PDA

View Full Version : Hulp nodig by eigengemaakte Luidsprekerkast



witte42
28 september 2005, 21:29
Hallo iedereen,

ik zit op dit forum voor advies te kijken maar er staan zoveel onderwerpen dat ik er zelf maar een aanmaak. Ik ben maar een leek op gebied van luidsprekers en alle electronica die erbij komt kijken en heb dus nog wat hulp en advies nodig
Ik ben dus bezig zelf een speakerkast te maken voor mijn gitaar. Wil er later zelf nog een top bij kopen. Liefst een London City of Orange of VOX voor een uniek en ouderwets geluid.

Speakers:
Ik heb een oude speakerkast gebruikt waar twee speakers inzaten.
Dit zijn 2 maal Celestion G12T-75 luidsprekers. ik weet dat deze ook in veel Marshalls en Orange versterkers zitten.
Kan iemand mij vertellen of het goeie zijn, ze zijn in ieder geval al vrij oud maar niet gescheurd en dus nog in goede staat.

Kast:

De kast is gemaakt van spaanplaat. Is dit ok??? Ik heb de voorkant waar de speakers in zitten gemaakt van Multiplex. Moet ik toch beter een nieuwe kast maken???
het hout van de kast is 2 cm dik. de kast heeft een afmeting van 60cm bij 75 cm. Hij is 30 cm diep.
Ik heb de speakers op een multiplex plaat geschroefd van 56cm bij 70,5 cm. Ik heb de celestion Speakers trouwens van de voorkant in het gat geduwd. Is dit aan te raden of moeten ze toch beter van de binnenkant geschroefd worden.

Hoe zit het met de afstanden tussen de speakers, heeft dit invloed??? Ik heb em als volgt erin gezaagd:
Eeen luidspreker in de linkerbovenhoek en de ander in de rechter onderhoek. Ze staan 7 sm van de rand af en ongeveer 6 cm van elkaar. Is dit goed of moet ik het opnieuw doen??

Tja en dan de rest:
Moet ie geisoleerd worden?? Neem aan van wel. Had gedacht em compleet van binnen te isoleren met die zwarte geluidsmatten uit de oefenhokken. Moet dit wel compleet van binnen of allen aan de achterkant?

Hoe zit het met bekabeling en pluggen: Kwam het volgende schema in het Forum tegen: Kan ik dit ook gebruiken?