PDA

View Full Version : Jenifer batten ibanez



erikvdh
29 september 2005, 10:10
Hey mensen,

Op welke ibanez speelde jenifer batten, o.a. in de tijd dat ze in de michael jackson band speelde?

Groet van Erik.

robert-gitarist
29 september 2005, 10:35
Ze speelt nu op Washburn maar toen ze op Ibanez speelde speelde ze volgens mij op Prestige modellen..
Beetje van die S/SA achtige modellen...heeft ook wel wat weg van die Joe Stratiani modellen...maar volgens mij speelde ze op customshop Ibanez'en..want ze zijn ook appart gepaint etc.

Alain
29 september 2005, 11:37
Ibanez S/FGM

Wel met 3 sc's, waarvan die bij de brug een hotrail was, als ik me niet vergis

prestige en SA modellen bestonden dan nog niet eens

handpainted door pamelina, die ook de USCG's deed

AART
29 september 2005, 15:21
prestige is pas een paar jaar(sinds '03 ofzo?)
en sa bestond idd niet toen.

Nrrrk
2 oktober 2005, 08:03
Prestiges bestaan al sinds de jaren '90.

robert-gitarist
2 oktober 2005, 12:31
prestige is pas een paar jaar(sinds '03 ofzo?)
en sa bestond idd niet toen.

Ik zei ook een SA achtig model ;)
Prestige bestaat wel degelijk langer dan '03..alleen heette toen nog geen Prestige...

Stitch
2 oktober 2005, 14:08
juist dus technisch gesproken bestonden er voor 2003 dus geen prestiges, simpel!

Nrrrk
2 oktober 2005, 14:14
juist dus technisch gesproken bestonden er voor 2003 dus geen prestiges, simpel!

http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1996/96014.jpg

Kijk hier dan maar eens naar.

Alain
3 oktober 2005, 09:51
prestiges bestaan al een jaar of 10, en werden dan ook prestige genoemd. Vroeger waren dat wel de ibanez-gitaren met echt hoge kwaliteit, tegenwoordig wordt alles zo wat prestige

Sim Simon
3 oktober 2005, 16:28
Ze heeft ook een tijdje op een Ibanez 360 gespeeld.

Wouter J
7 oktober 2005, 21:54
Volgens een itervieuw wat batten gaf met Ibanez voor hun 1992 catalogus Speelde ze tijdens de "Bad" en "Dangerous" tours van Michael Jackson op Ibanez Sabers (Daar staat de S van de S series dus voor) en op Ibanez Radius (de voorganger van de Satriani signature.) gitaren

Volgens haar eigen zeggen verkoos ze de Radius boven de Saber omdat deze steviger aanvoelde, maar toen Ibanez de productie van de Radius stopte (omdat het Satriani model die lijn verving) stapte ze over op Sabers. Op de DVD van Michael jackson live in Budapest speelt ze op zowel haar nieuwe custom shop Sabers als op haar oude Radius gitaren. Eeen van die oude Radius gitaren is zelfs verbouwd zodat ze er een Ace Frehley immitatie mee kan doen, er zit namelijk een rook bom in.

http://www.geocities.com/xcvxcv65/ibanez/540r-radius.jpg
Deze pagina uit de 1988 Ibanez Catalogus laat de Radius zien, het is dezelfde gitaar als de Satriani maar dan met een SSH elementen set up en een naar achterhellende kop.

strat 91
18 januari 2006, 21:56
ze speelde in die tijd op een ibanez 540S

guitardude
18 januari 2006, 22:18
Volgens een itervieuw wat batten gaf met Ibanez voor hun 1992 catalogus Speelde ze tijdens de "Bad" en "Dangerous" tours van Michael Jackson op Ibanez Sabers (Daar staat de S van de S series dus voor) en op Ibanez Radius (de voorganger van de Satriani signature.) gitaren

Volgens haar eigen zeggen verkoos ze de Radius boven de Saber omdat deze steviger aanvoelde, maar toen Ibanez de productie van de Radius stopte (omdat het Satriani model die lijn verving) stapte ze over op Sabers. Op de DVD van Michael jackson live in Budapest speelt ze op zowel haar nieuwe custom shop Sabers als op haar oude Radius gitaren. Eeen van die oude Radius gitaren is zelfs verbouwd zodat ze er een Ace Frehley immitatie mee kan doen, er zit namelijk een rook bom in.

http://www.geocities.com/xcvxcv65/ibanez/540r-radius.jpg
Deze pagina uit de 1988 Ibanez Catalogus laat de Radius zien, het is dezelfde gitaar als de Satriani maar dan met een SSH elementen set up en een naar achterhellende kop.
Ben benieuwd of de kwaliteit vergelijkbaar is met een js100 bijvoorbeeld. :)

SBloke
18 januari 2006, 22:55
schijnt ook nog een tijd op een witte Jem gespeeld te hebben (met goude hardware) Maar dat is echt jaren terug.

renier
18 januari 2006, 23:31
prestiges bestaan al een jaar of 10, en werden dan ook prestige genoemd. Vroeger waren dat wel de ibanez-gitaren met echt hoge kwaliteit, tegenwoordig wordt alles zo wat prestige


precies. in "mijn RG tijd" betekende prestige volgens mij dat de hals van de allerbeste materialen was gemaakt, en handgevlakt/schuurt. prestige was toen ook echt voorbestemde voor de duurste 3 modellen ofzo. niet voor alles boven de 400 pop, zoals nu.