PDA

View Full Version : Ibanez SZ320 WBR, wat vinden jullie ervan?



SBloke
30 september 2005, 18:49
Ik kwam vandaag dit wonderschone stukje hout tegen bij de Feedback:

http://www.guitartrader.com/itm_img/EGIBCZ+SZ320WB-f.jpg

Voelde geweldig aan, mooie sustain, maar ik he alleen even accoustisch kunnen spelen helaas...

Is iemand hier bekend met dit stukje hout en zijn er al meningen over? Als hij een beetje bevalt (en ook hier wat positieve reacties krijgt) overweeg ik om deze als mijn eerste electrische gitaar te halen. (Speel nu al enkele jaren electro-accousctisch.... maar wil toch meer de electische kant uit) De zoektocht naar een GR520 ghostrider heb ik zo goed als opgegeven (voorloper van de SZ modellen) die dingen zijn gewoon bijna niet meer te vinden....

Samen met een cube30 versterker of een marshall mg15dfx wordt denk ik de setup, bedoeld voor alles van blues/jazz tot metal en rock.

Soulflyhigh
30 september 2005, 19:15
Ik heb hem eens bespeeld. Heel lekker gitaartje. Voor rock en metal zeer goed bruikbaar. Een paar nieuwe pickups er in en gaan met die handel! 8-)

Hankey
30 september 2005, 21:12
De bassist uit m'n band heeft er eentje en ik ben van plan er ook een als back-up te kopen. Het feit dat de nek (en body) niet voorzien zijn van een hoogglans lak en zo niet blijft kleven bij het spelen vind ik erg relaxed. Hij speelt heerlijk (maar dat is geheel persoonlijk). Het geluid van de stock pick-ups is redelijk, maar niet super. Vooral het nek element valt nogal tegen. Die dingen kan je echter later altijd vervangen...

Zeer relaxed gitaartje voor weinig geld :)...

Bazzey
30 september 2005, 21:29
Ik heb er 2 maanden geleden 1 gekocht en ik ben er zeer tevreden over. :D
Alleen tussen het hals en body element zit wel vrij veel volume verschil.
En er zit een mooi rond geluid in dat gitaartje.
Ik heb ook nog een Jem7PBK en een UV7BK en die hebben minder karakter dan die SZ 320 MH WBR. :???:

olaf reijnders
30 september 2005, 21:30
Ik vind deze Ibanez, die ik overigens niet ken, zeer relaxed eruit zien. Ik heb dan ook een zwak voor Ibanez.

Kasper
30 september 2005, 21:37
Ik vind het kut dat Ibanez de laatste tijd weer goed bezig is met hun collectie uit te breiden, nadat ik mijn zwarte SZ320 heb gekocht. Nu ziet die er zo gewoontjes uit in vergelijking met de rest :(

Gitaro
30 september 2005, 21:56
Hier gas ik op. Omdat ie zo mooi is. :)

Neals
30 september 2005, 23:48
Ik heb een SZ320 (bj 2003) en ben er zeer tevreden over!

Qua afwerking zit het goed, er komt een lekkere sound uit! En ja, Ibanez bouwt goede en betrouwbare instrumenten. Heb deze gitaar het afgelopen jaar bij ca. 15 gigs en 50 repetities gebruikt zonder noemenswaardige problemen *klopklop*

biels
1 oktober 2005, 18:23
ik heb de "opvolger" ervan zegmaar. de sz520. Dit is ongeveer de zelfde gitaar maar dan met een quilt maple top en een inleg op de 12 fret. Ik ben erg tevreden met deze gitaar. Komt inderdaad een lekkere sound uit.

hier wat plaatjes: http://community.webshots.com/album/371666798qKLWcG

olaf reijnders
1 oktober 2005, 18:39
Door die top heeft 'ie iets PRS achtigs. Mooie top, overigens.