PDA

View Full Version : volgende stap Fingerpicken



Droffie
29 september 2005, 13:04
Hoi
Ik ben door het eerste boek van mark Hanson heen "basic Style fingerpicken"en ook aardig door het boek "contemporary fingerpicking van Mark Hanson".
Ik wil nu graag een stap verder en zit te twijfelen of ik een boek van Stefan Grossman zal aanschaffen. http://guitarvideos.com/audio/98514.htm
Kent iemand z'n boeken en in het bijzonder bovenstaande?
Zijn z'n leermethodes goed? Mark Hanson wat erg goed te doen namelijk.

Ik hoor graag van jullie

Hennie V
30 september 2005, 19:16
Ik heb onlangs een dvd besteld van Stefan Grossman"fingerpicking blues guitar solo's" en ik ben er zeer tevreden over en om dat ik er ook al weer doorheen ben ga ik ook weer een andere bestellen.Als er meer mensen zijn die dit soort dvd of vidio's hebben en er ook door heen zijn kunnen we misschien een ruilbeursje organiseren :P

Droffie
30 september 2005, 20:13
Ik heb onlangs een dvd besteld van Stefan Grossman"fingerpicking blues guitar solo's" en ik ben er zeer tevreden over en om dat ik er ook al weer doorheen ben ga ik ook weer een andere bestellen.Als er meer mensen zijn die dit soort dvd of vidio's hebben en er ook door heen zijn kunnen we misschien een ruilbeursje organiseren :P

Lijkt me een goed plan. Ik heb vandaag Essential fingerpicking techniques en hot licks van Stefan Grossman besteld.

:D

belg
1 oktober 2005, 01:25
Jawel Grossman is goed, althans als je van blues / ragtime houdt.

heb zelf 'country blues guitar' van 'm...
Er zijn ook veel lessen van hem online trouwens hoor, in woord en geluid.

Let wel ik speel nu twee jaar fanatiek ( hoewel ben nu meer met midi aan het klooien ) , en de specifieke sound van de jaren 20, 30 is moeilijk, moeilijk, moeilijk....

John Hurt is er zo een: qua noten zeer goed te doen, qua 'feel' aiaiaiai wat lastig.