PDA

View Full Version : Op zoek naar een simpele gitaar met 'warme' sound



trigg
28 september 2005, 16:46
Hallo gitaristen,

Ik ben een beetje vreemde eend in de bijt op dit forum, aangezien ik eigenlijk een toetsenist en percussionist ben.

Toch vind ik gitaren erg mooie instrumenten en wil ik me er wat meer in gaan verdiepen.
Ik ben op zoek naar een elektrische gitaar van rond de 200 / 250 euro met een ronde warme sound (indien beschikbaar voor dat geld). Ik heb al de nodige gitaarversterker emulatoren in m'n studio, dus ik heb alleen nog een gitaar nodig.

Dit heb ik pas zitten spelen op een oude Ibanez gitaar van een vriend... let vooral niet op de techniek, het gaat om het idee :D
http://trigg.gunslinger.nl/Road_of_the_Guitar.mp3

Wie geeft mij de gouden tip? :roll:

Walternativo
28 september 2005, 17:28
ga naar een gitaarwinkel en ga heel veel gitaren vergelijken. Als ze daarover gaan zeuren ga je naar een andere winkel. Koop uiteindelijk wat je t fijnst vindt spelen en klinken.

BartL
28 september 2005, 17:48
Dean Vendetta 1.0?

Heb hem zelf nog iet bespeeld...maar ik hoor er zoveel goede verhalen over 8-)

(OK, geen goed advies eigenlijk...maar toch)

Lenweë Míriel
28 september 2005, 19:11
probeer een les paul
richwood schijnt goed te zijn

Negative K3 fan
28 september 2005, 19:38
ga naar een gitaarwinkel en ga heel veel gitaren vergelijken. Als ze daarover gaan zeuren ga je naar een andere winkel. Koop uiteindelijk wat je t fijnst vindt spelen en klinken.

gouden tip en hier sluit ik me ook volledig bij aan!

jorrit
28 september 2005, 20:24
is het geluid van die ibbie het geluid wat je zoekt? want het klinkt me nou niet echt heel speciaal in de oren. een goede fx processor doet ook wonderen...

misschien is zo'n ibanez artcore (hollowbody) wat voor je, hollow zorgt sowieso voor een warme klank.... of een epi the dot studio?

Orpheo
28 september 2005, 21:16
les paul's, sommige strats, tele met p90's.... de mogelijkheden zijn eindeloos. kortom: stap een gitaarzaak binnen, vraag of je een gitaar mag proberen, is ie niet wat je wilt, vraag een volgende. en zeg gelijk je budget erbij.

vester86
29 september 2005, 00:49
in ieder geval een mahonie gitaar (warme sound) in combinatie met humbuckers als het ff kan

en dan is een richwood Les paul model wel ERG aantrekkelijk, die zou je zeker eens uit moeten proberen, net als de bovengenoemde Dean Vendetta 1.0

trigg
29 september 2005, 01:51
Bedankt voor de reacties :)

Natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk dat ik zelf moet luisteren welke me het meeste aanspreekt, maar ik speel als een krant en er zijn zoooooveel gitaren dat een beetje advies wel prettig is :)

Gelukkig heb ik al een paar modellen langs zien komen in deze thread, dus ik ga die zeker even uitchecken...

De Richwood Les Paul lijkt me een mooie binnenkomer ;)

Droffie
29 september 2005, 09:24
Bedankt voor de reacties :)

Natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk dat ik zelf moet luisteren welke me het meeste aanspreekt, maar ik speel als een krant en er zijn zoooooveel gitaren dat een beetje advies wel prettig is :)

Gelukkig heb ik al een paar modellen langs zien komen in deze thread, dus ik ga die zeker even uitchecken...

De Richwood Les Paul lijkt me een mooie binnenkomer ;)

Ik zou niet voor zo'n Richwood gaan. Los van 't feit dat ze waarschijnlijk geen Mahonie body hebben maar een Nato zou dat geen enkele garantie zijn voor een warm klinkende gitaar. Ik zou eerder voor een strat type gaan. London City Spitfire (strat)modellen klinken erg goed. Een goede strat op de neck pickup... hoe warm wil je 't hebben? :???:


Nogmaals, blijf weg van die Richwood crap. Waste of money :wink:

Orpheo
29 september 2005, 10:21
Bedankt voor de reacties :)

Natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk dat ik zelf moet luisteren welke me het meeste aanspreekt, maar ik speel als een krant en er zijn zoooooveel gitaren dat een beetje advies wel prettig is :)

Gelukkig heb ik al een paar modellen langs zien komen in deze thread, dus ik ga die zeker even uitchecken...

De Richwood Les Paul lijkt me een mooie binnenkomer ;)

Ik zou niet voor zo'n Richwood gaan. Los van 't feit dat ze waarschijnlijk geen Mahonie body hebben maar een Nato zou dat geen enkele garantie zijn voor een warm klinkende gitaar. Ik zou eerder voor een strat type gaan. London City Spitfire (strat)modellen klinken erg goed. Een goede strat op de neck pickup... hoe warm wil je 't hebben? :???:


Nogmaals, blijf weg van die Richwood crap. Waste of money :wink:

mee eens.

crrrN
29 september 2005, 10:41
Ibanez RG321. Die is van mahonie en heeft een 2 humbuckers.

wytz
29 september 2005, 11:22
Bedankt voor de reacties :)

Natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk dat ik zelf moet luisteren welke me het meeste aanspreekt, maar ik speel als een krant en er zijn zoooooveel gitaren dat een beetje advies wel prettig is :)

Gelukkig heb ik al een paar modellen langs zien komen in deze thread, dus ik ga die zeker even uitchecken...

De Richwood Les Paul lijkt me een mooie binnenkomer ;)

Ik zou niet voor zo'n Richwood gaan. Los van 't feit dat ze waarschijnlijk geen Mahonie body hebben maar een Nato zou dat geen enkele garantie zijn voor een warm klinkende gitaar. Ik zou eerder voor een strat type gaan. London City Spitfire (strat)modellen klinken erg goed. Een goede strat op de neck pickup... hoe warm wil je 't hebben? :???:


Nogmaals, blijf weg van die Richwood crap. Waste of money :wink:



godsamme. Ik ben het helemaal met jullie eens.

wanneer gaan we eens af zijn van al die richwood bullcrap ?
mee eens.

Franc
29 september 2005, 12:32
Nee de vraag is: wanneer stoppen jullie eens met het Richwood-bashen :-?

Droffie
29 september 2005, 15:36
Nee de vraag is: wanneer stoppen jullie eens met het Richwood-bashen :-?

Wanneer stoppen jullie eens met altijd maar Richwood te adviseren? Topic starter vraag om een warmklinkende en betaalbare gitaar en jullie roepen onmiddellijk Richwood. Als hij om een felle of wollige of schelle of whatever klinkende gitaar zou vragen zouden jullie nog steeds Richwood roepen.

Geef die vent nou eens degelijk advies zou ik zeggen en kijk verder dan jullie Richwood obsessie...Er is meer onder de zon weet je :wink:

Franc
29 september 2005, 15:41
Volgens mij zijn jullie degenen met een obsessie hoor.

Zodra het woord RW valt is er altijd een bepaald aantal mensen dat het nodig vindt te gaan schreeuwen en zeuren en zeggen dat je ver weg moet blijven van RW.

Ik zou zou zeggen, steek eerst eens de hand in eigen boezem en laat iemand die een betaalbare gitaar wil kopen ook gewoon kijken naar RW.

vester86
29 september 2005, 15:46
ik vind single coils scheller klinken dan humbuckers, uitzonderingen daargelaten. ga dan geen strat adviseren tenzij je een double fat strat bedoeld

Droffie
29 september 2005, 15:50
Ik zou zou zeggen, steek eerst eens de hand in eigen boezem en laat iemand die een betaalbare gitaar wil kopen ook gewoon kijken naar RW.

Let's not go there... :stop:

Hij mag van mij naar Richwood kijken, alleen mijn advies aan hem is om die links te laten liggen want er zijn veel beter klinkende alternatieven.

Droffie
29 september 2005, 15:55
ik vind single coils scheller klinken dan humbuckers, uitzonderingen daargelaten. ga dan geen strat adviseren tenzij je een double fat strat bedoeld

Als jij dat vind Vester moet je hem adviseren om een double fat Strat te kopen :-?
Mijn Strat op z'n nek pup klinkt gewoon warmer dat mijn Les Paul nekhumbucker. Zeker op een bijna cleane versterker. Wellicht verwar je warm met wollig?

Franc
29 september 2005, 16:37
Ik zou zou zeggen, steek eerst eens de hand in eigen boezem en laat iemand die een betaalbare gitaar wil kopen ook gewoon kijken naar RW.

Let's not go there... :stop:

Hij mag van mij naar Richwood kijken, alleen mijn advies aan hem is om die links te laten liggen want er zijn veel beter klinkende alternatieven.

O jee...moeilijke term natuurlijk...

Droffie
29 september 2005, 16:40
Ik zou zou zeggen, steek eerst eens de hand in eigen boezem en laat iemand die een betaalbare gitaar wil kopen ook gewoon kijken naar RW.

Let's not go there... :stop:

Hij mag van mij naar Richwood kijken, alleen mijn advies aan hem is om die links te laten liggen want er zijn veel beter klinkende alternatieven.

O jee...moeilijke term natuurlijk...

:???:

trigg
29 september 2005, 19:08
Nou jongens, de kogel is door de kerk!

Vanmiddag ben ik gitaren gaan uitchecken. Eerst naar Correct geweest voor de befaamde Richwood-gitaren. Nu bleek dat ze geen LINKSHANDIGE Richwoods hadden.... want dat had ik er niet bij gezegd, omdat ik dacht dat dat niet zoveel uitmaakte voor de keuze! Anyway, ik moest dus een linkshandige gitaar hebben...

Daarna doorgegaan naar Feedback waar ik op diverse gitaren heb gespeeld, waaronder een Dean Vendetta 2.0 en een Epiphone SG G400.
De Epiphone lag eigenlijk boven m'n budget, maar ik vond deze erg lekker in de hand liggen, niet te zwaar wegen en vooral een mooie warme sound hebben; mooier dan de Dean imo.

Dit is hem:
http://kubic.cannabist.nl/epiphone.jpg

Nu nog een beetje leren spelen! :)

Droffie
29 september 2005, 19:43
Nou jongens, de kogel is door de kerk!

Vanmiddag ben ik gitaren gaan uitchecken. Eerst naar Correct geweest voor de befaamde Richwood-gitaren. Nu bleek dat ze geen LINKSHANDIGE Richwoods hadden.... want dat had ik er niet bij gezegd, omdat ik dacht dat dat niet zoveel uitmaakte voor de keuze! Anyway, ik moest dus een linkshandige gitaar hebben...

Daarna doorgegaan naar Feedback waar ik op diverse gitaren heb gespeeld, waaronder een Dean Vendetta 2.0 en een Epiphone SG G400.
De Epiphone lag eigenlijk boven m'n budget, maar ik vond deze erg lekker in de hand liggen, niet te zwaar wegen en vooral een mooie warme sound hebben; mooier dan de Dean imo.

Dit is hem:
http://kubic.cannabist.nl/epiphone.jpg

Nu nog een beetje leren spelen! :)

Gefeliciteerd!! Mooie gitaar!

Gelukkig geen Richwood...Goede keuze Trigg 8-)

Negative K3 fan
29 september 2005, 20:28
heel mooi gitaartje, veel succes ermee

en ja, linkshandig zijn maakt wel uit!

Anders_Destium
29 september 2005, 21:14
Gefeliciteerd, mooi ding :)

trigg
1 oktober 2005, 03:13
Gefeliciteerd, mooi ding :)

thanks guys!

het is zeker een mooi ding, hij klinkt echt geweldig en ik merk nu al dat ik als een linkshandige een stuk beter speel op een linkshandige gitaar; voelt een stuk natuurlijker!