PDA

View Full Version : Emg installatie kosten



pinchaholic
14 september 2002, 13:23
Wie krijgt er vandaag een emg81 binnen? Ik dus.. (Yes!) Wat kost om deze in te laten bouwen? Die 85 komt later wel..

BLOK182
14 september 2002, 13:34
Geen idee wat het inbouwen kost, maarre, laat je ons horen hoe ie bevalt, ben ook wel geinteresseerd in een EMG-81.

BLOK182
14 september 2002, 13:34
p.s. komt ie in de nek of in de brug?

srv-man
14 september 2002, 13:35
Zoek een kennis die kan solderen en hij zit er zo in! Kosten minimaal...

pinchaholic
14 september 2002, 15:34
Hij komt in mijn brug!!
Heb er lang over na gedacht, en..... ik ga die EMG's gewoon proberen, ondanks dat ze niet goedkoop zijn. Ik ga ze in een Ibanez Rg (jap) installeren. Heb het klepje van de potmeters los gemaakt, hmmmmm... Dat ziet er voor een leek als ik niet eenvoudig uit. Maar ik zal jullie zeker laten weten hoe het geheel zal klinken!

Nog ff een vraag: is er iemand die daadwerkelijk zijn emg's 18volt gewired heeft op dit board? ik twijfel er over...

Alvast bedankt!

pinchaholic
14 september 2002, 15:36
Ehh, ik twijfel dus over het feit of ik ze aldan niet 18 volt ga wiren...
FF voor de duidelijkheid!

Thanx

MADdie86
16 september 2002, 20:45
18volt wiren??
De gitaren die ik heb omgebouwd waren 9v tot 12volt.
En EMG elementen zijn toch meestal 12v? tenminste de 3 gitaren die ik heb gedaan.

Mail mij anders ff of een prive bericht.
Als ik in de buurt ben installeer ik hem wel, voor een kleine onkost :wink:

BLOK182
16 september 2002, 20:48
lees: 1 krat bier.

MADdie86
16 september 2002, 20:59
Jah maar aan een krat heb ik niet genoeg :wink:
lol

dml
16 september 2002, 21:25
18 volt MOET je zeker doen, dit komt de dynamiek zeker ten goede want die is met 9 volt echt ver te zoeken. EMG's kunnen 27 volt aan maar maakt geen verschil met 18 volt. Probeer ook eens Livewires van Seymour Duncan, ook actief........heb nog een HSS-set liggen......wie wil ze??

Ic3gl0vE
17 september 2002, 17:09
beschrijf die livewires is?
en wat moeten ze gaan opbrengen? (mijn strat zou wel blij zijn met nieuwe elementen :smile:)

MADdie86
17 september 2002, 21:19
Op 2002-09-16 21:25, schreef dml:
18 volt MOET je zeker doen, dit komt de dynamiek zeker ten goede want die is met 9 volt echt ver te zoeken. EMG's kunnen 27 volt aan maar maakt geen verschil met 18 volt. Probeer ook eens Livewires van Seymour Duncan, ook actief........heb nog een HSS-set liggen......wie wil ze??

Jah is goed die 18v :wink:
maar op een stel amps, zijn de voor versterkers met of 9v of 12v gevoed. Dus dan kan je ipv een mono XRL connector een stereo instaleren, en zo dus Phantoom power naar de gitaar sturen. Maar bij amps van 18v zal ik dat voortaan doen :wink:
en dan voor de voorversterkertjes een 78L09 zetten :wink:

BLOK182
17 september 2002, 21:23
dammit wat een high-tec spul

MADdie86
17 september 2002, 21:38
Ha ha ha , jah met de tijd mee he :wink:
Zo heb ik hier een ontwerp liggen, voor een AMP dat je alles kan afstellen met USB.

pinchaholic
17 september 2002, 21:40
MADdie86...
Is dit een harde fock of is het hightech jargon? Hoe dan ook, dat 18volt verhaal is echt geen grap.. kijk maar eens rond op internet. Zakk Wylde heeft ze bijvoorbeeld parallel geschakeld op 18 volt.

Greetings

Pinch

pinchaholic
17 september 2002, 22:08
DML heeft er kaas van gegeten!

Voor de ongelovigen:

Lees dit eens:
http://mywebpages.comcast.net/mgollihur/emgmod.html

of
http://www.oppositionparty.com/eric.html

kan ook met bas (maar dat maakt mij niet uit)

Is er iemand op het board die ze 18volt gewired heeft?? Dit is voor mij de million dollar question!!!!!

Ik hoor het wel...

Groeten,

dml
20 september 2002, 14:47
Heel simpel. Koop bij de electroboer gewoon zo'n standaard 9V-batterij-clipje en soldeer die vast aan die bij de EMG's zitten maar wel + op -, dus het rode draadje aan het zwarte draadje solderen, stukje krimpkous er omheen en daarna de rest aansluiten zoals het in de beschrijving staat.

De Seymour Duncan Livewires klinken veel opener dan EMG's. Meer vintage met een hifi-rand. EMG's klinken over het algemeen erg hard en gespeend van dynamiek. De Livewires hebben vele malen meer dynamiek en klinken niet zo hard als EMG's (natuurlijk wel je gitaar inprikken in de Low input van je amp). Als je je gitaarklank intact wil laten, een vintage maar toch helder geluid wil, geen brom en ruis, dan MOET je Seymour Duncan Livewires nemen. Onbekend?? Ja. Onbemind?? Zeker niet. O.a. de gitarist van Celine Dion (ook niet de eerste de beste) speelt met Livewires.
Nogmaals, ik heb een Classic Livewire set te koop, helemaal compleet met potmeters, weerstandjes, schroefjes, veertjes, 2 batterijclips (want 18 Volt!!!), enz. 1x Humbucker en 2x Single Coil. De hele set is nog geen 4 maanden oud. Ik heb ze aangeschaft vanwege experiment met actieve pups...... dus op naar het volgende experiment. Daarom gaan ze weer weg. Uiterlijk gelijk aan EMG, ook zwart. Zie ook mijn advertentie op marktplaats.nl. Info enzo op d.leeflang@zonnet.nl

pinchaholic
23 september 2002, 16:25
Hi DML, bedankt voor je antwoord. Ik zou je elementen graag overnemen, maar heb mijn EMG zending al binnen gekregen. Is er trouwens nog wel clean te spelen indien je op 18volt speelt?

dml
24 september 2002, 15:19
Ja hoor, je MOET wel de Low input op je amp gebruiken!!!

pinchaholic
1 november 2002, 12:37
Hee DML,
Ik ga mijn EMG's deze week naar 18 volt wiren. Je zei me dan de low input op de versterker te gebruiken. Nu heb ik een Marshall 8280 ( 2x80 watt stereo) met slechts één input... die aan de voorkant dus. Houdt het verhaal nu op voor mij, omdat ik hem niet low input kan inpluggen??

Laat het ff weten alsjeblieft!!

Thanx
Pinch

dml
1 november 2002, 17:10
Hmmmmm, tja, kan zijn dat clean wat sneller overstuurt. Gewoon proberen. Gaat 'ie snel oversturen dan zou ik ff een andere amp kopen :wink:

Nog steeds niemand die mijn Seymour Duncan Livewire -set wil overnemen?? Stelletje lafbekken.....hehehehe

Swan
1 november 2002, 18:53
t is dat ik Celine Dion haat :grin:

MADdie86
1 november 2002, 20:36
Uhm mijn aanbod staat nog. alhoewel ik dan moet kijken of er een school dag uitvalt.

Iceman
2 november 2002, 16:40
Heb net m'n Gibson Explorer met EMG-81 gehotwired naar 18 Volt en kan eigenlijk weinig verschil merken. Outputverschil minimaal, misschien iets meer headroom. Speel over een Rectifier en ga die EMG straks overzetten in m'n Iceman, laat dan de 2de batterij weg.

Pee
2 november 2002, 17:10
en als je nu geen low input hebt op je amp, wat moet je dan doen?

Rectifier
2 november 2002, 18:04
Je gain terug draaien.
Normaal zul je je gain op zo'n 7 a 8 hebben staan....? (afh. van je eigen smaak)
Maar nu zal dat dus op 4-5 worden ofzo.
Anders gaat ie meteen al oversturen, en dat wil je niet altijd lijkt me.

Pee
2 november 2002, 18:31
maar als je gain toch op 7-8 staat dan heb je een mega super high gain?

BLOK182
2 november 2002, 18:56
maarre, om ff terug te keren op het oorspronkelijke onderwerp, hoeveel kost het nou om die Emg's in te laten bouwen??

Phizer
14 november 2002, 14:23
dat zal echt niet zo duur zijn, denk iets van 20 euro ofzo?

pinchaholic
15 november 2002, 10:01
Reken op een bedrag tussen de 20 en de 30 euro. ( heb ze vorige maand laten inbouwen..rough!)

gr.
Pinch

AllodoX
15 november 2002, 12:24
Als jij voor de elementen zorgt, bouw ik hem kostenloos voor je in :smile:

pinchaholic
17 december 2002, 15:58
DML,
ik heb die dingen van de week naar 18 volt gewired... Slightly Fucking Rocking!!
Ik hoor het verschil duidelijk. Bv pinched harmonics gaan net even iets makkelijker en de mijn dist. is een stuk voller!

Thanx voor de handleiding!

Pinch