PDA

View Full Version : Jimmi hendrix octave fuzz of blue box



gloria
26 september 2005, 08:30
Uw mening en informatie graag ;)

robert-gitarist
26 september 2005, 09:28
fuzz weet ik niks van..maar gebruik de zoekfunctie eens.
Tijdje terug heb ik nog een heel topic gestart van de Blue box...

fullorder
26 september 2005, 10:30
de JH octave fuzz kan ik je niks over vertellen, maar ik heb sinds kort een blue box en ik vind 'm geniaal. er zit niks subtiels aan, is ook zeker niet hifi. de oscillator die de octaaf eronder legt is ook niet echt stabiel, maar gaat soms 'zoeken', zeker bij het benden van snaren. het is in ieder heel erg makkelijk om een fout, heftig en vet loopje of solo te spelen met dit pedaal, yeah! :P

en hij kost ook nog eens weinig ;)

gloria
26 september 2005, 19:54
in welke richting gaat ie uit? (dat ie op de grond blijft liggen weet ik wel ;))
Is het meer voor metal of kan je er meerdere kanten mee uit?

fullorder
26 september 2005, 20:29
in welke richting gaat ie uit? (dat ie op de grond blijft liggen weet ik wel ;))
Is het meer voor metal of kan je er meerdere kanten mee uit?

denk niet echt metal, dan had ie ook waarschijnlijk niet op mijn pedalboard gestaan :P

ik gebruik het vooral voor experimentelere muziek (denk blur, millionaire..)

gloria
26 september 2005, 20:32
Mmm, en blues? (ben op zoek naar een nieuw pedaaltje, en hou wat meer van het euh, "donkere" werk)

fullorder
26 september 2005, 20:39
Mmm, en blues? (ben op zoek naar een nieuw pedaaltje, en hou wat meer van het euh, "donkere" werk)

experimentele blues? :D

tja, "donker" werk is hier uiteraard mee mogelijk. het geluid is smerig en die lagere octaaf liegt er zeker niet om. klinkt als een gitaar en basgitaar die beide over een fuzz gaan en strak samenspelen. je kunt het misschien ook vergelijken met 'the pog' van electro harmonix, maar dan veel meer lofi en veel goedkoper ;)

fullorder
26 september 2005, 20:39
Mmm, en blues? (ben op zoek naar een nieuw pedaaltje, en hou wat meer van het euh, "donkere" werk)

eeeeeeeh.....experimentele blues? :D

tja, "donker" werk is hier uiteraard mee mogelijk. het geluid is smerig en die lagere octaaf liegt er zeker niet om. klinkt als een gitaar en basgitaar die beide over een fuzz gaan en strak samenspelen. je kunt het misschien ook vergelijken met 'the pog' van electro harmonix, maar dan veel meer lofi en veel goedkoper ;)

gloria
27 september 2005, 12:28
experimentele blues, ja, acid blues om precies te zijn :D wel dan ga ik maar eens kijken bij de gitaarboer...thx!

mayniac
27 september 2005, 13:10
Het zijn twee heel verschillende pedalen:

JH octave fuzz = octaaf omhoog
MXR blue box = octaaf omlaag

fullorder
27 september 2005, 15:40
Het zijn twee heel verschillende pedalen:

JH octave fuzz = octaaf omhoog
MXR blue box = octaaf omlaag

kwestie van zelf een octaaf hoger of lager spelen :D

maar je hebt gelijk, ze zijn niet te vergelijken. ik denk ook dat de octave fuzz een stuk subtieler is dan de blue box en bruikbaar als een fuzz met net ietsje meer. de blue box is veel extremer en uitgesprokener, maar dus ook beperkter toepasbaar.

gloria
27 september 2005, 20:27
euh, op de soundfiles klinkt ie nochtans een octaaf omlaag (de JH octave dan) maar ben er al uit :)

fullorder
28 september 2005, 09:13
euh, op de soundfiles klinkt ie nochtans een octaaf omlaag (de JH octave dan) maar ben er al uit :)

en? en? en?

robert-gitarist
28 september 2005, 11:59
Blue Box kun je zeker wel voor metal gebruiken..
Korn gebruikt die dingen ook dus is zeker wel mogelijk

gloria
28 september 2005, 12:26
wordt e blue box, ik ga een van dezer dagen eens gaan testen.
Ook is de prijs bijna de helft van zo'n JH octave fuzz ;)