PDA

View Full Version : Iemand ervaring met deze DiMarzio's?



teeb
28 september 2005, 15:07
Goeiedag,

ik heb me net een ibanez RG Prestige aangeschaft met mahogany body. ik ga de dimarzio/ibz stock pu's laten vervangen door andere dimarzio's.

ik kijk er naar uit voor Tone Zone als bridge model en Air Norton als neck pu. mits je met tone zone relatief hoge output hebt en er veel (warme) klanken uit kan halen. air norton schijnt een goede combinatie met tone zone en lijkt me ook goed voor zowel heldere clean sounds als snellere leads.
nu twijfel ik alleen een beetje voor misschien een PAF Joe in neck positie omdat deze een mooie clean sound heeft en een typische eigen karakter wanneer overstuurd.
en het grote probleem is dat ik ze bijna nergens uit kan testen. ik vraag me ook af ofdat deze pickups ook hoog rendement hebben in mahagony body's?
je hebt wel de pickup choser bij dimarzio.com maar ik moet al naar piens in deinze rijden, daar hebben ze meer ibz op stock maar of ze daar toevallig die dimarzio's hebben....
Heeft iemand met een van deze pu ervaring?? reageer dan aub en vertel je ervaringen ermee..
weet misschien iemand nog een goede verdeler van ibanez en dimarzio in de buurt van limburg? bv eindhoven ofzo

alvast bedankt

Raffel
28 september 2005, 15:11
ik heb zelf een mahonie met air norton en evolution. Kan niet beter! De air norton klinkt overstuurd sowieso geweldig en in combinatie met de evolution kan ik er clean ook mooie geluiden uit krijgen. De evo heeft volgens mij in vergelijking met de TZ ook wel veel power in huis. Ik kom in ieder geval niets tekort.

Maiden Michiel
28 september 2005, 15:37
ik heb zelf een mahonie met air norton en evolution. Kan niet beter! De air norton klinkt overstuurd sowieso geweldig en in combinatie met de evolution kan ik er clean ook mooie geluiden uit krijgen. De evo heeft volgens mij in vergelijking met de TZ ook wel veel power in huis. Ik kom in ieder geval niets tekort.

Ik heb dezelfde combi en ik vind het erg vet.
Evolution is lekker hot en de Air Norton warm. Beide vind ik loepzuiver!

TMKXL
28 september 2005, 15:42
Waarschijnlijk is jouw RG Prestige van Mahonie, dan is de Tone Zone niet zo'n goede keus; je krijgt dan te veel midden en laag en wordt het heel muddy. Zoek een humbucker met wat minder bass en veel treble, dat werkt goed i.c.m mahonie.

Orpheo
28 september 2005, 15:53
Waarschijnlijk is jouw RG Prestige van Mahonie, dan is de Tone Zone niet zo'n goede keus; je krijgt dan te veel midden en laag en wordt het heel muddy. Zoek een humbucker met wat minder bass en veel treble, dat werkt goed i.c.m mahonie.

+1

ik zou gaan voor 2 evolutions. die zijn heel hot, veel treble, laten je axe scheuren als een gek, maar clean zijn ze heel lekker. de evo bridge in (DUH) je brugpositie levert imo een heel lekker trebly clean op (wat ik zelf heel aangenaam vind).

anders is de superdistortion extreem goed in mahonie (denk aan Kiss, denk aan Metallica, denk aan Iron maiden, om maar ff wat te noemen),

en anders als die niet naar je wens is kan je altijd ngo de JB/jazz set nemen. imo een van de beste combi's ooit.

voor mij staat deze op 1, daarna de superdistortion/virtual paf combinatie, en daarna de evo brug+nek combi.

Anders_Destium
28 september 2005, 16:01
Welkom op gitaarnet!

Ik kan de bovenste observaties beamen, een Tonezone is niet de ideale brughum voor een mahonie gitaar. Ik heb 2 mahonie RGs gehad met een TZ en AN er in, en die klonken al snel modderig. De Air Norton is een superfijn element, warm en smooth met prachtig clean. Je kunt ook gaan voor een Steve's Special samen met de Air Norton (oude Jogn Petrucci combi), een Paf pro combo of zoals Orpheo al zegt een Evo combo.

Ik zou zelf gaan voor een Evo als brugelement en een Air Norton als nekelement.

teeb
28 september 2005, 20:03
bedankt voor je reacties allemaal,

ik wil graag een bride pu 'met ballen' die overstuurd mooie rocksound heeft met wat meer treble. daarom dacht ik ook al aan de evolution als bridge pu die denk ik ook deze eigenschappen heeft...
toch vind ik het dan raar dat ibanez in 2003 rg3120's met mahagonie body's en tone zone als standard bridge pu maakte. ik overweeg dan toch voor de airnorton in neck. volgens mijn mening ga je met een combi van evo's iets te veel de vai kant op, en ik immiteer niet graag letterlijk artiesten ookal hou ik zeer veel van vai's sound.

jorrit
28 september 2005, 20:20
waarom haal je er geen tweede hands van ebay af? als je rond de 50 / 60 euro blijft maak je ook geen verlies als je ze weer verkoopt...

er zijn wel basisregels zoals geen tonezone in een mah. body, maar er zijn ook een aantal mah. gitaren die erg lekker klinken met een TZ in de brug.

Orpheo
28 september 2005, 20:47
bedankt voor je reacties allemaal,

ik wil graag een bride pu 'met ballen' die overstuurd mooie rocksound heeft met wat meer treble. daarom dacht ik ook al aan de evolution als bridge pu die denk ik ook deze eigenschappen heeft...
toch vind ik het dan raar dat ibanez in 2003 rg3120's met mahagonie body's en tone zone als standard bridge pu maakte. ik overweeg dan toch voor de airnorton in neck. volgens mijn mening ga je met een combi van evo's iets te veel de vai kant op, en ik immiteer niet graag letterlijk artiesten ookal hou ik zeer veel van vai's sound.

oh, maar voor dat laatste hoef je je zeker geen zorgen te maken!! vai's sound wordt grotendeels bepaald door zijn vingers maar vooral door dat GIGANTISCHE rack die achter hem staat. hij heeft zoveel effecten er tussen hangen, niet normaal meer.

het is een zeer veelzijdige pup vind ik, van rock tot metal.

een andere pup die ik vandaag bij een maat van me heb gehoord is de duncan custom (in een, hoe fout, red special kloon met humbuckers). die is heel lekker, bijna EvH achtig, tot zakk wylde, als je je amp goed instelt. hij had een paf in de hals, maar ik heb liever de jazz in de hals.

teeb
28 september 2005, 21:33
volgens mij kan je met een evolution in bridge ook mooiere clean sounds krijgen dan met een super distortion.
nu kun je met een evolution ook bv de agressieve paul gilbert sound verkrijgen in de stijl van tone zone en super dist?

ik wil een stel pickups die goed samen passen, in de bridge een iets agressievere met meer treble en in neck een redelijk veelzijdige en warme pu en beiden moeten ze mooie clean sounds hebben. air norton en evolution toch goede combinatie?

Orpheo
28 september 2005, 21:46
volgens mij kan je met een evolution in bridge ook mooiere clean sounds krijgen dan met een super distortion.
nu kun je met een evolution ook bv de agressieve paul gilbert sound verkrijgen in de stijl van tone zone en super dist?

ik wil een stel pickups die goed samen passen, in de bridge een iets agressievere met meer treble en in neck een redelijk veelzijdige en warme pu en beiden moeten ze mooie clean sounds hebben. air norton en evolution toch goede combinatie?

paul gilbert had de superdistortion in zijn axes he.

ik vind een evo voor clean wel lekker, niet verkeerd, maar imo gaat ie redelijk snel oversturen. een JB bv " lijkt" er een beetje op qua karakter, iets minder hot, maar is clean imo veel lekkerder. veel meer bite, meer treble. de duncan custom is wat dat betreft beter.

de EVO is heel agressief. steve vai heeft m immers ontworpen, of, laten ontwerpen. hij wilde een heel erge hot pickup.

De Air Norton ken ik niet, sorry.

wat ik ervan begrijp van wat jij wilt, is lekker clean, en agressieve overdrive op de brug, en warme clean op de hals en een dikke OD op de hals.

wat ik dan toch zou doen, is geen dimarzio, maar kijken naar seymour duncan. de duncan custom en de jazz zou ideaal zijn, de

JB en jazz kan,
de EVO en jazz,
de EVO en virtual PAF,
de Superdistorion en Virtual PAF (hoewel de Superdistortion beter clean zou zijn als je m single schakelt, ff een nieuw volumepotje kopen in de vorm van een pushpull pot).

ik laat de air norton er express uit, omdat ik die dus niet ken.

Anders_Destium
28 september 2005, 22:32
De Air Norton is in jouw geval hoe dan ook de nek-hum die je moet hebben, het is de enige hum die ik heb (en heb gehad) die basswood gitaren echt warm kan laten klinken.

Maar als je ook een brug-hum wilt die goed clean heeft kom je al snel bij elementen met minder output. Ik zou zelf dan veel eerder gaan voor een Paf pro of Steve's Special. Het is natuurlijk altijd de vraag wat je precies in je clean zoekt, maar een TZ en clean is bijvoorbeeld geen goede combinatie :)

Orpheo
28 september 2005, 22:35
De Air Norton is in jouw geval hoe dan ook de nek-hum die je moet hebben, het is de enige hum die ik heb (en heb gehad) die basswood gitaren echt warm kan laten klinken.

Maar als je ook een brug-hum wilt die goed clean heeft kom je al snel bij elementen met minder output. Ik zou zelf dan veel eerder gaan voor een Paf pro of Steve's Special. Het is natuurlijk altijd de vraag wat je precies in je clean zoekt, maar een TZ en clean is bijvoorbeeld geen goede combinatie :)

anders:
deze dude heeft een mahonie gitaar he....

vandaar mijn voorstel ook op de duncan custom en de jazz, of de EVO en de jazz, of wat ik net gewoon gepost heb, ghehe.

Gaby
28 september 2005, 22:58
Heej,

Ik ben net terug uit Amerika, was daar even voor mijn werk (maakt verder niet uit). :-D Maar ik heb daar een Tonezone en een Air Norton gekocht voor 120,= USD dat betaal je in Nederland bijna voor een pickup. :o
Deze ga ik binnenkort inbouwen in mijn basswood ibaneski, als ik tijd heb.
Je hoort binnenkort een verslag, ik ben ook zeer benieuwd. :cool:

PS De tonezone is er ook in een vintage uitvoering = minder hoge output = air zone. Zie de Dimarzio site met de pickup finder, geeft een goede indicatie voor wat je zoekt

Gaby
28 september 2005, 22:58
dubbel :evil:

Anders_Destium
28 september 2005, 23:35
De Air Norton is in jouw geval hoe dan ook de nek-hum die je moet hebben, het is de enige hum die ik heb (en heb gehad) die basswood gitaren echt warm kan laten klinken.

Maar als je ook een brug-hum wilt die goed clean heeft kom je al snel bij elementen met minder output. Ik zou zelf dan veel eerder gaan voor een Paf pro of Steve's Special. Het is natuurlijk altijd de vraag wat je precies in je clean zoekt, maar een TZ en clean is bijvoorbeeld geen goede combinatie :)

anders:
deze dude heeft een mahonie gitaar he....

vandaar mijn voorstel ook op de duncan custom en de jazz, of de EVO en de jazz, of wat ik net gewoon gepost heb, ghehe.

Ik vraag me af of je kunt lezen, al bij mijn eerste post was duidelijk dat ik weet dat het gaat om een mahonie gitaar. Om aan te geven hoe mooi een Air Norton clean klinkt haalde ik het basswood voorbeeld aan, dat jij dat niet begrijpt is niet echt mijn probleem lijkt me.

teeb
28 september 2005, 23:44
ik vind het belangrijk dat de neck pu tegelijk ook goed clean en redelijk helder klinkt. air norton lijkt me perfect voor die stijl.
eigenlijk mag de bridge wel wat high output, goede oversturing en goede dynamiek bij picking hebben, hij moet ook goed zijn voor schreeuwende solo's.
ik heb al honderd keren bij dimarzio.com de pickupfinder gedaan en kom meestal voor bridge bij super distortion uit.alleen blijkt tone zone beter te zijn voor jazz maarja. ik zou eigenlijk echt de evolution en de super distortion eens willen testen en vergelijken maar daar heb ik bijna geen kans voor.

dus super distortion is ergens wel te vergelijken met tone zone?
nu met seymour duncan ben ik niet zo bekend op dit vlak en je ziet ze iets minder voorkomen in ibanez rg's. heb ook gemerkt dat ze iets duurder zijn..

Anders_Destium
28 september 2005, 23:50
Een voordeel van Dimarzio's in Ibanezen is dat de kleurcodes meestal hetzelfde zijn als bij de originele elementen. Je vergist je dus niet snel, wat bij SDs wel kan gebeuren (ik heb het meegemaakt, dat is best vervelend). Een Super Distortion is ook een optie, maar persoonlijk heb ik een voorkeur voor elementen die niet heel ver uit elkaar liggen qua output!

Wormaap
29 september 2005, 02:40
In mijn Charvel heb ik een ToneZone hangen, en die begint me om heel eerlijk te zijn een beetje te vervelen. Zowel m'n Dean als m'n Epiphone met Gibson HB's klinken veel voller en helderder. De TZ is erg lekker en leuk voor'n dikke lage grom, en hijs zelfs best strak (naar mijn idee) maar een lekker heldere solo-sound hoef je er niet van te verwachten.
[spam]De TZ is dus in principe te ruil voor'n Duncan FullShred Trembucker[/]

Orpheo
29 september 2005, 08:34
De Air Norton is in jouw geval hoe dan ook de nek-hum die je moet hebben, het is de enige hum die ik heb (en heb gehad) die basswood gitaren echt warm kan laten klinken.

Maar als je ook een brug-hum wilt die goed clean heeft kom je al snel bij elementen met minder output. Ik zou zelf dan veel eerder gaan voor een Paf pro of Steve's Special. Het is natuurlijk altijd de vraag wat je precies in je clean zoekt, maar een TZ en clean is bijvoorbeeld geen goede combinatie :)

anders:
deze dude heeft een mahonie gitaar he....

vandaar mijn voorstel ook op de duncan custom en de jazz, of de EVO en de jazz, of wat ik net gewoon gepost heb, ghehe.

Ik vraag me af of je kunt lezen, al bij mijn eerste post was duidelijk dat ik weet dat het gaat om een mahonie gitaar. Om aan te geven hoe mooi een Air Norton clean klinkt haalde ik het basswood voorbeeld aan, dat jij dat niet begrijpt is niet echt mijn probleem lijkt me.

ja, de air norton geeft een basswood gitaar warmte, geloof ik je op je woord op, ik heb nooit een basswood gitaar bespeeld met de air norton. maar een mahonie gitaar heeft al warmte van zichzelf,dus dan levert een air norton teveel warmte, dat denk ik uit gaat lopen op een moddergooi wedstrijd.

Speeddemon
29 september 2005, 12:29
hier wat meer ervaringen:

Ik heb een mahonie Ibanez (S540 FM TTS), hier lagen origineel de QM1 en QM2 humbuckers in. Die heb ik vervangen voor een Air Norton neck, en een PAF Pro brug.

GE-WEL-DIG! Waar jij om vraagt, doet ie! Ik durf te zeggen (en ja, ik heb een Duncan Jazz in een andere gitaar) dat de Air Norton misschien wel m'n favoriete neck-humbucker is!

Anyway, die PAF Pro had ik er toch uitgehaald, Evolution brug erin...
Ben d'r nog niet over uit of 't NOG beter is, maar het bevalt me zeer zeker! Iets meer push, iets meer laag, meer output.
Al geloof ik wel dat wanneer je een bass-heavy rig hebt, die PAF Pro misschien wat beter door de mix zou snijden.

Verder heb ik in een Cort Viva Gold II (beetje goedkopere imitatie van die Ibanez, ook zo'n dunne body, maar van soft maple).

Hier ligt nu een Jazz neck, SSL-2 mid en een DiMarzio PAF Pro brug in. Klinkt ook waanzinnig, en nou is die Jazz weliswaar behoorlijk gearticuleerd, hij klinkt ook een beetje hi-fi, en mist wat van dat romige mid, wat de Air Norton wel heeft.

Simpel voorbeeld, met de Air Norton zou je veel beter het intro van G N' R-"Sweet child o' mine" kunnen benaderen. De Jazz klinkt daarbij vergeleken al iets teveel singlecoil achtig, met meer output.

In nog een andere gitaar heb ik een Duncan JB liggen (alder body), en die vind ik ook geweldig. Klinkt clean beter dan de Evo, maar de PAF Pro klinkt clean misschien nog wel ietsje beter dan de JB. Meer 'schwung' ofzo.
Die JB is iets feller dan een Evo, en heeft een haartje minder output. Niettemin ook 1 van m'n favo. brug elementen.

Ik ben nog wel van plan een keer zo'n Dean Vendetta 1.0 te kopen en daar een JB/Jazz set in te gooien, kijken hoe die Jazz op mahonie reageert.

By the way, zowel de Jazz als de Air Norton klinken gesplit ook waanzinnig!!! Dus zeker effe toggleschakelaartje d'r bij laten zetten, of de tone-potmeter door een push/pull pot laten vervangen!!!

Orpheo
29 september 2005, 15:09
> speeddemon: dank voor je uitleg over die pups! wat heb je in die LP zitten? en hoe bevalt dat? ik ben nl t topic kwijt waarin je daarover vertelde...

heeft iemand ervaringen met de virtual paf neck? want iedere keer als ik die puppicker doe bij dimarzio, en ik vul mijn eisen in bij de diverse categorien, krijg ik CONSTANT dat ding eruit...ik zou dus haast denken dat dat DE pup is voor mij "in de hals" .... iemand?

teeb
29 september 2005, 16:04
hier wat meer ervaringen:

Ik heb een mahonie Ibanez (S540 FM TTS), hier lagen origineel de QM1 en QM2 humbuckers in. Die heb ik vervangen voor een Air Norton neck, en een PAF Pro brug.

GE-WEL-DIG! Waar jij om vraagt, doet ie! Ik durf te zeggen (en ja, ik heb een Duncan Jazz in een andere gitaar) dat de Air Norton misschien wel m'n favoriete neck-humbucker is!

Anyway, die PAF Pro had ik er toch uitgehaald, Evolution brug erin...
Ben d'r nog niet over uit of 't NOG beter is, maar het bevalt me zeer zeker! Iets meer push, iets meer laag, meer output.
Al geloof ik wel dat wanneer je een bass-heavy rig hebt, die PAF Pro misschien wat beter door de mix zou snijden.

Verder heb ik in een Cort Viva Gold II (beetje goedkopere imitatie van die Ibanez, ook zo'n dunne body, maar van soft maple).

Hier ligt nu een Jazz neck, SSL-2 mid en een DiMarzio PAF Pro brug in. Klinkt ook waanzinnig, en nou is die Jazz weliswaar behoorlijk gearticuleerd, hij klinkt ook een beetje hi-fi, en mist wat van dat romige mid, wat de Air Norton wel heeft.

Simpel voorbeeld, met de Air Norton zou je veel beter het intro van G N' R-"Sweet child o' mine" kunnen benaderen. De Jazz klinkt daarbij vergeleken al iets teveel singlecoil achtig, met meer output.

In nog een andere gitaar heb ik een Duncan JB liggen (alder body), en die vind ik ook geweldig. Klinkt clean beter dan de Evo, maar de PAF Pro klinkt clean misschien nog wel ietsje beter dan de JB. Meer 'schwung' ofzo.
Die JB is iets feller dan een Evo, en heeft een haartje minder output. Niettemin ook 1 van m'n favo. brug elementen.

Ik ben nog wel van plan een keer zo'n Dean Vendetta 1.0 te kopen en daar een JB/Jazz set in te gooien, kijken hoe die Jazz op mahonie reageert.

By the way, zowel de Jazz als de Air Norton klinken gesplit ook waanzinnig!!! Dus zeker effe toggleschakelaartje d'r bij laten zetten, of de tone-potmeter door een push/pull pot laten vervangen!!!

ik overweeg ookwel voor evolution in bridge.. kan je hier ook goede rock sound mee uithalen of vooral voor leads? is dit echt een goede combinatie met air norton?want air norton heeft toch veel minder output als evo... en waarom verkoop je hem? en wat denk jij van een evo2 of steve's special in bridge?
trouwens wat bedoel je juist met toggleschakelaartje erbij laten zetten, hoe werkt dat juist. op mijn rg zit een 5-way schakelaar...

Orpheo
29 september 2005, 18:10
hier wat meer ervaringen:

Ik heb een mahonie Ibanez (S540 FM TTS), hier lagen origineel de QM1 en QM2 humbuckers in. Die heb ik vervangen voor een Air Norton neck, en een PAF Pro brug.

GE-WEL-DIG! Waar jij om vraagt, doet ie! Ik durf te zeggen (en ja, ik heb een Duncan Jazz in een andere gitaar) dat de Air Norton misschien wel m'n favoriete neck-humbucker is!

Anyway, die PAF Pro had ik er toch uitgehaald, Evolution brug erin...
Ben d'r nog niet over uit of 't NOG beter is, maar het bevalt me zeer zeker! Iets meer push, iets meer laag, meer output.
Al geloof ik wel dat wanneer je een bass-heavy rig hebt, die PAF Pro misschien wat beter door de mix zou snijden.

Verder heb ik in een Cort Viva Gold II (beetje goedkopere imitatie van die Ibanez, ook zo'n dunne body, maar van soft maple).

Hier ligt nu een Jazz neck, SSL-2 mid en een DiMarzio PAF Pro brug in. Klinkt ook waanzinnig, en nou is die Jazz weliswaar behoorlijk gearticuleerd, hij klinkt ook een beetje hi-fi, en mist wat van dat romige mid, wat de Air Norton wel heeft.

Simpel voorbeeld, met de Air Norton zou je veel beter het intro van G N' R-"Sweet child o' mine" kunnen benaderen. De Jazz klinkt daarbij vergeleken al iets teveel singlecoil achtig, met meer output.

In nog een andere gitaar heb ik een Duncan JB liggen (alder body), en die vind ik ook geweldig. Klinkt clean beter dan de Evo, maar de PAF Pro klinkt clean misschien nog wel ietsje beter dan de JB. Meer 'schwung' ofzo.
Die JB is iets feller dan een Evo, en heeft een haartje minder output. Niettemin ook 1 van m'n favo. brug elementen.

Ik ben nog wel van plan een keer zo'n Dean Vendetta 1.0 te kopen en daar een JB/Jazz set in te gooien, kijken hoe die Jazz op mahonie reageert.

By the way, zowel de Jazz als de Air Norton klinken gesplit ook waanzinnig!!! Dus zeker effe toggleschakelaartje d'r bij laten zetten, of de tone-potmeter door een push/pull pot laten vervangen!!!

ik overweeg ookwel voor evolution in bridge.. kan je hier ook goede rock sound mee uithalen of vooral voor leads? is dit echt een goede combinatie met air norton?want air norton heeft toch veel minder output als evo... en waarom verkoop je hem? en wat denk jij van een evo2 of steve's special in bridge?
trouwens wat bedoel je juist met toggleschakelaartje erbij laten zetten, hoe werkt dat juist. op mijn rg zit een 5-way schakelaar...

de evo in brug werkt goed voor rocksounds hoor, no problemo. leads werken imo ook heel lekker. lekker stevig, maar niet modderig.

je halselement moet ook minder output hebben dan je brugelement, anders loopt het heel erg spaak. als je overall low output elementen hebt is dat best, zet je je amp wat harder. maar is je brug HIGH output, zeg, de x2n (ik noem maar iets) en je nek een telecaster singlecoil heb je zo'n immens verschil, klinkt nergens naar (beetje overdreven voorbeeld, maar ok).

minitoggle: klein schakelaartje om je pup single/serie te schakelen, en dan is serie normale humbuckermode. als je dan toch dat doet, doe jezelf een lol, en neem dan een 3way minitoggle, en schakel m single/parallel/serie. scheelt je 1 euro, en 15 minuten meer soleren meer, maar qua sound ga je er zoveel meer op vooruit.

Orpheo
29 september 2005, 18:10
hier wat meer ervaringen:

Ik heb een mahonie Ibanez (S540 FM TTS), hier lagen origineel de QM1 en QM2 humbuckers in. Die heb ik vervangen voor een Air Norton neck, en een PAF Pro brug.

GE-WEL-DIG! Waar jij om vraagt, doet ie! Ik durf te zeggen (en ja, ik heb een Duncan Jazz in een andere gitaar) dat de Air Norton misschien wel m'n favoriete neck-humbucker is!

Anyway, die PAF Pro had ik er toch uitgehaald, Evolution brug erin...
Ben d'r nog niet over uit of 't NOG beter is, maar het bevalt me zeer zeker! Iets meer push, iets meer laag, meer output.
Al geloof ik wel dat wanneer je een bass-heavy rig hebt, die PAF Pro misschien wat beter door de mix zou snijden.

Verder heb ik in een Cort Viva Gold II (beetje goedkopere imitatie van die Ibanez, ook zo'n dunne body, maar van soft maple).

Hier ligt nu een Jazz neck, SSL-2 mid en een DiMarzio PAF Pro brug in. Klinkt ook waanzinnig, en nou is die Jazz weliswaar behoorlijk gearticuleerd, hij klinkt ook een beetje hi-fi, en mist wat van dat romige mid, wat de Air Norton wel heeft.

Simpel voorbeeld, met de Air Norton zou je veel beter het intro van G N' R-"Sweet child o' mine" kunnen benaderen. De Jazz klinkt daarbij vergeleken al iets teveel singlecoil achtig, met meer output.

In nog een andere gitaar heb ik een Duncan JB liggen (alder body), en die vind ik ook geweldig. Klinkt clean beter dan de Evo, maar de PAF Pro klinkt clean misschien nog wel ietsje beter dan de JB. Meer 'schwung' ofzo.
Die JB is iets feller dan een Evo, en heeft een haartje minder output. Niettemin ook 1 van m'n favo. brug elementen.

Ik ben nog wel van plan een keer zo'n Dean Vendetta 1.0 te kopen en daar een JB/Jazz set in te gooien, kijken hoe die Jazz op mahonie reageert.

By the way, zowel de Jazz als de Air Norton klinken gesplit ook waanzinnig!!! Dus zeker effe toggleschakelaartje d'r bij laten zetten, of de tone-potmeter door een push/pull pot laten vervangen!!!

ik overweeg ookwel voor evolution in bridge.. kan je hier ook goede rock sound mee uithalen of vooral voor leads? is dit echt een goede combinatie met air norton?want air norton heeft toch veel minder output als evo... en waarom verkoop je hem? en wat denk jij van een evo2 of steve's special in bridge?
trouwens wat bedoel je juist met toggleschakelaartje erbij laten zetten, hoe werkt dat juist. op mijn rg zit een 5-way schakelaar...

de evo in brug werkt goed voor rocksounds hoor, no problemo. leads werken imo ook heel lekker. lekker stevig, maar niet modderig.

je halselement moet ook minder output hebben dan je brugelement, anders loopt het heel erg spaak. als je overall low output elementen hebt is dat best, zet je je amp wat harder. maar is je brug HIGH output, zeg, de x2n (ik noem maar iets) en je nek een telecaster singlecoil heb je zo'n immens verschil, klinkt nergens naar (beetje overdreven voorbeeld, maar ok).

minitoggle: klein schakelaartje om je pup single/serie te schakelen, en dan is serie normale humbuckermode. als je dan toch dat doet, doe jezelf een lol, en neem dan een 3way minitoggle, en schakel m single/parallel/serie. scheelt je 1 euro, en 15 minuten meer soleren meer, maar qua sound ga je er zoveel meer op vooruit.

teeb
29 september 2005, 18:22
zo ziet mijn rg er dus voorlopig uit met 5-way shakelaar. maar als ik dan die 3way minitoggle erbij laat plaatsen kan ik dus elke humbucker nog eens splitsen in single coil, dat vind ik wel handig heb graag heldere clean sound op neck. maar wat doet die 3-way minitoggle dan nog verder (die parallel en serie)? snap het principe niet helemaal :-?
http://www.grandmas.com/store_images/IbanezS1625pickupswitching.gif

ps: hoeveel kost zon ding ongeveer?

Orpheo
29 september 2005, 20:10
zo ziet mijn rg er dus voorlopig uit met 5-way shakelaar. maar als ik dan die 3way minitoggle erbij laat plaatsen kan ik dus elke humbucker nog eens splitsen in single coil, dat vind ik wel handig heb graag heldere clean sound op neck. maar wat doet die 3-way minitoggle dan nog verder (die parallel en serie)? snap het principe niet helemaal :-?
http://www.grandmas.com/store_images/IbanezS1625pickupswitching.gif

ps: hoeveel kost zon ding ongeveer?

je hebt 2 hums zie ik dus.

gooi die 5way eruit, zet er een 3way in. neem dan per humbucker een MINI 3 WAY TOGGLE (ff duidelijk zeggen :D ) dan kan je PER HUM single/serie/parallel schakelen.

neem dan onder een volumepot een push pull pot, dan kan je, als je die 2 hums tegelijk aan hebt, ze uit fase zetten. (vraag niet hoe dat precies werkt, maar, het werkt) dan heb je imo de meest effectieve schakeling in een gitaar, zonder dat het actief is. (dus zonder batterij, wat een midboost en powerboost dus WEL nodig heeft).
snappie t zo? :D

Orpheo
29 september 2005, 20:11
zo ziet mijn rg er dus voorlopig uit met 5-way shakelaar. maar als ik dan die 3way minitoggle erbij laat plaatsen kan ik dus elke humbucker nog eens splitsen in single coil, dat vind ik wel handig heb graag heldere clean sound op neck. maar wat doet die 3-way minitoggle dan nog verder (die parallel en serie)? snap het principe niet helemaal :-?
http://www.grandmas.com/store_images/IbanezS1625pickupswitching.gif

ps: hoeveel kost zon ding ongeveer?

je hebt 2 hums zie ik dus.

gooi die 5way eruit, zet er een 3way in. neem dan per humbucker een MINI 3 WAY TOGGLE (ff duidelijk zeggen :D ) dan kan je PER HUM single/serie/parallel schakelen.

neem dan onder een volumepot een push pull pot, dan kan je, als je die 2 hums tegelijk aan hebt, ze uit fase zetten. (vraag niet hoe dat precies werkt, maar, het werkt) dan heb je imo de meest effectieve schakeling in een gitaar, zonder dat het actief is. (dus zonder batterij, wat een midboost en powerboost dus WEL nodig heeft).
snappie t zo? :D

teeb
29 september 2005, 21:37
hehe het is mij nog niet helemaal duidelijk al die soorten switches :D maar als ik het een beetje begrijp moet ik dus ipv mijn 5way schakelaar een 3 way laten zetten en hier dan nog eens één aparte minitoggle switch bij. dus dan kan ik bij mijn twee humbuckers 3 standen zetten.
wat gebeurt er dan als mijn 3way schakelaar in het midden staat? en wat betekent parallel juist?
kan ik dan met die 5way schakelaar geen humbuckers splitsen?

Orpheo
29 september 2005, 22:52
hehe het is mij nog niet helemaal duidelijk al die soorten switches :D maar als ik het een beetje begrijp moet ik dus ipv mijn 5way schakelaar een 3 way laten zetten en hier dan nog eens één aparte minitoggle switch bij. dus dan kan ik bij mijn twee humbuckers 3 standen zetten.
wat gebeurt er dan als mijn 3way schakelaar in het midden staat? en wat betekent parallel juist?
kan ik dan met die 5way schakelaar geen humbuckers splitsen?

met een 3way als hoofdschakelaar kan je makkelijker je elementen zelf schakelen. het KAN wel, single schakelen met een 5way, maar met een 3way, en nog 2 3waymini's kan t makkelijker.

ik weet niet hoeveel je weet van electronica, maar je kan weerstandjes bv serie en parallel schakelen. met parallel is de weerstand van 2 parallel geschakelde weerstandjes kleiner dan in serie. zo ook met een humbucker. heb je die 2 spoelen in serie, heb je normale output, heb je ze parallel heb je minder output en een iets andere sound. das weer anders dus dan singlecoil schakelen.

als ie in t midden staat, de grote 3 way, heb je gewoon beide pups aanstaan, hetzij serie, parallel, of maar alleen de binnenste spoelen,ligt eraan hoe je t soldeert.

maar ik weet niet precies welke gitaar het is, ik weet niet of je 2 gaatjes in je body wilt maken om die 2 minitoggles erin te zetten. ik geef alleen maar mogelijkheden. in mijn aankomende jackson ga ik dat iig wel doen.

www.deaf-eddie.net daar heb je een HOOOOOOP schakelingen, en daar kan je gewoon flink wat mee spelen en kijken en zoeken.

Anders_Destium
29 september 2005, 22:58
Waarom zou je je elementen zelf willen schakelen :-? Gewoon die 5 way (laten) ombouwen zodat hij op de 2 en 4 stand de hum parallel schakelt en je bent klaar zonder dat onnodig ingewikkelde gezwets van jou.

Mijn ervaring is dat meerdere switches gewoon kut werken en dat veel van de standen hetzelfde klinken. Een 5-way moet meer dan genoeg zijn.

Er is een reden dat de meeste gitaren een hele simpele schakeling hebben, dat is namelijk waar je het meeste aan hebt. De rest is leuk voor geeks maar niet voor gitaristen.

Orpheo
29 september 2005, 23:02
Waarom zou je je elementen zelf willen schakelen :-? Gewoon die 5 way (laten) ombouwen zodat hij op de 2 en 4 stand de hum parallel schakelt en je bent klaar zonder dat onnodig ingewikkelde gezwets van jou.

Mijn ervaring is dat meerdere switches gewoon kut werken en dat veel van de standen hetzelfde klinken. Een 5-way moet meer dan genoeg zijn.

ik zei net ook, het KAN. hij zei: wat kan je dan met een minitoggle? waarop ik dus daarop antwoordde... sorry hoor dat ik op een vraag antwoord geef :roll:

daarnaast: ik vind het juist handig om een elementen switch te hebben, en dan met wat andere knoppen bepaalde sounds te schakelen...

als je bv een amp hebt zonder 2 mastervolumes, en je wilt niet klloten met je volumeop je gitaar, switch je m ff parallel of single, drop in output, kan je toch beuken, zet je m op serie, heb je je solovolume terug. done. das het handige eraan, en je hebt meer soundvariaties.

Anders_Destium
29 september 2005, 23:10
Speeddemon kwam met die miniswitch om de elementen te kunnen splitten, en dat terwijl bij die 5way van Ibanez dit al is ingebouwd voor de nekhum. Dat jij dan een heel verhaal houdt over zaken waar je 0,0 ervaring mee hebt dat doet verder ook helemaal niet ter zake. Jij vindt dat misschien super, maar je merkt van die variaties van jou bar weinig in de praktijk...

Ik heb een outputbooster gehad, en niemand die dat verschil hoort behalve jijzelf en dan alleen als je het wílt horen.

Orpheo
29 september 2005, 23:20
Speeddemon kwam met die miniswitch om de elementen te kunnen splitten, en dat terwijl bij die 5way van Ibanez dit al is ingebouwd voor de nekhum. Dat jij dan een heel verhaal houdt over zaken waar je 0,0 ervaring mee hebt dat doet verder ook helemaal niet ter zake. Jij vindt dat misschien super, maar je merkt van die variaties van jou bar weinig in de praktijk...

Ik heb een outputbooster gehad, en niemand die dat verschil hoort behalve jijzelf en dan alleen als je het wílt horen.

hoe kan je nu weten of ik al dan niet daar 0,0 ervaring mee heb????? ben je god zelf ofzo? en zelfs die heeft het wel eens fout, net als jij in dit geval. speeddemon kwam met die miniswitch, waarop ik zei: ja, neem dan een mini3way, kan je met een beetje meer werk, een hoop meer, waarop de TS daarop doorvroeg. damn, dude, kan je echt niet eens verder kijken dan je neus lang is, en gewoon eens kijken naar hoe het hele topic zich heeft geëvolueert, in plaats van gelijk met je grote waffel ergens tussendoor komen banjeren en gelijk mij (of iemand anders) " de les probeert te lezen'' zonder al, zoals ik al zei, blijkbaar weet hoe het hele topic is gaan doorwerken?? damn, je fit dan wel altijd zo op mensen dat ze dom zijn, en kortzichtig, maar gast, haal ff je kop uit je eigen anus, en zie eens in dat je dat zelf bent...

zo, ik ben er klaar mee.

teeb
30 september 2005, 00:33
ok ik wil eigenlijk alleen dat ik de Air Norton in neck kan splitsen zodat ik hier mooie clean sounds uit kan halen. kunnen jullie dan even exact zeggen wat het eenvoudigste is om dit te verkrijgen, liefst met zo weinig mogelijk te vervangen of uit te gooien.... (ik denk ook niet dat het nodig is voor mij om bridge pickup te splitsen, als het een evo wordt heeft die ookal voldoende goede clean sound)

ps: bedankt dat ik bij jullie terecht kan met mijn vragen maar jullie moeten niet te veel op elkaar zitten te vitten.. :-?

vester86
30 september 2005, 00:39
als je enkel de air norton wil splitsen, dan heb je aan een push-pull potmeter op je gitaar genoeg. dat is een volume of toonknop die je uit kunt trekken en zo een andere sound kunt bekomen.
maar in jouw ibanez is dat zelfs al ingebouwd, namelijk in stand 2, daar zit een paralelle schakeling, die ik zelf ERG goed vind klinken

teeb
30 september 2005, 01:51
die parallelle schakeling zorgt ervoor dat mijn neck pu kan splitsen in single coil? want begrijp niet goed wat juist die parallelle schakeling is... en bij stand 4 worden zowel neck als bridge pu gelijk gesplit?

Orpheo
30 september 2005, 10:43
die parallelle schakeling zorgt ervoor dat mijn neck pu kan splitsen in single coil? want begrijp niet goed wat juist die parallelle schakeling is... en bij stand 4 worden zowel neck als bridge pu gelijk gesplit?

een humbucker heeft 2 spoelen. sluit je daarvan 1tje af, heb je een "singlecoil".

uit beide spoelen komt een stroompje. stroom kan in serie staan of parallel. singlecoil is niet hetzelfde als parallel. met parallel is het ngo wel een echte humbucker, maar dan heb je gewoon minder output. dat heb ik zojuist ook al uitgelegd.

Anders_Destium
30 september 2005, 12:21
Je kunt de humbucker ook echt splitten, maar als je die parallele schakeling van een Air Norton een keer hebt meegemaakt is die vraag verleden tijd. Die parallele schakeling klinkt super, een coiltap is leuk op papier maar in werkelijkheid valt het geluid meestal tegen. Het geluid is heel dun en mist daarnaast het karakter van een singlecoil.

Speeddemon
30 september 2005, 12:29
Je kunt de humbucker ook echt splitten, maar als je die parallele schakeling van een Air Norton een keer hebt meegemaakt is die vraag verleden tijd. Die parallele schakeling klinkt super, een coiltap is leuk op papier maar in werkelijkheid valt het geluid meestal tegen. Het geluid is heel dun en mist daarnaast het karakter van een singlecoil.
da's mijn ervaring niet bij de Air Norton.

Ik laat de mijne splitten dmv de push/pull pot, en hij wordt in stand 2 (van 5 standen schakelaar) sowieso parallel geschakeld met de FS-1 in 't midden.

Ik vind de gesplitte sound van zowel de Air Norton als de Duncan Jazz juist allebei super bruikbaar, en soms bijna SRV-singlecoil achtig.

Als je Ibanez zo'n superswitch heeft (met 24 contact punten), kun je 'm zo laten verbouwen dat je Air Norton gesplit wordt in stand 2. Dus NIET parallel.

Wil je echter dat wel behouden, en in stand 1 'm kunnen splitten, DAN heb je een push/pull pot nodig.

teeb
30 september 2005, 14:49
weet je wat, ik wacht eerst een tijdje totdat ik er nieuwe pu op heb zitten. en dan kijk ik wel of ik het nodig vind een push/pull pot erbij te laten zetten. :razz:

Anders_Destium
30 september 2005, 14:56
Wat je ook kan doen is als je op het punt staat nieuwe elementen te doen om dan naar een gitaarbouwer te gaan om samen met hem een leuke configuratie te bedenken. Die kan zonder problemen aan al je wensen voldoen!

teeb
30 september 2005, 15:56
weet je misschien een goede gitaarbouwer of winkel in de buurt van limburg die wat meer ervaring hebben met deze gitaren en met dimarzio's? ik zag op de dimarzio site dat er maar één 'erkende dimarzio verdeler' is in nederland: JIC Music. waar in de buurt kan ik nog testen of advies vragen?

ps: kan je in belgië of nederland ook makkelijk zebra pickups bestellen?

Anders_Destium
30 september 2005, 17:10
Als je elementen wilt bestellen dan zou ik zelf eerder in Duitsland kijken, daar zijn ze goedkoper.

www.musik-produktiv.de is bijvoorbeeld een goede optie!

teeb
30 september 2005, 17:36
hm ik vind ze daar nog redelijk duur, (evo=100 eur). bij musicstore keulen zijn evo's 90 en de rest allemaal 80, valt nog mee... maar ik ga eerst kijken voor 2e hands modellen

zou die tone zone echt niet goed gaan in mijn mahonie + maple top gitaar? hier zie je een heleboel j customs uit mahonie en velen hebben daar toch een tone zone in bridge...
http://www.jemsite.com/jcustom/jcustom_1998.htm

zelfs rondat doet hetzelfde
http://www.rondat.com/gear/guitargallery/ggallery1.html

maarja, ik wil wel zeker zijn, als hij echt de modderig gaat klinken denk ik aan evolution ofzo

Anders_Destium
30 september 2005, 17:45
Ik heb een Tonezone gehad in een prestige Ibanez RG2820 (met mahonie-maple body) en dat was echt een grote modderboel. De gitaar heb ik al een tijd terug verkocht. Ik heb in mijn RG2027 (compleet mahonie body) ook een Tonezone en die is ook modderig bij lage tonen, ik had ze tegelijkertijd gekocht toen. Achteraf had ik beter kunnen gaan voor Evo's, ik denk dat ik binnenkort maar eens een Evo7 ga bestellen, de AN7 laat ik er lekker inzitten :)

Orpheo
30 september 2005, 18:14
hm ik vind ze daar nog redelijk duur, (evo=100 eur). bij musicstore keulen zijn evo's 90 en de rest allemaal 80, valt nog mee... maar ik ga eerst kijken voor 2e hands modellen

zou die tone zone echt niet goed gaan in mijn mahonie + maple top gitaar? hier zie je een heleboel j customs uit mahonie en velen hebben daar toch een tone zone in bridge...
http://www.jemsite.com/jcustom/jcustom_1998.htm

zelfs rondat doet hetzelfde
http://www.rondat.com/gear/guitargallery/ggallery1.html

maarja, ik wil wel zeker zijn, als hij echt de modderig gaat klinken denk ik aan evolution ofzo

het is ook een beetje logisch; mahonie levert/heeft al van zichzelf veel bass en mids, neem je een pickup die dat nog eens EXTRA levert, heb je een modderboel. neem dus een pickup met veel treble en veel (maar minder!) mids voor de brug, en een pickup met ook alsnog veel treble en mids voor in de hals, evo bv, of jazz etc etc. dat een fabrikant dat doet wil niet zeggen dat dat het handigst is.

koop overigens pickups in de USA. daar kosten evo's 66 dollar tot 80 dollar.

Orpheo
30 september 2005, 18:14
hm ik vind ze daar nog redelijk duur, (evo=100 eur). bij musicstore keulen zijn evo's 90 en de rest allemaal 80, valt nog mee... maar ik ga eerst kijken voor 2e hands modellen

zou die tone zone echt niet goed gaan in mijn mahonie + maple top gitaar? hier zie je een heleboel j customs uit mahonie en velen hebben daar toch een tone zone in bridge...
http://www.jemsite.com/jcustom/jcustom_1998.htm

zelfs rondat doet hetzelfde
http://www.rondat.com/gear/guitargallery/ggallery1.html

maarja, ik wil wel zeker zijn, als hij echt de modderig gaat klinken denk ik aan evolution ofzo

het is ook een beetje logisch; mahonie levert/heeft al van zichzelf veel bass en mids, neem je een pickup die dat nog eens EXTRA levert, heb je een modderboel. neem dus een pickup met veel treble en veel (maar minder!) mids voor de brug, en een pickup met ook alsnog veel treble en mids voor in de hals, evo bv, of jazz etc etc. dat een fabrikant dat doet wil niet zeggen dat dat het handigst is.

koop overigens pickups in de USA. daar kosten evo's 66 dollar tot 80 dollar.

Anders_Destium
30 september 2005, 18:26
Heb jij een adres daarvoor Orpheo, ik had er vroeger eentje maar die mag al een jaar of twee niet meer naar Europa verzenden :-?

Orpheo
30 september 2005, 18:39
music123 verzend naar europa hoor. alleen gibsonprodukten mogen ze niet verzenden. ik kan me nog herinneren dat niet al te lang geleden iemand van dit forum iets aldaar besteld heeft.

allguitarpartsrecources.com doet dat d8 ik ook, alleen dan geen evo, helaas.

warmoth heeft d8 ik ook pickups, en verzenden zeker naar nederland.

en anders, boeie, dan laat ik t uit de USA halen, ik ken genoeg mensen die voor zaken heen en weer (moeten) reizen, en t niet erg vinden om zo'n klein doosje mee te nemen.

Anders_Destium
30 september 2005, 18:56
Je hebt er dus zelf geen ervaring mee? De reden dat mijn leverancier (universaljems.com) niet meer naar Europa mocht sturen was dat de importeurs van Dimarzio in Europa er niet zo voor waren. Ik weet niet of dit ook voor die andere geldt of niet, vandaar mijn interesse.

Orpheo
30 september 2005, 19:06
Je hebt er dus zelf geen ervaring mee? De reden dat mijn leverancier (universaljems.com) niet meer naar Europa mocht sturen was dat de importeurs van Dimarzio in Europa er niet zo voor waren. Ik weet niet of dit ook voor die andere geldt of niet, vandaar mijn interesse.

het enige dat ik weet is dat die toko's gewoon nog steeds verzenden naar europa, en dat music123.com geen gibsonmeuk meer mag verzenden van gibson zelf. thats it.

teeb
30 september 2005, 21:01
nog een vraag: ik heb eens metingen gedaan en blijkt dat ik voor mijn RG3120F 2 F-spaced humbuckers nodig heb. is dat dan ook écht aan te raden om f spaced te kopen want je vind ze wel minder...

Speeddemon
30 september 2005, 22:13
Eh mensen, zien jullie mijn sig soms over het hoofd?

lijkt me toch een zeer mooie prijs voor een Evo; 4-wire, 25cm draad... :-?

Orpheo
1 oktober 2005, 01:17
@ speeddemon: by the way, hoe klinkt die paf pro gesplit eigenlijk??

Anders_Destium
1 oktober 2005, 12:10
nog een vraag: ik heb eens metingen gedaan en blijkt dat ik voor mijn RG3120F 2 F-spaced humbuckers nodig heb. is dat dan ook écht aan te raden om f spaced te kopen want je vind ze wel minder...

Valt wel mee toch, vaak wordt het er niet speciaal bij gezet maar zijn ze wel F-spaced. Veel Dimarzio's worden in Ibanezen gezet en die hebben eigenlijk allemaal Fender-spaced elementen! S-spaced is niet aan te raden, ik heb het een keer gehad en het was het niet helemaal: de pole pieces vallen niet gelijk aan je snaren en je bent aan het kloten met het erin schroeven.


>Speeddemon
Ik wist het niet, sorry! Je had het zo moeten doen:

TE KOOP:Dimarzio EVO voor wehnag. Maar is die F-spaced?

Orpheo
1 oktober 2005, 12:45
nog een vraag: ik heb eens metingen gedaan en blijkt dat ik voor mijn RG3120F 2 F-spaced humbuckers nodig heb. is dat dan ook écht aan te raden om f spaced te kopen want je vind ze wel minder...

Valt wel mee toch, vaak wordt het er niet speciaal bij gezet maar zijn ze wel F-spaced. Veel Dimarzio's worden in Ibanezen gezet en die hebben eigenlijk allemaal Fender-spaced elementen! S-spaced is niet aan te raden, ik heb het een keer gehad en het was het niet helemaal: de pole pieces vallen niet gelijk aan je snaren en je bent aan het kloten met het erin schroeven.


>Speeddemon
Ik wist het niet, sorry! Je had het zo moeten doen:

TE KOOP:Dimarzio EVO voor wehnag. Maar is die F-spaced?

s-spaced?? die kende ik nog niet. of is dat de normale spacing van de magneetjes?? en met een floyd, meot je dan f spaced, of normaal nemen??

teeb
1 oktober 2005, 12:51
F-spaced staat voor Fender-spaced of Floyd rose spaced. dus bij floyd hoort f spaced
s-spaced is gewoon standard spaced en is van toepassing bij Gibsons.
meer info op dimarzio.com

Anders_Destium
1 oktober 2005, 12:51
Op de site van Dimarzio staat het bij FAQ heel duidelijk uitgelegd, ga er maar van uit dat je F-spaced nodig hebt. Je kunt het nameten!

Orpheo
1 oktober 2005, 12:52
Op de site van Dimarzio staat het bij FAQ heel duidelijk uitgelegd, ga er maar van uit dat je F-spaced nodig hebt. Je kunt het nameten!

thnx, ik wilde alleen ff mn vermoeden bevestigd hebben :P

Speeddemon
1 oktober 2005, 17:37
Dat hele F-spaced gedoe is meer optisch dan soundtechnisch, heb ik 't idee.

Die non F-spaced Evo ligt nu in m'n Lo Pro Edge equipped Ibbie (string spacing 53mm bij brug-HB!), en hij klinkt toch al waanzinnig.

Tja, als je liever 40 euro meer dokt voor WEL F-spaced... be my guest. :razz:

Thom TK
1 oktober 2005, 18:59
Dat hele F-spaced gedoe is meer optisch dan soundtechnisch, heb ik 't idee.

Die non F-spaced Evo ligt nu in m'n Lo Pro Edge equipped Ibbie (string spacing 53mm bij brug-HB!), en hij klinkt toch al waanzinnig.

Tja, als je liever 40 euro meer dokt voor WEL F-spaced... be my guest. :razz:

Dat maakt wel degelijk uit hoor, je merkt het wel ( ik iig wel), vooral met palm muten hor je verschil.
---> meer output met F-spaced als dat nodig is.

Speeddemon
1 oktober 2005, 20:10
Dat hele F-spaced gedoe is meer optisch dan soundtechnisch, heb ik 't idee.

Die non F-spaced Evo ligt nu in m'n Lo Pro Edge equipped Ibbie (string spacing 53mm bij brug-HB!), en hij klinkt toch al waanzinnig.

Tja, als je liever 40 euro meer dokt voor WEL F-spaced... be my guest. :razz:

Dat maakt wel degelijk uit hoor, je merkt het wel ( ik iig wel), vooral met palm muten hor je verschil.
---> meer output met F-spaced als dat nodig is.
met een Evo hoef je niet zo snel NOG meer output.

En ik palm mute me er mee toch in de rondte hoor. :wink:

(Sepultura-Slaves of Pain, Iced Earth-Angel's holocaust, Metallica-Hit The Lights, Kreator - Flag of Hate, etc. etc...)

Thom TK
1 oktober 2005, 21:18
Dat hele F-spaced gedoe is meer optisch dan soundtechnisch, heb ik 't idee.

Die non F-spaced Evo ligt nu in m'n Lo Pro Edge equipped Ibbie (string spacing 53mm bij brug-HB!), en hij klinkt toch al waanzinnig.

Tja, als je liever 40 euro meer dokt voor WEL F-spaced... be my guest. :razz:

Dat maakt wel degelijk uit hoor, je merkt het wel ( ik iig wel), vooral met palm muten hor je verschil.
---> meer output met F-spaced als dat nodig is.
met een Evo hoef je niet zo snel NOG meer output.

En ik palm mute me er mee toch in de rondte hoor. :wink:

(Sepultura-Slaves of Pain, Iced Earth-Angel's holocaust, Metallica-Hit The Lights, Kreator - Flag of Hate, etc. etc...)

Oke...hmm ik merkte het wel degelijk maar het kan verschillen dan :wink:

teeb
2 oktober 2005, 03:14
Dat hele F-spaced gedoe is meer optisch dan soundtechnisch, heb ik 't idee.

Die non F-spaced Evo ligt nu in m'n Lo Pro Edge equipped Ibbie (string spacing 53mm bij brug-HB!), en hij klinkt toch al waanzinnig.

Tja, als je liever 40 euro meer dokt voor WEL F-spaced... be my guest. :razz:

ik heb eens rondgezocht en al de f-spaced pickups zijn net even duur als de gewone dimarzio's. maar zijn die gewone dimarzio's (zonder spaced benaming) dan s-spaced of toch net wel f-spaced?

Orpheo
2 oktober 2005, 06:41
Dat hele F-spaced gedoe is meer optisch dan soundtechnisch, heb ik 't idee.

Die non F-spaced Evo ligt nu in m'n Lo Pro Edge equipped Ibbie (string spacing 53mm bij brug-HB!), en hij klinkt toch al waanzinnig.

Tja, als je liever 40 euro meer dokt voor WEL F-spaced... be my guest. :razz:

ik heb eens rondgezocht en al de f-spaced pickups zijn net even duur als de gewone dimarzio's. maar zijn die gewone dimarzio's (zonder spaced benaming) dan s-spaced of toch net wel f-spaced?

als het er niet bijstaat is t s spaced. staat t erbij is t F.