PDA

View Full Version : Koopadvies versterkers?



Satriani
26 september 2005, 16:05
Dudes

De versterker is toch vele malen belangrijker voor je geluid dan de gitaar, zo heb ik het tenminste wel altijd ervaren.
Waarom dan niet net als in het elek. gitaren topic ook een paar van topics met koopadvies alleen dan over versterkers.
Er kan iemand wel een goede beginnersgitaar kopen maar als je er een crappy versterker bij koopt klinkt het nog ruk.

Lijkt me wel handig iig.
Anyone?? mod?

Vampire
26 september 2005, 16:17
Ja, maar speel je nou gitaar of speel je versterker? :wink:





Maar ben het wel met je eens, dat dat best wel fijn zou zijn eigenlijk!

AART
26 september 2005, 16:21
ik denk niet dat het helpt zoals in elektrische gitaren, dara worden nog steeds topics geopend door mensen die iets zoeken.

GuitarMaster
26 september 2005, 17:27
ik denk niet dat het helpt zoals in elektrische gitaren, dara worden nog steeds topics geopend door mensen die iets zoeken.

+1, en iedereen heeft weer zijn eigen specifieke eisen

Lord Abortion
26 september 2005, 17:37
Ja, lijkt me verloren moeite, er zijn eigenlijk (net zoals bij gitaren) te veel variabelen om het zomaar in een 'koopadvies' te zetten.

nicoverduin
26 september 2005, 17:52
Dudes

De versterker is toch vele malen belangrijker voor je geluid dan de gitaar, zo heb ik het tenminste wel altijd ervaren.
Waarom dan niet net als in het elek. gitaren topic ook een paar van topics met koopadvies alleen dan over versterkers.
Er kan iemand wel een goede beginnersgitaar kopen maar als je er een crappy versterker bij koopt klinkt het nog ruk.

Lijkt me wel handig iig.
Anyone?? mod?Volgens mij is een versterker een verlengstuk van je gitaar (of ander instrument). Eigenlijk dus ook een instrument. Derhalve is dat lijkt mij afhankelijk van de persoonlijke smaak van de bespeler/luisteraar.

Je kan versterkers groeperen op prijs/categorie/vermogen/ type etc. Maar uiteindelijk zul je toch de winkel/oefenruimte in moeten om je eigen oordell te bepalen. En hoemeer je jezelf laat be-invloeden door een andermans mening vooraf, de te meer beperk je je eigen oordeel. Immers je gaat al met een gekleurd beeld luisteren.

Als iedereen (dus alleen de mensen op dit forum (representiatief?)) zegt dat versterker X een waardeloos niet klinkende versterker is, zal je niet gauw meer voor deze versterker kiezen. Dit terwijl het mogelijk voor jou de meest ideale versterker zou kunnen zijn.

Nico

Lord Abortion
26 september 2005, 18:00
Alhoewel, het is misschien geen slecht idee om koopadvies te geven over beginnersversterkers, zo in de klasse v.d. Roland Cube 15/30.

nicoverduin
26 september 2005, 18:36
Alhoewel, het is misschien geen slecht idee om koopadvies te geven over beginnersversterkers, zo in de klasse v.d. Roland Cube 15/30.Daarmee beperk je gelijk de keuze. Dat bedoel ik dus. Waarom de Roland? Waarom geen Peavey, waarom geen merk X?

Negative K3 fan
26 september 2005, 18:37
Alhoewel, het is misschien geen slecht idee om koopadvies te geven over beginnersversterkers, zo in de klasse v.d. Roland Cube 15/30.

precies...

Bins
26 september 2005, 19:01
Met de zoekfunctie kom je ook een heel eind denk ik. Iedereen heeft toch weer een andere mening.

"Je moet een cube nemen, die zijn goed"
"Nee man, Vox is veel beter!"
"Ga weg, Line 6 spider, die kan echt alles"
"Nou, marshall mg is ook niet mis hoor... ik heb er toevallig 1 te koop staan"

Enz enz.

Lord Abortion
26 september 2005, 19:23
Alhoewel, het is misschien geen slecht idee om koopadvies te geven over beginnersversterkers, zo in de klasse v.d. Roland Cube 15/30.Daarmee beperk je gelijk de keuze. Dat bedoel ik dus. Waarom de Roland? Waarom geen Peavey, waarom geen merk X?

Niet enkel de Cube in een topic zetten hé ... :roll:

Ik bedoel dus versterkers in die klasse, iets wat een beginner zou kopen. Dan gewoon een lijstje met wat er is van kleine amps met prijzen erbij en wat voor welke stijl het best geschikt is. Want wees eerlijk, welke beginner gaat eerst een pak testen voor hij/zij een eerste gitaar + versterker koopt.

Mafkees
26 september 2005, 19:30
Of je maakt in het beginscherm een aparte groep voor beginners waar ze alles kunnen vragen over gitaren versterkers e.d. , kunnen de mensen die gek worden van beginnersvragen daar weg blijven en de mensen die wel bereid zijn adviezen te geven dat wel doen.

Satriani
26 september 2005, 22:29
Dudes

De versterker is toch vele malen belangrijker voor je geluid dan de gitaar, zo heb ik het tenminste wel altijd ervaren.
Waarom dan niet net als in het elek. gitaren topic ook een paar van topics met koopadvies alleen dan over versterkers.
Er kan iemand wel een goede beginnersgitaar kopen maar als je er een crappy versterker bij koopt klinkt het nog ruk.

Lijkt me wel handig iig.
Anyone?? mod?Volgens mij is een versterker een verlengstuk van je gitaar (of ander instrument). Eigenlijk dus ook een instrument. Derhalve is dat lijkt mij afhankelijk van de persoonlijke smaak van de bespeler/luisteraar.

Je kan versterkers groeperen op prijs/categorie/vermogen/ type etc. Maar uiteindelijk zul je toch de winkel/oefenruimte in moeten om je eigen oordell te bepalen. En hoemeer je jezelf laat be-invloeden door een andermans mening vooraf, de te meer beperk je je eigen oordeel. Immers je gaat al met een gekleurd beeld luisteren.

Als iedereen (dus alleen de mensen op dit forum (representiatief?)) zegt dat versterker X een waardeloos niet klinkende versterker is, zal je niet gauw meer voor deze versterker kiezen. Dit terwijl het mogelijk voor jou de meest ideale versterker zou kunnen zijn.

Nico

Ik vind dat wat jij beweert wel klopt maar dan alleen bij duurdere amps. Bijv de 1 vind ENGL weer helemaal kick en de ander een fender twin reverb. Maar als je bijv in de prijsklasse gaat zitten van onder de 500 euro kan je best goede advieven geven zodat mensen zelf geen crap kopen.