PDA

View Full Version : footswitch+tuner



glenndem
27 september 2005, 21:40
ik moet voor het school dit jaar een eindwerk maken.

ik zat te denken om een footswitch te maken waarmee ik mijn distortion op mijn versterker op en af kan zetten.

daarnaast wil ik ook een stemapparaat integreren in de switch die ook een drukknop heeft om het in en- uit te schakelen.

ik had ook graag gehad dat er een groen ledje zou branden aals mijn clean channel opstaat en een rood ledje als mijn distortion opstaat.

ik moet dit alles zelf ineensteken en had graag zoveel mogelijk informatie voor mij op de goede weg te helpen.

Fumi SG
27 september 2005, 21:45
ga je die tuner ook helemaal zelf maken, of ga je er eentje 'strippen' en in een ander doosje doen?? Zo'n footswitch voor je amp maken stelt echt helemaal niks voor, misschien wel te simpel voor school. :wink:

Alhoewel niet alle footswitches hetzelfde zijn, sommige zijn wat ingewikkelder maar dat ligt aan je versterker. Je kunt zo niet weten wat je moet maken.

outside
28 september 2005, 13:01
Zo'n footswitch voor je amp maken stelt echt helemaal niks voor, misschien wel te simpel voor school. :wink:

+1
Ik ben 14 en het is me gelukt met de uitleg van de members hier en van de verkoper van het materiaal.

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=59624

glenndem
28 september 2005, 15:29
ik ben van plan de tuner ook zelf te maken.
en mss ga ik er ook nog effecten insteken

chennie
28 september 2005, 15:39
hehe als je dan toch bezig bent maak je een footswitch en een 19" effectenrek met tuner display ! =)

nicoverduin
28 september 2005, 16:05
Hier heb je een eenvoudige digitale tuner mbv PIC.

http://www.myplace.nu/avr/gtuner/

Nico

Dirk_Hendrik
28 september 2005, 18:25
:o
Nico,

Zoe je zo vriendelijk willen zijn een Atmel AVR (mooi, snel en simpel) niet af te doen als een Pic (prut instructieset, trager)

Dirk_Hendrik :-D :-D :-D

nicoverduin
28 september 2005, 19:20
Ik zit nu 30 jaar in de IT en er is gelukkig nog steeds niets veranderd :-D :-D :-D :-D Dirk_Hendrik, 't interessert mij eigenlijk geen bal welke CPU erin zit. Toen ik begon met werken (1975) had ik een Kim-1 (6502 processor met 1K Ram en 2 K Rom) en daar heb ik heel veel op kunnen leren. Toen waren er al kampen (80xx lijn vs. Motorola 68xx en Mos Technology 65xx lijn). En elk kamp had wel een reden waarom zij met betere processoren werkte. Ik heb overigens al eens met een Atmel gespeeld en was best tevreden door zijn eenvoud. Maar met een PIC wil ik ook wel eens werken om jou mening te kunnen delen :-D :-D :-D :-D of niet :-D :-D :-D :-D Maar je voorkeur is duidelijk.....

Nico

Dirk_Hendrik
28 september 2005, 20:51
:-D

Een AVR is voor 80xx geschoolden een eitje. Semi Risc want met grofweg 12 instructies ben je een eind op weg. Ga dat vergelijken met het gekunstel met je TRISA en TRISB geneuzel.....

laat ook maar. :-D