PDA

View Full Version : Virtuoos Wim uit België



combo
28 september 2005, 21:06
Wie kent er Wim Roelants uit België ?

www.wimroelants.com

Ik heb ne Workshop gedaan bij die kerel, wat een virtuositeit. Maar ik kende hem eigenlijk niet, leren kennen via rockschool.

koella
28 september 2005, 23:01
Wat is er dan eigenlijk goed aan hem (serieus).
Mijn eerste indruk is dat ik het een eng kereltje vind.

Mijn volgende indruk is:
Steve vai is al een clown. Als we die ook nog met zijn allen na gaan doen?

Tsja, het wordt wel een vrolijke bedoening natuurlijk. Dat dan weer wel.. :)

Das Schaap
28 september 2005, 23:04
Haha hij stond op Graspop in een tent wat solo´tjes te spelen. :-D
Hij kon wel spelen, maar vond het verder ook wel beetje 13 in een dozijn wat ie deed. Hij was blijkbaar wel een erg goede sessie-gitarist vertelde een van de werknemers me, maar ik weet verder echt niks van em. En tja hij boeide me ook niet. Beetje half naakt natte shred spelen. :roll:

Sonno
29 september 2005, 01:11
Haha, ik heb 'm ook gezien daar! Ik vond het eerlijk gezegd een trieste vertoning. Hij kon wel aardig spelen, wel heel veel (achterhaaaaaald) tappen enzo. Maar die grijns op z'n smoel... om van te huilen :seriousf:
Iedereen liep er dan ook snel voorbij...

Die bouwer van de site zou nog wel is een cursusje contrast kunnen krijgen. Die tekst is echt onleesbaar zo wit op beige!

DivisionBell
30 september 2005, 01:24
Wat is er dan eigenlijk goed aan hem (serieus).
Mijn eerste indruk is dat ik het een eng kereltje vind.

Mijn volgende indruk is:
Steve vai is al een clown. Als we die ook nog met zijn allen na gaan doen?

Tsja, het wordt wel een vrolijke bedoening natuurlijk. Dat dan weer wel.. :)

Een Clown?

Even buiten het gitaarspel om he... heeft Steve Vai muziek met een gedachtengang die onbeschrijfelijk goed is - die niet iedereen begrijpt! Heel intelligent ook wel te noemen (vind ik dan, want er is al zoveel plat spel).. het gitaarspel is in veel nummers dan eigenlijk ook bijzaak of gevoelsuitdrukking en hierendaar inderdaad wat circus renz.

Iedereen uit b.t.w. zijn gevoel ook anders op een gitaar. Dat is Vai zijn manier, hij is iemand die zijn instrument meester is, die gedachtengangen en filosofien in zijn nummers brengt.. altijd wel te respecteren .. clown -> wel een beetje erg goedkoop uitgedrukt. :) :-?

Mvgr

Maiden Michiel
30 september 2005, 08:05
Hmmm dit lijkt op een ander topic...

Maar als je Vai een clown vindt dan heb je er echt geen ene zak van begrepen.
Dan zou ik nog eerder Malmsteen een clown noemen maar live is ook dat geweldig om te zien.

Butcher
30 september 2005, 08:07
Wat een één-dimensionale achterhaalde zooi is dit nou weer? Aan één Vai (met of zonder diepgaande filosofie) hebben genoeg. Trouwens is het grappig dat de foto van hem met Steve Vai er niet uitziet alsof Vai in de gaten heeft dat er een foto gemaakt word... En hij zegt dat 'ie blues beukt. Als wat hij doet blues is, dan moet hij dat toch maar eens uitleggen aan BB King of zo. Kan die beste man ooks eens lachen. En altijd weer dat brakke kut Engels op die niet Engelse websites...

DivisionBell
30 september 2005, 11:48
Nou nou.. chill out man :D. Er zijn gwoon een aantal cd's van VAI die wat meer hebben dan de cd's met nummers over algemene dingen en een hoop gitaartechniekjes :roll: (Sex and Religion bijvoorbeeld).

kort lontje

Mvgr

Maiden Michiel
30 september 2005, 14:47
Afgezien van het tappen kan ik dit figuur trouwens totaal niet met Vai vergelijken...

DivisionBell
30 september 2005, 15:00
Afgezien van het tappen kan ik dit figuur trouwens totaal niet met Vai vergelijken...

Right

Sonno
30 september 2005, 15:34
Afgezien van het tappen kan ik dit figuur trouwens totaal niet met Vai vergelijken...

Wat dacht je van z'n uiterlijk? :D

koella
1 oktober 2005, 17:12
Een Clown?

Even buiten het gitaarspel om he... heeft Steve Vai muziek met een gedachtengang die onbeschrijfelijk goed is - die niet iedereen begrijpt! Heel intelligent ook wel te noemen (vind ik dan, want er is al zoveel plat spel).. het gitaarspel is in veel nummers dan eigenlijk ook bijzaak of gevoelsuitdrukking en hierendaar inderdaad wat circus renz.

Iedereen uit b.t.w. zijn gevoel ook anders op een gitaar. Dat is Vai zijn manier, hij is iemand die zijn instrument meester is, die gedachtengangen en filosofien in zijn nummers brengt.. altijd wel te respecteren .. clown -> wel een beetje erg goedkoop uitgedrukt. :) :-?

Mvgr

Intelligent, filosofieen het zal allemaal wel. Maar daardoor is hij niet bekend geworden.
Neil young en kurt cobain zijn (waren) ook intelligente mensen, en die liggen toch niet zo goed in de markt bij de shredders. :wink:

Die Roelants heeft dat toch ook wel begrepen :D

Sora
1 oktober 2005, 19:40
Ik ken die vent!
De 11de september was het in Antwerpen muziekbeurs en ik was daar net een gitaar (die ik nu dus heb :razz: ) aan het uittesten en ik kon er verdomme bijna niets van horen omdat die sukkel naast mij loeihard gitaar stond te spelen. Daarna hebben een vriend van me en ik nog wat staan lachen met zijn steve vai imitatie (je moest eens zien hoe hij eruit zag :-D )

koella
2 oktober 2005, 12:45
Bij deze wil ik toch wel effe mijn excuses aanbieden aan combo.
Hij doet een post met een (inderdaad) virtuoze gitarist en wij gaan hem met zijn allen af zitten zeiken. :oops:
Maar ja het is ook zo freakerig...

nopster
3 oktober 2005, 11:49
Wie kent er Wim Roelants uit België ?

www.wimroelants.com

Ik heb ne Workshop gedaan bij die kerel, wat een virtuositeit. Maar ik kende hem eigenlijk niet, leren kennen via rockschool.

Heb je wat geleerd op die workshop, of was het meer tonen hoe goed hij zelf wel is?

combo
6 oktober 2005, 08:23
Beide

Speelde enkele nummers en legde die dan uit.

Komt idd beetje stoeferig over, maar zi je zo een kerel er al staan als een beatles-gitarist ?

Mja, wete, ge moet die eens zien spelen om overtuigd te zijn (wat kan je oordelen van een filmke, op da filmke ist precies een janet. Wel even bijvermelden dat ik zijn spelen virtuoos vind, niet zijn muziek, ik ben reeds 12 jaar metallicafan en deze zijn muzikaal en virtuoos goed.

Trouwens: shredden is totaal niet meer in vind ik. Waar staat Malmsteen nu ? In vele voorprogramma's tegenwoordig. En als ik een uurke of 2 naar shredden luister (malmsteen, vai, satriani) dan begin ik da ronduit beu te worden,

dat zou door de leeftijd komen, als je jonger bent dan 20 dan wil je anders zijn dan andere, dan probeer je vanalles uit, maar nu tegenwoordig luister ik al veel liever eens naar nummers zoals Layla, Dust in The WInd, Child in Time, Bother, Call of Ktulu, etc..., solo's die daar gespeeld worden zijn niet echt moeilijk maar !!!! onverbeterlijk !!!!

nopster
6 oktober 2005, 10:18
Hoe iemand eruit ziet, of hoe hij overkomt, dat kan mij niet schelen, het is de klank die hij uit zijn gitaar krijgt die telt... en dat kan hij toch wel.
Maar ik zou hem graag eens horen zonder al zijn pedalen ertussen, gewoon rechtstreeks in de amp, en eens luisteren wat hij echt kan.

combo
6 oktober 2005, 18:00
dat is juist, zou ik ook graag eens horen...

Maiden Michiel
6 oktober 2005, 19:19
Trouwens: shredden is totaal niet meer in vind ik. Waar staat Malmsteen nu ? In vele voorprogramma's tegenwoordig. En als ik een uurke of 2 naar shredden luister (malmsteen, vai, satriani) dan begin ik da ronduit beu te worden,


Sorry, maar wtf heeft het er nou mee te maken of het in is?

Wat een onzin!
Dus als het in is vind je het wel mooi?

En Malmsteen in voorprogramma's? :???:

Of hap ik nu?

combo
6 oktober 2005, 23:43
Malmsteen wel degelijk in voorprogramma's arrogant ventje

kijk maar eens naar:
http://www.graspop.be/pages/index.php


En shredden is nie schoon, mensen die het doen, doen het voor zichzelf te bewijzen. Muziek maken is geen wedstrijd. EN met shredden bereik je toch meestel geen mooie muziek, maar WIm viel wel mee vond ik

Scali
7 oktober 2005, 00:48
Best geinig, deze kerel.
Ik vind dat rustige nummer aardig (2e filmpje), en ik herken idd Vai-achtige trekken in het spel (het uiterlijk uiteraard ook, maar dat ligt er wel erg dik bovenop... wel grappig hoe hij in dat ene filmpje alvast z'n hoed afneemt terwijl hij nog aan het spelen is :)).
Ik vind hem wel af en toe wat slordig, helaas... Jammer, want juist 1 van de sterke punten van Vai vind ik dat ie ondanks alle show en gekkigheid, gewoon altijd superstrak speelt. Als je iets van Vai wilt overnemen, dan liefst dat! Maar misschien dat ie in de studio wat strakker speelt, dit is toch vooral ook een beetje show.

Maiden Michiel
7 oktober 2005, 08:09
Malmsteen wel degelijk in voorprogramma's arrogant ventje

kijk maar eens naar:
http://www.graspop.be/pages/index.php


En shredden is nie schoon, mensen die het doen, doen het voor zichzelf te bewijzen. Muziek maken is geen wedstrijd. EN met shredden bereik je toch meestel geen mooie muziek, maar WIm viel wel mee vond ik

Ow en dat hij verder als soloact volle zalen trekt telt natuurlijk niet.

combo
7 oktober 2005, 11:11
o jawel, maar em speelt toch wel degelijk in voorprogramma's zoals je kan zien..., komt gewoon omdat er een beperkter publiek is voor dit genre

Maiden Michiel
7 oktober 2005, 11:57
Ja maar dan klopt wat je zegt "wat stelt Malmsteen nou nog voor" natuurlijk ook niet, want hij stelt wel degelijk nog wat voor.

combo
7 oktober 2005, 14:23
not much, shredden is 80s

Maiden Michiel
7 oktober 2005, 14:37
Gelukkig is dat een mening, geen feit.

combo
7 oktober 2005, 16:54
Volgens mij wel

Trouwens in de 80s was dat ook niet geweldig, nu nog vele minder.

Noem eens 5 topgroepen met shredders die niet langer dan 3 jaar bestaan, geen malmsteen, vai of whatever opnoemen dus... :-)


Ik speel ook nu en dan eens sweeps en snelle alternates in solo's omdat ik dat wel leuk klinken vind soms, maar nooit langer dan 30s :-).

Probleem met shredders is dat ze zich moeilijk kunnen beheersen in andere stijlen vind ik.

Ma swat, genoeg over dit item, ik vind shredden nie om aan te horen als het te lang opstaat..., en de meeste mensen denken dat. Ik begrijp niet dat iedereen zo virtuoos wil zijn, ik betrap mezelf er ook soms op. Van malmsteen vind ik Black Star wel goed, maar voor de rest is het nen trol met parkinson :-)))))

combo
7 oktober 2005, 16:55
Volgens mij wel

Trouwens in de 80s was dat ook niet geweldig, nu nog vele minder.

Noem eens 5 topgroepen met shredders die niet langer dan 3 jaar bestaan, geen malmsteen, vai of whatever opnoemen dus... :-)


Ik speel ook nu en dan eens sweeps en snelle alternates in solo's omdat ik dat wel leuk klinken vind soms, maar nooit langer dan 30s :-).

Probleem met shredders is dat ze zich moeilijk kunnen beheersen in andere stijlen vind ik.

Ma swat, genoeg over dit item, ik vind shredden nie om aan te horen als het te lang opstaat..., en de meeste mensen denken dat. Ik begrijp niet dat iedereen zo virtuoos wil zijn, ik betrap mezelf er ook soms op. Van malmsteen vind ik Black Star wel goed, maar voor de rest is het nen trol met parkinson :-)))))

Das Schaap
7 oktober 2005, 19:11
Noem eens 5 topgroepen met shredders die niet langer dan 3 jaar bestaan, geen malmsteen, vai of whatever opnoemen dus... :-)

Vraag je nu om bands die niet langer dan 3 jaar bestaan met technische gitaristen/shredders ? Want tja hoeveel bekende bands bestaan nog geen 3 jaar en zijn ook nog eens "topgroep". :roll:



Probleem met shredders is dat ze zich moeilijk kunnen beheersen in andere stijlen vind ik.

Zoals Michael Angelo ooit al zei, het is geen kwestie van zich kunnen beheersen, het is gewoon dat zij anders spelen in die stijl. Begrijp me niet verkeerd ik vind dat Malmsteen ook geen "echte" blues kan spelen, maar hij speelt dan blues a la Malmsteen. Dat velen dat niks met blues te maken vinden hebben tja, dat komt door het beeld dat iemand van blues heeft.
En dat Malmsteen niet op graspop als laatste band stond, ja duh. Dat maakt em geen voorprogramma, het was een festival, niet een concert.

Luc-O
7 oktober 2005, 22:37
Haha, ik zat bij hem in de 'pool' tijdens de Sena Guitar Awards van 2002. De kwartfinale (lees: tweede ronde) was het eindstation voor hem...

En combo... wat spreek jij jezelf tegen zeg.

combo
7 oktober 2005, 23:07
En combo... wat spreek jij jezelf tegen zeg.


Ik druk me niet goed uit, daarom komt dat zo over. Ik vind die Wim leuk spelen, van dergelijke mannen kan je veel leren, niet noodzakelijk het shredden, maar technieken. Ik hoor shredders niet echt graag, meesten willen virtuoos uit de hoek komen en denken meer aan wat ze doen dan wat ze muzikaal laten overkomen. Ik vind wel dat die Wim goed speelt, maar tegen 17u was ik het eerlijk gezegd ook wel beu.

Shredden vind ik ook niet meer van deze tijd, maar in sommige solo's past het wel, NIET EEN HEEL NUMMER DOOR.


Zo wil ik het liefst overkomen.

greetz

Metallimoons
17 oktober 2005, 12:19
Beide

Speelde enkele nummers en legde die dan uit.

Komt idd beetje stoeferig over, maar zi je zo een kerel er al staan als een beatles-gitarist ?

Mja, wete, ge moet die eens zien spelen om overtuigd te zijn (wat kan je oordelen van een filmke, op da filmke ist precies een janet. Wel even bijvermelden dat ik zijn spelen virtuoos vind, niet zijn muziek, ik ben reeds 12 jaar metallicafan en deze zijn muzikaal en virtuoos goed.

Trouwens: shredden is totaal niet meer in vind ik. Waar staat Malmsteen nu ? In vele voorprogramma's tegenwoordig. En als ik een uurke of 2 naar shredden luister (malmsteen, vai, satriani) dan begin ik da ronduit beu te worden,

dat zou door de leeftijd komen, als je jonger bent dan 20 dan wil je anders zijn dan andere, dan probeer je vanalles uit, maar nu tegenwoordig luister ik al veel liever eens naar nummers zoals Layla, Dust in The WInd, Child in Time, Bother, Call of Ktulu, etc..., solo's die daar gespeeld worden zijn niet echt moeilijk maar !!!! onverbeterlijk !!!!

Jij noemt Vai zonder meer een 'shredder'??
Malmsteen ok, dat vind ik zelf ook hoewel hij af en toe ook wel mooie dingen doet. maar Vai doet veel meer dan zomaar shredden beste man, en Satriani trouwens ook. Kan zijn dat ze af en toe eens van die supersnelle lickjes spelen, maar toch niet heel de tijd zeker.

Sonno
17 oktober 2005, 18:45
Malmsteen wel degelijk in voorprogramma's arrogant ventje

kijk maar eens naar:
http://www.graspop.be/pages/index.php


En shredden is nie schoon, mensen die het doen, doen het voor zichzelf te bewijzen. Muziek maken is geen wedstrijd. EN met shredden bereik je toch meestel geen mooie muziek, maar WIm viel wel mee vond ik

:???:
Dus volgens jou zijn enkel de laatste acts van de dag het hoofdprogramma?
Ik zal je zeggen, ik was daarbij en zo'n 'voorprogramma' zou jij je hele leven herrinneren!

Verder zijn er tegenwoordig GIGANTISCH veel bands 'in' die een 'shredder' als sologitarist hebben!

taylor
18 oktober 2005, 11:49
onder shred versta ik toch heel wat anders dan bv steve vai dat is gewoon instrumentale gitaar muziek wat echt goed gecomponeerd is ook al vinden sommige het niks.

shred is bv dat soort B gitaristen zeg maar die het net niet inzich hebben om een goed nummer te maken maar wel veel speed en techniek hebben maar ook niks meer dan dat.
bedoel is paco de lucia ook shred? omdat die o.a speed en techniek heeft?

waarom is vai altijd een clown en bv paco de lucia of allan holdsworth geen clown?paco de lucia is heel wat sneller dan de meeste elektrische gitaristen.

koella
19 oktober 2005, 17:41
Way to go, Taylor :D
Ik zie Allen Holdsworth al zijn gitaar links over zijn nek gooien en hem dan rechts weer opvangen :-D

Of doet Vai dat allang niet meer :???:

Ik heb trouwens ook zo'n Ibanez met een handvat gehad. Ik oefende met een motorhelm (en zonder snoer natuurlijk)

sneez0r
19 oktober 2005, 18:03
waarom is vai altijd een clown en bv paco de lucia of allan holdsworth geen clown?paco de lucia is heel wat sneller dan de meeste elektrische gitaristen.Dat mag je niet zomaar vergelijken. Snelle falseta's horen thuis in de flamenco-traditie. Bovendien past Da Lucia snelle melodieën heel anders toe dan gitaristen als Vai en andere exponenten uit de gitaarrock-wereld. Als je naar een (solo)plaat van Da Lucia luistert hoor je ook dat hij op een heel andere manier met muziek bezig is dan die gitaristen. Er zit een verschil tussen een snelle lick die bijdraagt aan de spanning en intensiteit en een solo van twee minuten die alleen uit sextolen bestaat. (NB: ik vind Vai absoluut niet de ergste uit de shred-wereld, dit alles is ook niet op hem specifiek toegespitst.)
Holdsworth is een geval apart. Aan de ene kant heeft hij laten zien dat hij (heel) muzikaal kan zijn, op harmonisch gebied en in mindere mate op melodisch gebied (met name in zijn composities, maar ook in de wat langzamer solo's). Maar op sommige platen (met name live) laat hij een ontzettende ideeën-armoede zien. Dan begint zijn solo met een geweldige frase, maar zakt dat af naar wat legato-gefrot. *Skip* naar het volgende nummer, als het aan mij ligt.

Roy K.
19 oktober 2005, 19:36
Holdsworth is een geval apart. Aan de ene kant heeft hij laten zien dat hij (heel) muzikaal kan zijn, op harmonisch gebied en in mindere mate op melodisch gebied (met name in zijn composities, maar ook in de wat langzamer solo's). Maar op sommige platen (met name live) laat hij een ontzettende ideeën-armoede zien. Dan begint zijn solo met een geweldige frase, maar zakt dat af naar wat legato-gefrot. *Skip* naar het volgende nummer, als het aan mij ligt.

Vanaf het moment dat hij begint met "legato-gefrot" wordt het voor mij absoluut niet minder. Weinig mensen die zulke geweldige legatolines hebben, genot om naar te luisteren...

Tip voor Holdsworth-liefhebbers (maar ook vooral voor mensen die hem niet kennen, het is nl. erg toegankelijk): Luister eens naar Heavy Machinery, samen met de gebroeders Johansonn.

sneez0r
19 oktober 2005, 19:52
Helaas heb ik net al mijn Holdsworth-albums van mijn harde schijf afgegooid. Anders konden we het over een paar van die lijntjes hebben, dat zou interessant geweest zijn. Nu heb ik alleen nog 'All Night Wrong' op CD, misschien kan je daarvan een specifiek lijntje of solo kiezen, dan geven we allebei onze mening erover.

koella
19 oktober 2005, 21:54
Tip voor Holdsworth-liefhebbers (maar ook vooral voor mensen die hem niet kennen, het is nl. erg toegankelijk): Luister eens naar Heavy Machinery, samen met de gebroeders Johansonn.

Goeie tip Roy. Ik ken hem alleen van wat losse nummers en interviews.
Op een of ander manier is het er nooit van gekomen. Terwijl hij over het algemeen als toonaangevend en vernieuwend wordt gezien.

Das Schaap
20 oktober 2005, 01:18
Ach een nummer zoals Eidolon blijft altijd zo goed. Is ook wat meer catchy eigenlijk, qua Holdsworth dan. En ja die cd met de gebroeders Johansson is ook wel leuk, daardoor kreeg ik ook ineens heel veel respect voor Jens Johansson ineens. 8-)
En ach als je zn legato-gefrot zat wordt, gewoon het nummer Metal Fatigue luisteren. :cool:
Had ooit trouwens iemand horen zeggen dat ie bij Planet X ging, maar dat was vast gelul of niet ?

combo
20 oktober 2005, 01:42
Het is niet omday ik gitaar speel dat ik Vai en Malmsteen moet goed vinden. Vai vind ik cutgitarist,

Das persoonlijk, smaken verschillen, als ik puur op het muzikale afga zal ik daar nooit fan van worden, ik kan misschien wel verbaasd zijn van zijn kunnen.

combo
20 oktober 2005, 01:42
Het is niet omday ik gitaar speel dat ik Vai en Malmsteen moet goed vinden. Vai vind ik cutgitarist,

Das persoonlijk, smaken verschillen, als ik puur op het muzikale afga zal ik daar nooit fan van worden, ik kan misschien wel verbaasd zijn van zijn kunnen.

combo
20 oktober 2005, 01:44
Het is niet omday ik gitaar speel dat ik Vai en Malmsteen moet goed vinden. Vai vind ik cutgitarist,

Das persoonlijk, smaken verschillen, als ik puur op het muzikale afga zal ik daar nooit fan van worden, ik kan misschien wel verbaasd zijn van zijn kunnen.

taylor
20 oktober 2005, 10:32
oh dus koella jij vind vai vooral een clown door zijn stage performence?

ja,als je vai een beetje gekend had dan wist je dat die helemaal gek is bv oude alice cooper shows en dat soort dingen,dat hoort gewoon bij hem.

maar om daarom iemand niet goed te vinden,ik luister gewoon na de muziek eigenlijk hoe iemand erbij staat interesseerd mij niet zoveel.
ik dacht dat veel mensen hier hem een circus artiest noemen omdat volgens hun alleen speed/techniek heeft en zo.

maar goed,het heeft voornamelijk met smaak te maken maar shred muziek is na mij idee toch heel wat anders zoals ik al zei...

koella
20 oktober 2005, 12:11
oh dus koella jij vind vai vooral een clown door zijn stage performence?

ja,als je vai een beetje gekend had dan wist je dat die helemaal gek is bv oude alice cooper shows en dat soort dingen,dat hoort gewoon bij hem.

maar om daarom iemand niet goed te vinden,ik luister gewoon na de muziek eigenlijk hoe iemand erbij staat interesseerd mij niet zoveel.
ik dacht dat veel mensen hier hem een circus artiest noemen omdat volgens hun alleen speed/techniek heeft en zo.

maar goed,het heeft voornamelijk met smaak te maken maar shred muziek is na mij idee toch heel wat anders zoals ik al zei...

Ja ik vind hem een clown vanwege zijn performance. Ik heb nooit gezegd dat ik hem een slechte gitarist vind.

Als Zappa fan weet ik wel iets van Vai. Ik heb hem langgeleden in de Ahoy als 2e gitarist bij Zappa gezien. Hij mocht toen 10 minuten helemaal loos gaan. Panterpakje, gitaar een keer flink langs de microfoonstandaard halen en VanHalen het snot voor zijn ogen tappen.
Dat beeld van hem heb ik nooit meer kunnen deleten. Ook niet nadat ik toen zijn eerste LP(!) flexable gehoord heb.

Dat hij van Alice Cooper shows houdt is logisch. Zappa stond aan de wieg
van de Alice Cooper shows. En zoals we allemaal weten was Vai Zappa's grootste fan.

Jij vindt het niet belangrijk hoe Vai erbij staat. Hijzelf wrschlk.wel!
Anders deed ie niet al die moeite.

De term shred zegt mij verder niets. Ik ben hem alleen nog maar op dit forum tegengekomen. Ik luister met mijn oren niet met mijn stopwatch.
Dus goed of mooi heeft volgens mij niets met snelheid te maken.

(Je kunt wel merken dat ik vakantie heb :D )

sneez0r
20 oktober 2005, 14:32
Tweede gitarist bij Zappa? Ik ben van 1988 :>

Maiden Michiel
20 oktober 2005, 14:33
Ik vind het wel mooi.

Je hebt een show én vet gitaarwerk.

sneez0r
20 oktober 2005, 14:40
[dubbel]

Roy K.
20 oktober 2005, 14:55
Tip voor Holdsworth-liefhebbers (maar ook vooral voor mensen die hem niet kennen, het is nl. erg toegankelijk): Luister eens naar Heavy Machinery, samen met de gebroeders Johansonn.

Goeie tip Roy. Ik ken hem alleen van wat losse nummers en interviews.
Op een of ander manier is het er nooit van gekomen. Terwijl hij over het algemeen als toonaangevend en vernieuwend wordt gezien.

Is dat zo? Hij is in ieder geval voor Holdsworth zelf vernieuwend, en de stijl op zich eigenlijk ook wel ja. Ik zou hem in ieder geval beluisteren, het is de beste die ik ken van hem! :)


Helaas heb ik net al mijn Holdsworth-albums van mijn harde schijf afgegooid. Anders konden we het over een paar van die lijntjes hebben, dat zou interessant geweest zijn. Nu heb ik alleen nog 'All Night Wrong' op CD, misschien kan je daarvan een specifiek lijntje of solo kiezen, dan geven we allebei onze mening erover.

Die heb ik niet, ik zal kijken of ik er aan kan komen...


Had ooit trouwens iemand horen zeggen dat ie bij Planet X ging, maar dat was vast gelul of niet ?

Ik neem aan van wel! :lol:

Roy K.
20 oktober 2005, 15:08
Alhoewel, dit komt van de Planet X homepage...


Allan Holdsworth left a nice message on my answering machine saying that he has record 5 or 6 songs, and will be finished up by the fall.

koella
20 oktober 2005, 15:10
Tweede gitarist bij Zappa? Ik ben van 1988 :>

Euh...wat heeft jou geb.datum ermee te maken?

sneez0r
20 oktober 2005, 15:13
Tweede gitarist bij Zappa? Ik ben van 1988 :>

Euh...wat heeft jou geb.datum ermee te maken?Even om aan te geven dat ik een ontzettend groentje ben, omdat ik toen nog niet eens bestond.

taylor
21 oktober 2005, 10:37
hmm koella heb je misschien ook wel eens andere albums van vai gehoord,ja ik weet niet hoor maar misschien moet je dat is luisteren.

ik vind echt niet alles mooi of goed wat die doet , dat flexable album vind ik ook slecht trouwens en jij luisterd volgens mij ook veel met je ogen in plaats van met je oren of niet :wink:

koella
21 oktober 2005, 11:13
hmm koella heb je misschien ook wel eens andere albums van vai gehoord,ja ik weet niet hoor maar misschien moet je dat is luisteren.

ik vind echt niet alles mooi of goed wat die doet , dat flexable album vind ik ook slecht trouwens en jij luisterd volgens mij ook veel met je ogen in plaats van met je oren of niet :wink:

Wederom bedankt voor deze doordachte en genuanceerde inschatting :cool: