PDA

View Full Version : fender perfomer 1000 buizen



liq
30 september 2005, 09:36
Ik heb sinds gister een fender performer 1000, en dat is tegelijkertijd mijn 1ste semi-buizen aangezien hij op de distortion alleen een buis heeft.

Nu heb ik nog een paar vraagjes.

Als ik hem op gain channel zet, gaat hij op laag volume eerst vrij zacht, en na een seconde of 20 springt ie in 1 keer lost lijkt het wel, en gaattie stukken harder.

Klopt dit ? dat mischien de buizen warm moeten worden ofzo ?

Alvast bedankt!

minas
30 september 2005, 09:52
Heej Liq,

Gefeliciteerd met je nieuwe versterker. Ik heb zelf ook een performer 1000, zeer fijne versterker.
Dat hij een stuk harder gaat naar een aantal seconde is heel normaal dat is gewoon het opwarmen van de buis.

vulvasonic
30 september 2005, 14:40
De Performer 1000 is een geweldige versterker!

Ik heb 'm heel lang gehad en ik moest 'm kort geleden verkopen (had ik liever niet gedaan, maar het ging niet anders....).

Het klopt dat dat buisje even moet opwarmen, maar je krijgt een sound waar je U tegen zegt. Gefeliciteerd met je aankoop!

liq
1 oktober 2005, 10:44
Hij werkt voor de rest ook prima, alleen de footswitch schakelt niet tussen channels terwijl het lampje wel gaat branden op de switch.

Iemand tips hiervoor ?

stratokai
1 oktober 2005, 10:55
Hij werkt voor de rest ook prima, alleen de footswitch schakelt niet tussen channels terwijl het lampje wel gaat branden op de switch.

Iemand tips hiervoor ?

Als je de kanalen ook met een switch op de versterker kunt schakelen, dan moet je misschien die switch omzetten.

vulvasonic
2 oktober 2005, 01:00
Hij werkt voor de rest ook prima, alleen de footswitch schakelt niet tussen channels terwijl het lampje wel gaat branden op de switch.

Iemand tips hiervoor ?

Als je de kanalen ook met een switch op de versterker kunt schakelen, dan moet je misschien die switch omzetten.

Nee, dat maakt geen zier uit. Zodra de footswitch is ingeplugd hebben de knopjes geen functie meer.

Als de footswitch niet schakelt, dan is er iets mis. Een nadeel van de Performer (en die niet alleen trouwens) is dat de input, maar dus ook de input van de footswitch, rechtstreeks op de printplaat gemonteerd zit. Vroeg of laat ga je daar problemen mee krijgen. Om deze problemen te voorkomen is het verstandig om de snoeren van je gitaar en van je footswitch eerst door het handvat bovenop de versterker te steken en pas daarna in de inputs, waardoor je het risico vermindert dat je de inputs naar de kloten helpt. Een reparatie kost rond de 15 euro.

Maar voordat je ermee naar de reparateur gaat, check eerst even of het kabeltje nog goed is, of dat je het principe van de schakelaar door hebt, anders zou het toch zonde zijn, niet dan?