PDA

View Full Version : Taylor Richie Sambora RSSM ALL KOA



EVH Wolfgang
26 september 2005, 10:04
Aangezien de meesten Koa hout prachtig vinden op dit forum, zal ik jullie mijn Koa schoonheid niet onthouden. Het is een Taylor Richie Sambora Signature uit 2000. Slechts 100 van gebouwd. De voor, zij-en achterzijde zijn massief Premium Grade Flamed Koa. Hij klinkt en speelt geweldig.

http://img93.imageshack.us/img93/6436/sambora12pc.jpg
http://img93.imageshack.us/img93/245/sambora22pf.jpg
http://img93.imageshack.us/img93/3985/sambora34yy.jpg

...rock...
26 september 2005, 17:36
zeeer mooi al is de voorkant iets minder as ge de achterkant! maar toch pracht gitaar ja wadde waar halen de mensen hier al dat geld?

Marlene H
28 september 2005, 19:11
mooie gitaar man. proficiat! klinkt-ie ook goed?

Picker
28 september 2005, 19:14
ja wadde waar halen de mensen hier al dat geld?

Gewoon ervoor zorgen dat je niet als gitarist je geld verdient! :-) Overigens, prachtgitaar, deze ook!

SBloke
29 september 2005, 12:58
Mag ik vragen wat deze schoonheid ongeveer kost?

EVH Wolfgang
29 september 2005, 19:59
bedankt voor de complimenten, de gitaar klinkt heel helder, heeft niet heel veel bas, maar meer een sprankelend geluid. Hoe is het bij jouw Koa gitaar Picker?? Zelfde sound?

Picker
29 september 2005, 22:44
bedankt voor de complimenten, de gitaar klinkt heel helder, heeft niet heel veel bas, maar meer een sprankelend geluid. Hoe is het bij jouw Koa gitaar Picker?? Zelfde sound?

Nee. Mijn K22 heeft waanzinnig veel bas voor een Grand Concert! Het geluid is heel diep en warm. De gitaar is maar klein, maar de bas is bijna even sonoor en rijk als mijn Adamas. Tegelijk zijn de hoge tonen ook heel helder, met een lange sustain. Een heel breed geluidsspectrum dus, echt heel spectaculair en ik had dat dan ook eigenlijk nooit gehoord bij een gitaar (behalve Adamas misschien). Verder mis je het 'houtige' en 'luchtige' van een zacht bovenblad, zoals fichten. Maar dat klinkt erg lekker, heel solide en sonoor, en 'weer eens wat anders'. Het volume is ook erg hoog, moet daar zelfs nog even aan wennen, want het is lastig om een regelmatige aanslag te krijgen. Voor je het weet knalt er een toon veel te hard naar buiten, als je even niet oplet. Wat een luxeprobleem... ;-)

Overigens klinkt mijn K22 het best als je 012-054 snaren één toon lager stemt. Dat is duidelijk het 'resonantiepunt' van die gitaar. In concertstemming verliest hij wat bas, waarschijnlijk omdat het bovenblad dan wat te strak gaat staan. Misschien moet je dat ook eens proberen, een toon lager stemmen dus. Ik zal binnenkort eens proberen hoe concertstemming klinkt met 011s, en met Tomastik-Infelds (van die slappe snaren met nylon kern i.p.v. staal).


Wordt vervolgd.

MonkeyFace
30 september 2005, 02:01
bedankt voor de complimenten, de gitaar klinkt heel helder, heeft niet heel veel bas, maar meer een sprankelend geluid. Hoe is het bij jouw Koa gitaar Picker?? Zelfde sound?

Nee. Mijn K22 heeft waanzinnig veel bas voor een Grand Concert! Het geluid is heel diep en warm. De gitaar is maar klein, maar de bas is bijna even sonoor en rijk als mijn Adamas. Tegelijk zijn de hoge tonen ook heel helder, met een lange sustain. Een heel breed geluidsspectrum dus, echt heel spectaculair en ik had dat dan ook eigenlijk nooit gehoord bij een gitaar (behalve Adamas misschien). Verder mis je het 'houtige' en 'luchtige' van een zacht bovenblad, zoals fichten. Maar dat klinkt erg lekker, heel solide en sonoor, en 'weer eens wat anders'. Het volume is ook erg hoog, moet daar zelfs nog even aan wennen, want het is lastig om een regelmatige aanslag te krijgen. Voor je het weet knalt er een toon veel te hard naar buiten, als je even niet oplet. Wat een luxeprobleem... ;-)

Overigens klinkt mijn K22 het best als je 012-054 snaren één toon lager stemt. Dat is duidelijk het 'resonantiepunt' van die gitaar. In concertstemming verliest hij wat bas, waarschijnlijk omdat het bovenblad dan wat te strak gaat staan. Misschien moet je dat ook eens proberen, een toon lager stemmen dus. Ik zal binnenkort eens proberen hoe concertstemming klinkt met 011s, en met Tomastik-Infelds (van die slappe snaren met nylon kern i.p.v. staal).


Wordt vervolgd.

wat een luxe... even snaren testen... *jaloers is* Ik heb hier een Crafter GA8 naast me staan waar al vanaf februari dezelfde Elixir snaren opliggen... en morgen gaan er toch wel nieuwe op, want ik vind het geluid nu toch wel doffig worden. Aan mijn andere kant staat nog een Crafter D6 waar vanaf April Elixir snaren opliggen en een Ovation Celebrity Deluxe met Elixir snaren die er vanaf Juli opliggen... en die laatste 2 mogen nog wel even door zeg maar... goede snaren zijn niet goedkoop en ik ben ook maar arme student... ;)

*nog steeds jaloers is*

Picker
30 september 2005, 08:44
Toen IK een arme student was HAD je nog niet eens Elixirs! Kun je nagaan hoe MIJN gitaren toen klonken... ;)