PDA

View Full Version : Hulp gevraagd bij krakende potmeters



rhcp_schipper
26 september 2005, 08:33
help

rhcp_schipper
26 september 2005, 08:35
werkt contact spray een beetje goed tegen krakende potmeters? ik heb dus een tweedehands marshall 8040 en die heeft een beetje lang stil gestaan!

H.Manback
26 september 2005, 13:26
Heb je al geprobeerd een heleboel keer de potmeter heen en weer te draaien (versterker wel uitzetten natuurlijk :))?

Als dat niet helpt kan je ook contactspray gebruiken, maar het is wel uitstel van executie verder. Reken er op dat de potmeters vervangen moeten worden (niet zo lastig om zelf te doen als je kan solderen en je weet wat je niet moet aanraken in de versterker).

rhcp_schipper
27 september 2005, 07:21
Wat kost het ongeveer om nieuwe potmeters in mijn amp te laten zetten door een winkel? 2 of 3 potmeters dus!

rhcp_schipper
27 september 2005, 07:47
Heb je al geprobeerd een heleboel keer de potmeter heen en weer te draaien (versterker wel uitzetten natuurlijk :))?

Als dat niet helpt kan je ook contactspray gebruiken, maar het is wel uitstel van executie verder. Reken er op dat de potmeters vervangen moeten worden (niet zo lastig om zelf te doen als je kan solderen en je weet wat je niet moet aanraken in de versterker).

Wat mag ik niet aanraken in mijn marshall 8040 als ik het zelf wil doen?

H.Manback
27 september 2005, 19:30
Kosten heb ik geen idee van, maar het zal altijd wel te duur zijn (voor wat het voorstelt, is denk ik een half uurtje werk incl uitmekaar halen enzo).

Als je niet weet wat je niet mag aanraken is het al een beter idee om het niet te doen. Probleem met versterkers is dat je kans hebt dat er spanning op de voedings condensatoren etc staan. Het kan gerust goed aflopen, maar weet waar je aan begint.

rhcp_schipper
27 september 2005, 21:12
ik ga ze nog niet vervangen! Ik heb de karakebde potmeters behandeld met kontakt spray, en nu werken ze weer super! Ik denk dat de versterker te lang heeft stilgestaan!(stof tussen de potmeters)

Heb BTW ook een nieuwe pre-amp buis gehaald(EHX buis)