PDA

View Full Version : een jam achtig iets



Nekojiru
25 september 2005, 22:51
Hey gasten, laatst was ik met een maat van me een beetje aan het jammen. Hij speelde wat simpele akkoordjes op de gitaar en ik speelde dan improviserend @ keyboard. Dat keyboard heeft de leuke functie dat hij alles dat de voorgaande 15 seconden gespeeld word, onthouden wordt. Zo ook dit fragment:

http://home.planet.nl/~burge251/maarten_en_chris_5.mp3

Ik vond de kombinatie tussen de akkoorden en de solo wel speels klinken dus heb ik geprobeerd er iets van te maken. Helaas zijn mijn keyboard skills nog niet groot genoeg om iets straks in elkaar te zetten met varieerende drums en dat soort dingen, maar toch kwam er wat leuks uit.

Ik heb 1 gedubte intro gemaakt, vervolgens een akkoordenschema herhalend laten afspelen, en daar een beetje overheen geimproviseerd.
De opname was experimenteel en ik gokte niet op iets goeds, maar toch klonk wel geinig vond ik, dus voila:

http://home.planet.nl/~burge251/verknipte_jam.mp3

Dit is natuurlijk zwaar onafgemaakt, ik weet het. Ook klinkt de keyboard solo korny, en is het drumwerk fokking saai, maar toch.. :razz: oja het gitaargeluid is ook om te kotsen, komt uit een boss gt3 :P dus tja dan krijg je dat.

enjoy voor zover mogelijk :-D

koella
25 september 2005, 22:58
"t is een soort jamachtig iets.. :D

Zonder dollen, klinkt leuk. Grappig experiment!

Nekojiru
25 september 2005, 23:03
lol, ik probeer de titel te veranderen maar het forum reageert fokking sloom

een soort jam is toch beter idd :P

Luc-O
26 september 2005, 14:30
oja het gitaargeluid is ook om te kotsen, komt uit een boss gt3 :P dus tja dan krijg je dat.

Daar zijn echt wel fatsoenlijke sounds uit te halen hoor!! (spreek uit ervaring).

Nekojiru
26 september 2005, 15:25
onze marshall staat in een andere kamer, dus die ga ik toch binnenkort veslepen zodat ik die kan gebruiken ipv die gt3. ff mn kamer verbouwen dus :-D

over dat gt3 geluid.. het klinkt zo karakterloos en kunstmatig. je vindt weinig karakteristiek geluid van je gitaar terug helaas, en dat vind ik een groot nadeel.

mja, hij neemt wel lekker weinig ruimte in, in tegenstelling tot dat marshall bakbeest :)

armageddon
26 september 2005, 15:34
leuk geexperimenteerd hoor!
Ik mis helaas ook het karakter van mijn gitaar in de GT serie eigenlijk. Ik heb zelf de GT6 gehad en nu de GT8 die ik weer ga verkopen.

Nekojiru
26 september 2005, 15:42
yeah, al die chipjes vervangen niet gauw een mooie degelijke versterker :-D

hoe verleidelijk 1001 effecten in 1 kastje ook is, t blijft matig :lol:

PumaGirl
2 oktober 2005, 14:31
hey,

die eerste link vind ik gewoon super!!!

met welke gitaar + keyboard is dit deuntje gespeeld? :P

Ik ben een fan :lol:


PumaGirl

Nekojiru
3 oktober 2005, 17:18
:D Die gitaar is zelfgebouwd door mn broertje. Het is een stratocaster replica met seymour duncan elementen en een esdoorn hals.

Het keyboard is een Roland fantom x :)

PumaGirl
3 oktober 2005, 17:24
En op welk type stratocaster lijkt je gitaar dan het best? :P

Da deuntje laat mij maar nie los :oops:

Tis zalig gewoon !!! :-D

Greetz PumaGirl