PDA

View Full Version : Goeie winkel voor effecten



RedBuell
29 september 2005, 22:10
proost

RedBuell
29 september 2005, 22:19
Ik zoek een winkel waar ze je echt wat kunnen vertellen over effecten.

Ben verschillende winkels geweest met het volgende probleem...

Ik vind mijn Vox V847 te modderig klinken als ik op het overdrive/boost kanaal speel. Clean klinkt hij wel goed maar als ik een solo speel op het od kanaal klinkt het nergens naar alsof je mega verkouden bent en je hoort je zelf praten zo klinkt het. (onderwater geluid)

Ieder winkel (dijkman, feedback, dirkwitte) waar ik ben geweest zegt iets anders. De een zegt dat mijn wah niet goed is de andere zegt dat ik voor kirk hammeth achtige wah geluiden een morley Bad Horsie moet kopen, weer een ander zegt dat ik een Cry baby moet kopen omdat dat meer een metal wah is. Ik weet het niet meer, als mijn gitaar klaar is neem ik hem mee naar een winkel en ga wat uitproberen (neem ook mijn eige wah mee). Wie weet een zaak waar ze tenminste wten waar ze het over hebben als het over effecten gaat?

Dirk_Hendrik
29 september 2005, 22:53
Geen,
In elke winkel heb je te doen met de mening van omhooggevallen verkopers die "het wel weten". Blijf lekker hier rondhangen. Een stuk meer lui die geen verkoop doelstelling hebben en je dus beter van dienst kunnen zijn.

Berik
30 september 2005, 00:41
Iedereen heeft zo zijn eigen mening, je moet gewoon zelf uitproberen en kijken wat jij het beste vind klinken.

Vampire
30 september 2005, 00:44
Je zoekt een metalwah begrijp ik?

Ik heb net een Morley gekocht en hoewel ik geen andere wah's heb getest, kan ik wel zeggen dat mijn wah (PWA) behoorlijk goed is voor distortion. Nou zijn er instellingen waarbij hij niet lekker werkt, maar ik denk dat dat bij iedere wah is? plus dat een bad horsie nog weer een stuk beter is dan de pwa die ik heb.

En ik hoor verder altijd dat de standaard crybaby's en vox's veel beter zijn voor met clean en vintage distortion wah, dus geen gierende solo's tenzij ze gemod zijn.

Als ik jou was zou ik de betere Morley's maar eens testen, of de betere dunlop pedalen (zw-44, bijvoorbeeld), of, als je het echt duur wil gaan aanpakken de Teese RMC's of de Dunlop Dimebags.

Matsvansanten
30 september 2005, 08:22
Je woont in amsterdam zie ik, ben je wel eens bij Sound-Plaza geweest? Ik vind dat daar wel mensen werken die er verstand van hebben. Ze hebben redelijk veel wah's...Misschien de moeite waard om daar is langs te gaan? Ik ben zelf in ieder geval erg goed te spreken over die winkel. De site is www.sound-plaza.nl .

p.s. Dit zal wel weer als reclame gezien worden, maar ik heb niets met die winkel te maken. Ik heb er alleen wel erg goede ervaringen mee, hets slechts een tip :razz:

Dirk_Hendrik
30 september 2005, 09:09
Helemaal mee eens. Sound plaza, met ex-soundshop medewerker Richard, is een vrij nieuwe zaak die eens niet de fout hebben gemaakt de toko vol te stouwen met budget meuk.

DREAMMACHINE
30 september 2005, 09:14
..... :o ....ze hebben er zelfs moog en nog een zootje boutique spulletjes, nice!

RedBuell
30 september 2005, 09:57
Je woont in amsterdam zie ik, ben je wel eens bij Sound-Plaza geweest? Ik vind dat daar wel mensen werken die er verstand van hebben. Ze hebben redelijk veel wah's...Misschien de moeite waard om daar is langs te gaan? Ik ben zelf in ieder geval erg goed te spreken over die winkel. De site is www.sound-plaza.nl .

p.s. Dit zal wel weer als reclame gezien worden, maar ik heb niets met die winkel te maken. Ik heb er alleen wel erg goede ervaringen mee, hets slechts een tip :razz:

Was ook mijn vraag :razz:

Wilbert
30 september 2005, 13:35
Misschien zeg ik nu iets stoms, maar het maakt nogal uit of je je wah voor of na je amp zet (zeker als je hem overstuurt). Misschien moet je daar eens mee experimenteren?

harrie-beton
30 september 2005, 15:57
Op een wah zit een input en een output. Dat maakt ook nogal een verschil!

Uchison
1 oktober 2005, 11:21
Je zou het ook kunne proberen bij Sacksioni. Ik heb daar wel vaker een aantal Teese Real Mc Coy gezien, naast de standaard dingen dus....

Matsvansanten
1 oktober 2005, 13:42
Ja Sacksioni is ook prima. Heb er laatst een RMC1 gekocht.