amsterdam, dat is voor veel mensen ook voorbij het einde van de wereld.

jorrit
1 oktober 2005, 15:35
mooie nek - body overgang wordt dat ook, 7 string nek en 6 string "bevestigingspunt"...

samick heeft een 7 snaar strat iig.

Bluesbreaker
1 oktober 2005, 16:56
mooie nek - body overgang wordt dat ook, 7 string nek en 6 string "bevestigingspunt"...

samick heeft een 7 snaar strat iig.

dat kun je best mooi maken ja, gewoon de neckpocket iets breder maken.

scholier
1 oktober 2005, 17:27
Ik zag een keer op marktplaats ofso een 7 snarige epiphone flying v. Toch een beetje "oud" uiterlijk. Misschien kan je er iets meer info over vinden.

Orpheo
1 oktober 2005, 17:39
mooie nek - body overgang wordt dat ook, 7 string nek en 6 string "bevestigingspunt"...

samick heeft een 7 snaar strat iig.

dat kun je best mooi maken ja, gewoon de neckpocket iets breder maken.

en andere elementen moeten erin, pups voor 7 snaren, dus moet je de slagplaat verbreden, moet je t body uitfrezen voor de bredere pups...andere brug erop zetten.als t een TOM is kan het nog redelijk eenvoudig, heb je een andere brug ben je weer een paar stappen verder....

ja joh! tuurlijk is het makkelijk om van een 6string een 7string te maken :roll:

biels
1 oktober 2005, 17:58
dubbel

biels
1 oktober 2005, 17:59
ongeveer strat model:

http://www.mattraines.com/large_strat_001.jpg

hier vandaan: http://www.mattraines.com/7string_strat.cfm

ieme
1 oktober 2005, 20:15
Epiphone maakte ook LP 7 strings, misschien is dat wat voor je!

groovyB3
2 oktober 2005, 16:38
Epiphone maakte ook LP 7 strings, misschien is dat wat voor je!

Hey dat is idd een heel goed idee. Zal d'r binnenkort eentje gaan proberen.

Die Matt Raines Stratt ziet er ook erg vet uit.