PDA

View Full Version : Buizenamp vervoeren



Mike McCready
26 september 2005, 21:09
Is het verstandig om een buizenamp van 30 kg vanuit de UK met TNT over te laten komen? Kost me 100 pond (ongeveer 145 euro) voor economy express (duurt ongeveer een week).
Iemand slechte ervaringen hiermee?

O ja, zonder flightcase...

ieme
26 september 2005, 21:35
kwetsbaar...

pimmetje
26 september 2005, 21:44
Zonder flightcase is idd een beetje kwetsbaar. Al is 't natuurlijk niet direct zo dat 't apparaat helemaal open ligt. Een beetje slimme verpakking doet ook een boel.

Zelf heb ik versterkertjes uit de VS laten overkomen zonder flightcase... gewoon in dubbele doos (amp met dempend materiaal in doos, doos weer met dempend materiaal in 2e doos). Het wordt er wat groter - dus soms wat duurder - door, maar werkt best.

Eén keer zat er een goede punt van een ander pakket door de buitenste doos heen...

srv-man
26 september 2005, 21:45
Tja, ervaring heb ik er niet mee, maar hoe haalt een importeur ze naar Nederland? Die zal er ook geen vliegtuigstoel voor reserveren :wink:

Bins
26 september 2005, 22:27
In amerika vervoeren die grote ketens toch ook alles door het hele land? Dan lijkt Engeland-Nederland maar een klein stukkie in vergelijking. Zolang het goed verpakt is (de manier waarop pimmetje al aangeeft) en de buizen er los bijzitten, moet het denk ik wel loslopen. Zorg wel dat er op voorhand duidelijke afspraken zijn over aansprakelijkheid in het geval van eventuele schade.

Nielsje
27 september 2005, 00:11
plat op z'n rug, in een volvo 850 station, ingeklemd door een 4 x 12, gitaar koffers, sporttas met snoeren en eventueel een handdoekje, werkt perfect

Kim Wilson
27 september 2005, 08:38
In amerika vervoeren die grote ketens toch ook alles door het hele land? Dan lijkt Engeland-Nederland maar een klein stukkie in vergelijking. Zolang het goed verpakt is (de manier waarop pimmetje al aangeeft) en de buizen er los bijzitten, moet het denk ik wel loslopen. Zorg wel dat er op voorhand duidelijke afspraken zijn over aansprakelijkheid in het geval van eventuele schade.
USA-Nederland of UK-Nederland maakt niet veel uit. De schade ontstaat als die onverantwoordelijke eikels van de luchthaven jouw pakketje op de kar keilen en van de kar weer in het vliegtuig zwiepen. Als je eenmaal in de lucht zit, maakt het niet uit of je 2 of 20 uur vliegt. Het enige probleem kan gebrek aan brandstof zijn of een terroristische aanslag.

Bins
27 september 2005, 10:31
Ja, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Ik denk wel dat door de grootte van het land een amp versturen daar de normaalste zaak van de wereld is, terwijl wij zij dat meestal niet helemaal vertouwen, omdat we gewend zijn dat we alles met max. een paar uur rijden zelf op kunnen halen.
Zolang het risico bij de verzender ligt, lijkt het me niet zo'n probleem.

Punkrockerke
27 september 2005, 11:52
Zorg dat je een verzekering neemt.
Ik laat volgende week een amp uit Duitsland verzenden. Verzekering kost me slechts 15 EUR extra, wat ik zeker ga nemen.

Negative K3 fan
27 september 2005, 16:26
maarja, veel van die verzekeringen betalen niet eens uit, ik hebe cht horror stories gehoord op harmony central.

op zn minst in een dubbele doos met gigantisch veel dempspul verpakken, want je houdt het niet voor mogelijk hoe bruut er mee wordt omgegaan af en toe.

Negative K3 fan
27 september 2005, 16:27
maarja, veel van die verzekeringen betalen niet eens uit, ik hebe cht horror stories gehoord op harmony central.

op zn minst in een dubbele doos met gigantisch veel dempspul verpakken, want je houdt het niet voor mogelijk hoe bruut er mee wordt omgegaan af en toe.

DREAMMACHINE
27 september 2005, 16:28
....in de states worden buizenamps gewoon lekker zo vervoerd hoor!....niet te veel gejammer, gewoon shippen!...en een paar buisjes vervangen is nou toch ook weer niet zo'n probleem mocht er wat stuk zijn?...de rest kan wel tegen een stootje hoor!

http://www.rivercityrockets.com/orange.html

Negative K3 fan
27 september 2005, 16:32
mja dat blijkt...

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=998382&highlight=ups+horror
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=918791&highlight=ups+horror
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=949702&highlight=ups+horror

Monty
27 september 2005, 16:45
Lijkt me erg link idd. Ik heb een keer een gitaar verzonden naar de UK (met UPS) en die kwam daar niet zonder kleerscheuren vanaf (de koffer was helemaal kapot... gitaar nog heel).

Misschien is het verstandig dat hij de buizen eruit haalt en die apart verzend???

nicoverduin
27 september 2005, 17:40
Ik importeer bijna wekelijks met UPS. Gaat prima. Goed te volgen. Ik gebruik ook wel eens USPS (als ik geen haast heb) en dan is het soms een drama. Blijkt dat een pakket bijv. 10 weken op Schiphol ligt. Dan hebben ze het "druk".
Het record voor een pakket onderweg is bij mij 14 weken.
Verder heeft TPG wel eens een pakket afgegeven bij de buren.....nooit meer terug gevonden..... :???:
Zo zie je maar er kan van alles of niets gebeuren :-D :-D :-D :-D

JoostBaksteen
27 september 2005, 17:56
Ik importeer bijna wekelijks met UPS. Gaat prima. Goed te volgen. Ik gebruik ook wel eens USPS (als ik geen haast heb) en dan is het soms een drama. Blijkt dat een pakket bijv. 10 weken op Schiphol ligt. Dan hebben ze het "druk".
Het record voor een pakket onderweg is bij mij 14 weken.
Verder heeft TPG wel eens een pakket afgegeven bij de buren.....nooit meer terug gevonden..... :???:
Zo zie je maar er kan van alles of niets gebeuren :-D :-D :-D :-D

Zo heb ik ook een verhaal gehoord dat ze (op TV) een koffertje lieten bezorgen. In het koffertje zat o.a. een gps zender, dus het koffertje was te traceren. Het koffertje hadden ze volgens mij naar een taxi bedrijf gebracht die het vervolgens aan de andere kant van nederland moest afleveren... Deze kwam echter niet aan, de taxi chauffeur zou het nooit gekregen hebben.... maar toen ze naar het zendertje toe reden kwamen ze bij die taxichauffeur uit. 'tzal je maar gebeuren, flink zuur.

Negative K3 fan
27 september 2005, 21:21
ikg eloof trouwens dat er in de ups regels staat dat een artikel zo verpakt moet zijn dat het een vrije val van een X aantal meters moet kunnen overleven... zoiets meen ik gehoord te hebben, dat zijn welo heel extreme eisen want zo geef je ups een vrijbrief om met spullen te gaan gooien etc.

Mike McCready
28 september 2005, 18:14
Volgens mji is het iets van een vrije val van 2 meter en hji moet 3 keer zijn eigen gewicht kunnen dragen...

Ik heb maar besloten om het niet te doen. Het ging trouwens om de Orange AD30R. Heeft 3 dagen erop gestaan voordat iemand hem met "nu kopen" heeft gekocht...
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7353291078
Hele nette prijs voor deze amp van 1 jaar oud. Nieuwprjis hier ligt tegen de 1300 euro aan...