PDA

View Full Version : Powerball & Rockmaster



Johannes
27 september 2005, 12:20
Kortgeleden heb ik (voor wénâg) een Peavey rockmaster aangeschaft. Ik was erg aangenaam verrast door de mogelijkheden en de geluidskwaliteit (5150\m/) van dat bakkie, en ik zit er nu aan te denken om m live te gaan gebruiken tegelijk met de ENGL powerball.
Mijn idee was om het gitaarsignaal te splitsen dmv een ABY box o.i.d, één signaal voor de Peavey en één voor de ENGL.
Vervolgens de output van de ENGL pre-amp dmv de FX send, en de output van de Peavey in de inputs van een G-major. En dan de output van de G-major weer terug in de FX return van de ENGL. Zodoende gaan ze door dezelfde fx en over dezelfde eindtrap en speakerkast.

Mijn vragen:
1. Wat voor AB, ABY, 1@3, 3@1 kastje kan ik heb best gebruiken? Hij hoeft op zich niet schakelbaar te zijn, een vereiste is wel dat het signaal zo min mogelijk aangetast wordt.
2. Klopt de aansluiting die ik noem? Ik twijfel vooral over het gebruik van de FX loop van de ENGL ivm dry/wet.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Voor de geïnteresseerden: StarTouch Pedals (http://www.startouchpedals.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PLST&Store_Code=startouchpedals)

DREAMMACHINE
27 september 2005, 14:19
mail forumite speeddemon ff voor wat je nodig hebt, daarnaast kan hij het gewoon helemaal speciaal ( custom:razz: ) voor je maken.

Johannes
27 september 2005, 14:27
Thnx voor de tip! Ik weet alleen niet precies wat ik nodig heb :D, maar ik zal speeddemon een pm of mail sturen.

Ondertussen zijn reacties nog steeds welkom uiteraard.

AART
27 september 2005, 17:39
kan dat dan, 2 preamps door een poweramp?

mijnechtenaamisalvergeven
27 september 2005, 20:58
Hmm... als ik het me goed herinner kun je de tweede input van de rockmaster gebruiken om je gitaarsignaal te splitten. ABYbox heb je dus niet meteen nodig om je setup te testen.
Dus je gitaar in de eerste input van de peavey en van de tweede input naar de input van de engl....

Dan heb je volgens mij alleen nog een doosje nodig waar mee je de output van de peavey of de fx send van de Engl naar de g-major stuurt. (bijvoorbeeld een boss a/b2 selector) Van de G-major kan je dan weer naar de fx return van de engl.

Of je koopt een grx4. Dan ben je van al het gezeik af...... ;) Ligt er maar net aan hoeveel geld je uit wilt geven.

Johannes
28 september 2005, 00:35
Hmm... als ik het me goed herinner kun je de tweede input van de rockmaster gebruiken om je gitaarsignaal te splitten. ABYbox heb je dus niet meteen nodig om je setup te testen.
Dus je gitaar in de eerste input van de peavey en van de tweede input naar de input van de engl....



Dat zou echt heel handig zijn om inderdaad de combinatie van beide preamps te testen, ik ga het zeker uitproberen. Misschien is het hele probleem wel opgelost op deze manier. De G-major heeft namelijk 2 inputs (stereo) dus ik kan beide preamps in de G-major kwijt. Inderdaad zou een mooi looper/switcher systeempje de boel ook kunnen oplossen :)