PDA

View Full Version : Gewoon even een mooie fotootje...



Firebird
28 september 2005, 01:26
Dit plaatje wil ik even met jullie delen:

http://i16.photobucket.com/albums/b10/lennyjacquet/studio.jpg

In augustus met mn bandje een demo opgenomen, en zie hier mn set up. Erg mooi plaatje vind ik. Ik kan evt nog zo'n grote kast van iemand kopen, met een zwarte grille. Voor die andere ook nog ff een zwarte voorkant regelen en dan rocken maar!! :razz:

Kim Wilson
28 september 2005, 08:58
Dit plaatje wil ik even met jullie delen:

*plaatje*

In augustus met mn bandje een demo opgenomen, en zie hier mn set up. Erg mooi plaatje vind ik. Ik kan evt nog zo'n grote kast van iemand kopen, met een zwarte grille. Voor die andere ook nog ff een zwarte voorkant regelen en dan rocken maar!! :razz:
Ben je gek! Juist het zilver speakerdoek maakt dit plaatje zo mooi! :-D



O ja, en het is "een mooi fotootje", niet "een mooie fotootje". :wink:

Firebird
28 september 2005, 15:53
haha... ja... maar ik vind tottaly black meer rock & roll eigenlijk :razz:

en ja... het was laat.... tis wel een erg foute fout zie ik... :oops: *schaam schaam schaam*

Bij Db's in Utrecht hebben ze ook een 15" Fender 75 staan, die ze gebruiken als 'geluidsbron' voor de beamer... met een zwarte grille. Ik dus vragen of ik die grille kon ruilen, maar ze wilde m orgineel houden... daar stonden ze op. Nou oke, jammer... maargoed... Ik kijk verder even naar dat ding, achterkant... zie ik een of andere vage speaker en een transformator aan de binnenkant van het cabinet getimmerd ( :o )

Hmm.... orgineel houden he? :-?

Frits van Mourik
30 september 2005, 00:16
En.. ben je tevreden over je geluid in die studio?
AKG- 414 mic's: zou niet direct mijn keuze zijn... :lol:

Koekje
30 september 2005, 01:29
haha... ja... maar ik vind tottaly black meer rock & roll eigenlijk

ik vind zwarte dingen net niet rock & roll ... heb net een amp verkocht wegens 'te zwart', houden zo die grijze grid :),

Firebird
30 september 2005, 10:28
En.. ben je tevreden over je geluid in die studio?
AKG- 414 mic's: zou niet direct mijn keuze zijn... :lol:

Ja, ik ben tevreden over m'n geluid op de demo. Zijn die AKG volgens jou niet de goede mic's? Welke zou jij kiezen dan?




ik vind zwarte dingen net niet rock & roll ... heb net een amp verkocht wegens 'te zwart', houden zo die grijze grid ,


Haha... zo zie je maar weer... smaken verschillen. Ik hou meer van zwart, het geeft die versterkers een 'gevaarlijke' look... hou ik wel van :P

Robbert
30 september 2005, 22:40
Geweldig mooi zoals dat doek verkleurt na verloop van tijd!

Frits van Mourik
1 oktober 2005, 00:46
[quote=Frits van Mourik]En.. ben je tevreden over je geluid in die studio?
AKG- 414 mic's: zou niet direct mijn keuze zijn... :lol:

Ja, ik ben tevreden over m'n geluid op de demo. Zijn die AKG volgens jou niet de goede mic's? Welke zou jij kiezen dan?

Die AKG's zijn absolute top-mic's! Daarbij zijn er zowat een dozijn varianten van.
Persoonlijk vind ik ze een beetje, -kom, hoe zeg je dat- "harsh", "brittle", in het hoog: tof voor drumoverheads, of brushed snaredrum.
Ik zou meer mikken op Sennheiser MD 421, Beyer ribbon of de eerste serie Rode NT1.

Maar: als jij tevreden bent, dan heeft je studiotech helemaal gelijk!
Kwestie van smaak; ěk ben bijvoorbeeld gek op spruitjes. Echt waar. :wink:

dacrow
29 oktober 2005, 11:36
Bij Db's in Utrecht hebben ze ook een 15" Fender 75 staan, die ze gebruiken als 'geluidsbron' voor de beamer... met een zwarte grille.

Wat bedoel je hiermee ? (als beamer)


Trouwens ,mooie setup !

Heb ook zo een Fender 75 , nog mee ah experimenteren......
Is die cabinet aangesloten op 1 van de amps ?

waayer
29 oktober 2005, 11:39
Bij Db's in Utrecht hebben ze ook een 15" Fender 75 staan, die ze gebruiken als 'geluidsbron' voor de beamer... met een zwarte grille.

Wat bedoel je hiermee ? (als beamer)

Trouwens ,mooie setup !

Heb ook zo een Fender 75 , nog mee ah experimenteren......
Is die cabinet aangesloten op 1 van de amps ?

volgens mij is dat een computer ofzo

Firebird
30 oktober 2005, 19:09
Bij Db's in Utrecht hebben ze ook een 15" Fender 75 staan, die ze gebruiken als 'geluidsbron' voor de beamer... met een zwarte grille.

Wat bedoel je hiermee ? (als beamer)


Trouwens ,mooie setup !

Heb ook zo een Fender 75 , nog mee ah experimenteren......
Is die cabinet aangesloten op 1 van de amps ?

Met beamer bedoel ik zo'n projectieding... waarmee je in de kroeg voetbal kunt kijken op een groot scherm... snappie?

Cabinet is aangesloten op de 'grijze' Fender, aangezien deze een &^%% speaker heeft (Celestion K200T ofzo)... overstuurd veels te snel...

Tupelo
6 november 2005, 23:15
Domme vraag misschien maar heb je daar nu een 2*15 cabinet of wat is dat? Ziet er in ieder geval mooi uit! :o

Agent_Smith
7 november 2005, 23:20
Zo, ik heb vandaag ook mijn ouwe Fender 75 maar eens van zolder gehaald. Ik heb m inmiddels ruwweg een jaar of 17 in bezit maar sinds ik mijn Marshall heb (een jaar of 5) staat hij stof te vergaren op zolder. Eigenlijk ben ik een Marshall-man en met deze Fender kan ik eigenlijk geen kant op.
Toch ongeveer 1 keer per jaar pak ik m weer es, zet m weer es aan, speel er even op. Loopt altijd op een teleurstelling uit. Gewoon niet mijn ding (maar gaat niet weg; gekregen van mijn vader).
Maar vandaag had ik mijn eveneens werkeloze zelfbouw 2x12 cab (2x celestion 70 watters) gereed gezet. Dus uitpluggen die waardeloze 15" speaker en inpluggen de celestions. Mijn meanest Les Paul gepakt. Niks er tussen. Gewoon LP --> versterker.Volume behoorlijk opgeschroefd. Ik had wederom totaal geen verwachtingen, maar tering! Wat blaast dat! Deze keer schopt-ie echt serieus kont! En dat voor zo'n inmiddels 'vintage' ding. Volle, rijke oversturing en ballen! Soweee! Na een half uurtje moest ik gewoon even bijkomen, terwijl ik toch wel aardig wat gewend ben.
Nou ja, jullie kunnen hier niks mee, maar ja, ik wou het gewoon even kwijt.

De 'testopstelling' voor vandaag:

http://img37.imageshack.us/img37/7296/nov050014nj.jpg

Firebird
8 november 2005, 00:52
Domme vraag misschien maar heb je daar nu een 2*15 cabinet of wat is dat? Ziet er in ieder geval mooi uit! :o

Dit is of een Showmaster 2*15, of een Bandmaster 2*15... vergeten :P



Zo, ik heb vandaag ook mijn ouwe Fender 75 maar eens van zolder gehaald. Ik heb m inmiddels ruwweg een jaar of 17 in bezit maar sinds ik mijn Marshall heb (een jaar of 5) staat hij stof te vergaren op zolder. Eigenlijk ben ik een Marshall-man en met deze Fender kan ik eigenlijk geen kant op.
Toch ongeveer 1 keer per jaar pak ik m weer es, zet m weer es aan, speel er even op. Loopt altijd op een teleurstelling uit. Gewoon niet mijn ding (maar gaat niet weg; gekregen van mijn vader).
Maar vandaag had ik mijn eveneens werkeloze zelfbouw 2x12 cab (2x celestion 70 watters) gereed gezet. Dus uitpluggen die waardeloze 15" speaker en inpluggen de celestions. Mijn meanest Les Paul gepakt. Niks er tussen. Gewoon LP --> versterker.Volume behoorlijk opgeschroefd. Ik had wederom totaal geen verwachtingen, maar tering! Wat blaast dat! Deze keer schopt-ie echt serieus kont! En dat voor zo'n inmiddels 'vintage' ding. Volle, rijke oversturing en ballen! Soweee! Na een half uurtje moest ik gewoon even bijkomen, terwijl ik toch wel aardig wat gewend ben.
Nou ja, jullie kunnen hier niks mee, maar ja, ik wou het gewoon even kwijt.

De 'testopstelling' voor vandaag:



Haha... bekend verhaal, alleen bij mij loopt het niet af met een teleurstelling. Ik krijg kippenvel... Maargoed... de een vind Marshall helemaal te gek, de ander Boogie, en weer een ander houdt van Crate... als je het zelf maar goed vindt klinken!!

Agent_Smith
8 november 2005, 08:05
Haha... bekend verhaal, alleen bij mij loopt het niet af met een teleurstelling. Ik krijg kippenvel... Maargoed... de een vind Marshall helemaal te gek, de ander Boogie, en weer een ander houdt van Crate... als je het zelf maar goed vindt klinken!!

Nou ja, deze keer dus gelukkig geen tereurstelling, maar een zeer aangename verrassing.
Hij is helemaal stock. Alleen die 15" speaker is echt helemaal niks vind ik. Leuk om over te bassen ofzo.

Firebird
8 november 2005, 13:13
Agent_Smith: wat voor seaker heb je erin zitten?

Agent_Smith
8 november 2005, 18:55
Agent_Smith: wat voor seaker heb je erin zitten?

De originele. Blauw label op de magneet. Ik heb eerlijk gezegd nooit een andere geprobeerd, maar ik ben geen fan van 15" -ers. Zijn die andere speaker wat, die jij in je 75 hebt?

Dit is dus de mijne:

http://img44.imageshack.us/img44/3162/nov050056du.jpg

Firebird
8 november 2005, 23:32
Oke dan... weet je toevallig iets van een merk ofzo?? Ziet eruit als een Eminence...

In de zwarte (net als die van jou) zit een 15" Eminence, met een vierkante magneet, incl. blauwe 'Special Design' label.

In de grijze zit een Celestion K15T-200 speaker. Niet orgineel dus en ontzettend slecht als je t mij vraagt. Overstuurd heel erg snel... tis gewoon helemaal niks.

Kheb ook een 12" Fender 75 gehad en die had geloof ik een 12" Weber erin zitten (was een speaker met een groot 'frame' met allemaal gaatjes erin... is dat n Weber?). Die heb ik vervangen met een JBL MI12 speaker. Amp is inmiddels allang verkocht.

Toch wel spijt van gehad, want die 12 incher was echt onwijs goed. Maar ik wilde wat anders en heb daarvoor in de plaats een 5150 gekocht (haha... what was i thinking :P). Toen kwam ik er achter dat ik toch meer van de 'vintage drive' ben, dus toen was er opeens de Fender Concert 1*12". Die scheurde naar mijn mening niet genoeg, en toen was daar weer de Fender 75 (helaas met grijze grille.... erg jammer). Nu gebruik ik dus 2 Fender 75's, in stereo dmv een Boss DC-2 stereo chorus. Lekker vet geluidje kan ik je vertellen :D

Maarre... die 75 van jou ziet er nog erg goed uit. Nooit mee gegigged dus?

Agent_Smith
10 november 2005, 08:10
Maarre... die 75 van jou ziet er nog erg goed uit. Nooit mee gegigged dus?

Nou, toch wel hoor. Vroeger is er wel wat mee gezeuld (wat is dat ding zwaaar!!), maar ook weer niet overdreven veel. Op de foto van de achterkant zie je ook wel wat beschadigingen, maar al met al ziet hij er niet wel goed uit idd.
Oja, de mijne is trouwens grijs he en niet zwart (zie eerste foto). Ik vind ze persoonlijk in zwart niet zo mooi. Heel erg zwart. Maar ook weer kwestie van smaak natuurlijk.
Maar van al die speaker weet ik niet zoveel af hoor. Een celestion, JBL of EV herken ik meestal nog wel, maar de rest niet echt hoor.