PDA

View Full Version : Ibanez roadstar???



pinchaholic
14 september 2002, 11:37
Goedemorgen allen....
Mijn eerste post op dit board en meteen een (lastige) vraag...

Ik heb vorige maand een 2ehands Ibanez gekocht, maar kan echter geen informatie over deze gitaar krijgen/vinden. Mischien dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Het is een wat oudere Ibanez, op de headstock staat "Roadstar Series" en op de achterkant van de headstock zit een klein hardplastic stickertje met daarop "RG 420".
Het is in grote lijnen ook een RG body met dito headstock. Verder 2 humbuckers, die te schakelen zijn als single-coil, een 3-way toggle, en een floyd rose.

Het is dus niet de roadstar II met de ronde headstock.

Bedankt!

Pinchaholic

Robs
14 september 2002, 12:02
Op de vierde pagina van het archief staat een topic over mijn gitaartje, ook een ibanez roadstar. Dit gaat dan weliswaar over de Roadstar 2, maar er staan wel een aantal links op van adresjes waar je de juiste info zo gevonden hebt...

P.S. met dank aan anders destium e.a.

pinchaholic
14 september 2002, 12:33
Hi, dank voor je reactie.
Ik heb gekeken op die sites, en ben een klein beetje wijzer geworden... Maar nog steeds geen foto's, prijzen, en commentaar gevonden.. helaas.

Als iemand mij nog een stapje verder zou kunnen helpen... Graag!

Robs, alvast bedankt!

Noctiis
14 september 2002, 18:43
kan je niet een foto maken van je gitaar en hier neergooien? misschien kunnen we daar verder mee! :smile:

Anders Destium
14 september 2002, 19:53
Dit is volgens mij de vorige keer de meest
volledige lijst met roadstars, dus hier zal hij waarschijnlijk wel bij staan...

http://216.250.245.172/rs.html

Heb je anders een serienummer ook?
Dan kun je achterhalen in welk jaar hij is gemaakt, en dat scheelt altijd een slok op de spreekwoordelijke borrel

pinchaholic
14 september 2002, 20:21
Helaas, hij staat er niet bij!!!
Wel staan er onderaan wat gegevens waarvan ik denk dat het de mijne is. RG 420 Roadstar
Het serialno. is F714136
Volgens Ed Roman.com is hij dan uit '87.

Hoe kan ik trouwens een foto plaatsen?
ik zou hem graag laten zien, opdat jullie hem mischien herkennen...

THANX

Anders Destium
14 september 2002, 20:31
Als je msn hebt kun je gratis foto's ergens neerplempen heb ik gehoord, dus of foto's scannen of ze op CDRom laten zetten bij het ontwikkelen en het dan zo proberen...
Ik moet eerst eens mijn rolletje vol zien te krijgen, dan ga ik die procedure ook eens volgen :smile:

Bog
16 september 2002, 22:20
Voor alle info over Ibanez gitaren kun je terecht bij de trouwe bezoekers van http://www.ibanezcollectors.com/discus/
Even zoeken op 'Roadstar'of 'RG420' en je hebt wat te lezen!

Succes.



Ik heb vorige maand een 2ehands Ibanez gekocht, maar kan echter geen informatie over deze gitaar krijgen/vinden. Mischien dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Het is een wat oudere Ibanez, op de headstock staat "Roadstar Series" en op de achterkant van de headstock zit een klein hardplastic stickertje met daarop "RG 420".