PDA

View Full Version : HerfstContest



Swan
30 september 2005, 13:10
kapoet 8-)

Swan
30 september 2005, 13:10
suggestie voor n nieuwe riffcontest;
omdat de kracht van de riff ook vooral in de overgang zit lijkt t me interessant om t volgende te doen;
ik programmeer wat drumpatronen waar de deelnemers dan gitaar overheen opnemen...

opbouw;
intro - hoofdriff - brug - hoofdriff - "harder" - outro

dus iedereen maakt eigelijk n klein nrtje van iets van 2 min...
de stijl van de drums zal ik algemeen toegankelijk houden, n beetje rock achtig ("harde" wordt ook geen metal bijv), geen overheersende moeilijke maten etc zodat iedereen zn eigen ding er op kan doen en niet teveel wordt gestuurd door de drums.

als er wat animo is zal ik aan de slag gaan met programmeren.
dan zal ik de drums op 2 manieren aanleveren; helemaal clean voor mensen die zelf nog reverb etc. willen toevoegen en eentje met reverb etc. (wat meer afgemixt) voor mensen die zulke dingen niet kunnen toevoegen.

let me know...

Swan
30 september 2005, 13:11
dubbel

Roy K.
30 september 2005, 13:24
Leuk idee, maar het is meer een songcontest dan een riffcontest als deze opbouw geldt:

intro - hoofdriff - brug - hoofdriff - "harder" - outro

Maar ik ben voor. 8-) 2 Minuten is ook niet zo lang...

Swan
30 september 2005, 13:26
ja t is ook meer n (mini)songcontest idd, maar lijkt mij veel interessanter dan alleen n riffcontest.

Swan
30 september 2005, 15:06
de drums toch maar al gemaakt, hopelijk kunnen jullie er wat mee...

rechter muis, save as

ruwe drums (http://members.chello.nl/m.sciarone/riffcontestclean192.mp3)

compressie en reverb drums (http://members.chello.nl/m.sciarone/riffcontestreverb192.mp3)

opbouw is intro - hoofdriff - brug - hoofdriff - brug - "harder" - outro geworden
120bpm
192kbit
2min47

Ronaldd
30 september 2005, 18:27
Hey,
Is het geheel niet wat te langdradig of heb ik het mis? Normaal kan een nummer zolang duren, mede doordat er veel zang in zit daardoor wordt het afwisselend, persoonlijk vind ik 2:43 wat lang voor nummer dat geheel uit instrumenten bestaat. Inkorten, En wel op de manier dat iedereen zelf mag bepalen welke delen ingekort mogen wordenl??

BTw, Je drum computer klinkt goed!! Hoe het dat ding? Kan ik m ook gaan gebuiken..

Ik wacht het af!!

Scali
30 september 2005, 21:10
Ik vind het juist wel leuk als we deze opbouw moeten gebruiken, en echt een nummer moeten schrijven.
Moet je dus meer dan alleen een riff verzinnen. Ook een soort arrangement van fills of themaatjes oid om het boeiend te houden.
Dan heb je ook wat meer vrijheid, en ben je niet puur afhankelijk van de kracht van 1 of 2 riffs, maar gaat het om het totaalplaatje.

Kasper
30 september 2005, 22:31
Dit lijkt me echt een cool idee.

Het zal wel niet voor mij weggelegd zijn wegens gebrek aan tijd, en aan talent :)

Ik ben wel benieuwd.

Sonno
30 september 2005, 22:41
Leuk dat er weer is wat watskeburrt hier!

You can count me in! 8-)

Swan
30 september 2005, 23:11
Hey,
Is het geheel niet wat te langdradig of heb ik het mis? Normaal kan een nummer zolang duren, mede doordat er veel zang in zit daardoor wordt het afwisselend, persoonlijk vind ik 2:43 wat lang voor nummer dat geheel uit instrumenten bestaat. Inkorten, En wel op de manier dat iedereen zelf mag bepalen welke delen ingekort mogen wordenl??

BTw, Je drum computer klinkt goed!! Hoe het dat ding? Kan ik m ook gaan gebuiken..

Ik wacht het af!!

ehm ja, volgens mij heb je t totaal mis....maar ik luister dan ook regelmatig naar instrumentale nrs van 15 min...
aan jou de taak om t afwisselend te maken! :razz:
desnoods zing je wat :razz:

Ronaldd
30 september 2005, 23:30
Hahaha, nou okey, meer en deel is het met mij oneens. Ik zal mij aanpassen :wink: . Moet nog ff kijken wanneer ik het maak ivm tijd.
Maar hoe hete je drumcomputer nou????

Swan
1 oktober 2005, 14:06
FLstudio, de samples zijn Drumkit From Hell...

Jeroenvanhulsteijn
2 oktober 2005, 09:54
Leuk!!! Kun je mss neerschrijven hoe de tijdsindeling ongeveer is van de song mbt intro - hoofdriff - brug - hoofdriff - "harder" - outro?

Ronaldd
2 oktober 2005, 13:31
Goed luisteren, dan hoor je het veanzelf :wink: :-D

Roy K.
2 oktober 2005, 14:27
Ok, nu de deelnemerslijst opstellen en een jury aanstellen...om e.e.a. te versnellen zou je ff in elektrische gitaren/off topic kunnen spammen!! :-D

Das Schaap
2 oktober 2005, 16:49
Alleen die ene cymbal klinkt wel echt kut als ik maar ff eerlijk ben, ik vind em meer irritant dan toevoegend. :-?

idno
2 oktober 2005, 19:38
FLstudio, de samples zijn Drumkit From Hell...

Thomas Haake rules!! 8-)

Swan
2 oktober 2005, 19:55
huphup, inschrijven in t andere topic :wink: