PDA

View Full Version : Marshall voor mesa of wat anders ?



EpiCenturiesAWAy
28 september 2005, 20:02
Hallo, ik vroeg mezelf eens af of het mogelek zou zijn dat ik mn marshall zou kunnen ruilen tege een mesa Mark of rectifier ofzo :) Dit is geen spam want ik wil het gewoon maar eens vragen of dat mogelijk zou kunnen zijn. En heeft iemand misschien nog ideeën voor een hardcore/screamo amp ? ik denk aan een 5150 of powerball ? 2 kanalen zijn noodzakelijk!
Dankje!

NeeraDJ
28 september 2005, 20:28
Wat voor Marshall heb je? Ik hang niet meer zoveel opn het forum rond, dus misschien dat de rest het wel weet :-? . En is er een bepaalde sound die je zoekt want de 5150, Mesa Mark (welke?), Rectifier en Powerball hebben toch allemaal hele andere high gain sounds.

EpiCenturiesAWAy
28 september 2005, 21:24
Ik heb een marshall jcm 800 2204. Ja ik weet het dat ze allemaal verschillende sounds hebben maar een 5150 spreekt me wel aan. Zeker de kost ervan! Van de mesas ken ik niet zoveel liefst een single rectifier omwille van het aantal watts. Die marks lijken me ook erg lekker!

NeeraDJ
28 september 2005, 21:35
Ik denk wel dat je een stuk bij zal moeten betalen en dan eerst iemand vinden die zijn Single Recto/Powerball/5150 zou willen ruilen, omdat veel high gainers toch niet zo'n klasse Rock bak als de 2204 waarderen. Marks ja het hangt er van af welke Mark, aangezien je higher gain sounds zoekt ga ik ervan uit dat je in de Mark III/IV of evt. IIc+ (als je veel geld te besteden hebt). Ik ben zelf geen groot Mesa liefhebber, en de Powerball was één van de beste pure all out Metal bakken die ik ooit heb gehoord/gehad. Helaas niet geweldig voor de lead sound die ik zocht, maar ik ben dan ook vrij kieskeurig.

Ik zou wat meer research gaan doen op de sounds, op het Harmony Central forum posten veel users vaak soundclips van hun versterkers. Misschien wel de moeite waard even daar te gaan kijken om een definitieve keuze te kunnen maken.

EpiCenturiesAWAy
28 september 2005, 22:23
Zijn er hier misschien mensen die soundclips hebben ? Liefst Mesa: recitfier en mark (welke je maar hebt :)) peavey 5150, en powerbal of fireball. dankje!!

chennie
29 september 2005, 00:14
ik heb een mesa single, echter mn huidige setup aan opnemen neemt zo op dat je dat echte mesa geluid niet terughoort in de opnames. Neem dan ook meer op als een soort scrap disk. Komt er nog ook nog bij dat ik eerst mn schaamte voor mn slechte spel moet overwinnen voordat ik iets post....


maarre mesa, Engls en 5150 zijn wel heel andere koek dan een jcm800. En zekers niet prijswaardig. Je zal wel moeten bijlapen wanneer je gaat ruilen ben ik bang, beste is denk ik wel om even naar de gitaar boer gaan en wat uitproberen.

spanky_franky
29 september 2005, 01:03
Zijn er hier misschien mensen die soundclips hebben ? Liefst Mesa: recitfier en mark (welke je maar hebt :)) peavey 5150, en powerbal of fireball. dankje!!
voor vooral veel engl clips: www.rocksolidamps.com

vooral de fireball & powerball vind ik errug goed klinken 8-)

AART
29 september 2005, 16:26
ik heb een 5150 II, ik kan wel wat clips maken, voorkeurnummers?(heb gitaar 8 okt pas terug van de gitaarboer, dus voorlopig alleen oude opnamen).

pm me maar met je mail adres, of voeg me toe op msn ofzo.

EpiCenturiesAWAy
29 september 2005, 18:07
ik heb dus al een paar soundclips gehoord mede-dankzij een paar mensen van dit forum :) Ik twijfel nu vooral tussen een peavey 5150 (II) en een framus cobra.

Lord Abortion
29 september 2005, 18:40
Framus Dragon is goed ja ...

jaja ...

EpiCenturiesAWAy
29 september 2005, 18:46
:-D vooral geen spam

Negative K3 fan
29 september 2005, 18:46
je hebt door het luisteren van clips besloten dat je een 5150 of een cobra gaat nemen :roll:

dom

EpiCenturiesAWAy
29 september 2005, 18:49
Neenee! Ik heb daardoor al een hoofdkeuze gemaakt van dewelke ik ga testen! Ik ga geen amp kopen door alleen maar iets op internet te horen hoor :) ik ga zeker nog andere amps proberen hoor! Maar nu weet ik toch al een richting die ik moet uitgaan!

doncker
29 september 2005, 19:43
Als je wil mag je is een mesa boogie .50 calibre komen testen hoor. Je woont toch vlakbij

grtz

Kristof

AART
29 september 2005, 21:12
als je een keer in de buurt bent :-D kan je hier ook testen.....

EpiCenturiesAWAy
29 september 2005, 22:26
Jow doncker! Ik zal als het zover is zeker eens komen testen!
En aart :-D als ik even een vlieger kan lenen kom ik langs!