PDA

View Full Version : Techniekjes



Sora
29 september 2005, 21:38
Hallo iedereen,

Ik speel nu al een dikke twee jaar gitaar maar ik heb eigenljk een beetje uitleg nodig over een paar speciale shred-technieken (of hoe je die dingen ook noemt). Ik weet dat het waarschijnlijk vrij onmogelijk is om die dingen via een forum uit te leggen maar weet er iemand hoe je moet:
-fingertappen (waarschijnlijk doe ik iets verkeerd want ik hoor enkel lawaai :razz: )
-dive bombs maken
-scratch& slide moves maken
of als er iemand een site weet waar dat opstaat is dat natuurlijk ook welkom :D

iig bedankt!

Basseytje
29 september 2005, 21:48
ik kan wel iets uitleggen over vinger tappen al ben ik niet de besten...

bij vingertappen moet je met de punt van je vinger de snaar raken en een beetje wegtrekken tis ene soort hammer/pull off

je moet alle snaren afdempen die je niet gebruikt meestal (iig bij een strat) onderste element. en je meot je vinger tegen de fret aan zetten.]]

en natuurlijk veel oefenen

ik hoop dat je hier iets aan hebt

veel suc6

nopster
29 september 2005, 21:50
Best eens opnieuw vragen bij "speeltechnieken en theorie".

De meesten hier hebben GAS en kunnen alleen maar over hun gear praten. 8-)

Cubensis
29 september 2005, 22:00
shred-trucjes ook nog echt :D
als je al 2 jaar bezig bent en nog geen divebomb kan mken (even trempookje indrukken etc) zou ik de hoop maar opgeven :)

sebass
29 september 2005, 22:01
Het topic hoort hier.

koella
29 september 2005, 23:08
Als je bij het tappen alleen lawaai hoort, moet je zorgen dat je de snaren die je niet gebruikt, afdempt.

B.v. Je tapt op de B-snaar: Met de wijsvinger van je linkerhand demp je zowel de e-snaar als de g-snaar af. Met de palm van je rechterhand demp je de d,a en lage e snaar af. Als je dan gaat tappen op die b-snaar kan het misschien nog onregelmatig klinken, maar er is geen ongewenst lawaai meer.

En verder: Dive bomb, scratch en slidemoves :???: leuke termen!