PDA

View Full Version : Jackson Soloist Pro (Jap)



Jax
26 september 2005, 07:20
Hoeveel zou ik moeten geven voor een Japanse Soloist Pro. Het enige verschil met de SL-3 is dat deze twee toneknoppen heeft en één volumeknop, terwijl de SL-3 één toneknop en één volumeknop heeft. Klopt dit? Wat zijn verder de meningen over deze gitaar?

Swan
26 september 2005, 09:28
SL3 komt ook uit Japan, en is ook uit de Pro serie....t enige verschil is wanneer hij is uitgebracht volgens mij; daarom kunnen de specs verschillen, verschil in kwaliteit zal er niet veel zijn denk ik...

Josdevos
26 september 2005, 10:04
Ik denk dat de Soloist Pro volledig naar specs van een USA Soloist gebouwd is in Japan. Dus ebben toets, juiste sharkfins, binding rond neck en headstock, inlayed logo op headstock. Ik dacht dat de SL3 die allemaal niet had? Heb ooit een Pro bespeeld en was heel lekkere gitaar... helemaal anders als de huidige jappen...

Swan
26 september 2005, 10:08
ja er zijn oudere Pro Soloists die vergelijkbaar zijn met de huidige USA Soloists...maar niet alle Pro's dacht ik

Josdevos
26 september 2005, 10:34
Ah ok, ik bedoelde iig die oude...

Outrage
26 september 2005, 18:10
hey, ook ik was aan het uitkijken naar een sl3. Die is me enigszins afgeraden wegens minderwaardige onderdelen. Ik heb er in ieder geval gemengde gevoelens bij, wat betreft de oude pro's, die zouden uit de lijn genomen zijn omdat de usa's niet meer verkochten, zo sterk moet die kwaliteit geweest zijn.

Jax
26 september 2005, 18:29
hey, ook ik was aan het uitkijken naar een sl3. Die is me enigszins afgeraden wegens minderwaardige onderdelen.

Meen je dat nou? Want ik zoek een gitaar waar ik echt jaren tevreden mee door kan gaan, een echte investering dus. :)

Swan
26 september 2005, 18:50
onzin!
SL3 is topkwaliteit, punt.

(heb zelf een KE3 en ben er al jaren erg tevreden over, geen enkel probleem mee)

Outrage
26 september 2005, 18:51
tja, volgens mij kan het op zich geen slechte gitaar zijn, alleen ben ik er minder enthousiast over na even navraag te hebben gedaan. Ik ben in ieder geval in de eerste plaats naar een andere aan het uitkijken. Ik kan jammer genoeg zelf geen oordeel vellen, ik heb er even op gespeeld, en alles leek me dik in orde, maar blijkbaar zouden de huidige jackson pro's van mindere kwaliteit zijn dan de oudere.

Swan
26 september 2005, 18:53
ik hoor juist dingen dat sinds de overname door Fender de kwaliteit omhoog is gegaan..
kijk anders ff op http://www.jcfonline.com/
laat je niet zoveel aanpraten, t is echt n topgitaar, zeker in vergelijking met vergelijkbare gitaren als ESP/LTD krijg je voor t geld goeie kwaliteit.

Swan
26 september 2005, 18:54
maar je kan natuurlijk ook 2ehands naar n Charvel model 6 kijken, toch net iets lekkerder...

Jax
26 september 2005, 18:58
Ik kijk nu naar een tweedehands Jackson soloist pro, waar de verkoper 550,- voor wil hebben. Lijkt me op zich wel een goede prijs toch? En een Charvel model 6 vind je niet zo snel, maar wel erg goede dingen over gehoord idd. :)

Outrage
26 september 2005, 19:53
voor die prijs kan je zeker niets verkeerds doen, alhans volgens mij toch. Jacksons zijn inderdaad kwaliteits gitaren (waarom zou ik er anders naar uitkijken?), maar ik wou je ook even laten weten wat ik erover gehoord heb.

Wormaap
26 september 2005, 20:54
Ik kijk nu naar een tweedehands Jackson soloist pro, waar de verkoper 550,- voor wil hebben. Lijkt me op zich wel een goede prijs toch? En een Charvel model 6 vind je niet zo snel, maar wel erg goede dingen over gehoord idd. :)
Model 6 is kwalitatief gewoon gelijk aan de SL-1 van toentertijd. En het is echt een supergitaar :-D
En ja, ik heb er een (die NIET te koop is :-D)

Josdevos
26 september 2005, 20:55
Die vroege Pros zijn evengoed als de Charvel M6s...

Outrage
27 september 2005, 21:28
Wat betreft die pro's en Model 6 van charvel heb ik al vaak gehoord, ik heb alleen nog nooit op zo'n gitaar gespeeld. Wat de sl3 van Jackson betreft wil ikzelf toch wel positiever zijn, ik heb er al op gespeeld, en die gitaar (net als zowat alle jacksons) heeft die gitaar een bijzonder aangename hals, de elementen zijn seymour duncans, alleen is het jammer dat ik hem nog nooit op mijn eigen versterker heb kunnen uittesten.

Zelf ben ik ook aan het uitkijken naar een gitaar in die prijzenklasse, en ik keek (en kijk) ook in de eerste plaats naar een sl3, alleen ben ik er nog niet helemaal uit. Nuja, tijd zat natuurlijk.