PDA

View Full Version : egmond super solid 7



Saf
29 september 2005, 16:04
Hoi,

ik dacht zal na lang op een ander gitaarforum rond gerend te hebben zal toch een weer o pdit forum gaan bezig zijn.

Ik heb laatst een egmond super solid 7 gekocht (verzendkosten betaald) en wilde eigenlijk weten of er op dit forum meer mensen zijn die zo'n soort egmond hebben of zowiezo een egmond hebben wat hun ervaringen daarmee zijn. Ik heb nu enkele egmonds in mijn bezit en vind ze gaaf.

Cubensis
29 september 2005, 16:14
egmonds waren voorzover ik weet 'wehkamp' gitaartjes van crapmateriaal, wil niet zeggen dat er leuke exemplaartjes tussen zitten :)

Saf
11 oktober 2005, 21:33
dat klopt de kwaliteit van met name de akoestische modellen is rond uit slecht. Bij de elektrische modellen valt het nog wel mee. Ik wil ze ook niet voor de bespeelbaarheid maar meer voor de gave modellen en het feit dat ze uit nederland komen

Saf
11 oktober 2005, 21:34
dat klopt de kwaliteit van met name de akoestische modellen is rond uit slecht. Bij de elektrische modellen valt het nog wel mee. Ik wil ze ook niet voor de bespeelbaarheid maar meer voor de gave modellen en het feit dat ze uit nederland komen

Trocar
12 oktober 2005, 00:09
Ons fantastische gitaarnet heeft een artikel over Egmond gitaren online staan!

http://www.gitaarnet.nl/magazine/artikelen/artikelen/egmondgitaren.php3

Saf
12 oktober 2005, 14:39
die kende ik al heb laatst contact gehad met deze wim of hij mij iets kon vertellen over datering aan de hand van serienummers. Maar daar schijnt niemand echt wijs uit te worden

Ik heb nu drie akoestische egmond archtop
1 semi akoestische archtop
en een egmond super solid 7

verwacht deze of volgende week nog een elektrische egmond bas en een egmond akoestische archtop binnen te krijgen.

Vind het gewoon leuk dat ze in zo'n grote aantallen in nederland gemaakt zijn.

Heb ook twee famos gitaren die komen uit de venlonia gitarenfabriek die stond in venlo (noord-limburg) die hebben ook op grote schaal gitaren gebouwd.

Dus als iemand nog een snarrinstrument van nederlands makelarij heeft wat hij kwijt wi llaat het even weten