PDA

View Full Version : Vintage



tiopsa
28 september 2005, 12:37
Ik wil een nieuwe gitaar kopen. Model ben ik al uit: een Les Paul imitatie...
Alleen...
Bij een gitaarwinkel heb ik de Epiphone Classic bespeeld. Ze hadden ook een Vintage hangen, wat volgens de verkoper een precieze kopie was van de Epiphone. Volgens hem zit er geen verschil in kwaliteit tussen deze 2. (Behalve de prijs...scheelt toch zo'n 180 euro)
Hij vertelde dat Vintage geproduceerd wordt door Samick, en dat de Epiphone alleen zo duur is omdat hij onder licentie van Gibson geproduceerd wordt.

Nu mijn vraag: Hebben jullie ervaring met de Vintage, en is deze gitaar aan te raden? Ik ga natuurlijk geen 180 extra betalen voor een merkplaatje van Gibson... 8-)

Groetjes, Tim

Harry
28 september 2005, 12:43
ik ken iemand met een Vintage basgitaar, en dat is een heel behoorlijk ding voor het geld dat ze er voor betaald heeft.

tiopsa
28 september 2005, 12:45
ohja trouwens...
de Vintage kost 299
de Epiphone 479

@Harry: das positief!

Orpheo
28 september 2005, 13:58
Ik wil een nieuwe gitaar kopen. Model ben ik al uit: een Les Paul imitatie...
Alleen...
Bij een gitaarwinkel heb ik de Epiphone Classic bespeeld. Ze hadden ook een Vintage hangen, wat volgens de verkoper een precieze kopie was van de Epiphone. Volgens hem zit er geen verschil in kwaliteit tussen deze 2. (Behalve de prijs...scheelt toch zo'n 180 euro)
Hij vertelde dat Vintage geproduceerd wordt door Samick, en dat de Epiphone alleen zo duur is omdat hij onder licentie van Gibson geproduceerd wordt.

Nu mijn vraag: Hebben jullie ervaring met de Vintage, en is deze gitaar aan te raden? Ik ga natuurlijk geen 180 extra betalen voor een merkplaatje van Gibson... 8-)

Groetjes, Tim


klopt niet. epi wordt nu gemaakt door Cort. en ik ken die vintage wel, maar ik ben er totaal niet over te spreken. . Epi's zijn gewoon goeie gitaren, spelen goed, en zijn 80% van een gibson voor 30% van de prijs, soms nog minder. gooi je een setje JB/jazz in je epi, dan is ie zelfs "nog meer" een gibson, voor wellicht 35% van de prijs van gibson.

voor het geld is vintage wel acceptabel, maar epi is die 180 zeker waard.

tiopsa
28 september 2005, 14:02
klopt niet. epi wordt nu gemaakt door Cort. en ik ken die vintage wel, maar ik ben er totaal niet over te spreken. . Epi's zijn gewoon goeie gitaren, spelen goed, en zijn 80% van een gibson voor 30% van de prijs, soms nog minder. gooi je een setje JB/jazz in je epi, dan is ie zelfs "nog meer" een gibson, voor wellicht 35% van de prijs van gibson.

voor het geld is vintage wel acceptabel, maar epi is die 180 zeker waard

Kijk...daar heb ik wat aan! Met het setje JB/jazz bedoel je een andere set elementen neem ik aan? Waar vind ik die, en wat gaat dat kosten?

Groetjes, Tim

Satriani
28 september 2005, 14:03
Ik wil een nieuwe gitaar kopen. Model ben ik al uit: een Les Paul imitatie...
Alleen...
Bij een gitaarwinkel heb ik de Epiphone Classic bespeeld. Ze hadden ook een Vintage hangen, wat volgens de verkoper een precieze kopie was van de Epiphone. Volgens hem zit er geen verschil in kwaliteit tussen deze 2. (Behalve de prijs...scheelt toch zo'n 180 euro)
Hij vertelde dat Vintage geproduceerd wordt door Samick, en dat de Epiphone alleen zo duur is omdat hij onder licentie van Gibson geproduceerd wordt.

Nu mijn vraag: Hebben jullie ervaring met de Vintage, en is deze gitaar aan te raden? Ik ga natuurlijk geen 180 extra betalen voor een merkplaatje van Gibson... 8-)

Groetjes, Tim


Epi's zijn gewoon goeie gitaren, spelen goed, en zijn 80% van een gibson voor 30% van de prijs, soms nog minder. gooi je een setje JB/jazz in je epi, dan is ie zelfs "nog meer" een gibson, voor wellicht 35% van de prijs van gibson.


maar toch speel je zelf op een gibson :razz:

tiopsa
28 september 2005, 14:05
klopt niet. epi wordt nu gemaakt door Cort. en ik ken die vintage wel, maar ik ben er totaal niet over te spreken. . Epi's zijn gewoon goeie gitaren, spelen goed, en zijn 80% van een gibson voor 30% van de prijs, soms nog minder. gooi je een setje JB/jazz in je epi, dan is ie zelfs "nog meer" een gibson, voor wellicht 35% van de prijs van gibson.

voor het geld is vintage wel acceptabel, maar epi is die 180 zeker waard

Kijk...daar heb ik wat aan! Met het setje JB/jazz bedoel je een andere set elementen neem ik aan? Waar vind ik die, en wat gaat dat kosten?

Groetjes, Tim

Harry
28 september 2005, 14:12
als we zo gaan beginnen kun je nog wel weer een duurder merk uitkiezen. Met nieuwe elementen wordt het prijsverschil nog weer groter, en de vraag is of je daar behoefte aan hebt.

Kim Wilson
28 september 2005, 14:12
Kijk...daar heb ik wat aan! Met het setje JB/jazz bedoel je een andere set elementen neem ik aan? Waar vind ik die, en wat gaat dat kosten?

Groetjes, Tim
Idd, dat zijn elementen van Seymour Duncan. Te koop bij www.musik-produktiv.de. De combinatie Jeff Beck (brug)/Jazz Model (hals) is de favoriete combi van Seymour Duncan zelf, en wordt door veel gitaristen toegepast. Ik heb i.p.v. de Jazz een PAF '59 van Duncan in mijn Epi. Deze klinkt ietsje losser dan de Jazz. Het vervangen van de Epi-elementen door een setje van Seymour Duncan is een GIGA verbetering van je geluid.

tiopsa
28 september 2005, 14:16
als we zo gaan beginnen kun je nog wel weer een duurder merk uitkiezen. Met nieuwe elementen wordt het prijsverschil nog weer groter, en de vraag is of je daar behoefte aan hebt.

haha dat snap ik...was gewoon nieuwsgierig eigenlijk :lol:

dan gaan we nog maar eens bij de epiphone kijken!
bedankt allemaal!

groetjes, Tim

tiopsa
28 september 2005, 14:18
als we zo gaan beginnen kun je nog wel weer een duurder merk uitkiezen. Met nieuwe elementen wordt het prijsverschil nog weer groter, en de vraag is of je daar behoefte aan hebt.

haha dat snap ik...was gewoon nieuwsgierig eigenlijk :lol:

dan gaan we nog maar eens bij de epiphone kijken!
bedankt allemaal!

groetjes, Tim

Orpheo
28 september 2005, 14:26
Ik wil een nieuwe gitaar kopen. Model ben ik al uit: een Les Paul imitatie...
Alleen...
Bij een gitaarwinkel heb ik de Epiphone Classic bespeeld. Ze hadden ook een Vintage hangen, wat volgens de verkoper een precieze kopie was van de Epiphone. Volgens hem zit er geen verschil in kwaliteit tussen deze 2. (Behalve de prijs...scheelt toch zo'n 180 euro)
Hij vertelde dat Vintage geproduceerd wordt door Samick, en dat de Epiphone alleen zo duur is omdat hij onder licentie van Gibson geproduceerd wordt.

Nu mijn vraag: Hebben jullie ervaring met de Vintage, en is deze gitaar aan te raden? Ik ga natuurlijk geen 180 extra betalen voor een merkplaatje van Gibson... 8-)

Groetjes, Tim


Epi's zijn gewoon goeie gitaren, spelen goed, en zijn 80% van een gibson voor 30% van de prijs, soms nog minder. gooi je een setje JB/jazz in je epi, dan is ie zelfs "nog meer" een gibson, voor wellicht 35% van de prijs van gibson.


maar toch speel je zelf op een gibson :razz:

als jij je een porsche 911 '64 kan veroorloven, zou je dan dat kopen, of een nagelnieuwe ford mustang? I rest my case.

@ topicstarter:

ja, dat zijn inderdaad andere pickups. de JB/jazz set is letterlijk een SETJE. je kan ze bij verschillende internetzaken kopen voor rond de 120 euro, soms 8 tot 12 euro verzendkosten. bij thomann heb je ze al voor 119. en die hebben 8 euro verzendkosten. haal je ze uit de USA heb je kans dat je btw moet betalen en al die andere ongein. dan betaal je 70 dollar voor de pickup. dan deel je door 1.27 (huidige dollarkoers) en dat dan keer 1.23 (btw en importkosten etc etc) dan kan je net zo goed t via die andere toko kopen in duitsland, tenzij je PERSE een bepaalde kleur wilt. dan ben je in totaal een eurootje of 20 meer kwijt. dan dus 150 euro, inclusief btw (let wel: voor pickups gebeurd t maar zelden dat je moet dokken, voor een gitaar wel. pups zijn zo klein. maar ga er niet van uit!).

de jb/jazz set is in een les paul imo de meest veelzijdige keus, je kan er alle kanten mee op. de JB is clean heel lekker, heel sprankelend en zingend, en met OD is t een lekkere pup met veel ballen. beetje van EvH tot zakk wylde, als je je amp goed instelt. de Jazz is een heel precies element, pikt ieder foutje op, zingt heel lekker. maar goed, veel heb je niet aan mijn beschrijving denk ik, want dat is zoals ik het ervaar.

ik weet ook niet wat je wilt spelen, vandaar dat ik de JB/jazz set aanraad. ikzelf ga er een superdistortion (brug) en een Virtual PAF inzetten. kost vanuit de USA ongeveer evenveel.

dus, voordat dit topic uitmondt in geneuzel over pickups:

epi's zijn solide gebouwd, klinken heel lekker, met de juiste pups en afstelling komen ze heel dicht bij gibsons, en als je "later" een gibson hebt bv is het een heel goeie backup oid. oh ja, en niet te vergeten: kijk eens op marktplaats, ebay of gitaarmarkt. daar vind je geheid een goedkopere epi classic.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=48714
inclusief koffer

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=46680

heel mooie kleur

http://www.speurders.nl/search.php?location_select=zipcode&sub_cat_id=&sel_cat_id=0&boxtype=0&title_descr=epiphone+les+paul&main_cat_id=0&postcode=&straal=
teveel mogelijkheden om te posten :D

tweedehands is een huge markt voor gitaren. ik heb nog nooit een nieuwe gitaar gekocht, altijd 2ehands. als je 2ehands koopt, en daarna weer verkoopt, kost t je minder geld dan als je nieuw koopt en verkoopt.

succes met zoeken!

(oh ja, ff tussendoor: kijk eens naar OLP gitaren! kosten uit mijn hoofd 325 euro, en die dingen zijn briljant! )

edit: nee,iets duurder. de wolfgang die OLP ooit had was dat bedrag. de petrucci is duurder, maar alsnog minder dan een epi les paul.

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100009630&sid=!18121995&quelle=volltext

ik vind m echt uberbruut!

Orpheo
28 september 2005, 14:27
Ik wil een nieuwe gitaar kopen. Model ben ik al uit: een Les Paul imitatie...
Alleen...
Bij een gitaarwinkel heb ik de Epiphone Classic bespeeld. Ze hadden ook een Vintage hangen, wat volgens de verkoper een precieze kopie was van de Epiphone. Volgens hem zit er geen verschil in kwaliteit tussen deze 2. (Behalve de prijs...scheelt toch zo'n 180 euro)
Hij vertelde dat Vintage geproduceerd wordt door Samick, en dat de Epiphone alleen zo duur is omdat hij onder licentie van Gibson geproduceerd wordt.

Nu mijn vraag: Hebben jullie ervaring met de Vintage, en is deze gitaar aan te raden? Ik ga natuurlijk geen 180 extra betalen voor een merkplaatje van Gibson... 8-)

Groetjes, Tim


Epi's zijn gewoon goeie gitaren, spelen goed, en zijn 80% van een gibson voor 30% van de prijs, soms nog minder. gooi je een setje JB/jazz in je epi, dan is ie zelfs "nog meer" een gibson, voor wellicht 35% van de prijs van gibson.


maar toch speel je zelf op een gibson :razz:

als jij je een porsche 911 '64 kan veroorloven, zou je dan dat kopen, of een nagelnieuwe ford mustang? I rest my case.

@ topicstarter:

ja, dat zijn inderdaad andere pickups. de JB/jazz set is letterlijk een SETJE. je kan ze bij verschillende internetzaken kopen voor rond de 120 euro, soms 8 tot 12 euro verzendkosten. bij thomann heb je ze al voor 119. en die hebben 8 euro verzendkosten. haal je ze uit de USA heb je kans dat je btw moet betalen en al die andere ongein. dan betaal je 70 dollar voor de pickup. dan deel je door 1.27 (huidige dollarkoers) en dat dan keer 1.23 (btw en importkosten etc etc) dan kan je net zo goed t via die andere toko kopen in duitsland, tenzij je PERSE een bepaalde kleur wilt. dan ben je in totaal een eurootje of 20 meer kwijt. dan dus 150 euro, inclusief btw (let wel: voor pickups gebeurd t maar zelden dat je moet dokken, voor een gitaar wel. pups zijn zo klein. maar ga er niet van uit!).

de jb/jazz set is in een les paul imo de meest veelzijdige keus, je kan er alle kanten mee op. de JB is clean heel lekker, heel sprankelend en zingend, en met OD is t een lekkere pup met veel ballen. beetje van EvH tot zakk wylde, als je je amp goed instelt. de Jazz is een heel precies element, pikt ieder foutje op, zingt heel lekker. maar goed, veel heb je niet aan mijn beschrijving denk ik, want dat is zoals ik het ervaar.

ik weet ook niet wat je wilt spelen, vandaar dat ik de JB/jazz set aanraad. ikzelf ga er een superdistortion (brug) en een Virtual PAF inzetten. kost vanuit de USA ongeveer evenveel.

dus, voordat dit topic uitmondt in geneuzel over pickups:

epi's zijn solide gebouwd, klinken heel lekker, met de juiste pups en afstelling komen ze heel dicht bij gibsons, en als je "later" een gibson hebt bv is het een heel goeie backup oid. oh ja, en niet te vergeten: kijk eens op marktplaats, ebay of gitaarmarkt. daar vind je geheid een goedkopere epi classic.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=48714
inclusief koffer

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=46680

heel mooie kleur

http://www.speurders.nl/search.php?location_select=zipcode&sub_cat_id=&sel_cat_id=0&boxtype=0&title_descr=epiphone+les+paul&main_cat_id=0&postcode=&straal=
teveel mogelijkheden om te posten :D

tweedehands is een huge markt voor gitaren. ik heb nog nooit een nieuwe gitaar gekocht, altijd 2ehands. als je 2ehands koopt, en daarna weer verkoopt, kost t je minder geld dan als je nieuw koopt en verkoopt.

succes met zoeken!

(oh ja, ff tussendoor: kijk eens naar OLP gitaren! kosten uit mijn hoofd 325 euro, en die dingen zijn briljant! )

edit: nee,iets duurder. de wolfgang die OLP ooit had was dat bedrag. de petrucci is duurder, maar alsnog minder dan een epi les paul.

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100009630&sid=!18121995&quelle=volltext

ik vind m echt uberbruut!

Punkrockerke
28 september 2005, 15:30
als jij je een porsche 911 '64 kan veroorloven, zou je dan dat kopen, of een nagelnieuwe ford mustang? I rest my case.
Een '64 Ford Mustang natuurlijk :P

Orpheo
28 september 2005, 16:53
als jij je een porsche 911 '64 kan veroorloven, zou je dan dat kopen, of een nagelnieuwe ford mustang? I rest my case.
Een '64 Ford Mustang natuurlijk :P

ja, logisch, sorry, ik maakte ook de verkeerde vergelijking:

een jaren 60 Ford Shelby Cobra, of een nagelnieuwe ford mustang? lijkt me dus logisch. (en dan is de ouwe mijn gibson, en de nieuwe mustang een epi)

rekoj
28 september 2005, 21:45
ff off topic maar:

Hoe staat het seymour duncan JB/jazz setje in verhouding tot een gibson 498/490 setje ? wat zijn de verschillen ?

thx

Orpheo
28 september 2005, 22:31
ff off topic maar:

Hoe staat het seymour duncan JB/jazz setje in verhouding tot een gibson 498/490 setje ? wat zijn de verschillen ?

thx

die gibsonset is imo de meest perfecte set, maar die probeer ik HARD TE VERGETEN!!!!!!!!!!! een van die gibsonpups kost al wat dat hele duncansetje kost. vandaar.....

maar die sound, die SOUND!!!! beste pups ever. no kiddin. maar wel te duur.

Orpheo
28 september 2005, 22:32
ff off topic maar:

Hoe staat het seymour duncan JB/jazz setje in verhouding tot een gibson 498/490 setje ? wat zijn de verschillen ?

thx

die gibsonset is imo de meest perfecte set, maar die probeer ik HARD TE VERGETEN!!!!!!!!!!! een van die gibsonpups kost al wat dat hele duncansetje kost. vandaar.....

maar die sound, die SOUND!!!! beste pups ever. no kiddin. maar wel te duur.

Wormaap
29 september 2005, 02:49
ff off topic maar:

Hoe staat het seymour duncan JB/jazz setje in verhouding tot een gibson 498/490 setje ? wat zijn de verschillen ?

thx

die gibsonset is imo de meest perfecte set, maar die probeer ik HARD TE VERGETEN!!!!!!!!!!! een van die gibsonpups kost al wat dat hele duncansetje kost. vandaar.....

maar die sound, die SOUND!!!! beste pups ever. no kiddin. maar wel te duur.

...En raad eens wie ze in z'n Epiphone heeft hangen :-D
Nickle-covered, 150 piek voor het setje, 1-conductor versie uit'n LP gesloopt, van de broer van m'n gitaarleraar overgekocht. 150 was dus _inclusief_ verzending vanuit Denemarken. Sja, soms heb je mazzel he :) Gitaar klinkt volslagen waanzinnig nu (en dat is dus vergeleken met m'n Charvel en m'n Dean USA Pro Hardtail)

Orpheo
29 september 2005, 08:37
ff off topic maar:

Hoe staat het seymour duncan JB/jazz setje in verhouding tot een gibson 498/490 setje ? wat zijn de verschillen ?

thx

die gibsonset is imo de meest perfecte set, maar die probeer ik HARD TE VERGETEN!!!!!!!!!!! een van die gibsonpups kost al wat dat hele duncansetje kost. vandaar.....

maar die sound, die SOUND!!!! beste pups ever. no kiddin. maar wel te duur.

...En raad eens wie ze in z'n Epiphone heeft hangen :-D
Nickle-covered, 150 piek voor het setje, 1-conductor versie uit'n LP gesloopt, van de broer van m'n gitaarleraar overgekocht. 150 was dus _inclusief_ verzending vanuit Denemarken. Sja, soms heb je mazzel he :) Gitaar klinkt volslagen waanzinnig nu (en dat is dus vergeleken met m'n Charvel en m'n Dean USA Pro Hardtail)

tja, dan mag je eigenlijk toch niet klagen dat het ' maar' de 1 conductor versie is :D man, dat setje is echt bruut!! kheb er maar EEEEEN keer op mogen spelen,maar ik was er helemaal weg van. ach, de alnico2pro set, die in de LPcustom gaat is ook niet verkeerd. komt enigzins in de buurt van de 490/498 set (die heeft ook nl een alnico 2 magneet erin zitten).

Wormaap
29 september 2005, 16:47
Het setje is inderdaad geweldig! Ik ben gigantisch te spreken over de leadsound die ik uit de 490R trek. Setje 11 op de LP en de actie iets verhoogd en ze ZINGT! De 498T geeft me dan weer een totaal meesterlijke ritme/brute lead-sound. Heerlijk gewoon :-D
Overigens wel een kleine correctie: De 490R heeft inderdaad'n AlNiCo 2-magneet, maar de 498T heeft'n AlNiCo 5, dit in tegenstelling tot de 490T die wel weer AlNiCo 2 gebruikt :)

Edit: Als je toevallig 'n keertje in de buurt van Maastricht bent, ben je van harte uitgenodigd om d'rmee te spelen hoor ;)

Orpheo
29 september 2005, 18:04
Het setje is inderdaad geweldig! Ik ben gigantisch te spreken over de leadsound die ik uit de 490R trek. Setje 11 op de LP en de actie iets verhoogd en ze ZINGT! De 498T geeft me dan weer een totaal meesterlijke ritme/brute lead-sound. Heerlijk gewoon :-D
Overigens wel een kleine correctie: De 490R heeft inderdaad'n AlNiCo 2-magneet, maar de 498T heeft'n AlNiCo 5, dit in tegenstelling tot de 490T die wel weer AlNiCo 2 gebruikt :)

Edit: Als je toevallig 'n keertje in de buurt van Maastricht bent, ben je van harte uitgenodigd om d'rmee te spelen hoor ;)

:D thnx, ghehe

hoe gaan pinch harmonics met die pups? ik zit echt te vechten met mijn huidige pups voor dikke pinches. met EMG's gaat t bij mij heel makkelijk, maar met mijn huidige ouwe, 70-ies pafs gaat t bagger....

Wormaap
29 september 2005, 18:10
Gaat prima hoor :-D Erg goed zelfs, vooral op de 498T uiteraard. In tegenstelling tot wat je op't eerste gezicht zou denken, is de 498T een pickup die extreem geschikt is voor het écht heavy werk :-D

Orpheo
29 september 2005, 18:14
Gaat prima hoor :-D Erg goed zelfs, vooral op de 498T uiteraard. In tegenstelling tot wat je op't eerste gezicht zou denken, is de 498T een pickup die extreem geschikt is voor het écht heavy werk :-D

thnx. in de les paul moeten nieuwe elementen nl, ik word GEK van deze dingen. het speelplezier wordt danig onderdrukt nu, doordat ik niet lekkere pinches kan maken, terwijl ik weet dat (ik) het wel kan.

ik moet eens een studio LP pakken in een gitarenzaak, en die pups een proberen... thnx dude!

Wormaap
29 september 2005, 18:33
Nog even een kleine tip, het 490R/498T setje verschijnt wel eens op marktplaats, gitaarmarkt enz. ;) Wat ik heb gezien was niet zo goedkoop als ik ze kreeg, maar voor 175 euro heb je er ook 'n erg leuk setje aan :)

Orpheo
29 september 2005, 20:13
Nog even een kleine tip, het 490R/498T setje verschijnt wel eens op marktplaats, gitaarmarkt enz. ;) Wat ik heb gezien was niet zo goedkoop als ik ze kreeg, maar voor 175 euro heb je er ook 'n erg leuk setje aan :)

ik heb ze net bespeeld bij een maatje vna me. GOD help me, ik moet die hebben. maar dan neem ik ze nieuw, ik wil ze 4 draads hebben, en in zebra. anders passen ze niet qua looks in de gitaar. jammer, dan betaal ik maar 100 euro per element....

Orpheo
29 september 2005, 20:13
Nog even een kleine tip, het 490R/498T setje verschijnt wel eens op marktplaats, gitaarmarkt enz. ;) Wat ik heb gezien was niet zo goedkoop als ik ze kreeg, maar voor 175 euro heb je er ook 'n erg leuk setje aan :)

ik heb ze net bespeeld bij een maatje vna me. GOD help me, ik moet die hebben. maar dan neem ik ze nieuw, ik wil ze 4 draads hebben, en in zebra. anders passen ze niet qua looks in de gitaar. jammer, dan betaal ik maar 100 euro per element....

bram123
29 september 2005, 21:16
ik wil nog even iets in favour of het merk vintage zeggen. Ik liet vandaag namelijk mijn sg kopie op zijn kop (!) op de grond vallen. Nek zit nog gewoon aan de gitaar en verder ook niks kapot, behalve het g-snaar stemmechaniek, daar is de schroef van doorgebroken, rest zit nog gewoon stevig aan de kop vast. haha, de gitaar is alleen geen nieuwe set tuners waard. dus volgende week echt maar es een nieuw gitaartje kopen.

Lenweë Míriel
29 september 2005, 21:40
datr betekend dus dat hij best sterk is.
wel zonde van je gitaar.

Wormaap
30 september 2005, 01:00
Nog even een kleine tip, het 490R/498T setje verschijnt wel eens op marktplaats, gitaarmarkt enz. ;) Wat ik heb gezien was niet zo goedkoop als ik ze kreeg, maar voor 175 euro heb je er ook 'n erg leuk setje aan :)

ik heb ze net bespeeld bij een maatje vna me. GOD help me, ik moet die hebben. maar dan neem ik ze nieuw, ik wil ze 4 draads hebben, en in zebra. anders passen ze niet qua looks in de gitaar. jammer, dan betaal ik maar 100 euro per element....
Helaas voor jou zijn de Gibson Modern Classics (dus de 490 en 498's) niet in zebra te krijgen, alleen Chrome, Nickle, Gold en Open, en open is volgens mij bij Gibson pickups altijd zwart.

Orpheo
30 september 2005, 10:59
Nog even een kleine tip, het 490R/498T setje verschijnt wel eens op marktplaats, gitaarmarkt enz. ;) Wat ik heb gezien was niet zo goedkoop als ik ze kreeg, maar voor 175 euro heb je er ook 'n erg leuk setje aan :)

ik heb ze net bespeeld bij een maatje vna me. GOD help me, ik moet die hebben. maar dan neem ik ze nieuw, ik wil ze 4 draads hebben, en in zebra. anders passen ze niet qua looks in de gitaar. jammer, dan betaal ik maar 100 euro per element....
Helaas voor jou zijn de Gibson Modern Classics (dus de 490 en 498's) niet in zebra te krijgen, alleen Chrome, Nickle, Gold en Open, en open is volgens mij bij Gibson pickups altijd zwart.

op de site site van musik produktiv verkopen ze ze immers wel in zebra... en gibson maakt niet alleen maar zwarte. burstbuckers zijn er ook in zebra.

renier
30 september 2005, 11:57
een epi met JB/Jazz combo is echt aan te bevelen. toen ik de jazz hoorde, heb ik een uur lang alleen maar open akkoorden zitten tokkelen, met een klein beetje reverb en chorus. man, wat een warme, gelikte, transparante toon is dat! de JB is echt het ideale allround rock element; vet, gedefineerd, schreeuwt als een gek en messcherpe harmonics. peroonlijk heb ik hem wel iets schuin gezet, (dichter bij de bassnaren) omdat ik hem anders wat te weinig laag vond hebben. maar nu klinkt hij echt helemaal top.

http://members.home.nl/renierh/lp/duncans/lpzebrahome.JPG

Orpheo
30 september 2005, 12:03
dubbel

Orpheo
30 september 2005, 12:03
@ Renier:

je vindt dus niet dat de jazz een beetje een HIFI geluidje geeft, beetje dat romige mid mist? om maar even Speeddemon te citeren.

en pinch harmonics, hoe pakken die elementen dat op?? ik d8 nl zelf dat de JB dat goed deed, maar ik heb er minder speeluren mee gemaakt dan jij (logisch, ik bezit dat element ook niet)

frekie
30 september 2005, 12:06
een epi met JB/Jazz combo is echt aan te bevelen
Vervang "Epi" door "Richwood". Verder:

+1

:-D

renier
30 september 2005, 12:10
@ Renier:

je vindt dus niet dat de jazz een beetje een HIFI geluidje geeft, beetje dat romige mid mist? om maar even Speeddemon te citeren.

en pinch harmonics, hoe pakken die elementen dat op?? ik d8 nl zelf dat de JB dat goed deed, maar ik heb er minder speeluren mee gemaakt dan jij (logisch, ik bezit dat element ook niet)

mja, ik kan me er iets bij voorstellen, maar in een les paul is dat juist wel goed. het blijft dan wat gedefineerder en transparanter. een '59 vondt ik toch net weer wat te modderig worden namelijk. de Jazz klinkt op zichzelf wel een beetje Hifi achtig, maar dat wordt juist heel mooi aangevuld door de toon van dat enorme blok mahonie erachter. een heel dynamische en aangename toon, in mijn optiek.

en pinch harmonics, tja, daar is de JB voor gemaakt. je hoeft er maar naar te kijken of ze knallen al uit je gitaar. daar staat hij ook om bekend.

de JB is ook heerlijk om bijvoorbeeld een cleane toon te pakken, daar delay en chorus op te gooien en dan een rustig nummer op te vullen met behulp van flageoletten en je volumeknop.. krijg je een heel mooi "vluchtige" toon, die openbreekt als je je volume open draait. doe ik ook in een nummer met mijn band, waarin we eigenlijk maar 1 echte gitaarpartij nodig hadden.

tiopsa
1 oktober 2005, 22:41
bedankt voor alle reactie. Heb weer heel wat bijgeleerd.

Verder niemand ervaring met de Vintage les paul?