PDA

View Full Version : even jullie aandacht!



funkman
25 september 2005, 19:59
ik heb weer maar eens teveel tijd!
3 doors down, here without you
geimproviseerde solo!!

http://www.soundclick.com/8/yvesband_music.htm

graag jullie kritieken!

mvg funkman

Bl44t44p
25 september 2005, 20:20
Vind het hele cleane spel (tot aan die solo enz.) niet echt soepel lopen, ook veeel te langdradig. De bridge of wat het ook is, met die distortion, je sound daar is echt gruwelijk, lijkt net een stofzuiger, doe daar alsjeblief wat aan :o Dan je solo.. uhm ja, die zit opzich wel goed in elkaar, maar het geluid is weer zo afgrijselijk, ook die delay is echt not done.

sneez0r
25 september 2005, 20:31
Inderdaad, de begeleiding is staccato gespeeld, en dat hoort niet.

Jax
26 september 2005, 07:29
Wat voor versterker heb je?

funkman
26 september 2005, 11:05
jax, mag ik daarmee interpreteren dat je graag men klank hoort??
ik gebruik geen versterker eigenlijk, ik plug mijn gitaar rechtstreeks de pc in, met een pedaaltje ertussen voor de distortion. verder voeg ik dan, misschien te veel, effecten toe.

dank u voor de reacties. nog???

armageddon
26 september 2005, 13:22
Okee, das dus een grote fout.
Gitaarsignaal is dus niet om direct op te nemen, al helemaal niet met een pedaaltje ervoor.
Daarvoor heb je dus de combinatie amp+microfoon of iets als een Pod. Ook GuitarRig op de PC kan wel zorgen voor leuke distortions, maar als je een distortionpedaal + gitaar inplugt op je pc krijg je, verassend, distortion. En dat is niet het type dat je graag wil horen.

Satriani
26 september 2005, 14:48
Ik zou is hard aan je sound en techniek gaan werken.
Ipv crap op te nemen

funkman
26 september 2005, 15:06
oké allereerst neem ik liever crap op dan helemaal niets satriani, zelfs dat is leerrijk! en moest je iets weten van gitaar spelen dan zou je onder die slechte opnameklank normaal een redelijk goede techniek moeten horen, ikzelf zeg dit niet, ik heb dit gewoon al enkele malen gehoord. ik betwijfel dan ook of jij de echte satriani bent, hahaha...
die sound, ik heb wel een versterkertje hoor maar zonder output kanaal...
ik gebruik massas delay om de klank te verdoezelen, zoeter te maken.

armageddon
26 september 2005, 15:10
versterker met output kanaal is in weze hetzelfde als direct inprikken, dus zuigt ook.
ga eens wat lezen over opname online (www.homerecording.com) ofzoiets. Je vraagt trouwens om commentaar, dan moet je niet vreemd op staan te kijken als je dat krijgt en dan moet je niet met allemaal tegenargumenten gaan komen (en persoonlijke aanvallen) waarom jij dan wel niet gelijk hebt. Als je je enigzins verdiept in opname, weet je dat direct inprikken niet de manier is.

Satriani
26 september 2005, 15:57
oké allereerst neem ik liever crap op dan helemaal niets satriani, zelfs dat is leerrijk! en moest je iets weten van gitaar spelen dan zou je onder die slechte opnameklank normaal een redelijk goede techniek moeten horen, ikzelf zeg dit niet, ik heb dit gewoon al enkele malen gehoord. ik betwijfel dan ook of jij de echte satriani bent, hahaha...
die sound, ik heb wel een versterkertje hoor maar zonder output kanaal...
ik gebruik massas delay om de klank te verdoezelen, zoeter te maken.

Ok

punt 1: Leer nederlands

Punt 2: Hoe kom je erbij dat ik de echte satriani ben :roll: zal wel weer aan punt 1 liggen waarschijnlijk

Punt 3: Ik speel nu al een jaar of 7 en geef ong een jaar les dus ik denk dat ik wel redelijk in kan schatten of je een goede techniek hebt of niet.

armageddon
26 september 2005, 17:34
over puntje 3: Aan de hand van een slechte audiofile? :D

Trouwens....probeer even boven het niveau van deze discussie te staan als leraar :razz:

Debaser
26 september 2005, 17:57
ik vind het eigenlijk niet slecht ...
dus ik weet niet wat het probleem is ...


Misschien een eigen interpretatie van het nummer ?

Maar aan de andere kant, als je niet tegen kritiek kan moet je hier niet posten, want iedereen is hier echt supergoed en speelt de sterren van de hemel.

wat hebben we met zijn allen een kort lontje (http://www.sire.nl/kortlontje/)

armageddon
26 september 2005, 19:11
ik post hier ook wel eens, en speel zeker niet de sterren van de hemel, mr. kortlontje :-D

Ronaldd
26 september 2005, 19:22
Hey Satriani

MMm,, probeer je reacties iets soepeler te brengen!! Cursus "technisch communiceren" zou voor jouw wel wat wezen :wink:
Satriani, kun jij zelf eens wat posten, ik citeer:
Punt 3: Ik speel nu al een jaar of 7 en geef ong een jaar les dus ik denk dat ik wel redelijk in kan schatten of je een goede techniek hebt of niet. MMMMM ik wil wel wat horen om eerlijk te zijn!!! Ontwetend wat ik speel, zie toppic "SOUNDS" "Filmpje posten lukt niet!!!"
(site linkt niet door?? Kan het sturen via msn)

Negative K3 fan
26 september 2005, 19:37
Vind het hele cleane spel (tot aan die solo enz.) niet echt soepel lopen, ook veeel te langdradig.
[/quote]precies, veel te lang, we zitten echt niet te wachten op een stel lelijk, fout gespeelde arpeggio's (hoort legato, niet staccato) met een wc-delay (dat rijmt) erover heen om de opnamekwaliteit te verdoezelen


De bridge of wat het ook is, met die distortion, je sound daar is echt gruwelijk, lijkt net een stofzuiger, doe daar alsjeblief wat aan
stofzuiger is nog te mild voor hetgeen mijn oren net heeft getergd, een gitaar recht in de computer prikken is al verschrikkelijk, maar met een distortion pedaal ertussen is gewoon de duivel verzoeken (en dan niet op een positieve manier zoals het bij bepaalde metal inzendingen bij sound het geval zou kunnen zijn)


Dan je solo.. uhm ja, die zit opzich wel goed in elkaar, maar het geluid is weer zo afgrijselijk, ook die delay is echt not done.
precies, die solo is op zich vrij netjes gespeeld en ik heb er ook weinig op aan te merken, het klinkt alleen helemaal nergens naar.

Negative K3 fan
26 september 2005, 19:38
anaal

Negative K3 fan
26 september 2005, 19:38
leeg

Negative K3 fan
26 september 2005, 19:39
few

Negative K3 fan
26 september 2005, 19:40
wat is dit nou weer voor geouwhoer, kutforum!

maargoed, ik heb nog weer eens geluisterd en op je solo is wel wat aan te merken, hij is namelijk ontzettend vals!

Satriani
26 september 2005, 22:27
Hey Satriani

MMm,, probeer je reacties iets soepeler te brengen!! Cursus "technisch communiceren" zou voor jouw wel wat wezen :wink:
Satriani, kun jij zelf eens wat posten, ik citeer:
Punt 3: Ik speel nu al een jaar of 7 en geef ong een jaar les dus ik denk dat ik wel redelijk in kan schatten of je een goede techniek hebt of niet. MMMMM ik wil wel wat horen om eerlijk te zijn!!! Ontwetend wat ik speel, zie toppic "SOUNDS" "Filmpje posten lukt niet!!!"
(site linkt niet door?? Kan het sturen via msn)

Ik zou zeker wel wat wilen posten jah. Zeg niet dat ik een top-virtuoos ben btw. Maar ik ga niks posten als de geluidskwaliteit crap is. En heb momenteel het er niet voor over om een beetje decent opname spullen te kopen

Satriani
26 september 2005, 22:33
En je hoeft helemaal geen 20duizend noten per seconde te kunnen spelen om les te geven, de meeste mensen vinden dat juist totaal niet boeiend. Er zitten hier gitaristen die technisch veel beter zijn als mij.
Je moet wel gewoon bepaalde nummers en standaard licks goed beheersen en mensen weten te motiveren.

Basseytje
26 september 2005, 23:04
mss is het tegen ieders commetaar maareh vanaf 2:54 vind ik het best goed klinken btw iets teveel echo amar de klank is wle mooi.

maar voor de rest vind ik het wel bagger opgenomen

funkman
27 september 2005, 13:51
oké oké, jullie hebben allemaal wel enkele goeie punten opgenoemd, de solo is inderdaad lichtjes vals, de delay is TE, de reverb over de arpeggios ook, de brug klinkt als een mixer & een stofzuiger samen,....

daarin geef ik jullie gelijk, overschot van zelfs, maar de posts dat ik een bagger techniek heb??? daar ga ik eigenlijk niet zo fel mee akkoord, luister anders ook eens naar under the bridge, daarover zei iedereen dat ik juist zo'n goeie techniek had???

DAAROM--> ik heb het nogmaals opgenomen, ditmaal met mijn strat die zopas opnieuw geintoneerd is, mijn versterkertje ertussen, minder delay, reverb, enkel een acoustische chorus over mijn ritmesectie...

luister aub eens naar: here without you acoustic-->
http://www.soundclick.com/8/yvesband_music.htm

alweer graag julie comments

ps sorry voor de reply satriani maar ik vond je in je eerste post nogal grof overkomen, no hard feelings

funkman
27 september 2005, 13:51
oké oké, jullie hebben allemaal wel enkele goeie punten opgenoemd, de solo is inderdaad lichtjes vals, de delay is TE, de reverb over de arpeggios ook, de brug klinkt als een mixer & een stofzuiger samen,....

daarin geef ik jullie gelijk, overschot van zelfs, maar de posts dat ik een bagger techniek heb??? daar ga ik eigenlijk niet zo fel mee akkoord, luister anders ook eens naar under the bridge, daarover zei iedereen dat ik juist zo'n goeie techniek had???

DAAROM--> ik heb het nogmaals opgenomen, ditmaal met mijn strat die zopas opnieuw geintoneerd is, mijn versterkertje ertussen, minder delay, reverb, enkel een acoustische chorus over mijn ritmesectie...

luister aub eens naar: here without you acoustic-->
http://www.soundclick.com/8/yvesband_music.htm

alweer graag julie comments

ps sorry voor de reply satriani maar ik vond je in je eerste post nogal grof overkomen, no hard feelings

Bl44t44p
27 september 2005, 14:37
Ik ga niet zeggen dat het nu beter is als ik dat niet vind. Ten eerste moet je die apreggios's eens LEGATO spelen (was al eerder gezegd hier) en niet zo extreem staccato als je nu doet, het lijkt net MIDI man.

Daarnaast, de distortion lijkt nog afschuwwekkender dan ooit tevoren, de solo is wel iets minder erg zonder die extreme delay, maar het klinkt nog steeds nergens naar :-?

Wellicht val ik wel in de herhaling, maar daar zorg je dan zelf voor want het is nog steeds niet om aan te horen.

Robs
27 september 2005, 14:41
punt 1: Leer nederlands


Er zitten hier gitaristen die technisch veel beter zijn als mij.


:o :o

Dit is wel heel erg triest hoor... Nominatie voor sufste reply van de maand.

funkman
27 september 2005, 16:57
hoe bedoel je robs???:)

man man man wat is iedereen hier ook grof en direct zeg, ik kan goed tegen kritiek hoor, maar jullie demotiveren soms echt enorm en vergeten ook de goede punten op te noemen...
als nu 1 iemand zegt dat die er niet zijn hè :cool: :)

funkman
27 september 2005, 17:01
hoe bedoel je robs?? :)

man man man wat is iedereen hier direct en grof in zijn commentaren, vergeten jullie soms niet wat teveel om ook eens de goede punten te vernoemen en de gitarist in spe wat te motiveren??

spanky_franky
27 september 2005, 17:14
Goed, ik vind de eerste versie ronduit om te huilen, de speltechniek is het enige dat acceptabel is.. over de toon zal ik niet uitwijden dat hebben anderen al voor me gedaan.

De tweede versie: akoestische gedeelte is redelijk te pruimen afgezien van het staccato verhaal.. maar dan de distortion.. dat je zoiets uberhaupt post getuigt van veel moed ( :wink: ) het klinkt wederom als een stofzuiger alleen dan wat helderder. Koop een modeler en maak er wat van.

Robs
27 september 2005, 17:27
hoe bedoel je robs???:)

Ik hoop dat dit een grapje is :???:
Lees mijn tweede quote van satriani anders nog maar eens goed:


Er zitten hier gitaristen die technisch veel beter zijn als mij.

Als je het nu niet ziet zegt dat wel iets over jouw beheersing van de Nederlandse taal ben ik bang. :-D

Don Capo
27 september 2005, 17:45
Volgens mij heb je dit met een keyboard gespeeld, die noten blijven mij allemaal net te kort hangen. Het zuigt, je timing zit wel goed maar ik kan het echt niet mooi vinden. Zeg eens eerlijk, je hebt geowon een duur keyboard met van die puike gitaartoontjes erop he!!!

Don Capo
27 september 2005, 17:45
Volgens mij heb je dit met een keyboard gespeeld, die noten blijven mij allemaal net te kort hangen. Het zuigt, je timing zit wel goed maar ik kan het echt niet mooi vinden. Zeg eens eerlijk, je hebt geowon een duur keyboard met van die puike gitaartoontjes erop he!!!

Don Capo
27 september 2005, 17:48
Volgens mij heb je dit met een keyboard gespeeld, die noten blijven mij allemaal net te kort hangen. Het zuigt, je timing zit wel goed maar ik kan het echt niet mooi vinden. Zeg eens eerlijk, je hebt geowon een duur keyboard met van die puike gitaartoontjes erop he!!!

BlackSun
27 september 2005, 18:06
Hmm...

Is dit een MIDI file? ik weet niet, maar ik hoor helemaal geen bijgeluiden of wat dan ook, en het klinkt niet als trillende snaren :D

ALs je dit echt met een gitaar hebt gespeeld dan toch wel respect voor je nette spel, MAAR, ik vind dat dat je het op een beetje robot-achtige manier speelt.

Dat het geluid zwaar kut is wist je al, dus daar zal ik niet over gaan beginnen, maar sluit je gitaar alsjebleift op je AMP aan, en neem op met een simpel microfoontje,d at klinkt al een stuk beter.

funkman
27 september 2005, 18:25
hola dit is dus echt wel niet opgenomen met een keybord hoor, heb je wel al eens de gitaarklanken gehoord op die dingen??? ik kan het weten want mijn vader heeft 1 van de duurste roland modellen die er zijn staan, een kf7, en nee ik heb hem echt niet gebruikt ervoor.. :-D

robs, die smiley moest sarcasme voorstellen :-D

alé ik vind die distortion echt beter of bij de eerste, maar oké ik kan er in komen...

nu over mijn solo, ik vraag me af wat jullie eigenlijk inhoudelijk van mijn solo vinden, pakkend, met gevoel, blablabla.... je verstaat me wel hè :-D

groeten!!! funkman

Bl44t44p
27 september 2005, 20:40
Ik zit nu nog eens te luisteren en raak er steeds meer van overtuigd dat dit MIDI is, Guitarpro of Powertab misschien? Of verklaar anders eens waarom die B (of andere beginnoot van een appregio akkoord) steeds even lang duurt en halverwege je appregio (die noot, en ook andere) zomaar wordt afgedempt? Kan me niet voorstellen dat je dat zelf doet :-?


Maar over die solo, afgezien van het geluid is ie prima, zit wel goed in elkaar, vind het alleen moeilijk om hem daadwerkelijk te waarderen als mijn oren een dergelijk geluid opvangen.

funkman
27 september 2005, 21:23
maar komaan dat is geen midi, dat hoor je toch meteen, ik zweer het echt! luister eens rond de tijd 1min00, daar zitten ongewilde dempingen, ook staat mijn hoge e snaar maar 99 procent zuiver qua klank. hoe ik dat doe om die b altijd even lang aan te slaan of ze op het zelfde moment te dempen? weet ik veel ik doe het ook niet opzettelijk ik speel gewoon het liedje en that's it... luister ook eens naar die steeds weerkerende slide op het a akkoord naar die mi-noot, midi???? ik denk het niet!
ook hoor je doorheen het liedje toch soms kleine tempoverschilletjes? ik toch...

HET IS GEEN MIDI, maak eens een vergelijkende studie, je zal me zeker en vast gelijk geven.

mvg funkman

Satriani
27 september 2005, 22:27
punt 1: Leer nederlands


Er zitten hier gitaristen die technisch veel beter zijn als mij.


:o :o

Dit is wel heel erg triest hoor... Nominatie voor sufste reply van de maand.


Dat is een typo dude. De zinnen van de topicstarter slaan nergens op en kloppen gewoon niet.

@topicstarter ik wil je niet afzeiken maar de 2e versie is helemaal ruk sorry. Het is idd net midi

Satriani
27 september 2005, 22:32
punt 1: Leer nederlands


Er zitten hier gitaristen die technisch veel beter zijn als mij.


:o :o

Dit is wel heel erg triest hoor... Nominatie voor sufste reply van de maand.


Dat is een typo dude. De zinnen van de topicstarter slaan nergens op en kloppen gewoon niet.

@topicstarter ik wil je niet afzeiken maar de 2e versie is helemaal ruk sorry. Het is idd net midi

Btw robs ik weet niet wat je lult maar die zin is gewoon goed

Negative K3 fan
27 september 2005, 23:03
je ziet hem gewoon echt niet he??

funkman
27 september 2005, 23:08
ik denk dat ik de dader weet waardoor het ietwat midi klinkt, er staat chorus overheen, een acoustic duet chorus, ik vond dat meer akoestische gitaar klinkend, vandaar.... maar ben ik dan de enige die dat niet zo slecht vind klinken???

ik heb het nu nogmaals aangepast, alle distortion van mijn metal zone is weg, ik heb de brug clean ingespeeld, de solo met mijn overdrive kanaal op mijn marshall versterkertje!

wat vind je nu van de solo??

alweer gewoon, here without you acoustic-->
http://www.soundclick.com/bands/8/yvesband_music.htm

mvg funkman

funkman
27 september 2005, 23:14
SATRIANI; "er zitten hier gitaristen die veel beter zijn DAN mij"
snap je het nu??

hgrondel
28 september 2005, 00:01
nou vraag ik me nog steeds af hoe je het hebt opgenomen, want met een trust headsetje van 4,99 euro, overdrive-pedaaltje en een redelijk versterker moet het al beter klinken, het ligt dus aan een van die dingen. probeer daar eens aan te werken.

over het cleane stuk, je weet wel dat stuk dat 80 % van het bestandje is :wink: , iets klopt er niet aan heb ik het gevoel (mischien het eerder genoemde legato/staccato, weet niet wat dat is :roll: )

en over de solo, hij klinkt een beetje over the top, maar verder zit die goed in elkaar, bij die akoestische had je ook rust erin (niet in een keer doorspelen) wat ook goed is.

oja even iets anders. je onderschrift komt een beetje verkeerd op mij over. het is: "ik speel al sinds eind 2002!" maar ik lees hem als: "kijk mij eens, ik speel nog maar 3 jaar gitaar en speel als zo goed", maar ja dat ligt vast aan mij dat ik dat zo opvat.

Scali
28 september 2005, 00:07
SATRIANI; "er zitten hier gitaristen die veel beter zijn DAN mij"
snap je het nu??

'dan ik'.

funkman
28 september 2005, 00:19
inderdaad scali, ik wou de DAN benadrukken en vergat de IK hè :oops:
:-D

ja ik snap je hoor hrondel ivm dat onderschrift, is mijn bedoeling nochtans ZEKER niet hoor, ik schets gewoon een profieltje, ik wist niet eens dat dat zichtbaar was na elke post, ik zal het wel eens aanpassen met een gevatte oneliner :-D

Tymon
28 september 2005, 00:33
Damn wat is iedereen hier bot! Wat heeft zo'n jongen er nou aan om dit soort kritiek over en over te krijgen?

Ik vind het prima klinken voor iemand die nog niet heel erg lang speelt!

funkman
28 september 2005, 11:35
@tymon

bedankt!! toc nog 1 goede kritiek... :)

BlackSun
28 september 2005, 11:42
Ik heb de rest van je numemrs ook even belusiterd:

LAAT DIE NOTEN EENS DOORKLINKEN! :razz:

Bi jveel nummers, ook under the bridge, lijkt het alsof je eerst een noot aanslaat, en daarna gelijk weer dempt, om de volgende aan te slaan. Sommige noten moeten langer klinken! Dan klinkt het al veel minder als een midi en gaat het geheel lekkerder lopen ook.

Luister eens naar de originele nummers met jou versie ernaast. je spel is netjes, maar je mist de notenduur vaak...

Keep it up!

Sonno
28 september 2005, 12:02
Ik heb de rest van je numemrs ook even belusiterd:

LAAT DIE NOTEN EENS DOORKLINKEN! :razz:

Bi jveel nummers, ook under the bridge, lijkt het alsof je eerst een noot aanslaat, en daarna gelijk weer dempt, om de volgende aan te slaan. Sommige noten moeten langer klinken! Dan klinkt het al veel minder als een midi en gaat het geheel lekkerder lopen ook.

Luister eens naar de originele nummers met jou versie ernaast. je spel is netjes, maar je mist de notenduur vaak...

Keep it up!

+1

probeer iets kritischer naar jezelf te luisteren. In het origineel laten ze toch ook gewoon de noten uitklinken?

Hoe lang speel je eigenlijk al?

funkman
28 september 2005, 12:03
@blacksun
maar ik probeer het wel hoor, maar ik snap niet hoe je dat moet doen, hoe moet je je hand dan op je gitaar leggen?? aangezien je niet mag dempen, dat gaat toch bijna niet?? ik vind het echt enorm ambetant, in zulke nummers kan je toch niet anders dan je rechterhand ergens te rusten en vervolgens ongewild je snaren vlugger te dempen???

TEACH ME!!!! :-D

spanky_franky
28 september 2005, 12:20
alé ik vind die distortion echt beter of bij de eerste, maar oké ik kan er in komen...

nu over mijn solo, ik vraag me af wat jullie eigenlijk inhoudelijk van mijn solo vinden, pakkend, met gevoel, blablabla.... je verstaat me wel hè :-D

groeten!!! funkman
Oké je snapt onderhand wel dat men hier geen fan is (zacht uitgedrukt) van direct opnemen vanuit een amp óf een distortion pedaaltje. Je vind de distortion 'echt beter', nou zou je eens een modeler (POD, V-amp,Tonelab e.d.) moeten proberen, dan hoor je vanzelf dat het zó veel beter kan dan wat jij nu denkt dat redelijk is..

verder is je spel zeker niet om te huilen hoor! Ik zei acceptabel, maar zeker in het sologedeelte is het meer dan acceptabel. Des te jammerder dat het zo slecht klinkt door slechte apparatuur nietwaar?

funkman
28 september 2005, 12:35
@ sonno

ik speel bijna 3 jaar, en ik ben echt wel erg kritisch hoor, ik weet ook wel dat de klank al bij al op niet veel trekt, maar ik neem graag op... ik ga ooit wel een podje kopen ofzo, maar eerst moet ik daarvoor centjes hebben...
die hele legato klank, volgens mij zou het al heel wat verschil uitmaken moest het opgenomen zijn met een akoestische gitaar, die ik niet heb :cool:

@ spanky franky

inderdaad spijtig..... en ik ben eigenlijk ook meer sologitarist, ik speel graag een liedje in waar ik dan zelf een solotje op schrijf, ik vind dat zalig, maar enkel solo is ook maar saaitjes hè

btw de versie die er nu op staat, daarin heb ik de solo opgenomen door mijn marshalversterkertje met een sennheiser mic ervoor! met een stratocaster, dit is spijtig, ik vind het meer een humbuckersolo maar mijn les paul's hoge e snaar is nog altijd niet vervangen...

BlackSun
28 september 2005, 12:41
@blacksun
maar ik probeer het wel hoor, maar ik snap niet hoe je dat moet doen, hoe moet je je hand dan op je gitaar leggen?? aangezien je niet mag dempen, dat gaat toch bijna niet?? ik vind het echt enorm ambetant, in zulke nummers kan je toch niet anders dan je rechterhand ergens te rusten en vervolgens ongewild je snaren vlugger te dempen???

TEACH ME!!!! :-D

AU....volgens mij zit jij opgescheept met een heeelee fout rechterhand techniek :-?

Het is niet de bedoeling dat je je rechterhand op de snaren laat rusten als je deze noten hoort door te laten klinken/ spelen. Je rechterhand hoort boven de brug te zweven! Ik zelf gebruik mijn pink van rechterhand als steunpunt, die zet ik onder de brug neer, de rest van mijn hand zweeft erboven.

Succes!

Satriani
28 september 2005, 13:05
Mij ipv Ik :roll:

Anways het cleane stuk is echt zo zwaar klote, ik snap niet dat jij dat niet hoort gewoon.
De solo gaat opzich wel als je al die effecten eraf haalt. Een klein beetje chorus en een korte delay daar kan ik nog inkomen. Maar dit kan echt niet dude

BlackSun
28 september 2005, 13:24
IK ipv Mij meneertje :D

En zo slecht is dat cleane stuk ook weer niet, alleen de notenduur klopt niet helemaal, voor de rest wel netjes gespeeld hoor vind ik. Alleen de sound is TE brak ja :D

funkman
28 september 2005, 13:31
satriani, ik heb er ondertussen een nieuwere versie opgezet met een kortere delay en wat reverb

X-Rated
28 september 2005, 13:37
Ik vind het heel leuk klinken :) Misschien wat tips?

Gebruik je een plectrum? Dit soort spel is beter als je met je vingers speelt. Daarmee kun je meer accent leggen op de eigenlijke melodie van het nummer ipv dat inderdaad de begeleiding net zo luid doorkomt als de zang lijn. Hopelijk kun je hier iets mee :) Ga vooral zo door!

Satriani
28 september 2005, 14:07
Ik vind het heel leuk klinken :)

Als je die kerel echt wil helpen moet je niet liegen. Het klinkt gewoon nergens naar.

funkman
28 september 2005, 14:15
satriani, ik betwijfel of jij veel vriendjes en vriendinnetjes hebt, zoooooooo eigenwijs

ieder zijn EIGEN mening ok?? en laat die van jou maar achterwege, ik heb ze ondertussen al door hoor

funkman
28 september 2005, 14:16
satriani, ik betwijfel of jij veel vriendjes en vriendinnetjes hebt, zoooooooo eigenwijs

ieder zijn EIGEN mening ok?? en laat die van jou maar achterwege, ik heb ze ondertussen al door hoor

bedankt x rated :)

funkman
28 september 2005, 14:17
satriani, ik betwijfel of jij veel vriendjes en vriendinnetjes hebt, zoooooooo eigenwijs

ieder zijn EIGEN mening ok?? en laat die van jou maar achterwege, ik heb ze ondertussen al door hoor

bedankt x rated :)

Tymon
28 september 2005, 14:59
Damn Satriani, je bent best wel een eikel, sorry hoor.

Ik vind Joe Satriani zo'n beetje de most overrated gitarist op deze aardbol, als dat jouw grote voorbeeld is zal jij nog wel veel erger zijn. Dat ga ik toch ook niet constant zeggen in jouw topics?

Navar0x
28 september 2005, 15:40
Hmm, het stukje wat je er de hele tijd clean tussen doorspeelt (om het nou echt een riff te noemen..) is qua spel best goed gespeeld, alleen je sound qua recording klinkt niet erg al te best.

Maargoed, het is nog te beluisteren, maar ik heb toen jij je "distortion" *cough* inzette direct het nummer uitgezet, het is nog een wonder dat je geluidskaart het overleefd heeft, laat ik het zo zeggen... Ik zou echt betere recording spul aanschaffen, of een nieuwe geluidskaart, ik kan zo niet zeggen waar het aan ligt, mss moet je maar even zeggen waar je mee opneemt..

/edit:

ik heb ook nog even naar je "akoestische" versie geluisterd, die klinkt echt veel beter, alleen de manier waarop jij je dead notes aanslaat (die xxx'jes bij je tab;)) klinkt niet echt mooi, probeer je plectrum wat steviger vast te houden en die notes wat steviger aan te slaan..

Satriani
28 september 2005, 16:56
Damn Satriani, je bent best wel een eikel, sorry hoor.

Ik vind Joe Satriani zo'n beetje de most overrated gitarist op deze aardbol, als dat jouw grote voorbeeld is zal jij nog wel veel erger zijn. Dat ga ik toch ook niet constant zeggen in jouw topics?

Satriani is de meest melodieuze " virtuoos" en heeft best aardige nummers, ben de laatste tijd meer into funky ritmes , srv, tommy emannual en blues. Maar toch om te zeggen dat satriani overrated is dat is zware bullshit.

En jullie kunnen wel tegen die gast zeggen dat het best leuk klinkt maar dan lul je gewoon bullshit kom op.

Sonno
28 september 2005, 17:08
Damn Satriani, je bent best wel een eikel, sorry hoor.


+1

Een beetje mensen afkraken die nog moeten leren spelen, tsss best zielig!
Je zegt ook dat je les geeft? Ik heb nu al medelijden met je leerlingen! Die Funkman typt hartstikke vriendelijke berichten en vraagt indirect ook om tips, dan moet je niet zo stom doen, als je er niks vindt kan je ook gewoon niet reageren! Op zo'n manier werk je lekker aan het zelfvertrouwen zo iemand!

En ja Funkman, het klink gewoon niet lekker en je spel is heel vreemd staccato, bekijk eens een instructievideo of neem een lesje. Je solo (want daar vroeg je om) is hier en daar wat vals en raar getimed. Ook zit er weinig dynamiek in, d'r gebeurd gewoon niet veel. Tip: Meer improviseren en tokkeloefeningen doen, meer ladders bekijken/oefenen en meer luisteren naar het betere gitaarwerk :wink: ! En ja, je geluid is idd. klote, koop een mic en een mengpaneeltje. Als het geluid kut is GEEN REVERB EN DELAY gebruiken om het verhullen!

En fuck die Satriani, ik neem 'm pas serieus als ie zelf iets 'durft' te posten.

Sonno
28 september 2005, 17:16
Satriani is de meest melodieuze " virtuoos"

Hoe meet je dat dan :???:

en je hebt ook nog zoiets als opbouwende kritiek en vriendelijk zijn!

Ronaldd
28 september 2005, 17:30
Zo satri, het gaat lekker denk? Vraag die cursus commutatieve vaardigheden maar aan, is wel beter voor je zelf en de omgeving!!

Gert-Jan
28 september 2005, 17:59
Zo satri, het gaat lekker denk? Vraag die cursus commutatieve vaardigheden maar aan, is wel beter voor je zelf en de omgeving!!

:-D :-D Ik zou samen gaan.

Tymon
28 september 2005, 18:04
edit: beetje kinderachtige reply eigenlijk, punt is al duidelijk.

Scali
28 september 2005, 18:43
Kan het wat minder, heren? Dat er kritiek wordt geuit op het soundclipje is nog tot daar aan toe, maar om nu mensen maar even af te branden doordat ze toevallig de nickname hebben gekozen van een gitarist die niet jouw favoriet is... Gaat een beetje ver allemaal.

Hoewel Satriani zich misschien wat cru heeft uitgedrukt, kan ik me wel in zijn mening vinden. Maar het is natuurlijk ook niet leuk om het steeds maar weer te horen.

Ik vind zelf dat het voor iemand die al 3 jaar speelt, niet zo best klinkt. Er klopt echt iets niet aan je aanslagtechniek als je die akkoorden niet mooi kunt door laten klinken. Ook opnametechnisch is het niet denderend, maar ja, dat is altijd een probleem dat geld kost om op te lossen. Mijn opnamen zijn ook nog steeds niet echt fantastisch na al die jaren. Maar ik probeer er wel voor te zorgen dat in ieder geval op het spel niets is aan te merken.

Zoals al is aangegeven, probeer te oefenen op je aanslagtechniek met je pink als steunpunt op de kast van de gitaar, of helemaal zonder steunpunt (wat je zelf het prettigst vindt). Het origineel is ook gewoon op gitaar gespeeld, dus zo kun jij het ook laten klinken. Elektrisch of akoestisch maakt daarbij eigenlijk niets uit. Bij allebei kun je de noten door laten klinken.

X-Rated
28 september 2005, 19:02
Ik vind het heel leuk klinken :)

Als je die kerel echt wil helpen moet je niet liegen. Het klinkt gewoon nergens naar.

Zoals eerder gezegd, dat is jouw mening. Ik vind (na het beluisteren van de eerste) sowieso de laatste versie een stuk beter afgemixt.

"Als je die kerel ECHT wil helpen...", sorry? Ik geef toch fatsoenlijke tips?

Maar om even terug te komen op die tips: Je kunt als je met je vinger tokkelt ook noten langer aan houden. Je breekt in je huidige stuk de noten te snel af (stacato heet dat geloof ik?). Probeer meer warmte te krijgen door de hele noten ook daadwerkelijk heel te maken :) Ook zou ik misschien de basnoten in de afmix wat meer laag geven zodat het geluid warmer wordt. Ben overigens ook erg blij dat je in de tweede versie die drum eruit hebt gelaten :)

Satriani
28 september 2005, 19:23
Damn Satriani, je bent best wel een eikel, sorry hoor.


+1

Een beetje mensen afkraken die nog moeten leren spelen, tsss best zielig!
Je zegt ook dat je les geeft? Ik heb nu al medelijden met je leerlingen! Die Funkman typt hartstikke vriendelijke berichten en vraagt indirect ook om tips, dan moet je niet zo stom doen, als je er niks vindt kan je ook gewoon niet reageren! Op zo'n manier werk je lekker aan het zelfvertrouwen zo iemand!

En ja Funkman, het klink gewoon niet lekker en je spel is heel vreemd staccato, bekijk eens een instructievideo of neem een lesje. Je solo (want daar vroeg je om) is hier en daar wat vals en raar getimed. Ook zit er weinig dynamiek in, d'r gebeurd gewoon niet veel. Tip: Meer improviseren en tokkeloefeningen doen, meer ladders bekijken/oefenen en meer luisteren naar het betere gitaarwerk :wink: ! En ja, je geluid is idd. klote, koop een mic en een mengpaneeltje. Als het geluid kut is GEEN REVERB EN DELAY gebruiken om het verhullen!

En fuck die Satriani, ik neem 'm pas serieus als ie zelf iets 'durft' te posten.

Whehe
Ik heb nooit beweerd dat ik een gitaarvirtuoos ben, dan hoef je ook niet te zijn om les te kunnen geven.
Ik kan het alleen niet uit staan als mensen commentaar geven als: " het klinkt best leuk etc, bla bla bull shit.
Het klinkt niet leuk het klinkt kut, als je gaat zeggen dat het leuk klinkt dan lul je uit je nek.En daar heeft de topicstarter niks aan
En als bepaalde mensen mij dan een eikel vinden, so be it.
Ben eigenlijk best aardig hoor :razz:

X-Rated
28 september 2005, 19:27
Damn Satriani, je bent best wel een eikel, sorry hoor.


+1

Een beetje mensen afkraken die nog moeten leren spelen, tsss best zielig!
Je zegt ook dat je les geeft? Ik heb nu al medelijden met je leerlingen! Die Funkman typt hartstikke vriendelijke berichten en vraagt indirect ook om tips, dan moet je niet zo stom doen, als je er niks vindt kan je ook gewoon niet reageren! Op zo'n manier werk je lekker aan het zelfvertrouwen zo iemand!

En ja Funkman, het klink gewoon niet lekker en je spel is heel vreemd staccato, bekijk eens een instructievideo of neem een lesje. Je solo (want daar vroeg je om) is hier en daar wat vals en raar getimed. Ook zit er weinig dynamiek in, d'r gebeurd gewoon niet veel. Tip: Meer improviseren en tokkeloefeningen doen, meer ladders bekijken/oefenen en meer luisteren naar het betere gitaarwerk :wink: ! En ja, je geluid is idd. klote, koop een mic en een mengpaneeltje. Als het geluid kut is GEEN REVERB EN DELAY gebruiken om het verhullen!

En fuck die Satriani, ik neem 'm pas serieus als ie zelf iets 'durft' te posten.

Whehe
Ik heb nooit beweerd dat ik een gitaarvirtuoos ben, dan hoef je ook niet te zijn om les te kunnen geven.
Ik kan het alleen niet uit staan als mensen commentaar geven als: " het klinkt best leuk etc, bla bla bull shit.
Het klinkt niet leuk het klinkt kut, als je gaat zeggen dat het leuk klinkt dan lul je uit je nek.En daar heeft de topicstarter niks aan
En als bepaalde mensen mij dan een eikel vinden, so be it.
Ben eigenlijk best aardig hoor :razz:

Ik vind bij deze dus dat je duidelijk geen respect hebt voor het werk van anderen... Maar ja, misschien heb jij een rare manier om je motivatie voor anderen te uiten :P

Fair enough, kritiek is kritiek, maar jij motiveert die jongen totaal niet. Je geeft niet eens fatsoenlijke tips. Techniek is vooralsnog een heel erg ruim begrip...

IMHO

Satriani
28 september 2005, 20:17
Je kan in mijn posts zien dat ik heb gezegd een beetje chorus en een korte delay in de solos. Dus niet zoveel effecten want het is niet om aan te horen terwijl het solotje opzich niet onaardig is.
Maar dat hebben anderen ook gezegd.

En in het cleane stuk klinken de noten totaal niet door, en het klinkt alsof het in powertab is ingetikt en als je dan beweert dat het leuk klinkt lul je bull shit.

Ok en dit wordt mijn laatste post in deze thread suc6 iig in de search naar een goede sound.
En ik post pas wat als mijn opname precies hetzelfde klinkt als wat uit mijn versterker komt. Niet dat je iets ala steve vai ofzo moet verw8ten maar goed.

spanky_franky
29 september 2005, 00:54
Satriani: Je had al die moeite om hem aan z`n verstand brengen dat het zo bagger klinkt beter kunnen steken in het propageren van modelers oid, dan waren we nu al lang van het gezeik af geweest.

armageddon
29 september 2005, 07:55
Propageren van modelers??? Voortbrengen/stuwen van modelers :???:

X-Rated
29 september 2005, 08:01
Propaganda = reclame :P

spanky_franky
29 september 2005, 11:27
Propageren van modelers??? Voortbrengen/stuwen van modelers :???: :D

nee meer van dittum: http://www.snyderstreasures.com/eBay/Images/042402/PosterUncleSam.jpg

Metallimoons
17 oktober 2005, 02:05
hoe bedoel je robs???:)

Ik hoop dat dit een grapje is :???:
Lees mijn tweede quote van satriani anders nog maar eens goed:


Er zitten hier gitaristen die technisch veel beter zijn als mij.

Als je het nu niet ziet zegt dat wel iets over jouw beheersing van de Nederlandse taal ben ik bang. :-D

Oplettende burger ben jij, steek van formaat :)