PDA

View Full Version : Vibro champ!



Robbert
29 september 2005, 22:30
Eindelijk is er eentje langs gekomen op het juiste moment! Stond op Gitaarmarkt een advertentie voor een eind jaren 70 Vibro Champ.

Kip! Ik heb je!

Opgehaald voor 350 Euro, nette prijs dacht ik zo: cab ziet er goed uit (weet nog niet wat voor hout het is). Chassis begint met A38, schijnbaar eind 1973. De code op de power trafo is niet compleet, output trafo zegt 022905/606-3-34.
Speaker codes: 023044/4657308.

Buizen die erin zitten: RCA 5Y3GT, Fender 6V6GTA, RCA 12AX7A (2x). Volgens de eigenaar orgineel. Binnen in ziet het er ook allemaal orgineel uit, alleen vergeten te kijken naar de potmeters..

Wat ik niet helemaal snap is het papiertje dat binnen in zit, afgebeeld is met twee 6V6 buizen en een andere preamp buis (7025). Foutje?

Anyway... met mijn DeArmond Starfire Special klinkt hij wel erg lekker hoor! Prima volume voor thuis (ook de enige plek waar ik speel), Peevee heeft al eens gezegd dat ie beperkt is in zijn headroom, is te merken, maar ik vind het wel wat hebben :wink:

Dude
30 september 2005, 10:35
Opgehaald voor 350 Euro, nette prijs dacht ik zo:

:o zo dat dacht ik wel ! gefeliciteerd

fullorder
30 september 2005, 14:41
Buizen die erin zitten: RCA 5Y3GT, Fender 6V6GTA, RCA 12AX7A (2x). Volgens de eigenaar orgineel.

eeeeeeh....tijd voor een paar nieuwe?

Lucluc
30 september 2005, 16:49
Buizen die erin zitten: RCA 5Y3GT, Fender 6V6GTA, RCA 12AX7A (2x). Volgens de eigenaar orgineel.

eeeeeeh....tijd voor een paar nieuwe?

Als er RCA op staat mooi laten zitten!

PeeVee
30 september 2005, 21:07
eeeeeeh....tijd voor een paar nieuwe?
Dacht het niet... grote kans dat die zo nog 30 jaar meegaan, zo'n Champie wordt doorgaans toch niet hard / vaak / lang op gespeeld... Kan wel natuurlijk, is ook geliefd ampje voor in studio's maar zelfs dan nog... Even door laten meten maar grote kans dat ze nog prima meten. RCA is the best... Lekker laten zitten... Ik heb nog veeeeeeeel UOS 6V6-jes liggen dus als je wat dingen uit wilt proberen dan PM maar. Ik kom zelf bijna altijd weer terug op RCA blackplates of Hytron (= RCA??) JAN 6V6GTY (militair) blackplates...

Ampje is uit '73, waarschijnlijk al met Paktron blue drops en wat nettere dikke gele bedrading; prima! Speakertje is Oxford, ik denk dan ceramisch (weet niet zeker), is misschien jammer want het alnico CTS speakertje wat in vroegere modellen zat schijnt toch niet verkeerd geweest te zijn (ik had het idee van wel en/maar dat ie toch wel erg tiny was maar misschien heb ik dat wel met alle 8" speakertjes, verder weinig ervaring met andere 8").


Peevee heeft al eens gezegd dat ie beperkt is in zijn headroom
Aaaaargh... :-(

Robbert
30 september 2005, 22:37
D'r zit zo'n U stukje op de achterkant, dat is alnico?

Op de nekstand van die DeArmond verzuipt het geluid wel een beetje, maar ach, ik had hem er juist bij voor de late uurtjes :)

Wat me opvalt is dat de versterker erg stil is, super! De tremolo is geeft bij volledig opendraaien wel wat zachte tikjes, maar dat zal wel zo horen :P


Ik moet eerlijk zeggen dat ie tien keer zo leuk is als die ZVex Nano amp..! 8-)

Quink
1 oktober 2005, 00:11
Peevee heeft al eens gezegd dat ie beperkt is in zijn headroom
Aaaaargh... :-(

:D Your words come back to haunt you........


Hé Robbert,






Fotoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo :wink:

fullorder
1 oktober 2005, 00:31
maar wat betreft die buisjes, de wijsheid die ik heb als amp-leek die vooral heel veel klokken heeft horen luiden is dat buizen maximaal een paar jaar meegaan bij normaal gebruik.
is dat dus klinklare onzin?

nicoverduin
1 oktober 2005, 00:49
Als eindbuizen redelijk zwaar gestrest worden dan gaan ze een aantal jaren mee. Maar buizen zijn pas op als ze op klnken. M.a.w. Als ze goed klinken dan zijn ze kennelijk nog goed/
Voorversterkers gaan daaintegen nog veel langer mee.
Nico

Robbert
1 oktober 2005, 10:06
Fotoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo :wink:

Ik zal eens kijken of ik een cam kan lenen en mooie naaktfoto's kan maken .. :P

keef
3 oktober 2005, 00:47
In mijn '76 Champ zitten de originele RCAs nog, en die klinken uit de kunst. :)

Al
3 oktober 2005, 14:54
maar wat betreft die buisjes, de wijsheid die ik heb als amp-leek die vooral heel veel klokken heeft horen luiden is dat buizen maximaal een paar jaar meegaan bij normaal gebruik.
is dat dus klinklare onzin?

Dat kan je zo niet zeggen want het hangt van teveel dingen af. Ga er maar van uit dat kwaliteitsbuizen als oude RCA veeeeeeel langer meegaan.

Al