PDA

View Full Version : Proco vintage Rat



phx
26 september 2005, 19:55
Geloof het of niet, maar kheb zojuist een Vintage Rat gekocht voor 45 euro! Ben een enorme van de Proco Rats (heb zelf al jaren de Rat II reissue) vanwege de veelzijdigheid van dit pedaal.

Dit is het enige pedaal dat ik voor zowel boost en overdrive kan gebruiken (die in mijn oren lekker lekker klinken). Anyway, ff afwachten als de Vintage Rat arriveert.....

...to be continued....

Vampire
26 september 2005, 19:58
Laat ff weten of hij beter klinkt dan de rat II reissue of niet. Ik ben erg benieuwd, want ik wil ook nog een keer een rat halen, maar weet niet welke.

phx
26 september 2005, 20:01
Doet ik.

Let wel, dit is nu al mijn 2e Rat II die ik heb en die klinkt vele malen beter dan de vorige (die was zwaar klote, alleen maar fuzzy geluiden) deze is veel warmer. Dus zelfs in de reissues zitten verschillen!

DREAMMACHINE
26 september 2005, 20:36
:razz: ..... had jij die rat2 die je nu gebruikt niet van mij overgenomen?....nouja, iig vondt ik hem nog vrij schel, maar wel veelzijdig iig....

ben idd ook benieuwd of een originele rat veel verschil maakt!

phx
26 september 2005, 20:48
That's the one. Ben er erg blij mee, deze klinkt nl beter dan de versie die ik hiervoor had. Gebruik hem voornamelijk als midboost (alla tubescreamer) volume 10- gain 2- treble 6

Ben erg benieuwd naar de vintage rat. Is vandaag op de bus gegaan, zal hem morgen/overmorgen in huis hebbe hebbe hebbe :x :x :x

Lucky
27 september 2005, 00:52
Rats rule !

Ik heb nu een 79er een 83er... vanmorgen nog een oude (vierkante kist) gekocht waar ik het jaar nog niet van weet...en twee ri's...en wellicht binnenkort nog een een oude 79er die ik hoop te mogen bekomen van een forumite alhier.

I love them rats !!!


een van de oude zal ik verruilen... en de ri's gaan in de verkoop.

Heeft iemand die site waar je aan de hand van de codes op de potmeters het produktiejaar kunt bepalen?

phx
27 september 2005, 08:49
Ja ben wel erg benieuwd naar de bouwjaar van mijn rat! Kom maar op met die url...

istari
27 september 2005, 09:13
iemand een idee of men die rats eigenlijk true bypass kan maken?

Dirk_Hendrik
27 september 2005, 09:44
Die forumite waar Lucky het over heeft ben ik. :wink:

Dateren is simpel. De gebruikte potmeters sijn van CTS en hebben een produktiecode die met "137" begint. De 2 cijfers daarachter zijn het produktiejaar van de pometer. Exacte datering geeft het niet maar je Rat is dus van iets na dat jaar.

Over het TB-en. Ik kan tot nog toe niet anders concluderen dan dat RAT's al TB zijn. De versies met LED hebben een LED sturing die een voorloper is van wat R.G. Keen later publiceerde als de "millennium bypass"

phx
28 september 2005, 21:21
Heb de vintage rat nu binnen. :lol:

Naast de Rat II gezet, conclusie:

Rat 2 - smeriger, meer bass en response.
Vintage rat - transparanter.


Denk dat ik de vintage rat toch maar weer verkoop, vind de rat 2 zo onwijs lekker smerig klinken (als overdrive dan :P ).

Vampire
29 september 2005, 19:53
Whaha, da's wel heel snel :D

Maar goed, als hij niet lekker genoeg klinkt, dan klinkt hij niet lekker genoeg, da's makkelijk zat natuurlijk.

MatthijsBlom
7 oktober 2005, 23:17
Denk dat ik de vintage rat toch maar weer verkoop, vind de rat 2 zo onwijs lekker smerig klinken (als overdrive dan :P ).

Ik weet wel iemand die daar dan in geintresseerd is :D

phx
8 oktober 2005, 18:37
Denk dat ik de vintage rat toch maar weer verkoop, vind de rat 2 zo onwijs lekker smerig klinken (als overdrive dan :P ).

Ik weet wel iemand die daar dan in geintresseerd is :D

sorry reeds verkocht (met vette winst :razz: )

MatthijsBlom
8 oktober 2005, 19:37
Jammer, maarja....

Gefeliciteerd met je vette winst. Het is je gegund hoor :)

phx
9 oktober 2005, 12:17
thnx 8-) nu nog op jacht naar een goede preampbooster om mijn proco rat 2 tot een leadcannon te maken. Dacht zelf aan een tubescreamer of preampbooster van dod.

Mike McCready
9 oktober 2005, 12:21
thnx 8-) nu nog op jacht naar een goede preampbooster om mijn proco rat 2 tot een leadcannon te maken. Dacht zelf aan een tubescreamer of preampbooster van dod.
Laatstgenoemde staat nu op marktplaats voor 40 euro. De Yngwie Malmsteen signature...

phx
9 oktober 2005, 14:01
...en raad eens wie de enige bieder is en al contact heeft opgenomen met koper?

The Noize