PDA

View Full Version : Lessen moeilijk!



ilonavdwal
26 september 2005, 20:02
Ik heb nu net drie lessen gehad en het is al hardstikke moeilijk je vingers op de juiste snaren te zetten en te houden!
Hoe vaak en hoe lang moet je oefenen om het te kunnen leren?

deedee
26 september 2005, 20:05
t ligt eraan.....
na een paar weken kan je de eerste akkoordjes wel....

Maja, ik weet niet wat je onder 'het' verstaat, maar met gitaar leren spelen ben je nooit klaar.

ilonavdwal
26 september 2005, 21:00
Ik heb de akkoorden: C.G7, D, D7 en F al geleerd, maar ik kan ze nog niet allemaal zuiver aanslaan hoor!!

hoofd
26 september 2005, 21:47
wat dacht je dan, dat je na drie lessen Hendrix en Django na kan spelen? :wink:
't duurt gewoon ff, maar probeer elke dag een uurtje te oefenen, probeer niet te veel kracht te zetten op je vingers maar zo ontspannen mogelijk te spelen, heb veel geduld, drinkt thee met mint en honing en ga een rondje hardrennen voor het slapen gaan.

deedee
27 september 2005, 19:16
en als je niet oefent (bijv. op school als je je verveeld ofzo (als je tenminste nog op school zit dan)), moet je gewoon je vingers uit elkaar gaan rekken :razz: . Worden ze een stuk leniger van. Pas op dat je niets breekt :wink:

ilonavdwal
27 september 2005, 19:21
Hmmm. ja ja... Ik oefen nu een kwartiertje, twintig minuten per dag. Het is een hobby, hoef geen prof te worden. Ook werk ik overdag, dus een uur per dag oefenen, dat zit er niet in!

zjanke
27 september 2005, 20:39
Je moet gewoon stug volhouden en braaf doorgaan met 20-30 minuten per dag. Je blijft lang het idee houden dat het niet lukt (ik ben op mijn 32e gestart en heb nu ruim 4 jaar klassiek les, maar vindt mezelf nog steeds een houthakker :) ), maar als je over een paar maanden de eerste oefeningetjes die je nu doet weer speelt zul je zien dat die appeltje-eitje zijn.

Droffie
28 september 2005, 13:02
Hmmm. ja ja... Ik oefen nu een kwartiertje, twintig minuten per dag. Het is een hobby, hoef geen prof te worden. Ook werk ik overdag, dus een uur per dag oefenen, dat zit er niet in!

Hoi, 20 min per dag is prima. Je kan je toch niet langer concentreren dan dat. Tip: probeer, als 't lukt, meerdere korte oefensessies per dag. Mijn ervaring is dat het steeds een beetje beter gaat en je pikt het sneller op.

Uiteraard moet je geduldig zijn en blijven volhouden.

Succes.

Picker
28 september 2005, 18:56
Lees mijn artikel in de Tech Talk sectie van www.eltjohaselhoff.com maar eens: "How To Learn New Songs". Dan krijg je een idee van de vereist 'mindset'.

Droffie
29 september 2005, 13:25
Lees mijn artikel in de Tech Talk sectie van www.eltjohaselhoff.com maar eens: "How To Learn New Songs". Dan krijg je een idee van de vereist 'mindset'.

Interessant stuk Eltjo maar mag ik vragen hoe je dat allemaal weet? Het klinkt alsof het om computers gaat. Transfering data from one memory to another.

Het klinkt allemaal zo wetenschappelijk maar ook logisch. Ik speel toch al heel wat jaartjes in een band maar als ik sommige nummers een tijdje niet speel vergeet ik ze.