PDA

View Full Version : Probeer mij eens een scheurpedaal aan te praten.



V!N
27 september 2005, 10:35
Zo, dit wordt een lekker lastig vraagstuk. :)

Niet altijd kan ik overal een fantastisch scheurende versterker met me meenemen en niet altijd staat er iets voor me klaar. Ook heb ik versterkers die er niet op gebouwd zijn mee te scheuren.

Goed, V!N dus aan de scheurpedalen. Ik heb al een aantal in m'n hoofd - zowel uit de fabriek, boutique en zelfbouw - en het mag voor zich spreken dat ik een boel uit ga proberen. Misschien hebben jullie tips welke mij goed zouden kunnen bevallen en welke ik bij voorbaat al links kan laten liggen.

Wat ik verlang van een scheurpedaal is dat hij:

- klinkt als een bekende Marshall van vóór 1990 (m.u.v de JCM 900 SL-X)
- meer gain heeft dan de JCM 900 SL-X, minder dan de JMP-1
- goed reageert op harder/zachter aanslaan en de volume-knop van de gitaar
- op z'n minst volume en gain en mogelijk een uit-knop heeft
- net zo veelzijdig is als zijn nieuwe eigenaar en alles van jazz tot metal aankan
- niet te duur is, het is immers maar een nood-oplossing

Ik ben benieuwd, alvast bedankt. :)

idno
27 september 2005, 10:43
misschien iets als een OCD ofzo? daar haal je iig een Marshall sound uit.

robert-gitarist
27 september 2005, 10:45
Marshall Guv'nor2 misschien iets?
Die heb ik zelf ook en klinkt super dik...en ook prima voor rustige dingen als jazz etc.

fullorder
27 september 2005, 10:57
- net zo veelzijdig is als zijn nieuwe eigenaar en alles van jazz tot metal aankan

geen gebrek aan zelfkennis zeker? :razz:

ik heb zelf goede ervaring met de t-rex mudhoney. zonder de boost heb je een mooie milde en warme oversturing die zich prima leent voor jazz. met de boost ingeschakeld heb je een moddervette oversturing, gaat bijna richting een fuzz. in deze stand reageert het pedaal ook goed op de volumeknop van je gitaar en van je aanslag. of het als een jcm800 klinkt of een superlead weet ik echter niet.

Fluffy
27 september 2005, 11:10
zoom tri metal, heb he ook en hij scheurt zeker :)

gebruik de zoekfunctie als je er meer info over wil hebben

Lucluc
27 september 2005, 12:05
Hughes&Kettner Tubefactor

jorrit
27 september 2005, 12:14
zoom tri metal, heb he ook en hij scheurt zeker :)

gebruik de zoekfunctie als je er meer info over wil hebben

jah zoom tri metal, dat ie scheurt is ook het enigste wat de topicstarter vraagt.... verder lijkt het voor geen meter op marshall, is niet bruikbaar voor jazz etc.

mss de peavey dirty dogg, nog nooit getest maar is 2 dist. in een.
de jeckyl en hyde lijkt me nog handiger
t-rex lijkt me ook iets om te testen..

BartL
27 september 2005, 13:50
Hughes&Kettner Tubefactor
+7

duckman
28 september 2005, 10:50
als criteria marshall iszou ik gaan voor de:
- sansamp classic of
- carl martin plexitone (klink eerlijk gezegd meer 800 dan plexi)

mazzel,
Arjan

Dastard
28 september 2005, 11:25
ben ik weer met mijn Jackhammer aanprijzingen...
Ik heb toendertijd gezocht naar een pedaal wat leek op de B-Channel van een JCM900 stack (100 watt), ik ben langs 4 gitaar winkels gegaan, heb echt tientallen verschillende overdrive's en distortion's uitgeprobeerd, en op een gegeven moment de Jackhammer van Marshall, het had precies de kick en de sound die ik zocht, dus die is nog steeds in mijn bezit, en ik raad hem aan om hem een keer te testen, hij klinkt goed op elke versterker.

Speeddemon
28 september 2005, 14:22
Hughes&Kettner Tubefactor
+8.

En anders Nady TD-1, Tonebone Classic of Hot British.

hexxxus
28 september 2005, 18:46
boss mt-2 keeley twilightzone mod.
erg stil, bijzonder aanslaggevoelig. Fijne scheurgeluiden van Neil Diamond tot Suffocation :D

DREAMMACHINE
28 september 2005, 18:53
....welke mods dan ook.....het blijft een metalzone! :razz:

....mooie opties lijken mij idd de tonebone pedalen! klinken heel brits/vintage en zijn zeer veelzijdig!

hexxxus
28 september 2005, 19:02
[quote="DREAMMACHINE"]....welke mods dan ook.....het blijft een metalzone! :razz:

Maar toevallig wel met een blauwe led

V!N
28 september 2005, 19:05
Zo heren, :)

Bedankt voor de vele reacties, ik heb de komende weekenden wat te doen ! Maar ik vrees dat in jullie enthousiasme zijn vergeten dat dit voor mij maar een noodoplossing is. ;)
Ik kan een dure Tonebone niet rendabel maken voor die enkele keer en zal hem voor de zekerheid dan ook maar niet uitproberen, straks kan ik het niet weerstaan en ligt daar weer voor 250 pleuro in de hoek.

Pas op wat je over de Metal Zone zegt en houd de werkbank in de gaten. :lol: Ik werk aan een leuk stukje over dat pedaal, maar al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een aap. :razz:

Fumi SG
28 september 2005, 19:39
Ik hou de werkbank in de gaten, kheb zelf ook een MT-2 :) :wink: