PDA

View Full Version : Strat body // LP hals // Tele elementen



SimonS
26 september 2005, 10:42
dus:

een Stratocaster body
LP-achtige hals
Tele element config. (lipstick hals + SC brug)

Welke gitaar/gitaren voldoen aan dit signalement? shoot :)

fullorder
26 september 2005, 11:08
hmmmm....ik probeer mij er een voorstelling van te maken, maar dat is verdomd lastig. wie van de forumgebruikers heeft ook al weer het onderschift:
"je kunt er geen voorstelling van maken!"
die weet er vast meer van ;)

maar of het nou een exotische combinatie of gewoon een gedrocht?

Anavrin
26 september 2005, 11:10
precies is het niet, en ik ga er ook vanuit dat PRS nu zwaar beledigd is, maar een PRS met SC's :???:

Bins
26 september 2005, 11:20
Voila :)

http://www.prsguitars.com/showcase/current/seeg.html

Is geen "echte" stratbody, maar komt toch aardig in de buurt.

ieme
26 september 2005, 11:32
joah zoiets zal t dan worden!

SimonS
26 september 2005, 11:42
hm, interessant. Ik kende de gitaar al (die PRS SE EG) maar hij kwam niet in me op bij mn "eisen". Groot nadeel (naast de voordelen van 1. geen gare tele body, 2. dikkere hals 3. SC in de brugpositie) is wel dat hij niet die lipstick in de nekpositie heeft.

Verder nog suggesties? Het gaat me btw dus niet om het uiterlijk van het ding :wink:

jorrit
26 september 2005, 12:12
wat dacht je van het hals element dr uit halen en t vervangen door een lipstick?

olaf reijnders
26 september 2005, 12:17
Waarom wil je zo'n gedrocht hebben? :???:

SimonS
26 september 2005, 12:29
omdat ik:
1 van dikke halzen hou
2 van de tele elementen config hou
3 niet van de tele body hou
duidelijk toch :)

tja, element vervangen is idd goede optie, maar niet de meest elegante oplossing. een stock-gitaar lijkt me beter dus.

grtz Simon

ieme
26 september 2005, 12:30
omdat ik:
1 van dikke halzen hou
2 van de tele elementen config hou
3 niet van de tele body hou
duidelijk toch :)

tja, element vervangen is idd goede optie, maar niet de meest elegante oplossing. een stock-gitaar lijkt me beter dus.

grtz Simon

kun je niet gewoon een warmoth samenstellen?

Speeddemon
26 september 2005, 12:45
omdat ik:

3 niet van de tele body hou



+1!

Tele's zijn qua sound cool hoor, maar die body is echt 1 vd. lelijkste gitaren ooit! En die watered down pussy ass headstock ook!

SimonS
26 september 2005, 13:22
:-D

dit idee bedoel ik dus:

http://i22.photobucket.com/albums/b305/simonstaal/1.jpg
(±)

SimonS
26 september 2005, 13:23
ehm shit, ben de controls vergeten :x naja jullie snappen ´t wel...

Simon

jorrit
26 september 2005, 13:39
uhm de meeste onder ons vervangen hun elmenten denk ik. stock elementen zijn meestal niet de beste.

uhm een fender lead (1, 2 of 3?? geen idee meer) heeft dezelfde configutatie als jou strat daar, is wel geen gibson hals en je moet er een lipstick inzetten maar dan zit je voor de rest aardig in de buurt.

en anders gewoon wat meer geld uitgeven, warmoth

Bins
26 september 2005, 13:39
Tis hierboven al gezegd, maar je moet denk toch richting warmoth als je zoiets (lelijks ;) ) wil.

SimonS
26 september 2005, 13:44
uhm een fender lead (1, 2 of 3?? geen idee meer) heeft dezelfde configutatie als jou strat daar, is wel geen gibson hals en je moet er een lipstick inzetten maar dan zit je voor de rest aardig in de buurt.
:-? not even close :)

helaas, mn zoektocht naar een gitaar met bovengenoemde criteria bestaat dus (waarschijnlijk) niet. Jammer :cry: Dat wordt dus customizen. Warmoth is eigenlijk geen optie want de resale waarde is nogal schraal (en bovendien, aan de reacties te zien hier, zouden er weinig evt kopers zijn voor zo een gitaar :wink: )

tnx iig allemaal!

EmgMaster
26 september 2005, 14:01
Maar het is toch jouw ideale gitaar, waarom zou je hem dan moeten verkopen??

SimonS
26 september 2005, 14:11
tja, wat ik noemde is wat ik nú plezierig vind.

in de afgelopen jaren ben ik verschillende gitaren afgegaan (Squier Aff. Strat => Ibanez RGT42 => Ibanez AS73 ), en kom telkens dichter bij "Instant Bliss" in de buurt. De semi (as73) is echt mn ding. Nu nog een solid body waar ik iets mee heb...

Dweezman
26 september 2005, 14:28
praat es met De Gier!

SimonS
26 september 2005, 14:31
:D 2 woorden:

Arme
Student

:( :cry: :evil: ligt ietsie buiten budget...dan zal naast mn Ibanez RGT42 ook mn Ibanez AS73 wegmoeten...

maare, stiekem wil toch weten wat z´n website is? :D

SimonS
26 september 2005, 14:36
never mind, al gevonden:
De gier gitaarbouw (http://www.degiergitaarbouw.nl)

fullorder
26 september 2005, 18:06
omdat ik:

3 niet van de tele body hou



+1!

Tele's zijn qua sound cool hoor, maar die body is echt 1 vd. lelijkste gitaren ooit! En die watered down pussy ass headstock ook!

-1!

gewoon de mooiste plank van allemaal, zowel qua sound als uiterlijk.
zo'n prs is toch veel te gelikt? ik zou bijna bang worden er krassen van m'n plectrum op komen...een tele wordt alleen maar mooier met de tijd. hoe meer afgeragd, hoe beter. 8-)

SimonS
26 september 2005, 18:18
tja, Tele vs. PRS. Das ook wel de twee uitersten hoor :D Er zijn nog zat andere modellen. Strat, LP, LP DC, RG, S, Flying V, enz...

een mooie strat is niet lelijk zeg ik dan maar. een tele body is ook echt niet lelijk ofzo (maar dan wel in de juiste kleuren natuurlijk) maar erg handig is het niet. Geen bovenste cutaway, niet afgeronde body, schrale regelpaneeltje, vaak lelijk gevormde slagplaat, vaak een schrale brug("vintage" met 3 zadels...) . Allemaal dingen die me doen afknappen op Tele´s.

Wat is er nog over dan? tja, das de sound dus he! 8-)

BassAgent
26 september 2005, 18:22
omdat ik:

3 niet van de tele body hou



+1!

Tele's zijn qua sound cool hoor, maar die body is echt 1 vd. lelijkste gitaren ooit! En die watered down pussy ass headstock ook!

-1!

gewoon de mooiste plank van allemaal, zowel qua sound als uiterlijk.
zo'n prs is toch veel te gelikt? ik zou bijna bang worden er krassen van m'n plectrum op komen...een tele wordt alleen maar mooier met de tijd. hoe meer afgeragd, hoe beter. 8-)
+1 en -1, ik vind de Tele-body heilig, maar PRS mag er ook wezen!

BassAgent
26 september 2005, 18:23
dubbel :-?

fullorder
26 september 2005, 19:20
een schrale brug("vintage" met 3 zadels...) .

schraal? :???:

ik heb zo'n brug en mijn tele ontstemt nauwelijks en de intonatie klopt al zolang die brug erop zit.

alleen de zogenaamde vintage bruggen die op de highway1 zitten, die zijn schraal ja.

SimonS
26 september 2005, 19:27
een schrale brug("vintage" met 3 zadels...) .

schraal? :???:

ik heb zo'n brug en mijn tele ontstemt nauwelijks en de intonatie klopt al zolang die brug erop zit.

alleen de zogenaamde vintage bruggen die op de highway1 zitten, die zijn schraal ja.
op de 1 of andere manier heb ik een aversie tegen die "3 zadel tele" bruggen. Ze zien dr niet zo technisch hoogstaand uit in vergelijking met bijvoorbeeld een Fender America trem.

(en wat is er mis met het woord "schraal" :cool: )

Rewind
26 september 2005, 20:42
... Het gaat me btw dus niet om het uiterlijk van het ding :wink:



...
3 niet van de tele body hou
...


??

fullorder
26 september 2005, 20:47
(en wat is er mis met het woord "schraal" :cool: )

ik hou meer van vers getapt bier ;)

SimonS
26 september 2005, 21:19
... Het gaat me btw dus niet om het uiterlijk van het ding :wink:



...
3 niet van de tele body hou
...


??
hehe :)

de uitspraak "het gaat me dus niet om het uiterlijk" was gericht op de uitspraken van mensen die het hadden over dat het wel een gedrocht moest zijn, de gitaar die ik omschreef. Ik probeerde toen te zeggen dat ik het puur over de "specs" had, niet over looks. in mn criteria in de 1ste post staat ook dat ik geen telebody wil, vooral omdat deze geen body contours heeft.

zo duidelijk :D

Tupelo
26 september 2005, 21:55
Neem je toch een telebody met contours...?

SimonS
26 september 2005, 22:12
die neem je dan toch gewoon?

Welke gitaar/gitaren voldoen aan dit signalement? shoot :)

vulvasonic
26 september 2005, 22:28
Eigenlijk zoek je deze gitaar:

http://www.guitarmaniacs.de/html/users/stevieguitar/FenderJD.jpg

Deze gitaar was een Fender Jerry Donahue strat die het geluid had van een tele. Schijn bedriegt hier. Er is veel onderzoek naar gedaan om het brugelement te laten klinken als dat van een tele. De afstand is net iets groter dan bij gewone strats en bovendien zit er een metalen plaat onder, allemaal kleine details die ervoor zorgen (mbv Seymour Duncan trouwens) dat deze strat echt klinkt als een tele. En hij ziet er natuurlijk schitterend uit.

De hals is redelijk dik in vergelijking met de meeste standaard strat modellen. Al moet je niet vergeten dat de hals van een Les Paul niet alleen breder is, maar ook een kortere mensuur heeft. Maar als je de looks wilt van een strat en de sound van een tele, dan is dit echt iets voor jou.

Nu moet je 'm alleen nog zien te vinden. Volgens mij wordt ie al een tijdje niet meer gemaakt. Volgens mij zijn er trouwens wel Japanse versies van gemaakt, wat 'm relatief goedkoop maakt. De Amerikaanse zijn waarschijnlijk niet te betalen.

Orpheo
26 september 2005, 22:39
ben ik even blij dat ik tele's mooi vind qua bodyshape :D scheelt me een hoop frustraties. en scheelt het ook weer dat ik strats niet lekker vind klinken met SC's (vandaar mn nieuwe strat).

maar die strat die vulvasonic net postte is wel heel mooi...

SimonS
26 september 2005, 22:54
Eigenlijk zoek je deze gitaar:

*foto*

Deze gitaar was een Fender Jerry Donahue strat die het geluid had van een tele. Schijn bedriegt hier. Er is veel onderzoek naar gedaan om het brugelement te laten klinken als dat van een tele. De afstand is net iets groter dan bij gewone strats en bovendien zit er een metalen plaat onder, allemaal kleine details die ervoor zorgen (mbv Seymour Duncan trouwens) dat deze strat echt klinkt als een tele. En hij ziet er natuurlijk schitterend uit.

De hals is redelijk dik in vergelijking met de meeste standaard strat modellen. Al moet je niet vergeten dat de hals van een Les Paul niet alleen breder is, maar ook een kortere mensuur heeft. Maar als je de looks wilt van een strat en de sound van een tele, dan is dit echt iets voor jou.

Nu moet je 'm alleen nog zien te vinden. Volgens mij wordt ie al een tijdje niet meer gemaakt. Volgens mij zijn er trouwens wel Japanse versies van gemaakt, wat 'm relatief goedkoop maakt. De Amerikaanse zijn waarschijnlijk niet te betalen.

OK!!! dankje!! het bestaat dus toch! Me is happy. Nu maar zoeken...