PDA

View Full Version : een led lampje voor mijn dunlop wah?



istari
29 september 2005, 16:05
IK heb een tijd geleden mijn Dunlop wah laten modden naar true bypass en een meer 'scream' gewah, maar de constructeur zag het niet zitten om er een verklikkerlampje op te bouwen. Nu, dat stoort me nog steeds dat ik nooit 100% zeker ben dat mijn wah wel effectief afstaat na een solo op een live optreden, het is al zowiezo een stressiutuatie, dan nog met 130 db om je oren en wat podiumactiviteit, en je bent al snel de draad kwijt. Die wah zijn dan ook niet makkelijk om zomaar een led in te bouwen, dat weet ik, ze hebben geen 'frontpannel' waar je dat op kan plaatsen, maar ik vraag me af of ik nu de enige ben die daar een prob mee heeft, en zoniet, hoe andere het oplosten.

Thanx!

robert-gitarist
29 september 2005, 16:54
Volgens mij is een ledje wel mogelijk..
De Dimebag wah van Dunlop heeft er 2 in zitten dus ;)

zjanke
29 september 2005, 19:42
Ik heb een GBC95 met hetzelfde probleem. De schakelaar en het ledje (blauw natuurlijk 8-) ) liggen al klaar bij de techneut die het gaat doen, maar hij heeft ADHD (altijd druk, heel druk). Ik zal hem vanavond nog eens bellen, misschien dat ik dan volgende week iets kan laten zien.

Bluesbreaker
29 september 2005, 20:40
Ik heb met hulp van iemand van gitaar.net een ledje in mn wah gezet, is heel simpel hoor, niet meer dan een paar draadjes, weerstandje en ledje! De gaatjes zijn zelfs al voorgeboord in je behuizing, alleen nog niet helemaal er door.

http://img.photobucket.com/albums/v242/kerstmanrulez/gear/effects/RMC-LED1.jpg

Debaser
29 september 2005, 23:38
ziet er uit als een DML mod ... 8-)
of zit ik ernaast?

Bluesbreaker
30 september 2005, 07:36
ziet er uit als een DML mod ... 8-)
of zit ik ernaast?

Klopt helemaal!

DREAMMACHINE
30 september 2005, 08:30
zit er ook aan te denken om bij mn rmc3 een ledje er in te zetten, als het echt maar een paar draadjes is, kan ik het zelf ook wel.

...kan niet iemand hier even een beschrijving geven van die mod?

Bluesbreaker
30 september 2005, 08:39
http://www.gitaar.net/forum/read.php?f=7&i=21632&t=19696#reply_21632

istari
30 september 2005, 12:49
thanx! welke regelknoppen heb jij langs buiten laten monteren? Bij de mod heeft die gast de regeling van de frequentie langs binnen gedaan, dus als ik die regeling wil doen moet ik de achterplaat eraf halen

Bluesbreaker
30 september 2005, 22:16
thanx! welke regelknoppen heb jij langs buiten laten monteren? Bij de mod heeft die gast de regeling van de frequentie langs binnen gedaan, dus als ik die regeling wil doen moet ik de achterplaat eraf halen

Die wah van mij is gewoon een RMC2, daar zitten de controls aan de buitenkant.

dano
30 september 2005, 22:48
kan dit ook met een jim dunlop jimi hendrix voodoo wah? zou te gek wezen:)

Bluesbreaker
30 september 2005, 22:52
Volgens mij wel, alleen zul je daar ook de switch moeten vervangen denk ik, in mn RMC zat standaard al een 3dpt switch