PDA

View Full Version : Is dit het wel waard?



Axelll
28 september 2005, 22:24
Heey

Nadat ik een 7ender Lite Ash strat heb gekocht zat ik er overna te denke om nieuwe elementen in mn yamaha eg 112 te gooien...

heb net gekeken en een mooi setje seymour duncans bij elkaar gedaan maar dan komt de prijs op €170,- (voor de elementen alleen dan) ik weet niet zeker maar volgens mij is mn gitaar niet eens 170 euro waard :razz: dus mijn vraag is,...is het, het wel waard om in zon gitaar die elementen erin te gooie?
:)

Axelll

rhcp_schipper
28 september 2005, 22:29
Als jij denk dat jou gitaar dat waard is, zou ik het zeker doen! Ik ga zelf binnenkort ook een nieuwe set elementen in mijn London city tele zetten!

istari
28 september 2005, 22:29
zou ik niet doen, de constructie en houtsoort is misntens even belangrijk voor je sound als je pick ups.

Jerre
28 september 2005, 23:15
Nu niet te snel conclusies trekken.
Ik heb zelf ook een Yamaha EG112, en alhoewel hij de goedkoopste Yamaha is, blijft het een redelijk goed gitaartje.

Ikzelf zou het er voor over hebben om er een nieuw setje pickups in te steken. En als ik daarna vb nog een nieuwe gitaar koop, en de EG112 komt aan de muur te hangen onde een kadertje met "Mijn aller 1e gitaar" dan kan je de pickups nog altijd in die andere steken, dus er is nix 'verloren'.

Ik zou het gewoon doen als je er het geld voor hebt, de gitaar kan alleen maar beter worden.

EmgMaster
29 september 2005, 06:46
Je kan jezelf ook afvragen welke pickup je het meest gebruitkt, speel je alleen bij de brug, dan vervang je alleen die toch?

MoserCustomShopDotCom
29 september 2005, 14:02
Denk ook effe na over het volgende:

Als je de gitaar wilt verkopen of een nieuwe/betere gitaar hebt, kun je altijd de oude elementen terugzetten en je fijne elementen houden.