PDA

View Full Version : JMP-1 met G-major en midi...



Sj03rd
14 september 2002, 00:42
Ik heb een probleem:

Ik heb een JMP-1 gekocht met poweramp enz enz en nu wil ik mijn G-major daarop aansluiten. Dat lukt allemaal goed, ik zet hem in serie. Dus geen FX loop, maar gewoon van master out naar G-major naar poweramp.
Er komt geluid uit dus dat is al goed. Maar nu wil ik met mijn Beringer FCB1010 terwijl ik het programma van de gmajor verander ook natuurlijk het kanaal van de JMP veranderen, maar wat ik ook probeer ik krijg het NIET voor elkaar terwijl het me met de 30th anniversary van Marshall WEL lukte. Hoe moet ik dit in godesnaam aansluiten en VOORAL PROGRAMMEREN opdat ik dit allemaal voor elkaar krijg, ik ben radeloos...

alvast bedankt!

srv-man
14 september 2002, 13:34
Ik heb dezelfde combinatie gehad en dat werkt prima. Waarschijnlijk staat je jmp1 op een ander midikanaal dan de rest of worden de midi data niet door de GMajor doorgegeven (kun je volgens mij ook instellen). Nogmaals het werkt uitstekend!
Succes en kom je er niet uit meld je dan.

Sj03rd
14 september 2002, 13:38
Ik heb echt van alles geprobeerd en van de uitleg van het boekje word ik ook niet echt veel wijzer.
Zou je het me misschien kunnen uitleggen, hoe ik alles moet aansluiten enzow en wat ik dan met dat map en/of channel knopje moet doen?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sj03rd op 2002-09-14 13:40 ]</font>

srv-man
14 september 2002, 23:24
Tja, een beetje lastig, maar ik doe een poging waarmee het volgens mij moet lukken.

Je sluit je midipedaal aan op de midi-in van de G-Major en de midi-out van de GM weer op de midi-in van de JMP1.
Vervolgens stel je alle apparaten (dus ook het pedaal) in op midi-omni. De midi info gaat dan over alle kanalen. Het zou dan moeten werken. Werkt het niet dan kan ook nog 1 van je midikabels defect zijn.

Succes!

Sj03rd
15 september 2002, 21:44
Ja maar hoe moet ik het dan met de JMP instellen en dat andere moet neem ik aan met de GM?

Rectifier
16 september 2002, 11:06
Sjoerd, je hebt een prive-bericht met het emailadres...