PDA

View Full Version : Jan Akkerman



waayer
25 september 2005, 21:19
Iemand toevallig de herdenking van Hazes gezien waarbij akkerman wel heel erg de fout in ging volumeknop van gitaar nog dicht, versterker volgens mij ook nog dicht en dan dat expirimentele spel van hem klonk echt nergens naar, maar neemt natuurlijk niet weg dat het een geweldige gitarist is en die maken ook fouten.

Negative K3 fan
25 september 2005, 21:55
niet gezien kun je dat nog ergens bekijken?

Negative K3 fan
25 september 2005, 21:56
niet gezien kun je dat nog ergens bekijken?

waayer
25 september 2005, 21:57
geen idee het was vrijdag op ned. 2 geloof ik

The wall of dolls
25 september 2005, 22:33
portal.omroep.nl/uitzendinggemist ofzo?

Axl Rose
25 september 2005, 22:43
ik had het ook gezien. Inderdaad het klonk naar gepruts, op het laatst was het wel "ok" maar daar was ook alles wel mee gezegd. De gitaar klonk vreselijk ontstemt in vergelijking tot de rest van de backingband. Het volume was inderdaad in het begin dichtgedraaid, zat ie nog te klooien met z'n knopjes en amp. Maar bovendien was het geluid ook totaal flut. Het paste totaal niet bij zijn spel die avond. Das trouwens de eerste keer dat ik naar em gekeken heb dus mijn eerste indruk van em is echt bout. Ik zal eens op zoek gaan naar een cd van em ofzo, iemand suggesties? want ik weet wel dat het een goeie gitarist behoort te zijn...maar die avond.....

Negative K3 fan
25 september 2005, 22:50
nummers van focus

hocus pocus is denk ik het beste voorbeeld, heel lijp nummer :)

Acajou
26 september 2005, 09:10
Ik denk dat het de emotie was die hem te veel werd.

WIE KIJKT ER GV DE GV NAAR EEN HAZES HERDENKING

taylor
26 september 2005, 10:52
ik heb niet gezien (gelukkig maar) maar dat kan natuurlijk iedereen over komen zo'n off night zullen we maar zeggen daar wordt ie voor mij niet beter of slechter of zo.

echt een akkerman fan ben ik nooit geweest zal het ook nooit worden.

Set Wenker
26 september 2005, 13:37
Ik ken Akkerman niet echt goed, maar ik heb wel eens gehoord dat hij vaak problemen heeft met het geluid. Een jaar of drie geleden kreeg ik bij les over recenseren een voorbeeld recensie van een optreden van Akkerman onder ogen. De kop was: 'Akkerman stuntelt wederom met het geluid'.

Het lijkt dus iets dat al een tijd speelt. Dat zou je van iemand die op dat niveau speelt natuurlijk niet verwachten.

waayer
26 september 2005, 17:35
Ik denk dat het de emotie was die hem te veel werd.

WIE KIJKT ER GV DE GV NAAR EEN HAZES HERDENKING

jij niet denk ik maar jij speelt ook niet in volle stadions en hij heeft dat wel gedaan + dat hij veel heeft betekend voor de Nederlandse muziek dus een klein beetje respect zou wel op zijn plaats zijn voor hazes of je hem nu goed vond of niet.

koella
27 september 2005, 00:11
Jan Akkerman is ooit tot beste gitarist ter wereld uitgeroepen.
Sinds die tij heb ik proberen te ontdekken waarom. Ik heb het nooit kunnen ontdekken.
Kutgeluid, valse gitaar, half afgemaakte riffs, met zijn rug naar het publiek omdat hij niet weet hoe zijn eigen versterker werkt..... En als-ie daar zelf de balen van had liep hij het podium af omdat het zogenaamd aan de band lag of het publiek.

Die TV uitzending lijkt de zoveelste bevestiging van mij mening.

Jan Akkerman,bluuhh!! :cool:

Acajou
27 september 2005, 09:03
Ik denk dat het de emotie was die hem te veel werd.

WIE KIJKT ER GV DE GV NAAR EEN HAZES HERDENKING

jij niet denk ik maar jij speelt ook niet in volle stadions en hij heeft dat wel gedaan + dat hij veel heeft betekend voor de Nederlandse muziek dus een klein beetje respect zou wel op zijn plaats zijn voor hazes of je hem nu goed vond of niet.

Jij bent echt TE grappig

The wall of dolls
27 september 2005, 11:42
Jan Akkerman is ooit tot beste gitarist ter wereld uitgeroepen.
Sinds die tij heb ik proberen te ontdekken waarom. Ik heb het nooit kunnen ontdekken.
Kutgeluid, valse gitaar, half afgemaakte riffs, met zijn rug naar het publiek omdat hij niet weet hoe zijn eigen versterker werkt..... En als-ie daar zelf de balen van had liep hij het podium af omdat het zogenaamd aan de band lag of het publiek.

Die TV uitzending lijkt de zoveelste bevestiging van mij mening.

Jan Akkerman,bluuhh!! :cool:

Erg kort door de bocht hoor. Hij heeft wel eens een merkwaardig geluid gehad, zo'n santana-achtig geluid in sylvia enzo, maar ik vind dat scherpe geluid van hem ultiem goed. Hij is 1 van de weinige gitaristen die walgelijk goede ingewikkelde ideeen heeft die hij op electrische gitaar kan uitvoeren. En een riff niet afmaken, dat doen veel grote gitaristen... en wanneer is een riff af, tja. Hij is een chaotisch perfectionist, maar wel eentje die zijn muziekhart op de goede plaats heeft. En hij overdrijft dan wel eens in zijn vernieuwingsdrang.

Scali
27 september 2005, 12:14
Hoor eens hoe de man Classical Gas speelt, en meer hoeft er eigenlijk al niet gezegd te worden, lijkt me.

Ritch
27 september 2005, 15:56
Ik heb hem gehoord op het NSJ maar ik vond hem verschrikkelijk goed! Interactie met het publiek super, geluid goed/ zeer goed en die riffs...



:o


De muzikaliteit in zijn riffs... ongelovelijk! Hocus Pocus is inderdaad heel erg vet... hebben ze een kwartier staan spelen 8-) Z'n licks spreken mij erg aan!

koella
27 september 2005, 16:00
Ik bedoel alleen dat ie er live altijd zo'n zooitje van maakt.
Ik heb hem verschillende keren live gezien en ook met T.V. optredens.
Een keer heb ik gezien dat ie gefrustreerd het podium afliep en zijn band verbaasd achterliet. Walgelijk voor band en publiek.
Nee niet ik ben niet kort door de bocht.

Maar ja het is maar een mening :wink:
Misschien heeft hij sinds die keren zijn leven gebeterd.

waayer
27 september 2005, 16:21
Ik denk dat het de emotie was die hem te veel werd.

WIE KIJKT ER GV DE GV NAAR EEN HAZES HERDENKING

jij niet denk ik maar jij speelt ook niet in volle stadions en hij heeft dat wel gedaan + dat hij veel heeft betekend voor de Nederlandse muziek dus een klein beetje respect zou wel op zijn plaats zijn voor hazes of je hem nu goed vond of niet.

Jij bent echt TE grappig

Heb alles gelezen maar zie de grap niet behalve jouw opmerking dan,
als je verder niks te melden heb of op een of andere manier je niet wil mengen in dit onderwerp ga dan effe jezelf uitlachen want jij bent de enige grap hier.

Negative K3 fan
27 september 2005, 16:39
Ik denk dat het de emotie was die hem te veel werd.

WIE KIJKT ER GV DE GV NAAR EEN HAZES HERDENKING

jij niet denk ik maar jij speelt ook niet in volle stadions en hij heeft dat wel gedaan + dat hij veel heeft betekend voor de Nederlandse muziek dus een klein beetje respect zou wel op zijn plaats zijn voor hazes of je hem nu goed vond of niet.

Jij bent echt TE grappig

Heb alles gelezen maar zie de grap niet behalve jouw opmerking dan,
als je verder niks te melden heb of op een of andere manier je niet wil mengen in dit onderwerp ga dan effe jezelf uitlachen want jij bent de enige grap hier.

volgens mij snap jij hem helemaal niet, Rob zegt heeeeeelemaal niets over akkerman, maar over het feit dat er mensen zijn die naar hazes memorials op tv kijken waar ik hem overigens groot gelijk in geef en jij begint meteen het optreden van akkerman te verdedigen terwijl dat absoluut niet het punt was. Leer eens lezen ofzo.

Negative K3 fan
27 september 2005, 16:39
Ik denk dat het de emotie was die hem te veel werd.

WIE KIJKT ER GV DE GV NAAR EEN HAZES HERDENKING

jij niet denk ik maar jij speelt ook niet in volle stadions en hij heeft dat wel gedaan + dat hij veel heeft betekend voor de Nederlandse muziek dus een klein beetje respect zou wel op zijn plaats zijn voor hazes of je hem nu goed vond of niet.

Jij bent echt TE grappig

Heb alles gelezen maar zie de grap niet behalve jouw opmerking dan,
als je verder niks te melden heb of op een of andere manier je niet wil mengen in dit onderwerp ga dan effe jezelf uitlachen want jij bent de enige grap hier.

volgens mij snap jij hem helemaal niet, Rob zegt heeeeeelemaal niets over akkerman, maar over het feit dat er mensen zijn die naar hazes memorials op tv kijken waar ik hem overigens groot gelijk in geef en jij begint meteen het optreden van akkerman te verdedigen terwijl dat absoluut niet het punt was. Leer eens lezen ofzo.

Negative K3 fan
27 september 2005, 16:40
Ik denk dat het de emotie was die hem te veel werd.

WIE KIJKT ER GV DE GV NAAR EEN HAZES HERDENKING

jij niet denk ik maar jij speelt ook niet in volle stadions en hij heeft dat wel gedaan + dat hij veel heeft betekend voor de Nederlandse muziek dus een klein beetje respect zou wel op zijn plaats zijn voor hazes of je hem nu goed vond of niet.

Jij bent echt TE grappig

Heb alles gelezen maar zie de grap niet behalve jouw opmerking dan,
als je verder niks te melden heb of op een of andere manier je niet wil mengen in dit onderwerp ga dan effe jezelf uitlachen want jij bent de enige grap hier.

volgens mij snap jij hem helemaal niet, Rob zegt heeeeeelemaal niets over akkerman, maar over het feit dat er mensen zijn die naar hazes memorials op tv kijken waar ik hem overigens groot gelijk in geef en jij begint meteen het optreden van akkerman te verdedigen terwijl dat absoluut niet het punt was. Leer eens lezen ofzo.

Negative K3 fan
27 september 2005, 16:40
Ik denk dat het de emotie was die hem te veel werd.

WIE KIJKT ER GV DE GV NAAR EEN HAZES HERDENKING

jij niet denk ik maar jij speelt ook niet in volle stadions en hij heeft dat wel gedaan + dat hij veel heeft betekend voor de Nederlandse muziek dus een klein beetje respect zou wel op zijn plaats zijn voor hazes of je hem nu goed vond of niet.

Jij bent echt TE grappig

Heb alles gelezen maar zie de grap niet behalve jouw opmerking dan,
als je verder niks te melden heb of op een of andere manier je niet wil mengen in dit onderwerp ga dan effe jezelf uitlachen want jij bent de enige grap hier.

volgens mij snap jij hem helemaal niet, Rob zegt heeeeeelemaal niets over akkerman, maar over het feit dat er mensen zijn die naar hazes memorials op tv kijken waar ik hem overigens groot gelijk in geef en jij begint meteen het optreden van akkerman te verdedigen terwijl dat absoluut niet het punt was. Leer eens lezen ofzo.

vulvasonic
27 september 2005, 18:49
Jan Akkerman is nog steeds 1 van de allerbeste gitaristen ooit.

Ik heb 'm wel eens zien optreden op een festival. Hij brak een snaar, maar hij had blijkbaar geen reserve bij zich. Ging ie op het podium doodleuk een vers snaartje erop zetten.
Tsja, dat kun je onprofessioneel noemen. Bij iemand met zijn staat van dienst en kwaliteiten kan ik er alleen maar om lachen.

Jan is TOP! :D

waayer
27 september 2005, 18:55
Ik denk dat het de emotie was die hem te veel werd.

WIE KIJKT ER GV DE GV NAAR EEN HAZES HERDENKING

jij niet denk ik maar jij speelt ook niet in volle stadions en hij heeft dat wel gedaan + dat hij veel heeft betekend voor de Nederlandse muziek dus een klein beetje respect zou wel op zijn plaats zijn voor hazes of je hem nu goed vond of niet.

Jij bent echt TE grappig

Heb alles gelezen maar zie de grap niet behalve jouw opmerking dan,
als je verder niks te melden heb of op een of andere manier je niet wil mengen in dit onderwerp ga dan effe jezelf uitlachen want jij bent de enige grap hier.

volgens mij snap jij hem helemaal niet, Rob zegt heeeeeelemaal niets over akkerman, maar over het feit dat er mensen zijn die naar hazes memorials op tv kijken waar ik hem overigens groot gelijk in geef en jij begint meteen het optreden van akkerman te verdedigen terwijl dat absoluut niet het punt was. Leer eens lezen ofzo.

lees eerst even de vorige post voordat we er over verder gaan, want waar staat dat ik Akkerman aan het verdedigen ben,was er juist over begonnen dat Akkermans optreden shit was en dan begint hij over Hazes.

DUS WIE MOET ER EERST EENS LEREN LEZEN
juist ja ,jij


En gaat het hier over Hazes NEE, het gaat over Akkerman

Richwoodje
27 september 2005, 19:04
Jan Akkerman is nog steeds 1 van de allerbeste gitaristen ooit.

Ik heb 'm wel eens zien optreden op een festival. Hij brak een snaar, maar hij had blijkbaar geen reserve bij zich. Ging ie op het podium doodleuk een vers snaartje erop zetten.
Tsja, dat kun je onprofessioneel noemen. Bij iemand met zijn staat van dienst en kwaliteiten kan ik er alleen maar om lachen.

Jan is TOP! :D

a la Slowhand 8-)

1959SLP
28 september 2005, 07:08
Ik vind Jan eigenlijk zo`n beetje de nederlandse Ritchie Blackmore. Lekker eigenzinnig en "enigszins" arrogant maar met een uitstekende staat van dienst. Van zo`n gasten kan ik dat wel hebben.

Acajou
28 september 2005, 10:23
Ik denk dat het de emotie was die hem te veel werd.

WIE KIJKT ER GV DE GV NAAR EEN HAZES HERDENKING

jij niet denk ik maar jij speelt ook niet in volle stadions en hij heeft dat wel gedaan + dat hij veel heeft betekend voor de Nederlandse muziek dus een klein beetje respect zou wel op zijn plaats zijn voor hazes of je hem nu goed vond of niet.

Jij bent echt TE grappig

Heb alles gelezen maar zie de grap niet behalve jouw opmerking dan,
als je verder niks te melden heb of op een of andere manier je niet wil mengen in dit onderwerp ga dan effe jezelf uitlachen want jij bent de enige grap hier.

volgens mij snap jij hem helemaal niet, Rob zegt heeeeeelemaal niets over akkerman, maar over het feit dat er mensen zijn die naar hazes memorials op tv kijken waar ik hem overigens groot gelijk in geef en jij begint meteen het optreden van akkerman te verdedigen terwijl dat absoluut niet het punt was. Leer eens lezen ofzo.

lees eerst even de vorige post voordat we er over verder gaan, want waar staat dat ik Akkerman aan het verdedigen ben,was er juist over begonnen dat Akkermans optreden shit was en dan begint hij over Hazes.

DUS WIE MOET ER EERST EENS LEREN LEZEN
juist ja ,jij


En gaat het hier over Hazes NEE, het gaat over Akkerman

Volgens mij ging het over Akkerman bij het Hazes herdenkings concert en ik vroeg me dan meteen af:
A. wie kijkt er naar dat concert
B. Gaat het zo ruk met akkerman dat hij, net als een heleboel andere " artiesten" , elke kans aangrijpt om in de spotlights te komen.

Sorry maar als je dan over Hazes en respect praat, dan heeft zo'n concert niks met respect te maken maar alles met gebruik maken van zijn dood.
Dat was vorig jaar al zo en nu was het niet anders, althans van horen zeggen.
Moeten we in NL dan voor alles en iedereen en concert een standbeeld een protestmars en wat is er nog meer organiseren. Het is geen respect, het is een hype.

En nu weer terug naar akkerman :wink:

koella
28 september 2005, 22:47
Ik vind Jan eigenlijk zo`n beetje de nederlandse Ritchie Blackmore. Lekker eigenzinnig en "enigszins" arrogant maar met een uitstekende staat van dienst. Van zo`n gasten kan ik dat wel hebben.

Jimi Hendrix en Eric Clapton zijn prutsers (!!)

(quote van Akkerman vlak voor de uitzending)

Hoezo "enigzins" arrogant?

1959SLP
1 oktober 2005, 12:46
Ik vind Jan eigenlijk zo`n beetje de nederlandse Ritchie Blackmore. Lekker eigenzinnig en "enigszins" arrogant maar met een uitstekende staat van dienst. Van zo`n gasten kan ik dat wel hebben.

Jimi Hendrix en Eric Clapton zijn prutsers (!!)

(quote van Akkerman vlak voor de uitzending)

Hoezo "enigzins" arrogant?

Yep, dat bedoel ik. Is toch lachuh? :lol:
Valt bij Jan vast onder de noemer muzikale vrijheid :D

koella
1 oktober 2005, 13:13
Ok ok. Je hebt gelijk.
Maar ik hoop dat ie het zelf ook als grap bedoelt :)

savecracker85
1 oktober 2005, 13:59
zo ken ik nog wel een paar akkerman uitspraken:

commentaar op gitaarsolo van neil young:
"Het lijkt wel een bromvlieg in een puntzak of een belgische vibrator..hij mag blij zijn dat z'n vingers er niet tussen komen"

over santana:
"die man is bekend geworden door vals te spelen"

ik moet er zelf altijd wel om lachen

Set Wenker
1 oktober 2005, 15:15
Of deze: "Hendrix? Dat is toch die hippie die zijn gitaar niet kon stemmen?"

koella
1 oktober 2005, 16:34
Ja! of deze:

"Akkerman, dat is toch die automonteur die met dat jodelbandje bekend is geworden" :cool:

1959SLP
1 oktober 2005, 17:15
Ik vind Jan wel okee :D

koella
1 oktober 2005, 17:21
Ik vind Jan wel okee :D




Hijzelf ook :D

Luca P
2 oktober 2005, 11:26
Ik heb hem samen met Paco de Lucia zien spelen.
Hij kwam over als een zenuwachtige snotaap die hier en daar een snel riedeltje erin gooide.
Z'n krasserige gitaar geluid is niet om aan te horen.

taylor
2 oktober 2005, 11:34
dat ie uit is uigeroepen tot werelds beste gitarist zegt echt helemaal niks,je moet dat ook in de tijd zien hij was gewoon erg populair toen met zijn band focus.

kirk hammet is geloof ik in die usa tijdschriften ook wel eens uitgeroepen tot beste van het jaar ,ik bedoel maar............
dat soort dingen onstaan gewoon door wat er op dat moment hot is en heeft niks te maken met de werkelijkheid.akkerman kan zeker wel spelen dat zeg ik niet maar in nederland lopen er wel meer rond die erg goed ziijn maar misschien niet erg bekend zijn onder de massa dus worden die bijna nooit genoemt.het beste van de wereld is opzich gewoon al een dom idee,slaat nergens op.

ik denk eerder dat hij de meeste bekendheid heeft als een goeie gitarist.ik heb vorig jaar bv nog een concert gezien van tino van der swam die nederlandse flamenco gitarist qua techniek/spel enzo is die na mijn idee veel veder(ik zeg niet beter) dan akkerman.maarja die kent weer bijna niemand vandaar...

waayer
2 oktober 2005, 14:37
Dat uitroepen tot beste gitarist zegt inderdaad niks,volgens mij is pascal van blof ook al eens uitgeroepen tot beste gitarist van Nederland als ik me niet vergis dus dat zegt al genoeg.

Stratman70
2 oktober 2005, 14:41
Ik vind Jan eigenlijk zo`n beetje de nederlandse Ritchie Blackmore. Lekker eigenzinnig en "enigszins" arrogant maar met een uitstekende staat van dienst. Van zo`n gasten kan ik dat wel hebben.

Jimi Hendrix en Eric Clapton zijn prutsers (!!)

(quote van Akkerman vlak voor de uitzending)

Hoezo "enigzins" arrogant?

Yep, dat bedoel ik. Is toch lachuh? :lol:
Valt bij Jan vast onder de noemer muzikale vrijheid :D

Precies! Ik zie hem trouwens ook wel een beetje als de nederlandse Ritchie Blackmore. Blackmore deed trouwens precies soortgelijke uitspraken over Clapton; volgens Gillan zei hij dat hij geen gitaar kan spelen en over Hendrix dat alles zo bijzonder was aan hem, zelfs de manier van lopen, maar dat zijn gitaarspel op zich nou niet zo bijzonder was. Blackmore heeft anderzijds wel gezegd door Hendrix te zijn beïnvloed.

Ik vind 'm wel humor hebben die Akkerman en het is eigenlijk een hele aardige man. Op één of andere gitaarbeurs groette hij mij, zomaar uit zichzelf toen ik langs hem liep en ik heb ooit een praatje met hem staan maken voor een optreden van hem. Ook zag ik eens een optreden waarbij er een versterker kapot ging van Stacholo Rosenberg en Jan even in zijn ééntje een intermezzo speelde... KIBBEVEL!!!

Ik vind zijn timing geniaal, vond hem vroeger wel beter dan tegenwoordig, vooral op componeer gebied. Zijn geluid is soms inderdaad desastreus en erg onprofessioneel. Zijn uitspraken zijn subliem, over Toots Tielemans "met zijn broodje", een audiotypemachine, i.p.v. een accordeon, over Thijs van Leer, die maar aan één kant vast zit, al vind ik zijn gezeik op Thijs van Leer erg irritant worden en niet terecht. Of zoals Thijs het zei: "Er moet ooit liefde en respect zijn geweest tussen Jan en mij. Dat hoor je aan de muziek van Focus. Als dat er niet was geweest hadden we nooit zulke muziek kunnen maken." Akkerman moet dat ook eens gaan beseffen en dan zijn negatieve uitlatingen over van Leer voor zich houden.

De DVD van Akkerman vind ik best aardig, maar kan niet tippen aan het niveau van de oude Focus.
Bij het samenspel met Paco De Lucia is hij gewoon helemaal nergens meer, wat hij later ook vertelt in het interview op de dvd, wat op zichzelf ook een aanfluiting is (dat interview dus. Jan Douwe Kroeske en Akkerman accoderen samen totaal niet en akkerman is niet op zijn best.)

Hoe dan ook: Akkerman verdient respect. Ik vind hem een geweldige gitarist. Helaas wat minder dan vroeger, maar goed....

Kim Wilson
3 oktober 2005, 11:42
...
Ik vind 'm wel humor hebben die Akkerman en het is eigenlijk een hele aardige man. Op één of andere gitaarbeurs groette hij mij, zomaar uit zichzelf toen ik langs hem liep en ik heb ooit een praatje met hem staan maken voor een optreden van hem. Ook zag ik eens een optreden waarbij er een versterker kapot ging van Stacholo Rosenberg en Jan even in zijn ééntje een intermezzo speelde... KIBBEVEL!!!

...
Akkerzwans is een regelrechte dikke arrogante zak. Een keer kwam ie in Hasselt bij Sailpop, groot muziekspektakel, en hij was de hoofdact. Dacht dus direct dat het hele festival en de rest van de wereld om hem draaide. Kwam aan in de kleed-/ontvangstruimte, waar alle soorten drank aanwezig was, alleen meneer zijn merk bier was er niet. dus wij om een uur of 11 nog bij de melkboer thuis aangebeld of we een kratje Grolsch konden krijgen. Dat was geregeld, had meneer daar geen zin meer in. Hij wou weer wat anders. Het leek wel een zwanger wijf! Wat een eikel! :evil:

Set Wenker
3 oktober 2005, 12:08
Ook zag ik eens een optreden waarbij er een versterker kapot ging van Stacholo Rosenberg en Jan even in zijn ééntje een intermezzo speelde... KIBBEVEL!!!

:o :o WTF!!!??? Dit meen je niet mag ik hopen...

The wall of dolls
3 oktober 2005, 19:50
...
Ik vind 'm wel humor hebben die Akkerman en het is eigenlijk een hele aardige man. Op één of andere gitaarbeurs groette hij mij, zomaar uit zichzelf toen ik langs hem liep en ik heb ooit een praatje met hem staan maken voor een optreden van hem. Ook zag ik eens een optreden waarbij er een versterker kapot ging van Stacholo Rosenberg en Jan even in zijn ééntje een intermezzo speelde... KIBBEVEL!!!

...
Akkerzwans is een regelrechte dikke arrogante zak. Een keer kwam ie in Hasselt bij Sailpop, groot muziekspektakel, en hij was de hoofdact. Dacht dus direct dat het hele festival en de rest van de wereld om hem draaide. Kwam aan in de kleed-/ontvangstruimte, waar alle soorten drank aanwezig was, alleen meneer zijn merk bier was er niet. dus wij om een uur of 11 nog bij de melkboer thuis aangebeld of we een kratje Grolsch konden krijgen. Dat was geregeld, had meneer daar geen zin meer in. Hij wou weer wat anders. Het leek wel een zwanger wijf! Wat een eikel! :evil:

Frustratie :D

Maar dat zegt toch hoop ik niks over zijn kwaliteiten als gitarist?

The wall of dolls
3 oktober 2005, 19:52
Ook zag ik eens een optreden waarbij er een versterker kapot ging van Stacholo Rosenberg en Jan even in zijn ééntje een intermezzo speelde... KIBBEVEL!!!

:o :o WTF!!!??? Dit meen je niet mag ik hopen...

IK vond hem er goed meekomen toen hij in een docu eens moest laten zien wat ie geleerd had van een tijdje zigeuneren

ACSlater
3 oktober 2005, 20:02
Ik ken het werk van Akkerman heel oppervlakkig maar ben wel van mening dat hij een uitstekend gitarist is. De solo in "Summertime" van Brainbox is megafocking heftig! De scales die hij gebruikt heb ik nooit eerder in zo'n soort rocknummer gehoord (Deep Purple stijl)

koella
3 oktober 2005, 22:33
Ik ken het werk van Akkerman heel oppervlakkig maar ben wel van mening dat hij een uitstekend gitarist is. De solo in "Summertime" van Brainbox is megafocking heftig! De scales die hij gebruikt heb ik nooit eerder in zo'n soort rocknummer gehoord (Deep Purple stijl)

Scales?
Als je wat chromatische oefeningetjes doet op je gitaar kom je vanzelf op dat soort loopjes.

Sonno
4 oktober 2005, 01:15
Dat uitroepen tot beste gitarist zegt inderdaad niks,volgens mij is pascal van blof ook al eens uitgeroepen tot beste gitarist van Nederland als ik me niet vergis dus dat zegt al genoeg.

Zo weet ik er nog wel eentje,
Lars Ullrich is ooit uitgeroepen tot beste drummer... :???: HAhahahaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Dat soort shit neem je dus gewoon niet serieus mag ik hopen? Beste "schneste" is allemaal relatief en dus onzin, je kan dus wel zeggen "de populairste" want daar komt het blijkbaar wel op neer...

Set Wenker
4 oktober 2005, 01:29
Ook zag ik eens een optreden waarbij er een versterker kapot ging van Stacholo Rosenberg en Jan even in zijn ééntje een intermezzo speelde... KIBBEVEL!!!

:o :o WTF!!!??? Dit meen je niet mag ik hopen...

IK vond hem er goed meekomen toen hij in een docu eens moest laten zien wat ie geleerd had van een tijdje zigeuneren

Ik doelde hier dan ook niet op de spelkwaliteiten van Akkermans, maar op de nogal ongebruikelijke woordkeuze van Stratman, nl: Kibbevel!!!

LaurentB
4 oktober 2005, 10:42
(...)
Das trouwens de eerste keer dat ik naar em gekeken heb dus mijn eerste indruk van em is echt bout. Ik zal eens op zoek gaan naar een cd van em ofzo, iemand suggesties? want ik weet wel dat het een goeie gitarist behoort te zijn...maar die avond.....

Jan Akkerman is nogal wisselvallig, ja. Hij KAN echter heel mooi spelen. Zijn beste min of meer recente plaat vind ik zijn live album '10.000 clowns on a rainy day'. Daar speelt hij nieuwe nummers en Focus covers echt subliem.
Een oude goeie is 'Live in Montreux'. De meeste oude solo albums van hem zijn niet echt goed, vind ik.
De eerste Focus albums wel.

Stratman70
4 oktober 2005, 12:40
Ik doelde hier dan ook niet op de spelkwaliteiten van Akkermans, maar op de nogal ongebruikelijke woordkeuze van Stratman, nl: Kibbevel!!!

Je hebt gelijk. De schrijfwijze was wat ongebruikelijk, maar het is natuurlijk:

kibbeNvel!




Maar serieus... wat is er ongebruikelijk aan het feit dat je kippenvel krijgt als Jakkerman in zijn ééntje een moppie muziek op zijn banjo speelt?

Set Wenker
4 oktober 2005, 13:33
Ik doelde hier dan ook niet op de spelkwaliteiten van Akkermans, maar op de nogal ongebruikelijke woordkeuze van Stratman, nl: Kibbevel!!!

Je hebt gelijk. De schrijfwijze was wat ongebruikelijk, maar het is natuurlijk:

kibbeNvel!

Kijk dat is beter. :razz: Sorry ik nam het even iets te serieus. Ik dacht dat je het woord kibbenvel echt zo schreef. :oops:

Kim Wilson
5 oktober 2005, 11:07
Frustratie :D

Maar dat zegt toch hoop ik niks over zijn kwaliteiten als gitarist?
Nee hoor, ik heb zo'n hekel aan zijn hele doen en laten, dat ik te weinig van hem heb gehoord om daar over te oordelen. :wink:

Bobbel
5 oktober 2005, 13:30
Ik doelde hier dan ook niet op de spelkwaliteiten van Akkermans, maar op de nogal ongebruikelijke woordkeuze van Stratman, nl: Kibbevel!!!

Je hebt gelijk. De schrijfwijze was wat ongebruikelijk, maar het is natuurlijk:

kibbeNvel!

Kijk dat is beter. :razz: Sorry ik nam het even iets te serieus. Ik dacht dat je het woord kibbenvel echt zo schreef. :oops:

ik dacht altijd dat het kippenvel was...

Set Wenker
6 oktober 2005, 00:57
nee joh, doe niet zo mal...

The wall of dolls
6 oktober 2005, 11:12
Frustratie :D

Maar dat zegt toch hoop ik niks over zijn kwaliteiten als gitarist?
Nee hoor, ik heb zo'n hekel aan zijn hele doen en laten, dat ik te weinig van hem heb gehoord om daar over te oordelen. :wink:

Hmmm, dan vermoed ik dat jij weinig rock & roll luistert :wink:

Kim Wilson
6 oktober 2005, 14:32
Frustratie :D

Maar dat zegt toch hoop ik niks over zijn kwaliteiten als gitarist?
Nee hoor, ik heb zo'n hekel aan zijn hele doen en laten, dat ik te weinig van hem heb gehoord om daar over te oordelen. :wink:

Hmmm, dan vermoed ik dat jij weinig rock & roll luistert :wink:
Hoe bedoel je dat?

Set Wenker
6 oktober 2005, 14:40
Dat vroeg ik me nou ook af...

koella
7 oktober 2005, 00:40
Jan....AkkeRRRman.....

The wall of dolls
7 oktober 2005, 22:07
Frustratie :D

Maar dat zegt toch hoop ik niks over zijn kwaliteiten als gitarist?
Nee hoor, ik heb zo'n hekel aan zijn hele doen en laten, dat ik te weinig van hem heb gehoord om daar over te oordelen. :wink:

Hmmm, dan vermoed ik dat jij weinig rock & roll luistert :wink:
Hoe bedoel je dat?

HEt hele doen en laten van de gemiddelde rockster is volgens mij niet geent op het uithangen van de ideale schoonzoon :) .

Tom_CoB
24 november 2005, 14:38
mense zeik niet zo

ik ben laatst naar een optreden van em geweest

1 woord : SUPER!

enige minpunt : hij herhaalt het main riff van een lied zo ontzettend lang

frekie
14 december 2005, 10:24
Ik was eens aan het scannen op de FM radio, kom ik in een gitaarsolo van 1 of andere hardrock gitarist. Die speelde een likje, daarna kwam een andere gitarist. Guitar battle dus. Die 2de gitarist was dus Akkerman, hoorde ik na 2 maten al. Er zijn heel weinig gitaristen die zo herkenbaar zijn. En zo veelzijdig, electrisch gitaar, midi gitaar, spaanse, steelstring acoustische, luit.
Ik heb hem ooit eens live gezien in een kroegje op de Uni Twente. Hij had het hele podium volgebouwd met apparatuur en 1 monitor boxje werkte niet. Liep meneer van het podium, heb hem de hele 1e set niet meer gezien. Zo is ie nou 1 keer, het is briljant of het is nix, dat moet je op de koop toe nemen. En wat maakt het uit dat(als) hij een eikel is(zou zijn), dat was Mozart ook en we hebben het alleen nog over diens muziek...

waayer
14 december 2005, 10:46
Ik was eens aan het scannen op de FM radio, kom ik in een gitaarsolo van 1 of andere hardrock gitarist. Die speelde een likje, daarna kwam een andere gitarist. Guitar battle dus. Die 2de gitarist was dus Akkerman, hoorde ik na 2 maten al. Er zijn heel weinig gitaristen die zo herkenbaar zijn. En zo veelzijdig, electrisch gitaar, midi gitaar, spaanse, steelstring acoustische, luit.
Ik heb hem ooit eens live gezien in een kroegje op de Uni Twente. Hij had het hele podium volgebouwd met apparatuur en 1 monitor boxje werkte niet. Liep meneer van het podium, heb hem de hele 1e set niet meer gezien. Zo is ie nou 1 keer, het is briljant of het is nix, dat moet je op de koop toe nemen. En wat maakt het uit dat(als) hij een eikel is(zou zijn), dat was Mozart ook en we hebben het alleen nog over diens muziek...

Mozart was hoogbegaafd en ik durf niet met zekerheid te zeggen of jan dat ook is :-D

waayer
14 december 2005, 10:47
Ik was eens aan het scannen op de FM radio, kom ik in een gitaarsolo van 1 of andere hardrock gitarist. Die speelde een likje, daarna kwam een andere gitarist. Guitar battle dus. Die 2de gitarist was dus Akkerman, hoorde ik na 2 maten al. Er zijn heel weinig gitaristen die zo herkenbaar zijn. En zo veelzijdig, electrisch gitaar, midi gitaar, spaanse, steelstring acoustische, luit.
Ik heb hem ooit eens live gezien in een kroegje op de Uni Twente. Hij had het hele podium volgebouwd met apparatuur en 1 monitor boxje werkte niet. Liep meneer van het podium, heb hem de hele 1e set niet meer gezien. Zo is ie nou 1 keer, het is briljant of het is nix, dat moet je op de koop toe nemen. En wat maakt het uit dat(als) hij een eikel is(zou zijn), dat was Mozart ook en we hebben het alleen nog over diens muziek...

Mozart was hoogbegaafd en ik durf niet met zekerheid te zeggen of jan dat ook is :-D

waayer
14 december 2005, 10:48
Ik was eens aan het scannen op de FM radio, kom ik in een gitaarsolo van 1 of andere hardrock gitarist. Die speelde een likje, daarna kwam een andere gitarist. Guitar battle dus. Die 2de gitarist was dus Akkerman, hoorde ik na 2 maten al. Er zijn heel weinig gitaristen die zo herkenbaar zijn. En zo veelzijdig, electrisch gitaar, midi gitaar, spaanse, steelstring acoustische, luit.
Ik heb hem ooit eens live gezien in een kroegje op de Uni Twente. Hij had het hele podium volgebouwd met apparatuur en 1 monitor boxje werkte niet. Liep meneer van het podium, heb hem de hele 1e set niet meer gezien. Zo is ie nou 1 keer, het is briljant of het is nix, dat moet je op de koop toe nemen. En wat maakt het uit dat(als) hij een eikel is(zou zijn), dat was Mozart ook en we hebben het alleen nog over diens muziek...

Mozart was hoogbegaafd en ik durf niet met zekerheid te zeggen of jan dat ook is :-D

waayer
14 december 2005, 10:48
Ik was eens aan het scannen op de FM radio, kom ik in een gitaarsolo van 1 of andere hardrock gitarist. Die speelde een likje, daarna kwam een andere gitarist. Guitar battle dus. Die 2de gitarist was dus Akkerman, hoorde ik na 2 maten al. Er zijn heel weinig gitaristen die zo herkenbaar zijn. En zo veelzijdig, electrisch gitaar, midi gitaar, spaanse, steelstring acoustische, luit.
Ik heb hem ooit eens live gezien in een kroegje op de Uni Twente. Hij had het hele podium volgebouwd met apparatuur en 1 monitor boxje werkte niet. Liep meneer van het podium, heb hem de hele 1e set niet meer gezien. Zo is ie nou 1 keer, het is briljant of het is nix, dat moet je op de koop toe nemen. En wat maakt het uit dat(als) hij een eikel is(zou zijn), dat was Mozart ook en we hebben het alleen nog over diens muziek...

Mozart was hoogbegaafd en ik durf niet met zekerheid te zeggen of jan dat ook is :-D

waayer
14 december 2005, 10:49
Ik was eens aan het scannen op de FM radio, kom ik in een gitaarsolo van 1 of andere hardrock gitarist. Die speelde een likje, daarna kwam een andere gitarist. Guitar battle dus. Die 2de gitarist was dus Akkerman, hoorde ik na 2 maten al. Er zijn heel weinig gitaristen die zo herkenbaar zijn. En zo veelzijdig, electrisch gitaar, midi gitaar, spaanse, steelstring acoustische, luit.
Ik heb hem ooit eens live gezien in een kroegje op de Uni Twente. Hij had het hele podium volgebouwd met apparatuur en 1 monitor boxje werkte niet. Liep meneer van het podium, heb hem de hele 1e set niet meer gezien. Zo is ie nou 1 keer, het is briljant of het is nix, dat moet je op de koop toe nemen. En wat maakt het uit dat(als) hij een eikel is(zou zijn), dat was Mozart ook en we hebben het alleen nog over diens muziek...

Mozart was hoogbegaafd en ik durf niet met zekerheid te zeggen of jan dat ook is :-D

sietze
28 december 2005, 14:55
Jan akkerman?? das echt zo'n stakker man!!

Ha nee geintje hijs wel vet goed ik zag em ook op NSJ.
Super gewoon.