PDA

View Full Version : waarde van een gitaar ...



blimb
28 september 2005, 15:34
hey ik ben in het bezit van een flying V; model The V uti 1981 en in vrijwel puntgave conditie .. volledig origineel met koffer .. en ik wil deze michien verkopen .. hoe bepaal je de waarde van zo een ding

iemand daar een leuk idee hierover

voor een plaatje
http://www.flying-v.ch/thev/f_81theVsunb.jpg

dit is niet die van mij .. maar zij ziet er wel exact zo uit..

timbo
28 september 2005, 16:57
zitten er butsen in krassen hoe oud is tie net nieuwe snaren erop dit soort dingen beinvloeden volgens mij ook de waarde maar uuh mooie gitaar

BassAgent
28 september 2005, 17:07
De leeftijd, staat, zeldzaamheid, koffer, nieuwprijs, snaren is niet zo belangrijk (die kosten toch maar een tientje), maar die eerste factoren zijn wel belangrijk. Ik denk dat je ongeveer 50 tot 70% van de nieuwprijs kan vragen.

Walternativo
28 september 2005, 18:37
geeft het feit dat deze ouder dan ik is m geen meerwaarde?

vulvasonic
28 september 2005, 19:59
Ik ben geen kenner op dit gebied wat Gibson betreft, maar doorgaans kun je gitaren van die leeftijd verkopen voor ongeveer hetzelfde bedrag in euro's als waarvoor je 'm destijds in guldens (nieuw) kon kopen.

Bijvoorbeeld;
toen - 1300 gulden (ik zeg maar iets)
nu - 1100/1300 euro.

Nogmaals, ik ben geen kenner, maar ik denk niet dat ik er ver naast zou zitten. Bovendien is het een mooi model V die niet meer te krijgen is tot zover ik weet.

istari
28 september 2005, 22:16
dit is een wondermooie gitaar trouwens... is het de hals van een studioversie? IN dat geval is het wel jammer, de hals van een standard had veel leuker geweest

vulvasonic
28 september 2005, 23:56
dit is een wondermooie gitaar trouwens... is het de hals van een studioversie? IN dat geval is het wel jammer, de hals van een standard had veel leuker geweest

Had je in 81 al studioversies van de V?
Ik dacht het niet, toch?

taylor
29 september 2005, 12:02
volgens the vintage buyers guide is die 800 tot 1100$ waard in zeer goede conditie met originele koffer.

maar dat is dus voor de usa markt sommige gitaren leveren hier meer op dan in usa en anders om.met deze gibson weet ik dus niet.

taylor
29 september 2005, 12:06
dus als deze geen originele koffer heeft en niet zo goeie staat is gaat er dus weer van die richtprijs af.

blimb
29 september 2005, 12:16
sorry het "schrijf bericht"venster stond heel lang open waardoor ik sommige reacties niet had gelezen..

m.i. is ie echt in perfecte staat .. 9.5 uit tien en heeft ie de originele koffer ..

taylor
29 september 2005, 12:21
niet mee geholpen? ik zeg toch 800 tot 1100$ dus zeg maar +-700 euro of zoiets in redelijk goede staat.

wat wil je nog meer weten dan?

blimb
29 september 2005, 13:46
zie het bericht er boven .. Ik ben hier wel deglijk mee geholpen :)

dank je wel

taylor
30 september 2005, 11:43
vintage buyers guide is eigenlijk altijd wel makkelijk om te hebben als je oudere of vintage spullen wil verkopen,vele zien dat boek toch als de richtlijn zeg maar.

als je die van jou dus mint is dan is die meer waard dan 800 tot 1100$

blimb
30 september 2005, 13:40
uit welk jaar is die vintage buyers guide?

jeroenuiteindhoven
30 september 2005, 15:03
Ik heb deze laatst gekocht, precies dezelfde!
Heb er 1000 euro voor betaald, The V werd in 82 3n 83 gemaakt geloof ik, er is een website over de fling V's en daar staan deze ook op.

Ik heb ook de originele koffer erbij!

Superding man!

jeroenuiteindhoven
30 september 2005, 15:12
Ik zou m gewoon op speurders ofzo zetten en kijken wat er op geboden wordt, mijn verkoper zei dat er 3 serieuse kandidaten waren die m wilde kopen dus is wel een gewild dingetje!

De gitarist van JET heeft dezelfde! :)

Ik heb m helemaal af laten stellen bij een gitaarbouwer hier in Eindhoven en die had er in de 23 jaar dat ie dat werk deed nog nooit eentje gezien!

Ik ben benieuwd naar de brug op die van jou! De brug die er bij mij opzit had hij ook nog nooit gezien en hij wist niet of deze origineel was!?

De pickups zijn normaal trouwens alleen in het zwart te kopen, dirty fingers maar voor deze maakte gibson ze wit, so i heard.

Het is ook maar net wat je ervoor wilt hebben, wat had jij ervoor betaald?
En...stel ik heb deze gitaar en wordt gestolen ofzo, en ik wil er perse eentje terug hebben, dezelfde, dan is de waarde natuurlijk meer, want je kan m sowieso niet in de winkel kopen en zo vaak zie jeze niet.

Grtzzz

taylor
1 oktober 2005, 11:59
die buyers guide is 2005 dus....

blimb
3 oktober 2005, 09:28
Ik heb deze laatst gekocht, precies dezelfde!
Heb er 1000 euro voor betaald, The V werd in 82 3n 83 gemaakt geloof ik, er is een website over de fling V's en daar staan deze ook op.

Ik heb ook de originele koffer erbij!

Superding man!

Dat de V in 82 en 83 gemaakt zou zijn heb ik ook begrepen .. toch staat er op mijn hals dat die uit 81 komt (althans als je het serie nummer ontcijferd)

Erg fijne gitaar, maar ik ben eigenlijk een bassist en heb dat ding in een vlaag van GAS gekocht en ik merk dat ik er nooit op sopeel .. als ik gitaar speel dan doe ik dat achterover geslonst op de bank met een afgeragd squuiertje .. ik vind het jammer dat ndie niet bespeeld wordt en ik wil eigenlijk ook een stingray aanschaffen .. maar daar heb ik het geld nu niet voor .. dus.. toen dacht ik...


de brug die er bij mij op zit is niet zo heel bijzonder .. gewoon zo een als ook op een LP volgens mij ..zie plaatje ...