PDA

View Full Version : Fender hot rod deluxe



RadiuS
14 september 2002, 16:15
Ik zag hier laatst een advertentie van staan op internet voor 550 eurootjes, maar is t een goede Fender?? En maakt de solid state rectifier veel uit in het geluid?

Dude
14 september 2002, 16:45
ik speel af en toe over deze bakken in de oefenruimte en moet zeggen dat ik ze echt ERG cool vind, ik ben meer marshall man, maar toch, deze kasten hebben wat, gaan ook BIZAR hard trouwens, 40 buizenwatjes waar je aardig doof van wordt, daar zijn die marshall VS100 bakkies die er ook staan echt helemaal niks bij..

Soulman
14 september 2002, 19:11
Absoluut goede versterkers, vooral het cleane geluid. De overstuurde geluiden zijn niet echt prettig.
99 % van de moderne buizenversterkers hebben geen buizen gelijkrichter(rectifier)en dus een solid state (behalve dus de Mesa Boogie rectumfriers..eh rectifiers en RI's van de JTM 45 en bijv. VOX AC30).

RadiuS
15 september 2002, 13:44
ok, ik hoef ook geen erg overstuurd geluid, maar een beetje overstuurd (bijv. voor blues) is dat wel mooi? En ik denk dat als ik eer een tubescreamer voor gooi dattie dan overstuurd ook wel zal klinken :razz:

stomas
15 september 2002, 16:25
Ze gaan inderdaad heel hard. Mooi helder clean en diepe reverb, maar het gain-kanaal is een ramp, ook als je de gain-boost(zo heet die toch op dat ding?) gebruikt. Maar in principe zou dat ding goed moeten klinken met een tubescreaner ervoor. Ik zou persoonlijk gaan voor een tweedehandse Deville, niet vanwege het grotere vermogen, maar vanwege de 2 speakers.(de 2x12 versie dus)

mzzl

sjoerd

RadiuS
15 september 2002, 18:56
hmm, nou dan ga ik nog wel ff verder kijken want ik zoek toch iets dat licht overstuurd mooi klinkt voor blues e.d. ik dacht dat dit bij fenders wel goed zat. in ieder geval bedankt!

sash
15 september 2002, 22:56
Hot Rods of iets dergelijks zou ik geeneens aan denken. Koop een ouwe fender buizenbak. Ik heb nu zelf een Silverface Twin Reverb uit 1975. Een tubescreamertje ervoor en gaan met die hap. Fantastisch!

BluesJR
15 september 2002, 23:53
Ik begrijp hier dus echt helemaal niks van...
Ik hoor altijd iedereen klagen over het gain kanaal van die Hotrod Deluxe.. ongelooflijk.
Ik heb vorige week weer eens gespeeld op een Hotrod. Ik heb hem naast een Engl Screamer dacht ik.. een Laney buizenbak.. enz enz gezet en het geluid is zoooo veel beter. Het cleane kanaal zowieso, maar zeker ook de distortion. Ik heb op 3 verschillende Gibsons gespeeld: 1 The Paul (met een dunnere body) en 2 Les Pauls van een eurootje of 2,5 duizend en het geluid was zoveel dynamischer. Het jankte enorm.. maar wel controleerbaar en goed af te regelen. Nu heb ik het over jankende distortion (ik heb gejammed in een muziekzaak.. voor een uurtje ofzo met een vriend van me die begeleiding speelde op de Engl).
Maar ook zeker voor de bluesy distortion..beetje crunch achtig is hij heel fel en dynamisch (!!!). Alleen de Rivera's die ik heb gespeeld vond ik in de buurt komen van de dynamiek en aanwezigheid van de flinke dosis overdrive voor solo's! Marshalls niet.. Peavy's niet.. Mesa niet (de Nomad 55 dan).. Koch al helemaal niet (Multitone, Powertone). Ik begrijp het gewoon niet. Kunnen jullie het eens beter uitleggen wat jullie er dan niet fijn aan vinden? Ik ben heeeel erg sceptisch tegenover Fender voor solo's met attitude maar elke keer als ik weer over een Hotrod Deluxe speel denk ik weet van shiiiit..wat loop ik te zeuren.

Dit is mijn eerlijke mening alleen, maar ik kan het gewoon niet begrijpen dat iedereen zo negatief is over dat kanaal van de Hotrod. Zelden versterkers gehoord met die kracht (en ik heb het niet over het afgrijselelijke hoge volume) en dynamiek als de Hotrod.

PS. Ik ben totaal geen metal gast ofzo.. of een harde ragger ofzo.. ik speel gewoon jankende solooz.. vooral blues enzo!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BluesJR op 2002-09-15 23:55 ]</font>

Soulman
16 september 2002, 08:22
Da's toch prachtig dat jij het mooi vind, DAAR gaat het om. De rest zijn persoonlijke meningen.

PluueeR
16 september 2002, 10:37
BluesJR ik snap het ook niet, ik heb er zelf één. Een Deville 2x12 dan. Een heerlijke versterker. Zowel clean als de scheur. Voor voor werk met een randje is het geweldig.

Ik speel in onze oefenruimte ook weleens over een JCM900 maar ik vindt die erg schel klinken. Die Deville klinkt zoveel warmer. Ik heb beide devilles 2x12 en 4x10 naast elkaar getest in de winkel en vond die 2x12 warmer klinken. Ik ben alleen nog opzoek naar een lege deville kast van een 2x12 om als dummy cabinet te gebruiken, puur voor het plaatje :smile:.

RadiuS
16 september 2002, 20:17
wow, ok...met zoveel verdeeldheid denk ik dattik m maar gewoon zelf eens ga uitproberen. bedankt voor de reacties!

poeyerke
17 september 2002, 12:58
Tja vaak worden die meningen ook opgedrongen in forums als dit (valt hier wel mee overigens). Vooral in Amerika zijn ze daar goed in. Op Amerikaanse Gitaarforums, loopt bijna iedereen in kuddes met elkaar mee.... de overdrive van de hotrod heeft daar een slechte naam, en dus overal.

Een vriend van mij heeft ook een hotrod, en dat ding klinkt gewoon goed, zowel clean al met overdrive. Alleen is ie lastig af te stellen als je beide kanalen afwisselend gebruikt.

Gewoon een kwestie van smaak...revieuw op bijv. Harmony-Central zeggen wel wat maar ook niet alles, ook daar zie je vaak dat meningen door andere worden overgenomen. Zo van " O, iedereen vindt het een goed merk, dus dan zal ik het ook maar goed vinden".

Gewoon luisteren naar die versterker en als je hem goed vind klinken niet meer over nadenken en kopen. :smile:

Moonchild
17 september 2002, 20:39
Vorige week was het bij ons (hier op het forum) nog van, dat Marshall clean ook heel mooi kan zijn, nu hebben we eigenlijk het omgekeerde van het stereotyp --> Fender overdrive is mooi

K ben blij dat het niet allemaal kuddedieren zijn hier zal ik maar zeggen, ik vond de overdrive op het hotrod deluxe ook lekker klinken :grin:

BluesJR
19 september 2002, 14:03
...phew... ik voelde me al een buitenbeentje :smile:.

poeyerke
19 september 2002, 14:40
Ja, moet je een op het Harmony-Central forum rondkijken. De ene week is alles top en een week later wordt alles afgekraakt. Erg Amerikaans :eek:)

Ik de Mesa/Boogie Nomad wordt daar afgekraakt, als zijnde slecht klinkend. Dan is bijna iedereen daar het er gelijk mee eens. Over een week wordt de rectifier afgekraakt en zo gaat dat door..

Gelukkig verschillen smaken, en de een is wat kieskeuriger over zijn geluid dan de andere. Ik vind de HotRod in ieder geval niet slecht :eek:)

P
21 september 2002, 13:07
Fenders distortion is gewoon niet heel goed geschikt voor powerchords etc., maar voor solo's jankt 't als de beste

RadiuS
24 september 2002, 19:44
Ik ga nu waarschijnlijk toch maar voor de iets duurdere Fender Pro Reverb uit de seventies van stratmarket.net :grin:

sash
24 september 2002, 20:51
Die is 21 sept. verkocht op de vintage beurs in Veenendaal. Maar doorsparen voor een Twin Reverb van stratmarket dan :smile:

RadiuS
24 september 2002, 22:11
he nou, ik zoek eigenlijk iets van die (500 - 700 euroo) prijsklasse (werk op t moment nie dus doorsparen kan nog ff duren). Nog enige suggesties??

sash
24 september 2002, 22:14
Mail philbee van stratmarket ff zou ik zeggen. Dan kan ie altijd naar zo'n ding op zoek gaan voor je.

RadiuS
25 september 2002, 09:05
ok, k had m al gemeeld vanaf stratmarket.net over die pro reverb (nog geen antwoord) ik vraag wel wat verder zie wel hoe t loopt. In ieder geval weer bedankt.

sash
25 september 2002, 19:32
Probeer het eens naar dit adres: pbastiaans@planet.nl

dodoweirdo
28 september 2003, 17:57
Ik heb hem juist gekocht voor 750, dit beest is gewoon te geniaal voor woorden. Klinkt zo ongelofelijk warm, ow yea baby... Alleen wel fucking zwaar en moeilijk te dragen..