PDA

View Full Version : Intellifex / Xpression?



armageddon
26 september 2005, 17:39
Ik verkoop mijn GT8 binnenkort, omdat ik al die versterkersimulaties en 70% van de effecten óf niet gebruik óf rommel vind.
Ik ben echter wel op zoek naar een effectenrackje.
Ergo....naar wat zoeken hier heb ik gelezen dat de Intellifex wel okee is en toch wel de dingen heeft die ik wil gebruiken. Alleen nu heb ik binnenkort ook een Sansamp PSA-1 en die schijnt over een cab-sim beter te zijn voor opname. Nu heeft de Rocktron Xpression een cab-sim erin zitten en lijkt ie nagenoeg op de Intellifex. Weet iemand of er grote kwaliteitsverschillen inzitten?

armageddon
28 september 2005, 19:34
Ach, kom op mensen :) Er is toch wel één iemand die er iets van weet?

armageddon
28 september 2005, 19:35
Ach, kom op mensen :) Er is toch wel één iemand die er iets van weet?

Epic
6 oktober 2005, 11:12
Ach, kom op mensen :) Er is toch wel één iemand die er iets van weet?
Ik weet net zoveel als jij. Ik heb beide apparaten nog nooit gezien of gehoord.

Maar als ik beide specs doorlees is de Xpression gewoon een verdere evolutie van de intellifex. Je kan meer effecten tegelijk gebruiken, plus de cab-sim waar je het al over had.

Denk alleen dat de prijs het grote verschil zal zijn. De intellifex is vooral populair (hier) omdat ze 2e hands niet erg duur meer zijn, en toch erg goed.

pieter25
6 oktober 2005, 19:47
de intellifex is meer toegespitst op individuele effecten van hoge kwaliteit. De processor heeft dus meer rekenkracht per effect. De replifex en nieuwe xpression zijn wel oke, maar als je alleen chorus delay en reverb gebruikt kun je beter een oudere intellifex kopen.

armageddon
7 oktober 2005, 11:16
Okee, in ieder geval bedankt dan :)
Ik ben voor een Palmer cabinet simulator gegaan, dus kan ik makkelijk een Intellifex erbij kopen.