PDA

View Full Version : Wie is bekend met muziek van Hans Vermeulen?



Luca P
26 september 2005, 20:08
Wie is bekend met muziek van Hans Vermeulen?
Ik heb een nummer uit mijn herinnering opgegraven en volgens mij is dat van hem.
Of van zijn broer, of Sandy Coast.
Of heeft hij geen broer?
Wie kent zijn werk?

Harry
26 september 2005, 20:14
ja, Sandy Coast is van Hans Vermeulen, maar ook de Rainbow Train. Heb je al bij Popinstituut.nl gekeken?

Luca P
26 september 2005, 20:47
Harry, ik had het kunnen weten.
Ja, al die namen van nummers zeggen me niks.
Volgens mij is dit een nummer van hem.
Althans een stukje intro.

http://onlinerock.com/musicians/pat//wat_is_dit.mp3

ff snel opgenomen...
:lol:

Harry
26 september 2005, 22:33
nee dit ken ik helaas niet....

guitartub
27 september 2005, 14:04
Het nummer is idd van Hans Vermeulen (dacht ook aan Rainbow Train, maar kan ook ouder zijn). Kan ff niet op de titel komen.
Hans woont tegenwoordig in Thailand maar is op muziekgebied nog steeds aktief. Dacht dat hij ieder jaar in deze periode een tijdje in Nederland zit oa om zijn verjaardag te vieren met familie en (muziek)vrienden.

guitartub
27 september 2005, 14:33
Ben nog ff aan het zoeken geweest. Het intro'tje wat je erop hebt gezet is van Sandy Coast getiteld Capital Punishment.

Luca P
27 september 2005, 18:21
Ha, bedankt!
Wat een gaaf nummer vind ik dat. En die tekst is te zot!
Nooit geweten waar het over ging.
Sandy Coast heeft wel meer goede nummers gemaakt trouwens.

Harry
27 september 2005, 22:26
"true love that's a wonder" is best een leuk nummer, goeie solo erin ook. Ze wilden de single in Engeland uitbrengen, maar daar deden ze er niks mee omdat de titel geen goed engels is.......

Luca P
27 september 2005, 22:45
De sukkels!
Kayak vonden ze ook niks zeker?

Harry
28 september 2005, 12:54
ik weet niet of ze daar hits hadden, maar hun toetsenist Ton Scherpenzeel is later bij Camel gaan spelen. Dus ze zijn in Engeland in beeld geweest....

guitartub
30 september 2005, 11:02
Heb Hans Vermeulen gisteren zien spelen in strandtent DE FUUT. Te Gek om nummers van zijn hand als True love, that's a wonder en Eyes of Jenny door hem gespeeld langs te horen komen. Hij komt ook sympathiek over wanneer je met hem praat.

Harry
30 september 2005, 12:47
en, heb je hem het mp3'tje van Luca P laten horen?

guitartub
30 september 2005, 16:28
Neen helaas,

ik beschik niet over dergelijke moderne apparatuur (I pods, MP 3 ed). Ben nog uit de tijd dat de eerste auto door de straat reed en de eerste zwart wit tv in de huiskamer verscheen. Bij cd en md houdt het een beetje op bij mij.

Harry
30 september 2005, 20:12
:-D

Harry
30 september 2005, 20:13
:-D

Luca P
1 oktober 2005, 20:44
Wat denk je?
Hij nodigt me uit voor een jam sessie na het horen van dat stukkie?
8-)

guitartub
1 oktober 2005, 21:06
Tuurlijk wel,

en zoniet nodig ik je toch uit voor de jamsessies! :o

Helter Skelter
10 november 2005, 01:46
Hans Vermeulen schreef 'The Alternative Way' waar Anita Meijer in de jaren zeventig een dikke hit mee had en volgens mij zong hij zelf ook nog een stukje in dat nummer...

Luca P
11 november 2005, 20:43
Ja!
Apart nummer. Dat stukje met dat kerkorgel achtig geluidje..

moonspinners
27 november 2005, 23:26
Luca: Hans had :cry: inderdaad een broer. Jan Vermeulen. Die is helaas een paar jaar geleden (veel te vroeg) overleden. Hij was de laatste jaren vooral aktief als bassist bij de Jan Rietman achtige producties. Maar vroeger eigenlijk onafscheidelijk van Hans bij Rainbow Train en Sandy Coast.
Als klein jongetje kwamen we vroeger vaak bij hun thuis. Mijn vader heeft in tal van (Haagsche) top bands tussen +/-60 en +/- 80 gezeten (Sandy Coast, Livin'Blues, Motions, Shocking Blue etc) en ik ben dus min of meer opgegroeid met muziek uit die tijd.
Hans is een absolute top muzikant die tegenwoordig lekker geniet van het leven. Hij woont inderdaad in Thailand, waar ie zich (voor zover ik weet) een slag in de ronte speelt, en tal van die traditionele producties doet. Van die zoete koortjes met zangeressen in hoelarokjes! Hij krijgt vaak vrienden uit Nederland op bezoek. Toen ie een paar jaar geleden in Nederland was, vertelde ie me dat ie een soort resort met allerlei strandhuisjes heeft, waaronder zelf natuurlijk ook een huis. In z'n huiskamer staat een palmboom, die door het dak groeit. Dat is gelijk z'n grootste zorg....Hij is als de dood dat er een keertje een kokosnoot naar beneden komt!!! HAHAHA. Geef mij zulke zorgen!! Dit heeft allemaal natuurlijk niet zoveel met muziek te maken, maar het leek me wel even leuk om te vermelden....sorry.
Voor zover ik weet is het laatste (rock/pop achtige) wat ie officiëel heeft uitgebracht te koop onder de naam Hans Vermeulen en De Rest (of alleen De Rest) Best een goeie CD met veel van z'n Haagsche vrienden, zoals Jaap De Jonckheere (git.) Beau Wassenbergh (drums) en Lenn Bouwman (Bass) Het lijkt misschien dat Hans ook een goede vriend van mij is, maar veel meer dan dat ie natuurlijk wel weet wie ik ben en we een bijklets praatje houden, gaat het niet. Hij heeft het meestal veel te druk als ie hier is. Wel jammer, want ik zou graag ooit eens een sessie met 'm doen.....wie weet? :lol:

nuskyn
3 december 2005, 10:23
Da's Toevallig...

Laat ik nou net gisterenavond (vrijdag 2 december) hans vermeulen begeleid hebben bij :

* capital punishment
* Eye's of Jenny
* True Love
* Dimples
* La Oma

De Zoon van Hans, had vorig jaar na de tsunami, een thuis concert aangeboden, waarvan de opbrengst naar de slachtoffers zou gaan.
De Bieder (zelf drummer) vondt het eigenlijk maar kaal om hans alleen te laten spelen, en heeft toen wat muzikanten verzameld.
Het was erg gezellig... en, het staat ook wel aardig op je muzikale CV !:lol:


http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=10822

oh ja... die trommeltjes links onder zij van mij ! :cool:

nuskyn
3 december 2005, 11:01
aanvullende info,

z'n gitaar had hij geleend van Polle Eduard (plaatje volgt)



Hans heeft een aantal concerten gedaan in nederland en vertrekt eind volgende week weer terug naar thailand....

(Zoals beloofd, z'n gitaar)

http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=10825

Luca P
8 december 2005, 20:23
Vuile mazzelaar!
:o Niet ff bellen he?
Staat een (voor)optreden met Lois Lane ook goed op je cv?

Harry
8 december 2005, 23:30
en dat voor iemand uit Geldermalsen..... :o

nuskyn
9 december 2005, 00:12
Vuile mazzelaar!

geluk is met de dommen ! :wink: