PDA

View Full Version : Line 6 POD XT compatibel met Behringer FCB1010??



Jeanken
25 september 2005, 19:20
Ik zag iemand adverteren met een POD XT en FCB1010 combi en ik vroeg me af of de POD dus compatibel is met andere pedalen dan die van Line 6 zelf..
Het zou me eerlijk gezegd verbazen maar moest het wel zo zijn kan je een aardige duit besparen op die manier.

vettavillenl
25 september 2005, 21:21
FCB 1010 is te combineren met nagenoeg alle Line 6 modelers /amps.

Stitch
25 september 2005, 21:33
gsus gast... utfs!

LaurentB
12 december 2005, 16:03
Ik zag iemand adverteren met een POD XT en FCB1010 combi en ik vroeg me af of de POD dus compatibel is met andere pedalen dan die van Line 6 zelf..
Het zou me eerlijk gezegd verbazen maar moest het wel zo zijn kan je een aardige duit besparen op die manier.

Een late reactie, maar dat kan dus inderdaad. Dat doe ik nl. ook omdat die Behringer a.) goedkoper is en b.) 10 knoppen heeft ipv 4, zoals de Line6 Floorboard.

harrie-beton
16 december 2005, 15:43
je bespaart een hoop geld, dat klopt.

Ik moet zeggen dat de shortboard van line6 erg overpriced is maar dan.... heb je wel wat. Hij is volledig van ijzer, groot display en kan tegen een stootje en of pot bier..

Koekjes zijn lekker
4 januari 2006, 11:29
Ik wou het eigenlijk in een nieuw topic vragen, maar ik kan de hele week al geen enkel topic aanmaken.

Is het mogelijk om met de FCB1010 met één druk op de knop bij twee verschillende pods tegelijk van channel te wisselen?

Koekjes zijn lekker
4 januari 2006, 11:30
Ik wou het eigenlijk in een nieuw topic vragen, maar ik kan de hele week al geen enkel topic aanmaken.

Is het mogelijk om met de FCB1010 met één druk op de knop bij twee verschillende pods tegelijk van channel te wisselen?

harrie-beton
5 januari 2006, 09:20
jazeker is dat mogelijk. Dat principe wordt veel gebruikt maar dan niet door gitaristen maar door keyboard spelers.

De gitaristen met een 19 inch rack hanteren dit pricipe ook. Immers daar moet ook met 1 druk via midi meerdere effecten aan en uit.

Makkelijk is het niet. De pod heeft geen midi trough dus het moet wel via een midi verdeelkast.
Op de site van line6 en van vettaville staat vast wel meer info want ik gebruik het niet. Ik weet er niet veel van.

De VETTA is de enige machine van line6 die tegelijk twee versterkers kan simuleren. 2500 euro...

ps de gewone pod is klankmatig al verouderd ten opzichte van de vetta en podxt (live)

Maar ik denk dat dit antwoord is op je vraag

Albert
5 januari 2006, 17:18
Volgens mij heeft een podxt wel een midi thru, moet je alleen in een menu instellen, kun je kiezen tussen midi out of thru.

Globetrotter
25 februari 2006, 12:09
Hoi!

Ik heb intussen ook een PODXT, maar wil der ook nog ne controller bij. Die Behringer lijkt me wel wat gezien zijn democratische prijs. Ik weet dat ik in een ver verleden hier eens een topic heb zien passeren waarin een degelijke uitleg (of zelf een link naar een site) stond over hoe de configuratie dan net in zijn werk ging. Lijkt me wel handig voor een MIDI leek als ikzelf... Weet er iemand die site ofzo? By the way, als je die Behringer FBC1010 hebt, kan je de expression pedalen dan gebruiken voor bv. de wah functie van de POD XT, of staan die er enkel op voor versiering of volumecontrole...
Groenten,

Bart:gitarist:

harrie-beton
26 februari 2006, 12:48
die info is te vinden op.......

http://www.vettaville.nl