PDA

View Full Version : Classic '60s Fender Stratocaster



markieray
28 september 2005, 09:40
Niet te geloven eigenlijk : ik heb al heel wat behoorlijk dure strats gehad (custom shops, signatures, echte vintage, vintage re-issues ...) en de beste die ik tot nog toe gehad heb is ... een mexicaanse 60s classic re-issue (olympic white / rosewood toets) die ik voor slechts 400 euro tweedehands heb gekocht. Het ding speelt als boter, heeft een diepe, volle en warme toon, ontstemt praktisch niet, tremolo werkt perfect en ontstemt de gitaar niet en de afwerking is niet beter of slechter dan alle andere strats die ik al gehad heb.
:P
Enig minpuntje zijn de pickups :cry: : ik heb deze vervangen door 57/62 original Fenders en die klinken super !! (nb : ik heb ook al Van Zandt , Fralin en Suhr pu's geprobeerd maar enkel Fender pu's hebben in mijn opinie de authentieke Fender tone).

Nog iemand zulke positieve (of negatieve ?) ervaringen met de 60s classic reeks van Fender ?

Markie :cool:

Cubensis
28 september 2005, 11:41
ik heb sinds een aantal dagen de 50's classic
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=63562
en die bevalt me ook extreem prima :D
erg goeie gitaartjes, de pickups vallen me tot nu toe nog reuze mee, morgen eens in bandsituatie proberen en wellicht ook vervangen met gfs ofzo, die schijnen wel goed te zijn en niet veel te kosten, en anders gooi ik er een setje Shadow sc's in, ook prima spul.

overigens: sash/groovyb3 had dezelfde als jij hebt, ook olympic white met rw toets, later wle een maple neck/toets op gezet, maar de body beviel m ook erg goed

Orpheo
28 september 2005, 13:44
ik ben t met jullie eens, de 50/60 reissue is heel erg top!! speelt lekker,klinkt ook goed, en lekker goedkoop. bang for the buck, absoluut.

Negative K3 fan
28 september 2005, 19:42
ik ben zelf ook erg gecharmeerd van fender classic 60s strats ja! Hele prettige gitaren met een uitstekende prijs/prestatie verhouding...

blade strats kunnen er trouwens ook wat van, zijn zeker het proberen waard, ook heel goed voor het geld.

Bluesbreaker
28 september 2005, 19:46
overigens: sash/groovyb3 had dezelfde als jij hebt, ook olympic white met rw toets, later wle een maple neck/toets op gezet, maar de body beviel m ook erg goed

Dat is toch de body die mij nu al weer een jaar goed bevalt?

Bobbel
29 september 2005, 01:06
ja waar kan ik die krengen vinden... weinig winkels lijken ze te hebben of zit ik er dan naast?

Cubensis
29 september 2005, 01:17
overigens: sash/groovyb3 had dezelfde als jij hebt, ook olympic white met rw toets, later wle een maple neck/toets op gezet, maar de body beviel m ook erg goed

Dat is toch de body die mij nu al weer een jaar goed bevalt?

uhhh hij had er een maple neck/toets met jumbo's oipgezet en een turtedinges slagplaat, als t die is, dan is t m (lekker logische zin van me weer op dit late uur)

Bluesbreaker
29 september 2005, 08:24
overigens: sash/groovyb3 had dezelfde als jij hebt, ook olympic white met rw toets, later wle een maple neck/toets op gezet, maar de body beviel m ook erg goed

Dat is toch de body die mij nu al weer een jaar goed bevalt?

uhhh hij had er een maple neck/toets met jumbo's oipgezet en een turtedinges slagplaat, als t die is, dan is t m (lekker logische zin van me weer op dit late uur)

Yep, das nu mijn gitaar, bevalt nog steeds zeer goed!

@Bobbel: Lang niet alle winkels hebben ze, maar volgens mij toch wel vrij veel hoor, mischien heb je net bij de verkeerden gekeken.

hansoonk
29 september 2005, 09:14
ja waar kan ik die krengen vinden... weinig winkels lijken ze te hebben of zit ik er dan naast?

Er staat een 3 weken oude 60's RI te koop op gitaarmarkt/speurders

Bobbel
29 september 2005, 09:26
ja dat is tweedehands... ik koop liever nieuw... niet dat ik wat tegen tweedehands heb, maar het is gewoon een gevoel...

Bluesbreaker
29 september 2005, 09:34
Het gevoel van een lege bankrekening? :D

BartL
29 september 2005, 09:35
...voor 30 euro meer heb je een nieuwe uit Duitsland.

BartL
29 september 2005, 12:00
http://www.musicstore.de/en/global/3_42_GEGIT_29_GIT0006928-001/0/0/0/detail/musicstore.html

Classic 50's voor 444 euro? :-? :lol:

Letsgo21
29 september 2005, 13:14
Ik wil ook zo'n 60's in car 8-)

markieray
29 september 2005, 16:18
wow, :o ... blijkbaar ben ik dus niet de enige die er zo over denkt ...
nogmaals zeggen : ik vind het absoluut top-stratjes, behalve de pickups die zijn maar "doordeweeks" ... best vervangen dus. Vooral de neck vind ik zo ZAAAALIG aanvoelen ! :)

je vindt deze modellen inderdaad niet zo vaak in de winkel ... ik heb mazzel gehad :wink: : tweedehands voor 400 euro incl. fender bag en kraaknieuw, kon ik zo merken aan de slagplaat waar geen krasje op zat en de frets die volledig intact waren ... enkel achteraan is er een onbeduidend beetje lak weg. Bovendien is ie nog in m'n favoriet kleurtje ook nl. olympic white (in deze uitvoering worden ze trouwens niet meer gemaakt ...)

Ik heb ook ooit een 50s classic gehad en ook die zijn absolute aanraders, maar wel enkel als je van een bleke toets (fifties !) houdt ...

M'n gear website kan je bezoeken op : http://users.skynet.be/markie/gear

Groeten,

Markie

Cubensis
29 september 2005, 16:20
bleke toets?
bedoel je daarmee maple?
:D

Letsgo21
30 september 2005, 18:17
ik lees dat je ze in dakota red kunt krijgen op de site van Fender zelf, maar kan er zo geen te koop vinden?

Aron Maiden
9 oktober 2005, 21:37
Zo Zo erg mooie gitaar, En zeker een mooie prijs!
veel plezier ermee! :)

Rectifier
11 november 2005, 11:38
Zeg die '50's heeft een V-shape nek toch?

De 60's dan? Is die dikker qua feel? D-vorm?

Thx.

FruscianteFan
11 november 2005, 11:39
die heeft een C-shape