PDA

View Full Version : Fender strat USA wie kan mij meer vertellen over deze gitaar



Ruben Simon
28 september 2005, 21:02
Hey

Ik wil graag meer informatie over deze gitaar, wat het is, wat ik er van kan verwachten, wat de waarde ervan is.

Hier volgt de info erover:

volledig zwart, ook de slagplaat en elementkapjes (originele wit krijg je
erbij) voorzien van een grafiet topkam en harde brugzadels. electronica
verbeterd en optimaal afgesteld.
Hals is esdoorn met een esdoorn fretboard.
Nummer E 935455, oftewel hij is van '89 dus van na de "her"-overname,
betekend voor de kenner betere afwerking etc.
Lak is overigens in goede (bijna nieuw) staat
Uiteraard zit er een koffer bij.

In principe is alles origineel, hals en bodynummer zijn gelijk, elementen zijn origineel, ofiicieel zit er bij een zwarte strat een witte slagplaat en elementkapjes, die is vervangen door een zwarte (ik heb de witte + bijpassende elementkapjes nog wel) en de electronica is opnieuw gewired en gedeeltelijk aangepast, zodat de potmeters beter hun werk doen. verder zijn de kam en zadels veranderd, waardoor de sustain beter is en action beter is af te stellen.

dit is zo ongeveer wat ik erover weet.

alvast bedankt!!
Ruben

Raytheman
28 september 2005, 21:06
Aangezien er aan gerommeld is is de waarde lager. Ik schat zo ongeveer 650 euro..

Orpheo
28 september 2005, 21:07
spam??

Orpheo
28 september 2005, 21:08
Aangezien er aan gerommeld is is de waarde lager. Ik schat zo ongeveer 650 euro..

mocht het geen spam zijn, zal de waardevermindering die je zo neerzet wel meevallen denk ik. ik gok t eerder op 800/900 euro, maar dan nog. dit topic ruikt voor mij wel HEEEL erg naar spam..kweenie waarom!

Quink
28 september 2005, 21:14
:o Bodynummer??? :???:


Ik wil graag meer informatie over deze gitaar, wat het is, wat ik er van kan verwachten , wat de waarde ervan is.


(ik heb de witte + bijpassende elementkapjes nog wel) en de electronica is opnieuw gewired en gedeeltelijk aangepast, zodat de potmeters beter hun werk doen.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik las dit oorspronkelijk als een vraag over een nog aan te kopen gitaar, "wat kan ik er van verwachten". Maar "ik heb" lijkt me toch aan te geven dat je de gitaar hebt, en dan weet je toch zeker wel het is en wat je er van kan verwachten? Of heb je alleen de elementkapjes?

Bovendien, de info die al hebt is behoorlijk uitgebreid. Wat wil je nog meer weten? Namen van vorige eigenaren, de persoon die hem in elkaar heeft geschroefd? :razz:

Confused.... :-?

Orpheo
28 september 2005, 21:28
:o Bodynummer??? :???:


Ik wil graag meer informatie over deze gitaar, wat het is, wat ik er van kan verwachten , wat de waarde ervan is.


(ik heb de witte + bijpassende elementkapjes nog wel) en de electronica is opnieuw gewired en gedeeltelijk aangepast, zodat de potmeters beter hun werk doen.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik las dit oorspronkelijk als een vraag over een nog aan te kopen gitaar, "wat kan ik er van verwachten". Maar "ik heb" lijkt me toch aan te geven dat je de gitaar hebt, en dan weet je toch zeker wel het is en wat je er van kan verwachten? Of heb je alleen de elementkapjes?

Bovendien, de info die al hebt is behoorlijk uitgebreid. Wat wil je nog meer weten? Namen van vorige eigenaren, de persoon die hem in elkaar heeft geschroefd? :razz:

Confused.... :-?

ja, soms hebben fenders ook nog een bodynummer, dat moet corresponderen met t nummer op de hals.

maar jusit, hetgeen dat jij al aantipt als reden voor twijfel had ik ook.

Ruben Simon
28 september 2005, 22:34
wat bedoelen jullie met spam??

de gitaar heb ik nog niet gekocht, de informatie erover is gemaild door de eigenaar.....dus ja........

Orpheo
28 september 2005, 22:48
wat bedoelen jullie met spam??

de gitaar heb ik nog niet gekocht, de informatie erover is gemaild door de eigenaar.....dus ja........

oh, het leek erop alsof je de gitaar had, en die via hier probeerde te slijten. das spam.

anders, mijn/onze excuses.

verder heb ik al gezegd wat ik ervan denk als het een echte ad is, een gitaar die jij zou willen hebben. succes!

Ruben Simon
28 september 2005, 23:01
nee, dat was helemaal niet de bedoeling, ik heb gewoon geknipt en geplakt uit de email van die gast.........daarom lijkt het of ik hem aanbied.

de verkoper wilt er 750 voor hebben................is dit een goede prijs??

en is het niet slecht dat hij opnieuw gewired is??

Orpheo
28 september 2005, 23:11
nee, dat was helemaal niet de bedoeling, ik heb gewoon geknipt en geplakt uit de email van die gast.........daarom lijkt het of ik hem aanbied.

de verkoper wilt er 750 voor hebben................is dit een goede prijs??

en is het niet slecht dat hij opnieuw gewired is??

750 is imo netjes, als de algehele staat van dat ding mooi is. dus lak nog netjes, frets nog goed, geen getordeerde hals (lijkt me niet). dat rewiren is imo niet een ramp,ligt er natuurlijk aan HOE het gerewired is.

al met al denk ik dat t wel een goed plankie is, en zeker geen miskoop.

vulvasonic
28 september 2005, 23:54
Hals is esdoorn met een esdoorn fretboard.

Ruben

Dit lijkt me wat onwaarschijnlijk, of het zou om een speciefiek type RI moeten gaan. Waarschijnlijk gaat het gewoon om een American Standard. Een grafieten topkammetje is alleen maar mooi meegenomen (da's het eerste wat ik zou doen als ik een strat zou kopen).

750 is daarom een hele nette prijs. Al moet je niet vergeten dat die dingen destijds (en zo lang geleden is het nou ook weer niet) nieuw voor +/- 1200/1300 GULDEN werden verkocht.

Quink
29 september 2005, 00:01
nee, dat was helemaal niet de bedoeling, ik heb gewoon geknipt en geplakt uit de email van die gast.........daarom lijkt het of ik hem aanbied.

de verkoper wilt er 750 voor hebben................is dit een goede prijs??

en is het niet slecht dat hij opnieuw gewired is??

Vandaar. Wel handig als je dat er bij zet. Maar qua gitaar, geen hele verkeerde prijs lijkt me, maar ik zou er 50 vanaf proberen te krijgen.
Het re-wiren zal o.a. wel inhouden dat er geen verlies van hoog optreedt als je de volumepot dichtdraait. Dit is volgens mij een vrij standaard ingreep. Bovendien, tenzij e.e.a. ernstig is verprutst kun je de bedrading relatief makkelijk laten herstellen (maar ik denk niet dat dat nodig zal zijn). Barsten in de hals is erger. :wink:
In ieder geval mocht je gaan kijken, aan alle potmeters draaien, kijken of er niks kraakt, ruist of bromt. Controleer ook de frets. Het is toch een 15 jaar oude gitaar. Lopen de snaren nergens aan? Dat soort zaken.

Quink
29 september 2005, 00:05
Hals is esdoorn met een esdoorn fretboard.

Ruben

Dit lijkt me wat onwaarschijnlijk,

:???: Waren er buiten de RI's dan geen Strat's met esdoorn fretboard??

Ruben Simon
29 september 2005, 08:40
hoe zit het dan met die elsdoorn hals en fretboard? de eigenaar heeft gezegd dat dat er gewoon op zit origineel.........

en wat bedoelen jullie met RI ?

Orpheo
29 september 2005, 10:01
Hals is esdoorn met een esdoorn fretboard.

Ruben

Dit lijkt me wat onwaarschijnlijk, of het zou om een speciefiek type RI moeten gaan. Waarschijnlijk gaat het gewoon om een American Standard. Een grafieten topkammetje is alleen maar mooi meegenomen (da's het eerste wat ik zou doen als ik een strat zou kopen).

750 is daarom een hele nette prijs. Al moet je niet vergeten dat die dingen destijds (en zo lang geleden is het nou ook weer niet) nieuw voor +/- 1200/1300 GULDEN werden verkocht.

hoezo onwaarschijnlijk? je hebt heus wel gewone USA strats met maple neck+fingerboard. no problemo toch?

Quink
29 september 2005, 10:24
hoe zit het dan met die elsdoorn hals en fretboard? de eigenaar heeft gezegd dat dat er gewoon op zit origineel.........

en wat bedoelen jullie met RI ?

Esdoorn lijkt me geen probleem. Weet eerlijk gezegd niet wat Vulvasonic bedoelt? RI= Reissue, heruitgaves van oudere types Fender.

Ruben Simon
29 september 2005, 12:31
voor vulcasonic: waarom dank je dan dat het een RI is?

Ruben Simon
29 september 2005, 12:33
kan je niet aan het serie nummer kijken of het een RI is dan?

vulvasonic
29 september 2005, 17:45
voor vulcasonic: waarom dank je dan dat het een RI is?

Alleen in de periode 1965 tot 1969 zijn er strats met maple caps gemaakt. Hendrix speelde er op bijvoorbeeld. Verder zijn strats per definitie uitgevoerd met een rosewood toets of uit een maple hals uit 1 deel (dus geen losse toets). Een maple capped neck (zo heet dat als je een maple hals hebt met een 'losse' maple toets) zijn te herkennen aan het ontbreken van een notenhouten streep op de achterkant van de hals.

Dus als die gitaar die je kunt kopen zo'n 'losse' maple toets heeft, dan moet het een reissue zijn van een laat jaren zestig model. En dat zou vreemd zijn, want die dingen worden nog niet zo lang gemaakt en zijn behoorlijk aan de prijzige zijde.

Waarschijnlijk gaat het dus gewoon om een all-maple neck. Met notenhouten streepje dus. :)

Orpheo
29 september 2005, 18:19
voor vulcasonic: waarom dank je dan dat het een RI is?

Alleen in de periode 1965 tot 1969 zijn er strats met maple caps gemaakt. Hendrix speelde er op bijvoorbeeld. Verder zijn strats per definitie uitgevoerd met een rosewood toets of uit een maple hals uit 1 deel (dus geen losse toets). Een maple capped neck (zo heet dat als je een maple hals hebt met een 'losse' maple toets) zijn te herkennen aan het ontbreken van een notenhouten streep op de achterkant van de hals.

Dus als die gitaar die je kunt kopen zo'n 'losse' maple toets heeft, dan moet het een reissue zijn van een laat jaren zestig model. En dat zou vreemd zijn, want die dingen worden nog niet zo lang gemaakt en zijn behoorlijk aan de prijzige zijde.

Waarschijnlijk gaat het dus gewoon om een all-maple neck. Met notenhouten streepje dus. :)

hmm.. interessant, ik zal er eens op letten. een strat-nek (eigenlijk alle maple necks) die blank gelakt is, vind ik een beetje "kaal" eruit zien, zonder die skunk stripe :D

Ruben Simon
29 september 2005, 19:15
ik ben erg aant twijfelen wat ik moet doen, want ik heb nou een andere strat aangeboden gekregen:
Fender strat USA, sunburst, helemaal origineel, 1999 ook met koffer voor 650 euro.........
welke is beter?............welke zouden jullie kiezen?.......

Bluesbreaker
29 september 2005, 20:46
ik ben erg aant twijfelen wat ik moet doen, want ik heb nou een andere strat aangeboden gekregen:
Fender strat USA, sunburst, helemaal origineel, 1999 ook met koffer voor 650 euro.........
welke is beter?............welke zouden jullie kiezen?.......

Ik weet niet of er veel verschil in de kwaliteit zit, maar sunburst is naar mijn mening gewoon veel mooier, zwart is zo donker in het donker op het podium.