PDA

View Full Version : Jaguar?



Chubby
29 september 2005, 23:16
Hee, wil een gitaar erbij kopen, wat aparts 8-) zit te denken aan een Fender Jaguar, heeft iemand ervaring met die dingen? positief :razz: dan wel negatief :(

Orpheo
29 september 2005, 23:45
hier is nog geenn 2 weken geleden een heel topic over geweest. zoek ff met de search :)

Bobbel
30 september 2005, 00:20
Ik heb een Sunburst USA Jaguar en hij bevalt me prima... lekker geluid... scheurt goed en (maar daar moet je van houden) heeft bij clean een lekkere korte krachtige toon...

Fluffy
30 september 2005, 08:42
ik heb een usa 62' reissue en een orginele uit 62 :cool: de orginele 0wnt de reiisue maar toch.., die rissues zijn te vinden 2de hands voor minimaal 1000. de jappaners weet ik niet of ze wat zijn, ligt er echt aan welke stijl je speelt.. surf en blues muziek zou die geschikt voor zijn, rock en metal overslaan

dejohan
30 september 2005, 09:35
Bwa, je kunt nog wel rocken met een Jaguar hoor, genoeg groepen die het doen (en nee, ik heb het niet over Cobains' tot Gibson omgebouwde Jaguar).

Maar metal zal niet lukken :D

Dude
30 september 2005, 09:39
ik heb een orginele 63'er (cool fluffy post eens wat fotos, en waar heb je hem vandaan dan ?? )

en moet zeggen dat ik hem niet echt heel vaak gebruik, zeker niet in mn band. Daarvoor is die wat te schel, ik heb dr een jaar of wat geleden een seymourduncan jeff beck huppeldepup element in gezet maar ook dat was niet zaligmakend,

hij gaat binnenkort (lees als ik geld heb) naar voxhumana voor een beurtje want dat is wel hard nodig,

het is gewoon een vet apparaat , simpel. Maar vergelijk hem niet met een strat qua rockandroll want een strat geeft mijnsinziens meer dan de jag als je wat modernere muziek wikl spelen

Sliver
30 september 2005, 12:31
De mijne:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61752&highlight=nieuw

8-)

Anavrin
30 september 2005, 15:01
metal kan zeker wel met een jaguar!!!
Ik heb namelijk zo'n Japanse, en die bevalt heel goed. Was nieuw maar 790 euro, dus als je een 2ehandse Japanner wil, zou ik niet meer betalen dan dat...

Enige slechte aan Jaguars is de brug, maar dat valt eenvoudig op te lossen door er een Mustang-brug in te zetten (heb ik ook gedaan, supersimpel). De Jaguar heeft namelijk zadels met allemaal kleine groefjes, en in 1 van die groefjes rust dan de snaar. Nadeel is dat die groefjes niet diep genoeg zijn, en dat is bij de Mustang-brug wel. Ik heb de mijne bij Vox besteld, voor 40 euro, en dat is zeker de moeite waard.
Dit is de mijne:
http://www.webrocker.de/jaguar/v2/images/jaguar/sunb2003cij.jpg

trouwens een superhandige site:
http://www.webrocker.de/jaguar/v2/index.php?page=start

rhcp_schipper
30 september 2005, 15:24
Waar zijn ze hier in nederland te koop? Vind het hele mooie gitaren! En wat zijn onegveer de prijzen, van de jappaners?

Sliver
30 september 2005, 15:34
MIJ kost nieuw 700 a 800 euro, meeste zaken kunnen de gewone Japanse Jags wel bestellen geloof ik.

rhcp_schipper
30 september 2005, 15:36
MIJ kost nieuw 700 a 800 euro, meeste zakne kunne de gewone Japanse Jags wel bestellen geloof ik.

Even een stomme vraag, wat betekent MIJ? Ik heb zelf echt geen flauw idee!

Ritch
30 september 2005, 15:37
Made in Japan :wink:

Sliver
30 september 2005, 15:44
en dat was geen stomme vraag 8-)

Lucluc
30 september 2005, 16:51
En de latere modellen worden vaak CIJ genoemd, 'crafted in japan'. Staat achter op de hals.

Sliver
30 september 2005, 17:11
Vraagje; Op die van mij staat het volgende serienummer

http://img272.imageshack.us/my.php?image=img08665su.jpg

op de mr. gearhead site van Fender staat alleen dat die R voor 04/05 staat, maar wat geven die andere cijfers nou aan? Ik ben namelijk benieuwd hoe limited deze gitaar is en misschien dat iemand dat uit die cijfers kan opmaken. Klinkt wazig, dat besef ik, maar wie weet is het hier ook zo dat er een code inzit van 'dit is gitaar nr. ... van in totaal...'
Iemand?

Chubby
30 september 2005, 21:56
Ik heb een Sunburst USA Jaguar en hij bevalt me prima... lekker geluid... scheurt goed en (maar daar moet je van houden) heeft bij clean een lekkere korte krachtige toon...

Korte krachtige toon! lijkt me op zich niet verkeerd :D maar bedoel je hiermee ook dat ie echt veel minder sustain heeft dan laten we zeggen gewoon een strat? en wat voor schakelmogelijkheden zijn er met de elementen?

Sliver
1 oktober 2005, 16:37
kleine bump

dejohan
3 oktober 2005, 13:01
maar bedoel je hiermee ook dat ie echt veel minder sustain heeft dan laten we zeggen gewoon een strat?

Ik weet nniet wat Bobbel bedoelt maar ik heb wel de ervaring dat de sustain van een Jag veel minder is dan van een Strat.

dejohan
3 oktober 2005, 13:04
maar bedoel je hiermee ook dat ie echt veel minder sustain heeft dan laten we zeggen gewoon een strat?

Ik weet nniet wat Bobbel bedoelt maar ik heb wel de ervaring dat de sustain van een Jag veel minder is dan van een Strat.

Sliver
3 oktober 2005, 14:02
brugconstructie I guess...

dejohan
3 oktober 2005, 18:05
Inderdeed

ThijsP
6 oktober 2005, 17:14
Korte krachtige toon! lijkt me op zich niet verkeerd :D maar bedoel je hiermee ook dat ie echt veel minder sustain heeft dan laten we zeggen gewoon een strat? en wat voor schakelmogelijkheden zijn er met de elementen?

Bovenste schakelaar zijn voor ritme en lead stand. De onderste schakelaars zijn voor brug en neck elementen aan-en uitteschakelen en de derde is een hoogboost. Dat is een soort van omgekeerde tone knop. Deze onderste zijn alleen voor de lead stand.

Dan heb je nog 2 potmeters voor tone en volume van de lead stand en 2 draaiknoppen voor tone en volume van de ritme stand. Zo dat was het volgens mij :D

Tupelo
6 oktober 2005, 17:40
Op de Veluwe zeker! :razz: