PDA

View Full Version : Marshall dsl-401 FX Loop



RedBuell
25 september 2005, 19:03
Ik probeerde laatst mijn chorus pedaaltje in de FX loop te plaatsen maar hoorde het effect amper. Ik dacht dat de loop stuk was, bij de gitaarbouwer die mijn gitaar gaat voorzien van andere elementen en de boel gaat afstellen had ik het over dit probleem en hij pakte er een dsl-401 handleiding bij. Het schijnt dus zo te zijn dat een dsl-401 een paralelle loop heeft, er staat zelfs in de handleiding dat de loop niet geschikt is voor losse pedaaltjes maar meer voor multi fx.


Wie heeft hier ervaring mee of heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

http://www.marshallamps.com/downloads/files/DSL201_401%20hbk.pdf


kijk op pagina 6 rechts onder.

Chroxy
25 september 2005, 19:10
hier ben ik idd ook benieuwd na.. ik heb dit probleem ook bij mijn DSL401

idd was de chorus NIET te horen, niet op het cleane kanaal, niet op het OD kanaal.

De phaser en delay die ik heb, waren wel te horen..

Nu ben ik aant overstappen op een Boss GX-700, en nu blijkt dat deze niet klinkt in mijn FX-loop omdat het een parallele FX-loop is.. (hij staat dan blijkbaar uitfase..)...

BartL
25 september 2005, 19:12
JupJup, met een chorus klopt dat inderdaad. Daarom heb ik destijds mijn H2O weggedaan (toen ik de dsl nog had). De delay klonk echt geweldig in de loop, maar de chorus was niet goed te horen. Alleen als je erop lette, hoorde je dat de chorus aanstond. Of dit probleem te verhelpen is...geen idee. Het voordeel van zo een loop is wel dat je minder last hebt van toon-zuigende pedaaltjes.

Chroxy
25 september 2005, 19:14
tjah.. maar tot nu toe heb ik meer last van deze loop dan hij echt handig is omdat hij het toonzuigen tegengaat..

RedBuell
25 september 2005, 19:15
Ik weet niet of de link het doet (bij mij nu ff niet). Maar op www.marshallamps.com kan je bij service klinken dan naar handbooks en dan op dsl-201/401 klikken. Daar staat op pagina 6 dat "goundtype stompboxes" niet ontworpen zijn voor de fx loop maar tussen gitaar en amp thuis horen.

RedBuell
25 september 2005, 19:18
hier ben ik idd ook benieuwd na.. ik heb dit probleem ook bij mijn DSL401

idd was de chorus NIET te horen, niet op het cleane kanaal, niet op het OD kanaal.

De phaser en delay die ik heb, waren wel te horen..

Nu ben ik aant overstappen op een Boss GX-700, en nu blijkt dat deze niet klinkt in mijn FX-loop omdat het een parallele FX-loop is.. (hij staat dan blijkbaar uitfase..)...

Ik ben in de markt voor een GT-8 of een tonelab se, mischien dat deze een beetje klinken in de loop. Maar iig goed dat je het ff melde als ik zo'n GT-8 of Tonelab se ga proberen in de winkel wilik hem zeker over een dsl-401 proberen.

Chroxy
25 september 2005, 19:22
neej ik denk niet dat je problemen krijgt met een Boss GT-8 of tonelab... ik heb namelijk toen ik nog mijn Boss ME-30 had deze in de loop gezet, wat super klonk :), maja, geen chorus en geen andere effecten.

De boss gx-700 is een rack multieffect.. dankzij de 4 kabel methode kan je dan effecten voor of na je voorversterker programmeren, maar zodra ik de FX mix opendraai van mn FXloop, krijg ik een verschrikkelijk, bijna singlecoil achtig geluid uit mn gitaren..